Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties

Envizions Computer Entertainment heeft aangekondigd dat ontwikkelaars vanaf 10 april een bŤtaversie van zijn op Linux draaiende EVO Smart Console kunnen bestellen. Een datum voor de officiŽle productlancering is nog niet bekend gemaakt.

Evo Smart ConsoleDe EVO Smart Console werd in oktober 2008 door Envizions aangekondigd. De processorkeuze is sindsdien wel aangepast; de spelcomputer krijgt een op 2,4GHz geklokte AMD Athlon 64 X2 4850E-processor, in plaats van de eerder genoemde en minder zuinige 2,9GHz Athlon 64 X2 5600+. De graphics worden verzorgd door een ATI Radeon HD 3200, terwijl de console beschikt over 2GB aan ddr2-werkgeheugen, een dvd-brander en een 120GB harddisk. Wifi ontbreekt echter; de console moet via een van de twee beschikbare ethernetaansluitingen aan het netwerk worden gehangen. Een verbinding met een hd-tv kan via hdmi worden gemaakt, waarbij de console krachtig genoeg zou zijn om 1080p-beelden te tonen.

Het Linux-OS van de EVO heeft de naam Mirrors meegekregen en is gebaseerd op Fedora. Het besturingssysteem zou snel kunnen booten, maar om meer mogelijkheden te krijgen kunnen EVO-bezitters ook Mirrors Evolution X installeren. Envizions wil de console laten dienen als toegangspunt voor zijn clouddiensten, waaronder de EVO Store. Zo kan de gebruikers straks oude Amiga-spellen kopen, voip-diensten gebruiken en films via video-on-demand afnemen. Verder wil Envizions niet alleen online spellen verkopen, maar deze ook op sd-kaartjes uitbrengen. Een negental opensource-titels zijn reeds beschikbaar; drie zijn al op de console voorgeïnstalleerd, terwijl de overige titels 20 dollar per stuk moeten gaan kosten. Andere mogelijkheden van de EVO zijn dvr-functionaliteit, het virtualiseren van Windows-omgeving en het doorsturen van streaming video en audio via het internet.

De console zou oorspronkelijk al in november aan ontwikkelaars worden geleverd, maar door aanloopproblemen zal pas vanaf 10 april de eerste lading van honderd apparaten beschikbaar komen. Envizions laat echter weten dat het donaties zal geven aan opensource-communities die willen bijdragen aan games voor het EVO-platform. Verder stelt de fabrikant dat spellen geen verdere configuratie nodig hebben en dat games gemiddeld vijf seconden nodig hebben om op te starten. Wie een console voor 17 april koopt, betaalt een introductieprijs van 280 en 350 dollar per stuk, zo meldt LinuxDevices. Na 17 april zal een adviesprijs gaan gelden van 380 dollar. Het bètaprogramma loopt nog tot 17 juni, maar een datum voor een officiële introductie wordt niet genoemd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Hier heb je straks heel waarschijnlijk een heel mooi mediacenter aan, arcade-emulator etc. Voor die prijs is het een heel mooi, waarschijnlijk zeer goed te customizen, apparaat. Als het ding ook nog eens stil is, dan heb je in 1 koop een machine die multifunctioneel inzetbaar is. Ik wil wel.
En wat is daar de reden voor dan? Je hebt me benieuwd gemaakt, ik heb even gegoogled op 'directx vs opengl' en kwam qua tegen dat ze grafisch even sterk zijn.

De performance van beiden zullen elkaar denk ik ook niet zo veel ontlopen, de reden die ik kan bedenken is dat directx ondersteund werd door microsoft en zowel op de xbox als een computer draait, hierdoor hoeft een ontwikkelaar die directx gebruikt minder moeite te doen om de applicaties op beide 'consoles' te laten draaien.

Ikzelf denk niet dat het performance / wat kan het issue is, maar mocht dat wel zo zijn, vertel het maar :)

edit:

Na mijn reactie te hebben geplaatst zie ik ook al diverse reacties boven mij welke dezelfde vraag eigenlijk stellen, aangezien je helemaal daar niet op reageerd krijg ik het vermoeden dat je maar wat zei. Maar mocht dat niet zo zijn, barst dan vooral los :)

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 4 april 2009 16:22]

Helaas is het zo dat OpenGL al heel lang niet echt meer is geevolueerd. Sinds DirectX 8 geven veel ontwikkelaars de voorkeur aan directx omdat het a) eenvoudiger ontwikkelen is, b) vaak eerder nieuwe features van de hardware toegankelijk maakt en c) betere drivers heeft.

Wat performance betreft is er niet veel verschil. Al is het wel zo dat vanwege de oude api van opengl bepaalde zaken niet heel efficient zijn.
OpenGL is wel degelijk geŽvolueerd, alleen het heeft een groot 'probleem', de OpenGL standaard wordt bepaald door een forum, en in dat forum is er een behoorlijk grote vertegenwoordiging van de conservatieve, weinig dynamische CAD industrie. Die hebben heel lang 'gestald' op de OpenGL v3 implementatie, en mede door hun toedoen ontbreken er heel wat dingen die in het gehele DirectX pakket wel aanwezig zijn, of handiger zijn uitgevoerd. Hoewel er meer mee mogelijk is, is DirectX first and foremost een game/live media-API.

Dat het in gedeelten in de XBox360 gebruikt wordt draagt ook bij aan DirectX; de versie in de XBox is echter geen volledige DX10, maar bied wťl meer dan DX9.
OpenGL 3.0 heeft de weg vrijgemaakt voor verbeteringen. Alle oude troep is toen als 'deprecated' gemarkeerd, en er zouden met een interval van 6 maanden nieuwe versies uitgebracht worden.

In de recent uitgekomen OpenGL 3.1 is al die oude zooi eruit gehaald, en zijn moderne features toegevoegd. Het is jammer dat T.net dit nieuws compleet genegeerd heeft.
en daarmee bedoelen we dus niet openGL... want het is niets voor niets dat gamemakers daar in de jaren 90 vanaf zijn gestapt.

In de jaren 90. Na spellen als "Enemy Territory: Quake Wars" te hebben gemaakt.

Misschien moet je geen meningen verkondigen over zaken waar je niets vanaf weet. OpenGL heeft in de games-wereld duidelijk een kleiner marktaandeel dan DirectX, maar het is zeker niet het geval dat gamemakers er "vanaf zijn gestapt" of dat het geen volwaardig alternatief voor DirectX zou zijn.
Klopt volledig! Volgens mij maakt Id-Software nog steeds gebruik van OpenGL voor al zijn engines. Het feit dat een geniaal programmeur als John Carmack liever OpenGL benut dan DirectX betekent toch iets vind ik, niet :?

Het is ook DE reden waarom je zonder enig probleem Doom 3 of ET:Quake Wars op Linux kunt draaien.
Het feit dat een geniaal programmeur als John Carmack liever OpenGL benut dan DirectX betekent toch iets vind ik, niet
Vroeger vond John Carmack inderdaad OpenGL beter qua ontwerp als architectuur. Maar DirectX heeft een hoop wijzigingen meegemaakt en John Carmack vind tegenwoordig DirectX beter als OpenGL, zie bijvoorbeeld de volgende quote:
Microsoft has done a great job with all this stuff. I mean, I honestly think that DX9 with how it's implemented on the 360 is a clearer and more open API than OpenGL is. It doesn't hide the state.

That’s sort of the Microsoft way. They start off with a piece of crap, and then over a number of versions taking a lot of people with them over the painful route they eventually get to something that’s better than what they are competing against
Id gebruikt OpenGL voornamelijk voor Mac OS X (en in mindere mate Linux) ports, want voor andere platformen is het niet echt meer noodzakelijk. Dit is ook te zien in het volgende interview:
We needed a solution that would be portable across 360, PS3, PC, and OS X, but we didn’t want to abandon our PC roots. And we have enough Apple boosters internally that the Mac remains a platform that we have some fondness for.

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 5 april 2009 14:29]

En die spellen nog beter draaien ook. Mijn Vista config bakte er niets van met ETQW door alle resources. Onder een niet al te lichte Linux distro (openSUSE) knalde het spel gewoon keihard op 100FPS met alles aan.
"Linux is geen game OS" beantwoord ik ook altijd met eenzelfde voorbeeld... Ik ben Linux gaan gebruiken omdat onder Windows me machine gewoon niet snel genoeg was voor Enemy Territory: Wolfenstein. Terwijl vrienden al met 2Ghz. Athlons zaten en klaagden over FPS drops deed ik met me 500Mhz. P3 nog keihard mee.

Linux is een super game OS, beetje jammer alleen dat de gamemakers dat niet inzien en zo de cirkel die de mensen tegenhoud over te stappen in stand houden. Gelukkig doen alle ID games en UT series het native erg goed op Linux, het begin is dus goed.
Hier zijn wat redenen waarom Linux tot nu toe nooit een goed game OS is geworden;

1. 3D video drivers waren gaar.
Nvida heeft tegenwoordig echter goede drivers en er komen OSS drivers voor de nieuwe ATI kaarten aan. Dit probleem is al bijna 100% weg, zeker met Ubuntu.

2. Geen native DirectX.
Dat DirectX OpenGL voorbij heeft gestreeft voor games is te danken aan de tactiek van MS. Mac users zitten in het zelfde schuitje als Linux users wat dit betreft.

3. Geen DRM mogelijk.
Natuurlijk werken activation keys en phone-home systemen, maar grappen zoals SecuROM zijn niet legaal op Linux (gelukkig ook maar, troep is het).
Mocht rootkit/exploit-based DRM uitsterven (help me het hopen) dan zou dit probleem ook verdwijnen.

offtopic:
Toen ik nog WoW speelde merkte ik af en toe dat WoW@Wine@Linux op sommige punten (veel) sneller werkte dan WoW@Windows (op de zelfde bak getest).
Het is beslist niet zo dat Linux voor games op technies gebied gezien inferieur is aan Windows.
''2. Geen native DirectX.
Dat DirectX OpenGL voorbij heeft gestreeft voor games is te danken aan de tactiek van MS. Mac users zitten in het zelfde schuitje als Linux users wat dit betreft.''

Ik ken anders iemand die games ontwikkelt en zegt dat hij 10x liever voor opengl programeerd en ontwikkeld. Hij vindt wel dat het moeilijker is maar de games er veel stabieler en grafisch beter op draaien. Alleen er bijna geen markt voor is.
"Super game OS", dan doel je op de resources die het OS trekt t.o.v. bv. Windows ** ?
Ik vind bijvoorbeeld dat iets pas een "game OS" is als er een grote keuze is aan games (liefst native). Begrijp me niet verkeerd, ik ben pro-linux, maar je kan niet tegen iemand gaan vertellen Linux te gaan gebruiken omdat een spel in WINE een hogere framerate haalt als in Windows hť
Dan bekijk je het vanuit een ander perspectief dan merethan maar ik vind dat hij een punt heeft. Technisch gezien is er geen belemmering om games te ontwikkelen voor Linux. Integendeel !
Wat jij zegt is dat het aanbod klein is maar dat zegt niets over de kwaliteit van het platform.
Da"s helemaal waar, en ik sta ook helemaal achter die mening dat Linux een zeer kwalitatief hoogstaand platform is, maar om het direct een game OS te noemen vind ik nogal ver gaan. Tevens vind ik de keuze van sommige ontwikkelaars om toch steeds meer hun games zo te bouwen dat ze (ook) onder linux gespeeld kunnen worden een dikke vooruitgang.
Een console zoals dit krijgt gewoon niet de aandacht zoals bijv. de PS3 kreeg bij launch. Hier staan geen tig ontwikkelaars al te roepen dat ze X aantal games gaan uitbrengen.

Ik vind het wel een gedurfd initiatief, vraag me alleen af of deze console een beetje grafisch sterke games kan draaien, met een 3200 :?
de RHD 3200 is heel wat sterker dan de meeste grafische kaartjes die gebruikt worden in veel populaire consoles, al moet ik het met je eens zijn dat een 3450 meer sense had gemaakt, gezien het verschil in prijs en performance.

@mm_the_matrix: en wat is precies het verschil met andere consoles? de PS3, gamecube, xbox, wii, het zijn allemaal gewoon computers met wat gamesoftware erop.

[Reactie gewijzigd door aukecomps op 4 april 2009 15:14]

Het grote verschil is de X86 die wel in deze PC/"console" zitten, in een PS3/Wii/Xdoos360 zit geen X86.

Hier kan je waarschijnlijk gewoon je toetsenbord en muis insteken en Windows installeren.

Ik zeg, dit is een leuke HTPC met controller ipv toetsenbord + muis.
Dat is het ook inderdaad. HTPC + cloud diensten + games. Dit spul is niet bedoeld om een linux evenknie van een spelcomputer te zijn, dat is genoeg niet genoeg.
http://www.evosmartconsole.com/specifications.html

Zo te zien wordt'ie al geleverd met een Logitech Cordless Desktop setje !
Nu alleen nog je favoriete OS installeren, en gaan met die banaan !

Edit: Sterker nog, hij kan zelfs al geleverd worden met Vista Home !
http://www.evosmartconsole.com/specs2.html

[Reactie gewijzigd door Terr-E op 6 april 2009 09:41]

Ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom ze voor deze lichte hardware gaan... Ok, misschien hoef je er geen Radeon 4870 in te zetten, maar een 4670 is een redelijk kaartje - een 3200 of 3400, dat stelt wel heel weinig voor t.o.v. de grafische mogelijkheden van de concurrentie...
Een 3400 kan heel wat meer dan de meeste mensen denken, en bovendien is hij erg energiezuinig en goedkoop. Als je voor de allerbeste graphics zou willen gaan, dan zou je inderdaad een GPU moeten pakken.
Ik neem aan dat je bedoelt, een andere c.q. snellere GPU
het is idd een leuk idee, maar eerlijk gezecht mis ik een hoop dingen.

allereerst had ik gehoopt dat ze een 780g chipset - met een low-profile 3400 in hadden gezet,
en natuurlijk een keuze tussen DVD-DL en BDrom

ik hoop eerlijk gezegt dat men snel ook kiest voor een ingebouwde media center (zoals XBMC bijv)

- verder @ MM_the_matrix - volgens mij heb je wat gemist,
zowiso is lang niet ieder spel tegenwordig DX9 / DX10 only, en los daarvan is dx niet de standaard geworden omdat het beter was, maar omdat MS het heeft gepushed (en mede wegens de slechte GL-support in windows 2000 en XP )
het is ook geen console... tis gewoon een pc in een console jasje...

tja... wat is nou het Unieke verkooppunt...

linux???

das maar 1% desktop wereld... dus tja... das niet om op te gokken...
Men kan er over discussiŽren maar een console is filosofisch gezien een computer.
Het heeft de zelfde hardware (CPU, GPU, RAM, I/O, ...) en er draait een aangepaste besturingssysteem op.
een erg mooi voorbeeld daarvan is de xbox (360)
De oorspronkelijke xbox was inderdaad bijna gewoon een PC, eigenlijk gewoon een Pentium 3 733Mhz, 64 MB geheugen en een DirectX 8 GPU. Er draaide zelfs een aangepaste versie van Windows 2000 op.

De Xbox 360, PS3 en Wii zijn het al een stuk minder. Alledrie hebben ze PowerPC processoren (broertje van Cell, Cell en een compleet andere resp.) en een eigen grafische chip.

Maar inderdaad zijn het veel meer "PC's" dan bijvoorbeeld de N64 of Playstation one, op de Xbox, Xbox360 en PS2 en PS3 kan bijvoorbeeld gewoon linux gedraaid worden.
Een mooit voorbeeld waarvan, van een computer? In dat geval is mijn tv-decoder dat ook, die heeft ook een cpu, gpu, ram, i/o etc.

Maar je zal wel weer bedoelen dat de x360 'gewoon een pc' is zoals vaak geroepen wordt, wat gewoon totale onzin is. De xbox 360 ligt ongeveer net zo dicht bij een PC als een Wii, het enige 'PC-achtige' aan de xbox 360 is dat de HD en USB ongeveer werken als in een PC, maar zowel de GPU, de CPU, het geheugen en geheugenbus etc. zijn totaal anders.

Beetje jammer dat mensen dit altijd maar blijven roepen omdat ze ooit eens ergens gehoord hebben dat de xbox 1 eigenlijk een PC in een console-kastje was, dat apparaat was inderdaad kwa onderdelen en architectuur net een PC.
Eigenlijk kan dat perfect zijn, de "voorwaarden" om over een computer te spreken is hardware (CPU, RAM, I/O) en een besturingssystemen. Het wil niet zeggen omdat de architectuur van het moederbord of de CPU totaal anders is dan dat van een normale huishoudelijk micro-computer dat je daarom niet meer over een computer mag spreken. Het zelfde gaat op voor Xbox30, WII of PS3, allemaal computers, maar geen PC's
Of de PS3 en de Wii...
Wat er in aan hardware in een console zit maakt geen donder uit. Het gaat erom dat in een console altijd de zelfde hardware zit. In een pc zelden.

Is wat goedkoper in programmeren of licenties aanschaffen.... uiteindelijk vaak stabieler.
Valt wel mee met de Xbox 360, da's een PowerPC CPU. De Xbox 1 was echt een PC in een kastje, met een Intel CPU, nVidia grafische kaart etc :)
PowerPC CPU was dat niet van de MAC's??
PowerPC is van IBM, en werd in het verleden idd voor MAC's gebruikt, voor ze de switch naar Intels x86 platform maakten.
dus het is geen gameconsole. jammer anders had ik wel gekocht. als het alle games van nu ondersteunde :D
en daarmee bedoelen we dus niet openGL... want het is niets voor niets dat gamemakers daar in de jaren 90 vanaf zijn gestapt.
Zowiezo is het zo dat DirectX een verzameling aan API's is die een totaal oplossing bied voor game ontwikkeling. OpenGL is een gestandariseerde API voor 2D en 3D ontwikkeling. Je maakt er zowiezo dus al een appelen en peren verhaal van.

Dus al zou je een vergelijking willen maken met DirectX zou je een complete stack moeten pakken; Bijvoorbeeld OpenGL, SDL, RAD, etc.

Het feit dat een hoop ontwikkelaars naar DirectX over gestapt zijn zegt niet per definitie iets over de kwaliteit van de API. Volgens jouw redenatie is het zeker ook zo dat de reden waarom Netware het verloor van NT was omdat NT een superieure technology was ten opzicht van Netware ???

[Reactie gewijzigd door JUDGExKTF op 4 april 2009 15:42]

ja. netaware is niet stabiel genoeg :P
Onzin, ik draai al jaren een Novell 5 server en die heeft inmiddels een uptime van dik 2 jaar, wat nou niet stabiel?
Ja en ondersteuning bij problemen zal ook geweldig zijn ... Wie wil helpdesk spelen?
en daarmee bedoelen we dus niet openGL... want het is niets voor niets dat gamemakers daar in de jaren 90 vanaf zijn gestapt.
De reden dat men overstapte is omdat direct3d schijnbaar makkelijker was voor programmeurs, het heeft een hele tijd geduurt voordat direct3d op t zelfde niveau lag dus schijnbaar is de kwaliteit/functionailteit van een 3d api minder van belang geweest (en is je onzin opmerking over opengl dus niet terecht - mede aangezien direct3d in de jaren 90 een waardeloze 3d api leverde, iets wat pas bij versie 8 verbeterde)
Waarom zou je in godsnaam zoveel geld betalen voor zo'n console? Wat heeft hij voor meerwaarde?
De prijs is natuurlijk hoog omdat het een startup is die het zich niet kan veroorloven om consoles met dik verlies te verkopen, om later alsnog binnen te lopen op games en accesoires (itt Sony, MS).

Dat maakt het idd lastig om door te breken, en ik denk dat de makers zich ook wel realiseren dat dit product nevernooitnie in de buurt van de grote jongens gaat komen.

Kortom: nicheproduct voor de hobbyist. Maar die zijn er ook volop.
De PS3 heeft het al moeilijk en dan gaan ze met een nieuwe console komen die rond dezelfde prijs ligt en niets beters biedt en ook nog eens nauwelijks games heeft... ik ben benieuwd welke gek hier een stuiver voor investeert.
Linux fanboys en hobbyisten? Iets beters weet ik er ook niet van te maken.. Volgens mij kan je deze console nog zelf knutselen ook voor die prijs. Je hebt dan weliswaar niet dezelfde behuizing maar dat is dan ook het enige. Verder geen speciale 'custom' console dingen in dat apparaat..

En met een beetje humor is het OS ook vrij te downloaden. Dus zodra je een pc hebt gebouwd die sterker is dan dit apparaat en dat OS er op installeert, kan je die games ook gewoon spelen :D
Lijkt me geweldig, dat wordt misschien wel (mits het besturingssysteem vrij te downen valt natuurlijk) mijn nieuwe hobbyproject.

Alleen een beetje passende behuizing zien te vinden die om en nabij hetzelfde oogt en afmetingen heeft, dat zal wel een wat lastiger klusje worden. Maar er zijn genoeg slim form factor behuizingen te vinden die enigszins ervoor in aanmerking zouden kunnen komen. Of wellicht in een Lian-Li PC-V351..? Staat ook nog eens erg mooi en kan je dan ook makkelijk als mediacenter gebruiken als je er een dualboot van maakt.

Ik speel nog even door met de gedachte van al die mogelijkheden...
Als je dan ook nog virtual machine software op je eigengebouwde pc zet, dan kun je vast ook dat OS wat te downloaden is erop zetten. Kun je t mixen met je windows OS/eigen linux variant, en die consolegeschikte OS. Als dat zou kunnen...
ja - en het mooie is dat sun's vbox guests met OGL apps ondersteund ;)
Yesh, volledige kernel access tot je console. Laten we snel een iso loader maken.

;(
een isoloader maken?

mount -o loop blaat.iso /media/blaat

ze zeggen toch al dat ze sd-cards willen verkopen met games erop, of dacht je dat het artikele lezen voor jouw niet belangrijk was?
Ik vind dit bijvoorbeeld wel een leuk initiatief ook al zal het geen marktterrein van MS, Nintendo of Sony afsnoepen.
Gezien hij op Linux draaid zal het zeer gemakkelijk zijn om een berg oude console emulatoren te regelen, zou hier een subscription bijzitten kan dit best leuk worden.
De prijs is in ieder geval dik in orde voor een redelijk systeem, je moet het ook niet vergelijken met zelfbouw, op een gegeven moment raak je dat zelfbouwen ook uitgegroeid, en met dit systeem weet je in ieder geval dat de Linux ondersteuning in orde is (wat niet altijd duidelijk is). Hier is (imo) dus zeker een (bescheiden) markt voor.
Irritante website hebben ze...
En dit filmpje is ook waardeloos.
Vind het een leuk idee, maar kan niet zeggen dat ik overtuigd ben om er een te kopen.
Maar misschien dat daar na de bŤta verandering in komt.
Die mannen die open-source denken zijn meestal niet van het juiste hout gesneden om creatief uit de hoek te komen. Laat staan dat ze commerciŽle inzichten hebben om kwaliteit te bieden dat de markt kan veroveren ... Lijkt me een verloren zaak ...

Trouwens als je onder linux een spel wil spelen doe dat dan op je PC ? Mijn hardware is mss al dubbel zo snel als die "console" :?

[Reactie gewijzigd door junkchaser op 4 april 2009 17:19]

Dat vind ik een tikje kort door de bocht.

Ik zou eerder zeggen: programmeurs (onafhankelijk van het platform) zijn niet van het juiste hout gesneden om creatief uit de hoek te komen. Daarvoor hebben grote studios's andere mensen in dienst, die spelconcepten bedenken, graphics maken, muziek, geluid, etc.

Maar als een bedrijf zo groot is om daar allemaal mensen voor in te huren, dan heeft het waarschijnlijk ook wel geld om devkits voor Wii/Xbox/PS3 te kopen, want uiteindelijk zijn dat console met gewicht in de markt, en daar haal je je omzet.
Trouwens als je onder linux een spel wil spelen doe dat dan op je PC ? Mijn hardware is mss al dubbel zo snel als die "console"
Je koopt een console om games op te spelen, zonder je zorgen te maken over welk OS er op draait. Schijf erin, spelen maar. Het zou voor het succes van een console pur sang niet uit mogen maken welk OS er in zit. (Dit geval is natuurlijk anders, omdat het niet alleen een gamesconsole is, maar er ook extra functionaliteit mogelijk is.)
Dat wordt al vlot een rechtszaakje met HP/Compaq om de naam EVO...
Eerlijk gezegd denk ik niet dat heel veel mensen hier nou op zitten te wachten. Er zijn genoeg mensen die het al moeilijk hebben met de keuze tussen slechts 3 consoles. Lijkt me ook niet dat het erg populair gaat worden, tenzij ze het ook echt gaan promoten. Zeker met die prijs lijkt het me ook niet echt een product dat mensen snel uit het rek pakken. Niet als bekende namen als Xbox 360 en Wii ook daar langs liggen voor bijna de helft.
En het datacenter EvoSwitch dan? Ik vind Evo een vrij algemene afkorting van Evolutie

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True