Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Uitgever Electronic Arts heeft Dead Space Extraction aangekondigd. Het horrorspel wordt exclusief voor de Nintendo Wii ontwikkeld en is chronologisch gezien een prequel van het originele Dead Space, dat afgelopen najaar uitkwam.

Dead SpaceGamers zullen op de Wii net zoveel bloed en andere gruwelijkheden tegenkomen als waar ze in het originele Dead Space mee werden geconfronteerd. Extraction vertelt het verhaal van een nieuwe, vrouwelijke hoofdpersoon, die in leven probeert te blijven terwijl de bemanning van haar ruimteschip wordt getroffen door een mysterieus virus. Het spel biedt de speler behalve een nieuw verhaal en nieuwe personages ook nieuwe wapens, vijanden, puzzels en een coöperatieve multiplayer-modus. De game moet in de herfst van dit jaar verschijnen, zo maakte Electronic Arts woensdag bekend.

Met Dead Space Extraction geeft Electronic Arts meer diepte aan het verhaal uit Dead Space. In dat spel, dat afgelopen najaar verscheen voor de pc, de Xbox 360 en de PlayStation 3, nam de speler de rol aan van de ruimte-mijnwerker Isaac Clarke, die op het verlaten ruimteschip USG Ishimura moest uitzoeken wat er was gebeurd met de bemanning. Al snel bleek dat deze mensen er niet best vanaf waren gekomen en dat het schip werd beheerst door gevaarlijke monsters.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Het verhaal van Dead Space vond ik niet bijzonder, maar wel vermakelijk. Nu er op de Wii een verdieping uitkomt, ben ik wel erg benieuwd en het gevoel van 'moet ik hebben' bekruipt me wel... alleen ben ik wel huiverig voor de kwaliteit die EA gaat leveren. Ze hebben niet echt een goede naamsbekendheid wat betreft gameplay en graphics op de Wii...

Aan de andere kant, ze hebben aangegeven zich meer op de Wii te willen richten. Als ze dan alleen maar prut af gaan leveren, dan snijden ze zichzelf in de vingers. Kwaliteit zal vast ook hoger in het vaandel komen. Wellicht gaan ze hiermee hun eerste Wii-pareltje afleveren.
Ze hebben niet echt een goede naamsbekendheid wat betreft gameplay en graphics op de Wii...
Ze zijn er de laatste tijd wel achter gekomen dat ze betere games moeten gaan maken :)
Miss daarom ook een nieuw deel ipv een port naar de Wii (y) goeie zaak hopelijk krijgen ze genoeg tijd om de game goed te maken
Horror op de wii dan wil je natuurlijk hoge kwaliteit bloederige taferelen zien om het eng te maken. Ik vraag mij dan af of (next-gen?) horror grafisch wel acceptabel is op de wii.
zo zwaar is dead space nou ook weer niet hoor. :) mss is het niet zo mooi als op de pc/ps3/x360 maar acceptabel vast wel.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 20 februari 2009 09:27]

Zoals niet in het bericht staat, wordt dit een on-rails shooter ala House of the Dead / RE:UC en geen survival horror als bv RE4.
Inderdaad, wat meteen voor veel Nintendo fans de hype weg nam, desondanks blijf ik persoonlijk toch nog positief. Het wordt wel door hetzelfde team gedaan als de originele deadspace, en 't is een nieuwe game (geen port), dus je kan redelijk uitgaan van dezelfde sfeer en productionvalues.. 't is alleen afwachten hoe de gameplay wordt. Ik was ook "firstperson? Yes! ..On-rails? Damn." Maar ik blijf er toch naar uitkijken.

[Reactie gewijzigd door Sméagol op 19 februari 2009 10:15]

Onthoud dat het door EA uitgegeven wordt, en EA heeft er nogal de hand in om games te verzieken.
Zoals? Noem eens wat titels uit het afgelopen jaar die volgens jou verziekt zijn door EA?
1. Spore

Nou meer hoef ik er al niet te noemen, want sinds die mislukking heb ik EA helemaal van mn PC/consoles verbannen.
WTF? Dus omdat Maxis het kennelijk niet lukt om een titel uit te brengen die leuk is is er een probleem bij EA? Ze hebben nota bene keer op keer Spore uitgesteld om er voor te zorgen dat het spel niet te vroeg op de markt zou moeten komen, dus wat heeft EA hier precies verkeerd gedaan?

Als je elke publisher zo zou afstraffen ("verbannen"?) vanwege 1 slechte game denk ik niet dat je nog veel publishers over zult houden waar je wel iets van kunt kopen.

[Reactie gewijzigd door Snoitkever op 19 februari 2009 12:20]

Maar dit lijkt bij 't eerste spel (en andere spellen zoals anderen aangaven) niet het geval geweest te zijn. Ik was ook absoluut geen fan van EA, maar ik ben blij dat er enigszins verandering in lijkt te komen, alleen maar beter. Ik geef ze dus 't voordeel van de twijfel, en zet dit op de lijst van spellen voor de Wii waar ik naar uitkijk (alhoewel dus iets minder dan bij de eerste aankondiging).
Kom op, EA is de laatste tijd echt wel goed bezig hoor me pogingen om hun games beter en origineler te maken (eerste dead space, mirrors edge, boom blox etc.)
haha goede grap man, dead space is wel ok, maar qua gameplay echt om te huilen, mirrors edge zat een verhaal in zo dun als de naam, boom blox is wel aardig maar voor de meeste 15 +ers niet echt interessant. het uitmelken van hun sportgames is ook al jaren zo. Het is idd zoals je zegt proberen, en niet lukken :)
Ben geen fan van EA, maar Nintendo_freak heeft een punt: die games zijn allen op één of andere manier origineel te noemen.

Neemt idd niet weg dat je EA inderdaad kunt verwijten van te blijven spellen (zelfs al zijn ze origineel) uit te melken (Spore), uit te geven voor ze klaar zijn (Black&White 2, Spore), op te splitsen in tientallen uitbreidingen (wederom Spore) en te overhypen...
en te overhypen...
(Spore)

Ze hebben zo veel fouten in dat spel gemaakt, dat je je gaat afvragen of EA wel weet wat "games uitbrengen" inhoud. Ik heb iig voorlopig mn laatste EA spel gekocht/gedownload.
Jammer dat het niet gelukt is nee, maar EA heeft wel een dappere poging gewaagd. Beter dan het nieuwe evil empire, Activision, die alles dat geen potentieel heeft voor vervolgen opzij schuift als te groot risico.
Dead space qua gameplay om te huilen en daarom krijgt het spel in bijna elke review hoge cijfers?! (bron http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/deadspace).
Het argument dat mirrors edge geen verhaal heeft slaat ook nergens op bij dat spel gaat het juist duidelijk om de gameplay, ik ga tetris er toch ook niet van beschuldigen dat het geen verhaal heeft 8)7
Boom blox is gewoon een puzzel spel dat ook zeker interessant kan zijn voor 15 plussers, maar laat me raden jij valt in de doelgroep pubers die alleen halo en gears of war 'vet' vinden, en games waar geen schieten/bloed in voor komen alleen voor kinderen? Nou chapeaux :Y)
lol toevallig niet, ik ben 25 en ik speel al sinds mijn 10de op de pc :) ik gaf gewoon aan dat de meeste jongeren geen boom blox spelen, ik kraak het verder niet af ofzo. ik heb gears of war even geprobeerd op de pc maar ik vind er geen reet aan, halo vind ik helemaal om te kotsen qua gameplay. Ik ben van de ut99 generatie, counterstrike heel veel gespeeld vanaf 1.5 af.
haha ja goede vergelijking tetris en mirrors edge, is bijna hetzelfde.... |:(
Wat vind je trouwens waar mirrors edge wel om gaat dan? het volgen van een door de gamemakers voorgesteld pad? de enige differentatie die je kan doen is max 1 andere weg volgen? nee sorry daar kan ik het gewoon niet mee eens zijn. daarbij was de gameplay niet optimaal, het gaf mij ong 2 uur plezier en daarna sloeg de frustratie al toe aangezien de camera niet meewerkt de helft van de tijd, je enkel een pad kan volgen ipv je eigen weg te kiezen en het erg repeterend werd. ook was het verhaal vrij kort, ik heb het in 4 uur uitgespeeld ofzo.
dead space heeft idd een gameplay die niet lekker werkt, de camera dan vooral, soms wil je een vijand op de grond nog even snel een trap geven maar dan mist hij 5 keer terwijl je ertegen aan staat en het slaan gaat te langzaam.
ook het saven is tegen mijn principes in, ik vind dat je een game moet kunnen saven op elk moment. Nu is dat maar een klein punt want voor de manier waarop dit in dead space is gedaan kan ik ook mee leven.
Feit is dat ik het verder een top spel vind, ik heb zolang ik al speel niet zo'n spannend spel gespeeld. het is ook eindelijk echt moeilijk waar ik ook al zo lang op heb zitten wachten. En vergeet dus niet dat het verder in mijn mening een geweldig spel is! Alleen er zijn wat planken mis geslagen doordat het wederom een multiplatform release is geweest wat zorgt voor de bovengenoemde punten, net als bij prince of persia, alhoewel dat weer een heel ander probleem heeft.

als reactie van hieronder: Far cry2 was de grootste teleurstelling aller tijden qua gameplay. Hoevaak ik wel niet op de rand stond mijn toetsenbord door mijn beeldscherm te rammen, weet ik niet maar ik heb het voor de veiligheid van mijn pc maar eraf gegooid.
waarom is die zo slecht:
1. je speelt in een sandbox wereld. laat die wereld dan ook beter te bewandelen zijn. ik snap niet waarom er nog nooit een klim feature in games is ontwikkeld.
2. checkpoints. ik denk dat ik voor iedereen spreek dat dat het meest irritante punt is van far cry2, ELKE freakin keer dat je erlangs komt staat er een stel van die bosjesmannen je op te wachten alsof je ze weten dat je eraan komt. ELKE missie weet NIEMAND van die missie af en schieten ze op jou. oh ja ook als je random kerel tegenkomt in een autootje, gaat die OOK nog eens op jou schieten om no reason whatsoever!!! dat is toch idioot!
3. de "missies" als ze nou nog een verhaal in het spel hadden gebouwd kon je daar nog wat mee. haal dit op, knal die af, dat is het. zit geen variatie in en het verhaal is helemaal zoek, of ik ben niet ver genoeg gekomen ofzo.
4. je kunt geen kant kiezen, zodat je hulp kan krijgen van die kant bij missies of dat ze je in ieder geval tijdens een missie niet op jou schieten. Ook al is het een geheime missie je kan prima een staakt het vuren met de speler afspreken.
5. er zitten geweldig veel koffertjes in het spel die "kwijtgeraakt" zijn ofzo ik weet het niet maar het slaat nergens op.
6. de wapens gaan absurd snel kapot, een ak47 is in het echt bijna NIET kapot te krijgen, ook al maakt het het spel wat makkelijker. shotgun doet geen tot weinig damage op meer dan 5 meter afstand.
7. Je schiet soms een hele clip leeg op een vijand (ja ik raak hem dan echt wel) en nog loopt hij daarna vrolijk terug te schieten op jou door een MUUR heen. en nee niet één lucky hit nee hij raakt gelijk 4,5 schoten.
8. laatste punt dat ik heb is de keuze van de makers dus echt een minpunt is het niet maar ik vind de keuze voor afrika niet echt top.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 20 februari 2009 09:26]

Om me even bij de rest te voegen
Khad hier tegelijk Far cry 2 en Dead space gekocht.
Far cry 2 had ik hoge verwachtingen van na 1 uur vloog ie door mijn kamer.
Dead space ging erin en het verhaal en de gameplay was zo verslavend dat ik niet geslapen heb tot ik hem had uitgespeeld.

Dead space is werkelijk waar een super spel kunnen vele fabrikanten nog wat van leren.
De sfeer is super de spanning is non stop hoog en dankzij de moeilijksheidsgraden een uitdaging voor beide starters en hardcore gamers.

Zelf kan ik niet wachten op deel 2 hou zelf niet van onraild shooters dus deze sla ik over
waarom in godsnaam op de wii?
De game is het vervolg van de film. Deze game is weer het vervolg hierop.
Over het woord PREQUEL heen gelezen ...

[Reactie gewijzigd door Ursus Grumpious op 19 februari 2009 17:17]

dat heb je niet goed, het is het verhaal van de film, zie dit stukje wat op de link van IGN staat in het bericht van sanderev66: The game features an all-new story that details the events that occur prior to Isaac Clarke's arrival on the USG Ishimura.

dit is dus het verhaal van de film dat een prequel story is voor het spel, daarin speel je dus die vrouw Alissa Vincent, die je aan het begin en einde van de film ziet.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 19 februari 2009 11:29]

Uitgever Electronic Arts heeft Dead Space Extraction aangekondigd. Het horrorspel wordt exclusief voor de Nintendo Wii ontwikkeld en is chronologisch gezien een prequel van het originele Dead Space, dat afgelopen najaar uitkwam.
Het is dus geen vervolg maar een prequel van de game. Het zou dus de game versie van de film kunnen zijn als dat het vervolg is op de film, zoals T-CM11 aangeeft. Of een voorloper van de film of ergens tussen de film en de game zitten. Ergens lijkt het me raar als ze de oude film tot een game verwerken

[Reactie gewijzigd door supergrover op 19 februari 2009 11:32]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True