Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

De Wii-game Spore Hero wordt gebaseerd op de Creature Phase uit de oorspronkelijke game. Ook de Creature Editor uit de pc-versie maakt de overstap naar de Wii. Verder krijgt het spel volgens EA een beter verhaal dan het origineel.

Lucy BradshawIn een interview met MTV heeft Lucy Bradshaw, hoofd van de studio waar uitgever Electronic Arts alle Sims- en Spore-games ontwikkelt,  voor het eerst opheldering gegeven over Spore Hero, de versie van het evolutiespel die speciaal voor de Wii gemaakt wordt. De Wii-versie wordt gebaseerd op de Creature Phase uit de oorspronkelijke pc-versie, terwijl ook de Creature Editor uit de pc-versie op Nintendo's console zal verschijnen. Het Wii-spel vertelt het verhaal van het door de speler gemaakte wezen, dat zijn planeet ziet uiteenvallen en wordt meegezogen door een meteoor. Als het wezen op een nieuwe planeet landt, moet het zich zien te handhaven tussen de inheemse levensvormen. Het is de bedoeling dat het wezen van de speler het dominante wezen op de planeet wordt.

De speler krijgt een open spelwereld voorgeschoteld, waarin via quests contact met andere wezens gelegd kan worden. Die ontmoetingen hoeven niet op vechten uit te draaien: net als in de pc-versie kunnen andere wezens ook via zang of dans onderworpen worden. Volgens Bradshaw leent de WiiMote zich uitstekend voor het laten zingen en dansen van wezens. Spelers kunnen voor hun wezen bovendien nieuwe lichaamsdelen bemachtigen, die ook nieuwe mogelijkheden met zich meebrengen. Bradshaw liet echter niet los welke mogelijkheden dat zijn, maar ze wist wel al te vertellen dat interactie met de pc-versie niet mogelijk zal zijn. Beelden van het spel zijn er nog niet, maar de release zou tegen het einde van dit jaar plaatsvinden. Naar verluidt zal het spel tegelijk verschijnen met Spore Hero Arena, dat voor de Nintendo DS in ontwikkeling is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Ben overlaatst weer wat Spore beginnen spelen, en ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat het aantal random events vermindert zijn. Geen idee of dat gewoon geluk was of ergens een verdoken patch, maar eigenlijk zouden ze van mij quasi helemaal mogen verdwijnen.

Spore was een serieuze gemiste kans, een schoolvoorbeeld van een leuk spelconcept dat vrij slecht werd uitgewerkt op het gebeid van uiteindelijke gameplay/spelervaring.
Misschien persoonlijk, maar ik vond de originele Spore bijzonder tegenvallen; lang niet zo open-ended als men in de persberichten deed vermoeden. Je kan hoogstens je creatuur een beetje bijsturen over 'n 1-dimensionale schaal tussen hippie en psycho.
Niet gek eigenlijk, stiekem vond ik het eerste gedeelte van Spore, dus met die creatures, het leukste gedeelte van het spel.
Dat ik daar na 20 minuten al uit was, was een flinke domper. Toen daarna allebij de RTS gedeeltes ook na 30min each uitgespeeld waren vond ik het wel schandalig. Dat space gedoe was het saaiste en nog het langste ook. :/

Toch weer zonde, als ze deze questen in het origineel hadden gedaan, was de gameplay een stuk uitgebreider en zou het niet enkel een hype zijn waarna er na een maand niet meer over word gesproken.
Tja, wat moet ik hier van denken. Ik vond de PC versie van Spore enorm tegenvallen, het spel werd voor mij pas interrestant in de Space Fase, en dat pas nadat de random events drastisch verminderd waren, dmv een mod.
In mijn ogen is dit gewoon een poging de Spore franchise uit te melken.
Ik denk niet dat dit spel echt interesant zal worden. Hoogstends iets voor kinderen om "bezig" gehouden te worden.
Het verhaal doet mij een beetje denken aan het verhaal wat gebruikt is in de Nintendo DS versie van Spore, genaamd Spore Creatures.
In die game ga je niet naar een nieuwe planeet, maar naar een nieuw eiland waar je soortgenoot moet bevrijden van een kwaadaardige wetenschapper.

Alhoewel op de DS niet veel van de grafische snufjes gebruikt kon worden op de PC, maar wat, gelukkig voor de Spore fans, hetzelfde is gebleven is het in elkaar knutselen van je creature. Wel eens waar in 2d in de plaats van 3d.
Ik heb absoluut geen probleem met dat bedrijven geld willen verdienen maar in mijn ogen staat EA voor spellen waarbij de winst moet worden "geoptimaliseerd" ten koste van de spelers van hun spellen. De reden dat ik het tussen quotes zet is omdat een spel stelselmatig te haastig op de markt brengen zonder fatsoenlijke ondersteuning garant staat voor permanent slechte verkopen.

Was spore 1 niet het spel wat je kon huren voor 5 installaties waarna je de cd (dvd?) kon weggooien?

Grappig dat sommige posters het uitmelken noemen want de laatste keer dat EA cijfers publiceerde waren ze waardeloos. Laat ze maar eens een spel "uitmelken" en als uitgangspunt nemen om het de kopers naar de zin te maken zoals blizard overduidelijk wel kan (gezien de successen van hun producten). Misschien maken ze dan eens winst... maar voordat ze afstappen van hun huidige koers zullen ze wel een paar keer een bijna faillissement en doorstart moeten meemaken.

[Reactie gewijzigd door fietspomp op 11 maart 2009 01:05]

dus nu ben je "zelf" een van je beestjes en als je andere beestjes tegen komt krijg je een nieuw soort arm dat je in jezelf kan laten groeien ofzo en dan heb je de eigenschappen van dat onderdeel en ga je weer verder naar het volgende
heb het vage gevoel dat ik dat pakweg 10 jaar geleden al ergens heb gezien
was dat niet zo'n spel genaamd "evolva" ?
inderdaad noemde Evolva en kwam uit bij de release van de eerste Geforce kaarten.

Je kon DNA absorberen van verslagen vijanden en je squad aanpassen, zoals een snelle soldaat, een squadmember die veel schade kon absorberen,etc....
Goh, als jij een succesvol product zou maken, zou je het daar bij laten en voor de rest niks meer uitvoeren? :)
Dat doen ze ook niet hé, hier gaat het erom dat hun product net niet geslaagd is en dat ze er tevéél mee proberen te doen !

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True