Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

Ondanks een eerdere uitspraak neemt Guerrilla Games toch de controls van Killzone 2 onder de loep. Na klachten van gamers gaf Guerrilla eerder aan niets te zullen wijzigen. Producer Seb Downie heeft alsnog een evaluatie aangekondigd.

Producer Seb Downie van Guerrilla Games zal de controls van de shooter Killzone 2 opnieuw laten evalueren. Dit blijkt uit de lijst met fixes die in de eerstvolgende patch voor het spel worden opgenomen. Veel spelers hebben hun onvrede over de soms traag reagerende controls geuit, maar Guerrilla liet eerder weten niets te zullen veranderen aan de besturing van de game. Killzone 2 zou volgens de ontwikkelaar bewust trager zijn gemaakt, om de beleving intenser te maken. Aan de besturing in de online multiplayer-modus is tijdens de ontwikkeling van de game wel al een aantal tweaks toegevoegd, om het spel wat sneller te maken.

Killzone 2-logoIn de lijst met fixes - die Downie op het PlayStation-forum heeft geplaatst - is toegevoegd dat Guerrilla toch nog altijd kijkt of de controls van Killzone 2 kunnen worden verbeterd. Hij geeft aan dat er zeer voorzichtig wordt omgesprongen met eventuele wijzigingen en de implementatie ervan. Downie belooft dat er later deze week een status-update zal worden gegeven van het onderzoek dat wordt uitgevoerd.

In de lijst met patchfixes zijn verschillende andere zaken opgenomen die worden verbeterd. Zo wordt er gewerkt aan een oplossing voor het probleem met de bots en het misbruik dat ervan wordt gemaakt. Verschillende spelers gebruiken de bots in multiplayer om snel in rang te klimmen. Daarnaast word het probleem genoemd waarbij een lading explosieven niet onschadelijk kan worden gemaakt, en zijn er enkele verbeteringen in het ranking-systeem aanstaande. Op technisch gebied wordt er gesleuteld aan mogelijke oorzaken van crashes, en wordt Killzone.com beter voorbereid op veel traffic. Ook zal de functionaliteit van de website worden verbeterd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Laat ze meteen muis en toetsenbord ondersteuning toevoegen...
Koop een xfps converter, kan je elke game spelen met muis en toetsenbord.
www.psxshop.nl
Beetje duur misschien, 85 euro.
Zou fijn zijn als het gewoon zonder extra spul met elk toetsenbord/muis werkt. Dan gewoon ff een switchje tussen pc en ps3 en je hebt niet eens nieuw tb/muis nodig, en een switchje is redelijk goedkoop tegenwoordig (minder dan 85 euro)
Zou fijn zijn als het gewoon zonder extra spul met elk toetsenbord/muis werkt
Koop dan géén console |:(
*mompelt ook iets over dubbeltjes en eerste rang zitten* :O
Nette snelle patch
Lijkt me een beetje vroeg om dat te roepen, er is alleen gezegd dat er gekeken zal worden naar verbeteringen, maar niet dat er al een patch aankomt of zelfs maar ontwikkeld wordt ...
Nice!

Want die controllers liggen mij echt niet, het is gewoon te lastig om precies te richten terwijl bij andere shooters (op ps3) geen enkel probleem is.
Kwestie van oefenen! ;)

Het enige wat mij stoort is dat als ik een vriend join ik nooit weet wat me te wachten staat. (Zijn het nou ranks gelijk aan die van mij of hoger/lager?)

Ik zat eens in een potje met alleen maar max. ranks (plus zo'n kleurtje als achtergrond). Nou ik wist niet wat ik meemaakte! Het voelde alsof ik de laatste missie speelde van de Singleplayer, het was zo intensief!

Nou klink ik wel positief, maar als jij daar staat met een standaard wapen en zij hebben vliegende bots en machine gun bots, daar wordt je niet echt blij van nee.
Ligt ook puur aan de map instelling op dat moment! Alle ranks kunnen dan die server joinen!
Die airsupport stelt niets voor 4 hits en ze liggen op de grond, de grond turrents van de engeneering class raken je 1/2 keer, maar als je sprint hebben zij 't na kijken
Ik ben het niet helemaal met je eens dat het een kwestie van oefenen is. Ik heb een heleboel (wat is een heleboel :-D) shooters gespeeld op meerdere Consoles maar de besturing van Killzone 2 slaat de plank gewoon helemaal mis. De besturing van Killzone 2 is identiek aan de besturing van de internetbrowser op je PS3 met het analoge pookje van je playstation controler. Je schiet continue je doel voorbij en dan moet je weer corrigeren. Het zijn de correcties die het mikken gewoon irritant maakt. Het is net alsof je cursor traag begint en dan versnelt. Er klopt gewoon iets niet aan de besturing. Het viel me al op in de demo en na diverse discussies met vrienden wordt het dus bevestigd. Van mij mogen ze het iets meer als Halo of CoD (zonder de autoaim) maken. Dan zien jullie mij ook online.
Tja, ik heb dat gewoon met alle shooters op de console.. laten ze nou gewoon dat rechterpookje vervangen door een trackerball en ik kan misschien eindelijk eens wat raken..
Ik heb het spel net uitgespeeld, niks mis met de controls. 180 headshots van de 800 kills.
En de voice communication beter uitwerken! nu kan je pas in het spel met elkaar ouwehoeren! verder mogen ze ook wel wat doen aan de team balance want online is het 9 van de 10 keer hartstikke oneerlijk!
Neem een squad waarbij je alleen met je teamgenoten kan praten en als je geen teamgenoten hebt zet de microfonen van de anderen uit. NEXT ?
Een party systeem is echt wat we nodig hebben. Het verbaasde me echt dat dit niet al standaard in het spel zat.
Toch wel mooi dat ze dan toch naar community-feedback luisteren.

Hopelijk doen ze binnenkort ook iets aan het squadsysteem.
makers van street fighter 4, neem hier een voorbeeld aan!
Wel blij om dit te horen want de controles waren niet echt super maar aan de andere kant heb je volgens mij de mogelijkheid om je buttons zelf te mappen dus maakt het ook weer niet uit...
De button mapping voelt nogal ouwbollig aan, maar het richting zelf is gewoon afgrijselijk. Ik snap niet dat zulk een aiming systeem door het ganse development proces geraakt... ><
Dus dan ben je meer dan 3 jaar bezig en dan nog krijg je het voor elkaar een half gaar control system te bouwen? Lekker bezig daar. Jammer dat KZ2 dan toch ook weer toegevoegd kan worden aan het zoveelste rijtje van games die er dan wel goed uit zien maar niet leuk zijn om te spelen. Wat mij betreft iig, want als de controlls niet fijn zijn dan wil ik daar geen 10+ uur tegenaan hikken.
Het is wel zo dat de controls wennen en als je ze eenmaal onder de knie hebt dat het dan eigenlijk heerlijk speelt. Verder ben ik erg tevreden over killzone2

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True