Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

Het team dat de game maakt die tegelijk met de nieuwe Saw-film uit zou moeten komen, is op zoek naar een nieuwe uitgever, nu Brash Entertainment failliet is gegaan. Het spel zou in de herfst van 2009 uit moeten komen.

Saw IIIWebsite Bloody Disgusting heeft van het team dat aan de Saw-game werkt begrepen dat het op zoek is naar een nieuwe uitgever. Dat roept vooral de vraag op wat de juridische status van het spel is. Het wordt gemaakt door een interne studio van de Amerikaanse uitgever Brash Entertainment, maar Brash moest in november de deuren sluiten. Het team van Brash werkt samen met Twisted Pictures, de productiemaatschappij die de Saw-films maakt. Het is niet duidelijk of de rechten op het spel bij Brash liggen en dus tot de failliete boedel behoren, of bij Twisted Pictures.

Volgens Bloody Disgusting zou de Saw-game bijna af zijn. De teksten die in het spel zitten worden al ingesproken, doorgaans één van de laatste klusjes in het ontwikkelproces. Het team maakt gebruik van Unreal Engine 3 en werkt aan een versie voor de Xbox 360 en de Playstation 3. Het spel stond oorspronkelijk gepland voor oktober 2009. Het zou tegelijk uit moeten komen met een nieuwe Saw-film, hoewel het spel van Brash niet specifiek gebaseerd is op de nieuwe film, maar meer op de serie als geheel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Laat ze dan via Steam gaan. Dan zadel je de gamers ook niet op met belachelijke kopiëerbeveiligingen. Iig niet het soort waarbij de (geinstalleerde) dvd in de drive moet liggen.

En Steam vindt het ook niet erg - daar staan wel meer horrorgames.
Ik en hopelijk nog veel meer mensen willen graag een hard copy zien van de game. Niet omdat ik geen vertrouwen heb ik Steam, maar omdat als ik iets koop ik het ook beet wil kunnen houden.

Voorbeeld:

Siren blood curse: Kun je downloaden van PSN voor 29,99. Toch heb ik gewacht om hem vervolgens in de winkel te halen, voor 29,99! Hierbij heb ik een hard copy en een hoesje.

Quest for Booty: Precies hetzelfde.

Ik verkies een hard copy boven een programma zoals Steam.
Ik niet, ben mijn coh en supcom cd kwijtgeraakt en sindsdien koop ik alleen nog maar via steam. Maar voor een hard-copy valt wat te zeggen (leuke extra's als bijvoorbeeld een kaart en een niet-nederlandstalig/frans boekje), bovendien is een hard-copy stukken beter voor je marketing anders denkt iedereen dat het een b-game is die daarom nergens te krijgen is.
steam moet het ook vooral hebben van de koopjers die er elke week wel op zijn, meestal zijn deze veel goedkoper dan in de winkel.

Daarnaast heb je de game wel meteen en dat is voor veel mensen toch net genoeg om die stap te kunnen zetten.
offtopic
alsjeblieft geen steam ik en tig vriende van me zijn inees verwijderd van het hele steam netwerk een admin kwam met het leuke idee jullie zullen wel gecheat hebben jullie account is al verwijderd!, buiten dat de frends system licht geregeld offline :S

ontopic

ik denk ook eerlijk gezecht dat het veel gezijk gaat krijgen net als met gta, en manhunt,
dat je weer nieuws krijgt gamers martelen vanwegen saw?
helemaal gelijk!
ik heb me nu al een poosje afgevraagd waarom niet iedere game via steam uit komt. Dat maakt kopieren een stuk lastiger en is een perfecte manier voor de consument.

Ikzelf heb lang geleden counterstrike source gekocht via steam, en zoals met zoveel spellen raak je op een gegeven moment interesse kwijt, gooi je het van je systeem af als je je computer weer formatteert en installeer je het niet. Op het moment dat je het weer wilt gaan spelen download je steam, klik je op install CS:Source en een 45 minuten later is het klaar om te spelen. Geen gedoe met cds/dvds die kwijt zijn, boekjes met cd-keys die kwijt zijn, krassen op je cd waardoor hij onbruikbaar is.

Het zal wel te maken hebben met de verschillende bedrijven die concurreren met elkaar maar ik heb nooit begrepen dat andere uitgevers niet een soortgelijk systeem hebben ontworpen maar nog steeds vasthouden aan die kopieerbeveiligingen die soms tot gevolg hebben dat een spel niet eens meer gespeeld kan worden (van de zotte natuurlijk).

Steam heeft inderdaad een heel groot aanbod games en is heel divers dus ik denkt inderdaad ook niet dat ze er een probleem mee hebben om een saw game uit te geven. Sterker nog, ik denk dat ze het graag doen, saw heeft de naamsbekendheid al, als het een goed spel is kan het potentieel groot worden, en dit zou voor steam natuurlijk goed zijn.

toch nog een ding waar ik mijn vraagtekens bij moet zetten, steam geeft meestal online multiplayer games uit en ik kan me heel moeilijk voorstellen hoe saw een multiplayer game zou gaan worden. Dus daar ligt misschien nog een min puntje.

mja, ik hou helemaal niet van horror enzo maar ik vond saw (vooral1 ) echt heel sterk, ik heb niet vaak dat ik tijdens een film denk: wat zou ik doen, of dat je tegen je vrienden zegt: waarom doet hij niet dit, dat had ik allang gedaan! Maar bij de saw films keer op keer op het puntje van mijn stoel. Kortom, hopelijk wordt het via steam uitgegeven en ik ga het denk ik wel spelen (toch nieuwschierig)
Niet verwonderlijk dat ze moeilijk een uitgever kunnen vinden. Ik vraag me af wat de entertainment waarde van zo'n spel is. Net zoals de films overigens.
Het zou je verbazen, maar vooral de eerste film was niet een slechte. Ook van professionele filmrecensenten heeft de film regelmatig hoge cijfers gekregen. Ik ben het met je eens wat het spel betreft, ik zie daar ook weinig toekomst voor, maar dat is vooral omdat ik me geen soort gameplay voor kan stellen die bij die film past.
Ik zie er juist wel een toekomst voor. De naam hebben ze al, mits ze een originele (revolutionaire?) gameplay hebben die aansluit bij de film en dit goed uitwerken kan dit echt wel een succes worden.
Alleen die gameplay is nog helemaal niks duidelijk over helaas. Alleen weten welke persoon je speelt zou al heel veel ophelderen (slachtoffer? dader? politie? aankomend slachtoffer? of een combinatie ala fahrenheit?).
Ik ben absoluut geen fan van horror films oid, maar de Saw films vindt ik geweldig (al heb ik af en toe moeite met erna te kijken). De psychologische spelletjes vindt ik erg goed uitgewerkt en het zet je behoorlijk aan het denken. Een beetje het zelfde idee als met Das Experiment, etc.
Helemaal mee eens, maar vraag me wel af hoe ze dat terug willen brengen in een spel...
Ik precies omgekeerd, ik vind het enige wat nog aan te zien valt The Blair Witch Project (en dan zelfs dat nog in brokken van halve uren ofzo). De manier al hoe ze je alleen de stuipen op het lijf jagen met de sfeer als enige middel (zonder grote hoeveelheden gore in de scenes te gebruiken, wat bij saw niet schijnt te lukken :P ), is briljant aan die film
Er zijn genoeg mensen die van die zieken sfeer houden.
Dus een doelgroep zal er zeker wel zijn.
Ik denk dat dit spel een beetje dezelfde sfeer als manhunt zal hebben, dus die doelgroep zal er wel van houden.

persoonlijk hou ik het wel bij commandootje spelen :)
Ik kan me niet goed indenken hoe het spel qua gameplay zal gaan verlopen, een keiharde shooter met zombies zal het wel niet worden. Ik denk dus dat het qua gameplay een game zal worden die wel interessant is en afwijkt van de meute. Sims met bloed oid ;)

[Reactie gewijzigd door poepkop op 8 december 2008 12:37]

De Saw-films kennende, wordt dit Manhunt in het kwadraat, lieve schat. :P
Het spel is bijna af maar zal pas binnen een jaar (10 maanden) uitkomen? In welke maten kan je dan van 'bijna af spreken'.
Ook ben ik nog geen enkel filmpje/screenshot tegengekomen op geen enkele website (ik zocht er ook wel niet naar dus kan er makkelijk over kijken)

Altijd zonde van het werk maar laat dit maar een stille dood sterven (en samen met hem alle nieuwe franchises van saw, want dat lijkt imho ook nergens naar)
Het spel is bijna af maar zal pas binnen een jaar (10 maanden) uitkomen? In welke maten kan je dan van 'bijna af spreken'.
Ze gaan ervan uit dat het bijna af is omdat ze de teksten aan het inspreken zijn en dat meestal op het einde gebeurt volgens de bron.
Het komt later uit omdat het spel dan samen uitkomt met de nieuwe film.

Ik vraag me af hoe ze de film in een game willen gieten. Minigames om uit de traps te geraken? Volgens wikipedia zitten er wapens in maar Saw is nu niet echt een film om een shooter van te maken medunkt.
Stemmen inspreken, uitgebreid testen, bugs fixen, enz...
Ik weet dat die laatste 2 blijkbaar niet meer gebruikelijk zijn in de gamewereld (getuige de velle bugged games die uitkomen) maar sommige ontwikkelaars doen het nog en daar kan zo maanden overheen gaan ;)
geen fan van het genre zo te horen.
ieder zijn ding. ik persoonlijk hou wel van een avondje zagen. }>

maar lees nergens dat ze moeilijk aan een uitgever kunnen komen.
alleen dat er onduidelijkheid wie de rechten heeft.
Duke Nukem Forever is ook al jarenlang `bijna af'.

Ik heb Saw deel 1 afgelopen vrijdag op televisie gezien. Ik vond er weinig aan, dus een spel omtrent de Saw-films zou me ook weinig kunnen boeien.
Andere mensen natuurlijk weer wel.
Saw 2 blijft de beste uit de serie. Ondanks een teleurstellende 3 en 4, kijk ik toch met ongeduld uit naar deel 5.
Eens, waar de andere saw films vooral om een hoofdrolspeler speelden speelde het bij saw 2 meer om het spelletje waarbij een aantal mensen zitten opgesloten en allen hun eigen verhaal en doel hebben. Ik vond dat de enige goede film uit de serie, saw 4 was voor mij een grote telleurstelling.
Oneens, Saw 1 was de beste naar mijn mening.
Je word in het diepe gegooid en moet voor jezelf uit gaan maken wat er nou eigenlijk aan de hand is.
Vooral het eind vond ik briljant (dat vind ik eigenlijk van alle saw films wel, je denkt het te weten en aan het eind is het toch weer helemaal anders dan verwacht, briljant !!)
En zoals met elke serie word het per deel minder, je weet wat je kan verwachten en dat is jammer, als je deel 1 en 2 gezien hebt vind je deel 3,4,5,6,7,8,etc. niet ziek meer, maar meer van hetzelfde.
En toch zit ook ik te wachten op deeltje V }>
Zal ook zeker het spel in de gaten gaan houden.

[Reactie gewijzigd door justifire op 8 december 2008 16:14]

Die is er toch al (of zit ik nou zo diep in de illegale chinese kopieetjes?) :?
saw 3: jigsaw ligt halfdood op een bed en een doctor moet hem gedwongen helpen
saw 4: een politie agent die dat verhaal aan het onderzoeken is en eindigt in dezelfde doodskamer
saw 5: die politie agent blijkt een verleden te hebben

Het meest teleurstellende aan de serie is dat Amanda er niet meer bij is.

[Reactie gewijzigd door rbs760 op 8 december 2008 16:29]

Hoe kunnen ze deze zieke verhalen ooit overbrengen naar een spel..?
Ik denk dat dit best moeilijk te doen is.
Van Saw heb ik enkele films gekeken, leuk een beetje actie maar de achterliggende ideeen van het moorden en het slachten. Hoe verzin je het.
Welke rol krijg je trouwens in het spel ; jigsaw? Kan leuk worden met een Unreal engine.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True