Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 112 reacties

Steve Ballmer heeft bevestigd dat de volgende Office-versie niet in 2009 op de markt zal verschijnen. Verder liet de Microsoft-topman weten dat het kantoorpakket in verhouding vaker illegaal gekopieerd wordt dan Windows.

Office logoVorige maand bracht Microsoft nog een alpha-versie van Office 14 voor een beperkte groep testers uit. Het bedrijf weigerde echter in te gaan op de releasedatum voor een bètaversie, zodat al werd vermoed dat Office 14 een release in 2009 niet zou halen. Inmiddels is dit door Ballmer bevestigd in een Strategic Update Meeting-webcast die hij voor een groep financieel analisten hield.

Ballmer ging tijdens de webcast ook in op de verhoudingen in de markt voor kantoorsoftware en op illegale versies van Office, een product waar het bedrijf jaarlijks minstens 7,5 miljard dollar in zou investeren. Volgens de topman heeft Office nog altijd een marktaandeel van ongeveer 90 procent en zijn er wereldwijd naar schatting een half miljard gebruikers. De OpenOffice.org-suite zou op de de tweede plaats komen met een aandeel van 5 tot 10 procent, terwijl Google Apps en andere Office-alternatieven een aandeel van minder dan een procent in handen zouden hebben.

Volgens Ballmer wordt Office in verhouding op grote schaal illegaal gebruikt. Bijna de helft van alle gebruikers zou niet over een geldige licentie beschikken, terwijl meer dan 75 procent van alle Windows-gebruikers juist wel een legale versie zou hebben. Onduidelijk is welke invloed het 'strenge' wga-mechanisme heeft op de relatief lage piraterijcijfers van Windows, of dat het 'milde' oga debet is aan het grote aantal illegale Office-versies. Ballmer noemde de hoge piraterijcijfers 'zowel een kans als een uitdaging' voor zijn bedrijf, maar hij liet in het midden of Microsoft harder gaat optreden tegen illegale versies. Die omzichtigheid is niet verwonderlijk: de softwaregigant loopt het risico gebruikers in met name opkomende markten in handen te drijven van OpenOfffice.org of Google Apps, als er strenger op illegale versies wordt gecontroleerd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (112)

tuurlijk wordt dit meer gekopieerd, vele mensen kopen een merk computer waar een legale key voor windows bijzit!
Verder liet de Microsoft-topman weten dat het kantoorpakket in verhouding vaker illegaal gekopieerd wordt dan Windows.
Daarnaast zijn er veel mensen die 'even' een illegale versie binnenhalen om die vervelende nieuwe bestandstypen te openen. Op de VU Amsterdam heeft de helft van de faculteiten het nieuwe pakket en de andere helft het oude pakket. Daarnaast is er soms ook de beschikking over Open Office, waardoor er dus veel ergernis is over bestandsformaten omdat niet iedereen af weet van het compatibility pack.

Zelf werk ik met Open Office, omdat het prettig werkt (niet die meer-klikken-minder-resultaat-balk bovenaan), gratis is en gedeeltelijke ondersteuning biedt voor de nieuwe bestandsformaten. Hopelijk ondersteund het nieuwe office de open bestandsformaten, zodat er minder problemen zijn in de toekomst en meer mensen over kunnen stappen op gratis alternatieven (want ik kan nog steeds niet zeggen dan Microsofts sofware goedkoop is).
In plaats van eventjes een illegale versie binnen te halen, kun je ook gewoon de gratis add-in voor de oude versie downloaden, waardoor je ook gewoon de Office 2007 bestanden kunt inlezen.
ik hoop dat ms office een keertje helemaal opnieuw maakt, gewoon afknallen en opnieuw beginnen.

kijk dan naar het principe van latex ms! dat je gewoon in tekst kunt intikken en dat de layout van het document overgelaten wordt aan de design afdeling.

ook de nieuwe office interface met "ribbon" interface levert nog teveel frustraties en ellende op. afz: een disgruntled officeworker die verplicht met de ms office suite moet werken en er steeds meer een hekel aan krijgt (aan office dan het werk is wel leuk! :D).
Ik denk dat vanuit het oogpunt van bruikbaarheid de ribbon interface logischer is dankzij de tabs in combinatie met icoontjes dan een lijstje met dropdown menu's. Veel mensen verwarren echter bruikbaarheid met gewenning. Daar wil ik niet mee zeggen dat je de nieuwe interface beter moet vinden. Maar mensen die iets niet kunnen vinden waar het eerst wel zat geven al snel de schuld aan de nieuwe layout en bestempelen deze als 'slechter' en 'overbodig'.

Je spreek in zekere zin jezelf nogal tegen. Je wil dat MS Office opnieuw maakt, maar je wordt wel gek van de ribbon interface, terwijl deze JUIST bedoeld is om het eens anders te doen en het makkelijker/intuÔtiever te maken. Dus je wil liever geen verandering, maar het moet wel overnieuw gemaakt worden? Ik denk dat DAT juist heel veel meer mensen frustratie gaat opleveren. Ik vind de ribbon interface even wennen (behoorlijk wennen zelfs), maar uiteindelijk werkt het behoorlijk snel en handig. Ik vind het een goede verbetering.

En net als met Windows zit Microsoft met het probleem dat er zowel 'superusers' als complete n00bs gebruik maken van Office. Iedereen wil dat het veiliger is en makkelijker is, van de andere kant gaat iedereen zeuren als knopje 'x' niet op de plek zit waar men het gewend was. En natuurlijk moet alles backwards compatible blijven. Dat is een behoorlijk moeilijke tweestrijd. Ik vind naar omstandigheden dat Microsoft het niet slecht doet.
ook de nieuwe office interface met "ribbon" interface levert nog teveel frustraties en ellende op.
Ben ik het niet mee eens, ik vindt de ribbon interface zeer praktisch werken. Sowieso beter dan de stortvloed aan schermpjes, kleine icoontjes en weet ik veel die er pre-2003 in zaten (en nu nog in OOo). Ik vind het goed en overzichtelijk werken, en voor mij persoonlijk, die niet zoveel geavanceerde functies van Word gebruikt, toch de beste verbetering in de Office lijn sinds ' 97.

[Reactie gewijzigd door YopY op 25 februari 2009 11:26]

Die nieuwe interface is niet verplicht. (ok, het staat wel standaard aan)
Een applicatiebeheerder kan er best voor kiezen om de 'oude' interface te gebruiken voordat hij zijn images maakt.
Je kunt in Word ook gewoon de tekst intikken, en de layout aan de design afdeling overlaten. Doodeenvoudig, door styles te gebruiken.

De designafdeling kan de styles definieren, en prachtige templates maken. Daarna hoef jij alleen maar de tekst in te tikken, en de hoofdstuk style voor je hoofdstuk titel aan te klikken e.d. Klaar.

Je kunt in Office net zo netjes of slordig werken als je wilt....


Dat de meeste mensen niet weten hoe ze iets kunnen wijzigen in Latex, en dus maar vast blijven plakken aan een template die ze ooit van iemand gekregen hebben, is echt geen positief argument voor Latex.....
Ik ben voor legale software. Netjes betalen voor de spullen die je gebruikt en de makers steunen. Ik vind echter Office, zelfs de OEM versie belachelijk duur. Windows Vista Home Permium heb je voor minder dan 100 euro OEM, terwijl Office richting de 150 euro gaat. Dat heb ik er absoluut niet voor over. Het is dat Open Office naar mijn mening niet zo lekker werkt, anders had ik daar voor gekozen. Maar je kan eigenlijk bijna niet zonder Office. Maar ik weiger er zoveel voor te betalen. En ik denk dat de meeste mensen dit vinden. Voor 50 euro bij een nieuwe computer zou ik het nog best overwegen.

Ik heb Windows overigens mede legaal gekocht dankzij de strenge WGA. Dus in die zin werpt het wel degelijk vruchten af, hoe irritant WGA ook is. Maar ik werd er moe van om telkens bij elke servicepack weer nieuwe cracks te moeten zoeken, of weer nieuwe VLK's te vinden die wel werken. Daarnaast vind ik de OEM prijs van 160 euro voor Vista Ultimate wel meevallen. Een OS gebruik je toch altijd als je PC aan staat voor (als het goed is) een aantal jaar. Het zou raar zijn als je wel 50 euro voor een spel wil betalen die je vrij snel uitspeelt, terwijl je dan 150 euro over een periode van een paar jaar teveel zou vinden.
Persoonlijk vind ik de prijs van office nog best meevallen. Voor 75 euri heb je gewoon Office 2007 Home&Student met een licentie om het op 3 pc's te installeren. Daar zit Word, Excel en Powerpoint in. Meer heb ik persoonlijk niet nodig. Dus als je voor legale software bent, hoeft Office daar volgens mij niet buiten vallen en kun je dat ook gewoon kopen...
Heb jij een bron voor mij waar dat ik kan lezen waar je hem 3x mag installeren ? volgens de alternate site zit er maar 1 licentie bij
Hier in Amerika kost dezelfde versie $79.95 @ http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16832116135

En inderdaad die mag op 3 PC's geÔnstalleerd worden.
Office Home and Student 2007 Licensed for 3 PCs
Dat is een zeer schappelijk licentie beleid die volstaat voor de meeste huishoudens. Als je dat geld niet over hebt voor het produkt, dan kan je altijd gratis Open Office gebruiken.

De officiŽle pagina van Microsoft voor dit produkt (MSRP $149.95) = http://office.microsoft.com/en-us/suites/FX101674081033.aspx

Het verschil tussen Home&Student 2007, Standaard 2007 en Ultimate 2007 kan je in een overzicht zien op: http://office.microsoft.com/en-us/suites/FX101757671033.aspx

Het verschil tussen Home&Student 2007 en de oudere versies Student&Teacher 2003 en Student&Teacher XP is te bekijken in een overzicht op: http://office.microsoft.com/en-us/suites/FX101759761033.aspx

Het officiŽle antwoord van Microsoft wat betreft de 3 licenties kan je lezen op de FAQ via: http://office.microsoft.c...ducts/HA102333141033.aspx
I purchased a license for the Microsoft Office Home and Student Edition. The license terms say I may install the software on three devices in my household for use by people who reside there. My step-children live half their time at my house and half their time at another house. May I install one of those copies on a computer at the other house for use by my children?

No, the installations must all be in the same household. If your step-children reside in your household and you install the software on up to three portable devices within your household, the children can take the portable devices with them when they move between your household and the other household.
Ik gebruik open office.
Maar door de belabberde ondersteuning van microsoft voor open formaten, moet ik simpelweg soms terugvallen op office. Daar weiger ik dan voor te betalen.

Ik kan bijvoorbeeld op school alleen in doc en docx opslaan. Maar op openoffice ziet dat er vaak niet goed uit. Omdat microsoft weigert .doc als bestandsformaar vrij te geven en het dus opensource alternatieven onmogelijk maakt goed te werken.
Helaas... De specificatie van het .doc formaat is een jaar geleden al vrijgegeven door Microsoft, evenals de specificaties van de overige binary formaten:

http://www.microsoft.com/.../officebinaryformats.mspx
Helemaal mee eens. Ik ben ook helemaal PRO legale software. Maar alleen die beperking (3 pc's) (oke, ze zijn wat losser geworden) vind ik nog steeds overdreven.

Ik werk thuis helemaal niet met Microsoft, maar bijvoorbeeld wel met VMWare. En uiteindelijk (na 3 trials) besloten het te kopen. Maar ondanks dat ik 1 licentie heb installeer ik het met gemak op mijn beiden macs. Ik zal me daar nog een keer gek zijn en een 2e licentie kopen. Moet gewoon ongelimiteerd in eigen huis/gezin gebruikt kunnen worden.
Ik heb Office wel legaal op mijn PC draaien, simpelweg omdat het via Surfspot nog geen 50 euro kost voor het volledige pakket. Als ik er 150 euro voor moest neerleggen had ik wel openoffice genomen. Het lijkt me dat Microsoft door eenderde van de prijs te rekenen makkelijk drie keer meer licenties kan verkopen.
Tis zelf nog goedkoper !
pricewatch: Microsoft Office 2007 Home and Student <-- 80 euri is iets meer dan 26,65 per PC. (je mag m nl 3x installeren !) Ik snap niets dat mensen het voor dat geld nog steeds niet kopen... (heb zelf office 2007 standard via mijn werk legaal en op mijn andere PC's OpenOffice. Ook al mijn Windows versies zijn legaal overigens. Iets wat ik zo vaak gebruik betaal ik gewoon voor :P)
De home & student versie (word, excel, powerpoint, onenote) is evenwel reeds verkrijgbaar onder de §100. Meeste mensen hebben Access en Outlook niet nodig.

En om met OEM helemaal in orde te zijn moet je in feite ook een nieuwe PC kopen of recent (3 maanden) gekocht hebben.
Als je gaat kijken naar Windows 7 Daar zit geen Mail client in. Hoe wil je dat gaan verkopen dan?

Veel mensen gebruiken Outlook Express. Mensen worden dadelijk verplicht om Outlook te kopen.

Tuurlijk is er ThunderBird en andere mail programma's maar MS maakt het hierdoor niet makelijker op.
Gewoon Windows Mail (voorheen Outlook Express) gratis downloaden van Microsoft nadat je Windows 7 hebt geinstalleerd.

Dat het standaard niet meegeleverd is, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.
Windows Mail is niet te downloaden (voor zover ik heb kunnen vinden). Windows Live Mail is wťl te downloaden, als onderdeel van het Windows Live-pakket, waarvoor er ook duidelijk een link is in het Startmenu en in Getting Started.

Microsoft heeft nadrukkelijk duidelijk gemaakt dat accessoires zoals Mail, Messenger en dergelijke niet meer in Windows 7 zullen worden geÔntegreerd, maar als downloadlink zullen worden aangeboden.
Nu nog Internet Explorer. Desnoods de installatiepakket al aanwezig in het OS zelf.. maar niet standaard geinstalleerd.
Dat het standaard niet meegeleverd is, wil niet zeggen dat het niet meer bestaat.
Word nog leuk als MS straks IE er uit moet halen gaan mensen ook denken dat iets niet meer bestaat.
wat een zegen voor de webdevs onder ons _/-\o_

maar wat weerhoud MS ervan om een download wizzard te starten.

[welkom ] dit is de eerste keer dat u windows opstart, deze wizzard zal u begleiden om een aantal basis functionaliteiten van uw OS te installeren en te configureren.

eerste de keuze voor een webbrowser.

() Internet Explorer 8
() mozilla Firefox v4.0
() opera v12
() google chrome v 2.5
() anders (vul de url in naar de installer)

nu de keuze voor uw favorite e-mail programma

media player

messenger

etc etc
Ze zullen nooit andere software dan die van hunzelf gaan aanbieden. Zeker niet van concurrenten als google/mozilla. Zou wel mooi zijn als dit zo zou zijn, maar dat gebeurt simpelweg niet.

Wel een wizard voor hun eigen software...

[ ] Internet Explorer 8
[ ] Windows Live Mail

etc..
[quote]
Ze zullen nooit alleen als ze daartoe gedwongen worden andere software dan die van hunzelf gaan aanbieden.
[quote]

Binnen Europa is die kans dus reeel aanwezig, maar hoe groot, en wanneer ...
Download wizard? Vergeet niet dat veel mensen, met name in de VS, nog niet over breedband beschikken
Ik kan niet zonder outlook , dus ik moet meer betalen

vind het bijzonder dat een office met excel, word, powerpoint , outlook meer moet kosten dan m'n OS ....... en aangezien het meerendeel wat een MS OS heeft ook office gebruikt
Windows Mobile/Activesync synct nog steeds alleen met Outlook
zou me niet verbazen als er ook een basis versie komt voor live mail en live calandar
onzin windows mobil synct met elke POP3 of IMAP comptabile serve
ligt natuurlijk aan de werkzaamheden die je verricht met je office pakket.
maar met de komst van openoffice 3.0 kun je wel erg veel behouden. en goed compatible onderling.
* himlims_ zweert tegenwoordig bij OO3
Ik werd juist gek van de WGA, dus hebben we de illegale versie geinstalleerd. Licenties zijn wel gewoon aanwezig.
De computers die ik beheer in een privť setting (stuk of 7), met een legale windows XP/vista, hebben nog nooit last gehad van WGA en er komt toch geregeld een update voor WGA mee via Windows Update. Hier geen last dus. Weet je zeker dat je licentie bij de juiste versie van windows hoort?

offtopic:
weerhoudt mij er natuurlijk niet van om op mn eigen privť computer gewoon linux te draaien
Dat is geen smoes om illegaal te gaan. Dat is een reden om illegaal te gaan.

Als het bij de rechtbank terecht zou komen dan winnen we. Alle licenties hebben we netjes in mapjes in de kluis. Tevens zijn alle serienummers bij Microsoft gecontroleerd en legaal bevonden. Alleen WGA deugt gewoon helemaal niet.
Bij ons gebeurde het regelmatig dat een systeem activatie verliest. Uiteindelijk hebben we een reeks "illegale" serienummers gebruikt en sindsdien zijn alle problemen verleden tijd.
Tsja, wat moet je ervan zeggen... Je betaalt daarbij ook voor dingen die je nooit of weinig gebruikt. De WordPad van Win7b. bevalt mij uitstekend voor de basis officefuncties.

Heb maar even een plaatje geroggeld ;) http://img7.imageshack.us/img7/3908/wordpad.png

Voor de andere officefuncties val ik terug op OpenOffice, wat in mijn ogen net zo snel en fijn werkt :)
Makkelijke verklaring waarom het vaker illegaal gebruikt wordt:
Het is makkelijker een pc zonder Office te kopen dan een pc zonder Windows.
Lijkt me ook logisch dat er veel meer illegale versies zijn van Office dan van Windows omdat Windows meestal OEM bij een nieuwe PC / Laptop zit en Office niet (buiten een trial versie dan).

OpenOffice daarentegen is een mooi alternatief maar kan soms net niet wat je wel kan met MS Office. Verder zou ik het leuk vinden dat Microsoft elk Office onderdeel afzonderlijk zou verkopen voor een lage prijs en niet zoals nu ...

Een Word 2007 UK standalone versie betaal je 319 euro ... tegenover 559 euro voor de hele Standard Suite (maar ik heb bvb alleen behoefte aan Word, de rest gebruik ik nooit)
OpenOffice daarentegen is een mooi alternatief maar kan soms net niet wat je wel kan met MS Office.
Noem eens een paar praktische voorbeeld a.u.b.?
(Ik wil het namelijk wel eens weten uit nieuwsgierigheid)
1 ding wat ik persoonlijk nogal een beperking vind, is dat het maximale aantal rijen in OpenOffice.org nog steeds "slechts" 65536 bedraagt (zie deze pagina)
Voor de meeste (thuis-)gebruikers geen punt, maar als je bijv. een onderdelenlijst wilt bekijken & gebruiken met meer rijen, dan zul je toch naar Microsoft Office moeten overstappen :(
Als je met zoveel rijen werkt moet je dat niet eens in Excel willen doen. Gebruik dan Access of een ander databaseprogramma. Die zijn er voor bedoeld. Werkt nog eens sneller en makkelijker ook als het om zoveel data gaat.
1 ding wat ik persoonlijk nogal een beperking vind, is dat het maximale aantal rijen in OpenOffice.org nog steeds "slechts" 65536 bedraagt (zie deze pagina)
Eh... Dit is in Microsoft Excel 2007 ook zo, hoor.
Het artikel waar je naar verwijst gaat over Excel 2003...

Hier staan wat details over 2007:

http://msdn.microsoft.com...gGridIncreasedLimitsExcel
Het kan niet goed .doc openen, terwijl je daar door school wel aan vast zit.
Mijn ms office kan niet eens openoffice docs openen...omgekeerd kan openoffice de meeste office formaten prima openen en bewerken.

Gewoon je school erop attenderen dat het nogal dom is om leerlingen te dwingen software af te nemen van 1 aanbieder (zeker wanneer de school daar niet eens geld voor krijgt van ms)
stuur mij 's een documentje dat in doc staat dat ik niet 99% correct kan weergeven in OO.org - ben ze (ook vanaf m'n werk) nog nie tegegekomen sinds ooo3

maar buitenomdat, ik heb docenten gehad die ik gewoon ODF'jes stuurde, (in de redenatie hij kan wel OOO downloaden en/of een van de andere suites, maar ik kan dat niet (legaal) met MS-office. - lijkt me een makkelijke keuze.
Office Home pack? Zit je onder de 100 euro voor een simpel setje en 3 licenties.
Bij dezelfde winkel voor 129 euro !
Beter zoeken aub......

Edit : Je zocht de UK versie : Ook dezelfde webwinkel voor 139 euro....

[Reactie gewijzigd door Terr-E op 25 februari 2009 11:14]

Sorry, dacht je die versie alleen kon krijgen als student (wat ik niet ben) ... maar verder blijft het een vreemde vergelijking dat je 319 euro moet betalen voor een standalone MS Word versie tegenover 129 euro voor MS Word, Excel en Powerpoint :?

@ Buzzin, De opmaak van randen & tabellen in combinatie tekst op het laagste font-size geeft mij bijvoorbeeld niet het gewenste resultaat in OpenOffice Writer wat ik wel kan bereiken met MS Word :)

edit: heel offtopic: en daarnaast hekel ik het feit dat je ook Java moet installeren om OpenOffice te kunnen gebruiken ...

[Reactie gewijzigd door KimG op 25 februari 2009 11:22]

Is inderdaad apart ja...
Alhoewel deze dure stand alone versie van Word bij de genoemde winkel onder de categorie "For Home" staat, is het volgens mij gewoon de business versie...
(exact dezelfde versie staat namelijk ook onder de "For business" categorie)
Uhm. wat is het nut van een officepakket vaker kopiŽren dan dat je een besturingssysteem kopieert waarop je het kan installeren? :+
Heel veel nieuwe computers worden standaard geleverd met het MS Windows OS.
Mensen betalen dan 'onbewust' voor een legale OEM versie van Windows. Office zit vaak niet inbegrepen, en men moet dan nadrukkelijk kiezen om MS Office mee te installeren. Dit resulteert in een prijsverschil.

(Bij merken als HP, Dell, Toshiba etc kan de gemiddelde comsument er niet voor kiezen om geen Windows voorgeÔnstalleerd te krijgen, waar ze die keus wťl voor Office kunnen maken)
omdat je ook een illegale office kan draaien op je PC met meegeleverde windows ;)
Office, een product waar het bedrijf jaarlijks minstens 7,5 miljard dollar in zou investeren.
Wow, een softwarepakket waar ieder jaar 7,5 miljard in geinvesteerd wordt! Laten we zeggen dat 1 werknemer 75.000 dollar per jaar kost, dan werken er continu 100.000 mensen aan Office! Sterk verhaal als je het mij vraagt.
Investeringen kunnen ook zijn: reclame maken, technologie van een ander bedrijf opkopen of eventueel licenties afnemen, deals sluiten met OEM fabrikanten, of ze omkopen om office te gebruiken ;) etc. De personeelkosten komen daar natuurlijk bij, maar zijn maar een klein deel van de kosten.

En natuurlijk rechtzaken betalen die MS elke keer aan z'n broek krijg. (ok, geintje ;))

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 25 februari 2009 11:03]

Bedenk dat medewerkers die aan een product werken, ook een bureau en een pand nodig hebben en andere spullen om te kunnen werken. Wellicht dat dit bedrag beredeneerd werd uit het percentage mensen bij Microsoft dat aan Office werkt, afgezet tegen de totale kosten die Microsoft bedrijfsbreed heeft aan personeel, panden, etc.
WTF voor 7.5 Miljard kan je wel wat beters maken dan office! Ik geloof er dan ook geen ruk van. Daar zit waarschijnlijk een winst in van 75% ofzo. En anders moeten ze office is wat minder log maken. Ze investeren duidelijk in een zwart gat.

Ze moeten alle programma's los op de markt brengen tegen een schappenlijke prijs ipv meer dan 100 of 200 euro vragen voor het hele pakket.
De programma's van Office, zoals Excel en Word kun je gewoon los kopen hoor. Ze zijn wel gruwelijk duur, maar dat is omdat Microsoft liever heeft dat je het hele pakket koopt.
Ik snap ook niet dat mensen een klein fortuin willen neertellen voor een Office pakket.
Ik heb zowel WP etc en MS office gebruikt, en sinds ik het ontdekt heb OpenOffice.org.
Waarom zou je 150 euro betalen voor functies die de meeste mensen toch nooit gaan gebruiken?
Natuurlijk zullen sommige mensen wat missen, zeker als je denkt zoals velen: "Ik ken word, en het zat daar, waarom zit het niet daar?"
Maar voor 150 euro kan ik best een beetje behelpen mocht het ooit nodig zijn.

Het illegaal gebruiken snap ik wel, maar ik ben er niet voor.....als je het dan toch gebruikt, betaal er dan ook voor. En als je het dus te duur vind, gebruik het dan niet.

Natuurlijk is het voor mij allemaal een theoretische discussie, aangezien er geen Linux versie bestaat van office.

ps. de prijs is in dit geval niet zo relevant, maar ik lees dat het al voor 75 euro kan...maar dan nog is het 'te veel'

[Reactie gewijzigd door buzzin op 25 februari 2009 11:13]

Open Office voelt niet "af" aan. Ik heb het even gebruikt (was toen nog versie 2.0) en ben heel snel weer naar MS office teruggegaan. De interface van Open Office komt uit het jaar 0 en het is in feite gewoon een Office 2000 kloon. Vind MS Office gewoon veel fijner werken.
dat je gewoon in tekst kunt intikken en dat de layout van het document overgelaten wordt aan de design afdeling.
...zodat een heel groot deel van de huis-tuin-en-keukengebruikers geen flauw idee meer hebben hoe ze een simpel documentje moeten typen. Lijkt me niet zo handig... ;)

edit: is een reactie op BreezahBoy

[Reactie gewijzigd door AmigaPower op 25 februari 2009 11:17]

Wat bovendien ook in word gewoon kan als mensen daadwerkelijk styles gebruiken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True