Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

De Columbiaanse ontwikkelaar Immersion Games werkt aan het eerstepersoons actiespel Cellfactor: The Psychokinetic Wars, dat door Ubisoft zal worden uitgebracht. Het spel verschijnt op Xbox Live Arcade en Playstation Network.

In Cellfactor: The Psychokinetic Wars strijdt de mensheid met geweervuur tegen buitenaardse telekinetische krachten. Het singleplayerdeel van het spel bestaat uit dertig missies, die worden verdeeld over drie verschillende hoofdrolspelers. Tijdens die missies kan de hoofdrolspeler ervaring opdoen, waarmee de mogelijkheden van het personage kunnen worden uitgebreid. Tijdens de missies heeft de speler niet alleen beschikking over de Aardse geweren, maar ook over de telekinetische krachten van de buitenaardse tegenstanders. Zo kan de speler door middel van telekinese voorwerpen oppakken en weggooien, en een schild opwerpen dat kogels tegenhoudt. Verder hoort vliegen en teleporteren tot het buitenaardse arsenaal en kunnen spelers zich met verhoogde snelheid voortbewegen. Het spel kan ook in multiplayer worden gespeeld. Zestien spelers kunnen het in vier verschillende spelvormen tegen elkaar opnemen, te weten Death Match, Capture the Flag, Team Death Match en Assault. Het spel wordt begin 2009 door Ubisoft uitgebracht op op Xbox Live Arcade en Playstation Network.

The Psychokinetic Wars is het tweede spel in de Cellfactor-reeks. Immersion maakte eerder Cellfactor: Revolution, dat diende als demonstratie van de physics-accelerator Physx. De Columbiaanse ontwikkelaar was eerder ook verantwoordelijk voor Monster Madness.

Cellfactor: The Psychokenetic Wars Cellfactor: The Psychokinetic Wars Cellfactor: The Psychokenetic Wars Cellfactor: The Psychokinetic Wars
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

Het is een Xbox Live Arcade en Playstation Network titel mensen. Ik vind het er toch wel goed uitzien voor zoiets hoor. of ben ik nou gek ?
Mij lijkt het wel interessant.
Eens. Het is een XBLA/PSN titel. Ik heb geen zin om 8GB aan high-res textures te downloaden voor iets dergelijks. Voor 8 euro (als we aannemen dat het 800 points kost) vind ik het er prima uitzien.
inderdaad, en aangezien het cellfactor is gaat het omde chaos, en 1000en particles/ explosies, physics, dus zijn highrest textures net echt en must.

als het een beetje leuke reviews krijgt wil ik hem wel.
beetje gooien met bomen :9
Je bent vast niet gek maar het ziet er wel behoorlijk crappy uit vergeleken met de standaard van nu vind ik.
Ik wist al dat Immersion Games 'n Singleplayer game Cellfactot in de ijskast gezet had voor de Ageia physX mulitiplayer Part Cellfactor. Samen met nog een andere studio.
Dit klinkt als het oorspronkelijke plan. 'n singleplayer game. Dat hebben ze dus weer ontdooid.

klinkt als console only.
zover ik weet lijken mij PSi power niet zo reken intensief en paar hionded dozen coliisions.
Maar Psi power alleen is net zoals de Gravity gun in HL goed te doen op CPU.
Fluid smoke en cloth in fijn detail dat vergt een sloot meer.

Zal dus net als Celfactor een budged game zijn. Mischien hebben ze meer tijd om het leuk te maken.

Cellfactor maakte gebruik van de Reality engine. En de editor tool heet Reality builder.
Waat de Scripttaal C# is. En dus wat getweaked met scripting in CF:C Demo met VS2005 express.
Reality engine valt nu ook onder Epic. Maar omdat het hun engine is mogen hun er wel gewoon gebruik van maken.
Misschien als voorbeeld om PhysX te intergreren met unreal3 engine.

Deze game zal misschien niet for free zijn. Die console online points == Cash$?
PhysX zit al in de UE3 standaard.
er zijn ook speciale physX levels voor UT3.
kan even de link niet vinden....
het is dan ook een xbox live arcade spel. Niet bepaald bedoeld als AAA titel :P
Mensen die nu graphics aan het afzeiken, ooit wel eens "Cellfactor: Combat Training" en of "Cellfactor: Revolution" voor de pc gespeeld?
Het is best heavy game (Alle items zijn PhysX), maar wel leuk om te spelen.

Bedenk wel er bij dat "Cellfactor: The Psychokenetic Wars" voor de console is en waarschijnlijk de zelfde PhysX bevat als de vorige delen is die gewoon extreem is.

Het kan even zoeken worden als je ze nog wil spelen (Shareware), maar ze werken gewoon nu op Geforce 8800 GTX en hooger (geen PhysX kaart meer voor nodig)
Laten we wachten op review, maar de screens zijn niet om naar huis te schrijven. Het ziet er uit als een mislukte quake4. Nu draait dit spel natuurlijk niet op de pc, maar op consoles... Ik ben benieuwd maar heb het idee dat het de standaard scifi shooter wordt.
inderdaad de screenshot hebben heel slechte kwaliteit het lijkt er op dat een PS2 dit spel ook nog makkelijk aan kan. Aan dit spel zou ik dus al zeker geen bandbreedte verspillen op mijn Belgisch telenet lijnte....
Laten we wachten op review, maar de screens zijn niet om naar huis te schrijven. Het ziet er uit als een mislukte quake4. Nu draait dit spel natuurlijk niet op de pc, maar op consoles... Ik ben benieuwd maar heb het idee dat het de standaard scifi shooter wordt.
Beetje ondoordacht deze reactie

Je vergelijkt een spel met een Xbox Live arcade en Playstation netwerk spel

Oftewel een spel voor 60 euro vergeleken met een spel van max 20 euro

Ja vind je het heel gek dat de graphics niet zo mooi zijn :) ik vind het heel mooi nieuws nu de grotere uitgevers XLA en PN gaan gebruiken voor distributie van minder grotere titels
scheelt je toch in de prijs

Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die de beelden niet zo als een must zien :) net zoals er gelukkig nog mensen zijn die 10x meer plezier hebben gehad met het spelen van GTA2 dan met GTA4

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 22 december 2008 14:08]

Wellicht, maar als je je game uitgaven aan banden wil legen kun je ook gewoon iets oudere games kopen ipv per se het nieuwste van het nieuwste...
Als ik bv eens op budgetgaming.nl naar x360 games rond kijk zie ik zo al assassin's creed voor 14 euro, bioshock voor 20, blue dragon onder de 20, burnout paradise 25, burnout revenge 20, colin mcrae dirt onder de 20, c&c3 15... stuk voor stuk prachtige games volgens mij (ik heb nog geen 360 dus kan het niet uit eigen ervaring zeggen), en ik ben pas bij de C aangekomen, er moeten er nog veel meer zijn voor rond de 20 euro.
Uiteraard kan het best zijn dat dit spel uiteindelijk wel hele goede gameplay blijkt te bieden, maar puur op de prijs zou ik geen lagere kwaliteit accepteren.
Ik weet ook niet precies hoe het op xbox live gaat, maar mijn ervaring met diensten waar je games online kunt kopen en downloaden is dat ze de prijzen veel langzamer naar beneden laten gaan dan dat je games op een fysieke drager kunt bestellen. Dat heb ik bv ook tegen steam, veel minder productie/distributie kosten, maar ondertussen maar net iets goedkoper zijn dan als het spel net nieuw in de winkel ligt, en al snel een stuk duurder als het spel ietsje ouder is.

PS: ik heb het wel alleen over de X360... de PS3 is duurder, maar goed als je een PS3 koopt en je hebt geen geld te veel dan ben je er ook zelf bij :).

edit: Ik zie hieronder mensen het over 8 euro hebben, voor zoiets zou jouw argument wel beter gelden vind ik, dan is het nog eens significant goedkoper dan de budget titels die ik hierboven noem.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 december 2008 19:39]

De resolutie doet bijna denken aan een Wii spelletje..
UT2004 met lelijkere personages, meer kan ik er grafisch niet van maken.
"Eerstepersoons" ?

Dit artikel gaat zeker op 1 komen in google op die term :D
http://www.google.nl/sear...=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True