Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties

Ontwikkelstudio Pandemic werkt aan een derde deel in de actievolle spelserie Mercenaries. Bovendien liet uitgever en Pandemic-eigenaar Electronic Arts weten dat de serie hoogstwaarschijnlijk ook na dat derde deel nog vervolgdelen zal krijgen.

Electronic Arts Games logo (zwart, 90 pix)Mercenaries 3 is al ontwikkeling, wist Electronic Arts-directeur John Riccitiello bij de presentatie van de kwartaalcijfers te melden. Als het aan de EA-topman ligt, loopt de serie ook nog wel even door, zo meldt Gamespot. "Er komt een Mercenaries 3, en wat mij betreft komt er nog een tiende deel ook", aldus Riccitiello. Met die uitspraak wijkt de topman af van de lijn die hij eerder uitzette: na zijn aantreden als directeur van Electronic Arts hamerde Riccitiello er juist op dat het spelaanbod van EA gevarieerder en origineler moest worden, zodat de uitgever minder afhankelijk van sequels zou worden.

Wanneer Mercenaries 3 zal verschijnen, is nog niet bekend. Het spel volgt in elk geval op een succesvol tweede deel, dat ondanks wisselende kritieken wereldwijd 1,9 miljoen keer over de toonbank ging, waarmee het vrijwel gelijke tred houdt met de verkoopcijfers van Tiger Woods PGA Tour 09 en Spore.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Jammer dat EA met zo'n uitspraak gelijk duidelijk maakt dat alle belofte over beterschap en minder sequel games dus gewoon fijne marketing praat was. Natuurlijk wisten de meeste mensen dat al wel maar er waren toch echt mensen die hoopte op beterschap, maar helaas, en als ik eerlijk moet zijn kun je aan C&C3 ook echt zien dat het gewoon hopeloos slecht gaat bij EA.

C&C3 is niets meer dan een My Little Pony met B-acteurs en guns, de lijst met min punten past niet in een gemiddeld wordenboek. Van de zeer beperkte mogenlijkheid om in en uit te zoomen tot de zeer slecht geacteerde filmpjes, pratende tanks met slechte acenten en totaal onzinnige units, van vechtende beren tot lopende helicopters en personeels transporten met kannonen die mensen over grote afstanden schieten, om bijvoorbeeld een rivier over te steken.

Als EA zo door gaat dan geef ik ze weinig kans om te over leven in de games industrie, er zijn te veel andere wel is waar kleinere studio's die heel veel beter werk af leveren en ook nog eens inovative games weten te bouwen. Dat is heel iets anders dan FIFA/NHL/NBA '10, '11, '12, '13, Need for speed two word subtitle, en Mercenaries 10.
De consumenten willen echter geen innovatieve games of betere games, die zijn tevreden met ea's huidige niveau
Ik vond 2 zo slecht, snap niet dat die verkocht is. Maar blijkbaar toch genoeg om een 3de deel te maken.

Misschien een heel ander type gamer wat dit koopt, al vind de de GTA reeks geweldig. Maar die andere games die ze noemen met vergelijkbare verkoopcijfers vind ik ook kompleet ruk

[Reactie gewijzigd door The Reeferman op 31 oktober 2008 13:56]

Ik vind inderdaad dat ze mercenaries 2 eerst wel is af mogen maken voordat ze aan een 3e deel beginnen. De gameplay is belabbert en vooral de coop mode is heel slecht uitgewerkt
Mercenaries? Ik dacht dat het over Peruvian pan flute bands ging? :+

Southpark 12-10 http://www.southparkstudios.com/episodes/189010/
Southpark 12-11 http://www.southparkstudios.com/episodes/189593/

[Reactie gewijzigd door HenkEisjedies op 31 oktober 2008 16:29]

Zo zie je maar hoe een succesvolle marketing campagne toch nog de verkoopcijfers flink op kan drijven. Ik ben er zelf ook ingestonken, heb hem hier liggen (voor pc) maar was er na 2 dagen op uitgekeken.

Ik kan dan ook niet erg warm lopen voor nog eens 7 delen...
Deel 1 was goed volgens zeggen.
Deel 2 heeft slechte maar ook goede punten. Waar ik het mee eens ben.
Waar toch een deel veel lol aan kan beleven.
Sequels neiuwe game nieuwe kansen om een top game te maken of te verkloten of gemiddeld iets te genereren.
En als M3 een topper wordt dan zal ik die zeker kopen. Maar dat weet je pas als het uit is en er reviews van zijn. ik zie wel.
Een van de slechtste spellen die ik afgelopen jaar gespeeld heb... En dan nóg een vervolg krijgen. :+
Er zijn wel meer bedrijven, die op sequels teren. Neem nou bijvoorbeeld Blizzard, die melken toch ook het Warcraft, Starcraft en Diablo concept uit. En het gekke is de consumenten pikken het of beter gezegd schaffen het aan. Ik kan mijn namelijk niet herrineren dat Blizzard de laatste 10 jaar een totaal nieuwe game hebben onwikkelt. Alleen het verschil met EA is dat zij het jaarlijks uitbrengen met minimale verbeteringen. En het gekke is toch dat bijvoorbeeld FIFA 09 weer massaal gekocht over de toonbank gaat. Dus ik zie EA nog niet zo snel failliet gaan. :)
Volgens mij is activision meer aan het streven om puur sequel gericht te zijn.
D'r is gewoon weinig te putten uit orginaliteit en innovatief.
probeer maar met iets orgineels te bedenken. Geheid dat je op iets done before komt.
Misshien zwaar genres mixen.
Game developers hebben hier ook last van.
Weer CRPG FPS of RTS idea maar den met teletubies.
Iets orgineels is vaak ook al snel een genre op zich.
probeer maar een nieuwe genre te bedenken.

Als de hele industrie zich 100% richten op orginaliteit en innovatie.
Dan zouden er amper games uit komen. Want iets orgineels of innovatiefs niot done before. is moeilijk te genereren.
Dus ipv Spore en LBP heb je 6 innovatieve games. Maar dan moest je die 100 sequell per jaar missen. De dev zitten noch steeds in idea fase.
Of prototyping de 25ste game concept om iet vruchtbaars orgineels op te kunnen leveren.
Wanneer heeft blizzard boor het laatst een game gepubliceerd die lager scoorden als een 8 gemiddeld ?
Alsjeblieft ga niet blizzard met EA vergelijken want EA brengt teveel crap op de markt Blizzard komt met een stuk minder maar met alleen maar top titels.

Mercenaries 2 is duidelijk geen top titel iedere review site kraakte hem af en gemiddeld een 5
http://www.metacritic.com

1. Playstation 2: Mercenaries 2: World in Flames (2008) 48
2. Playstation 3: Mercenaries 2: World in Flames (2008) 72
3. PC Games: Mercenaries 2: World in Flames (2008) 70
4. Xbox 360: Mercenaries 2: World in Flames (2008) 72

Ga nou geen poep verkopen, het gemiddelde overall is nog altijd een 65.5.
3e Kwartaalcijfers van EA:

De verwachting was dat EA een verlies zou maken van 111 miljoen dollar. Het verlies is echter beperkt gebleven tot 95 miljoen dollar. Vorig jaar maakte het bedrijf in dezelfde periode nog een verlies van 132 miljoen dollar.

Het gaat dus weer beter met EA dan voorgaand jaar.

Mijn mening: EA moet minder studio's opkopen en roeien met de riemen die ze hebben.

Ik weet zeker dat er genoeg creatieve mensen zitten daar die toffe games kunnen maken die als warme broodjes over de toonbank gaan. Maxis wat al een aantal jaar onderdeel is van EA doet zeer goede dingen voor EA zoals The Sims 1 en 2 + uitbreidingen, Simcity, Spore. Allemaal inovatieve spellen (even de uitmelking buiten beschouwing gelaten) die zich zeker onderscheiden met de concurrentie. Hier moeten ze op verder borduren en dan heb ik er alle vertrouwen in. EA is niet zo slecht als mensen denken, EA heeft gewoon last van het Peter Molyneux syndroom; dingen roepen die ze uiteindelijk niet waarmaken. EA is veel scheren en weinig wol.
EA ziet ook dat pure sequel publsiher wel vette winst maken en als berijf gezonder zijn.
Dan innovatieve orginele waaghalzen. Sequels zijn een vet pot. Wat je corporate suit, die toch ook game minded persoon wilt, is nobel om dat door te drukken. Maar als de cash return rate niet goed is tov competitie die zich volledig sequell richt. Dan wordt je terug gefloten als CEO.

Ook al wens je orginele innovatieve games. Maar sequels is gewoon grote vraag naar.
Het gaat om low risk investeringen. Risk verlagend is, de hele produktie prosces is al bekend aangezien dit grotendeels overeen komt met het vorige deel. De Dev's hebben al een groot voorbeeld die ze zelf gemaakt hebben. en daar bouwen ze op voort. Door grote vraag en routine is de risiko lager. Wat erkt houdenze wat niet werkt verbeteren of schrappen en iets anders wat gewenst is toevoegen.

Enige maar zwaar tegenvallende orginele innovatieve game die ik geprobeerd heb is spore. na Cell stage boeid het me al snel niet meer. paar keer Cell stage gespeeld.

Maar Sequels waar ik naar uitkijk:
AA3.0
ARMA2
OFP2
CrysisWarhead
X3 Terran Conflict

Recent gespeeld
Mercenairies 2
Farcry2
BIA:HH

Als gamers 'n goeie game ervaren hebben dan willen ze vaak meer. Sequel dus.

Met orgineel en innovatief is niks mis mee. Maar onbekend en moet zich eerst bewijzen.
Ook is der vaak kwa game design en production, nogal pioneers werk om goede gameplay te verkrijgen. Geen voorbeeld game voor houvast. En dus grote verhoogde risiko om volledig of gedeeltelijk de mist in te gaan. Sequels en IP worden vaak verpruts door te weinig tijd. Dat komt bij innovatieve en orginele games nog boven op.

Dus ja Sequels are een must.
Halo 3 GOW2 Fable2 vallen daar ook onder.

Orgineel en innovatief zijn in deze industrie is moeilijk. omdat het maar één maal kan en dan is orginaliteit verschoten de volgende wat komt is sequel of kloon.
Sims is innovatief maar daar na is het sequel orgie.
in plaat daarvan een goed doordachte game maken kan ook op sequel basis. Met een innovatieve of orginele extensie op iets bestaands.

Waar je orginaliteit en innovatie kan verwachten . is de independand developers scene.
Kleine projecten met grote vrijheid. Die kunnen poineren. Met klein kapitaal.
Die kunnen zich ook makkelijker richten op een nich markt.

Als je voor 1Mil 'n orginele game maakt.
Of voor 100Mil. Dat bepaald ook je target audience en crossplatform needs.
Ook de hobby scene kan orginaliteit en innovatie zien.
De AAA itle is vooral grote budged wat leid tot top GFX en veel complex content .

Waar originaliteit en innovatie meer in de gameplay en dus game mechanicks ligd.
Daar heb je geen over de top GFX voor nodig en grote team. en de big publishers zijn allergies. Die houden liever van low risk sequels.

Dus voor sequels die komen door marketing naar je toe eb over vertegen woordigd in de winkel schappen. hoge omloop snelheid.
innovatie wordt zoeken bij de independed markt.
Nou een succes sequeltje hebben ze al, Farcry 2. De game word toch door de pers goed ontvangen. Uitzonderlijk dat EA toch ook goede games uit kan brengen. En Fable 2 is idd een goede sequel, niet top, maar goed. Maar ondanks dat, mogen ze ook wel wwer nieuws uitbrengen, wat nog niet vaak vertoond is.
Dead Space ?
Dat spel was echt briljant je moet er wel van houden het hele horror sfeertje maar heb me nog nooit zo aan de buis gekluistert omdat ik maar verder wou met dat spel.
Dat sequels nie goed zijn is dikke bullshit. Zjn genoeg vervolgen te noemen die blijven boeien en die zelfs kunnen tippen aan het origineel.

Zelf kijk ik hier erg naar uit. We moeten eerst aar eens afwachten wat het wordt voor we hier negatief over zijn.

@ Puyol

Ik denk zelfs dat Fable 2 beter is dat t origineel.
Het is wel héél erg afwijken van zijn eerdere standpunt ja, inclusief nummer 3 aangeven dat je nog wel 7 vervolgens wilt maken. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het spel dan leuk blijft. De enige Sequelreeks die volgens mij door het grote publiek gevolgd is, is Final Fantasy. Maar een andere reeks kan ik zo niet bedenken.

De Need For speed reeks van EA is ook flink uitgemolken, en je merkt dat er minder animo voor komt. Ik vond dat de ingeving van Riccitiello juist zo mooi, minder Sequels en méér variatie. Kennelijk was dat een soort verkiezingspraatje? :/

[Reactie gewijzigd door Pixeltje op 31 oktober 2008 13:55]

Persoonlijk vind ik de final fantasy reeks niet echt een reeks sequels. Elke game heeft een appart verhaal in een apparte wereld. Weinig dingen komen overeen met elkaar.

Echte sequel games die goed blijven zijn er maar weinig van, net zoals echte sequel films ook niet fris blijven na de tweede film. Je krijgt dan vaak het gevoel dat er ofwel al van voorafaan een sequel geplanned is waardoor het eerste deel onafgewerkt lijkt (Pirates of the Carribian 2 -> 3). Ofwel moeten ze door allerlei hoepels springen om een verhaal aan te breien aan een afgesloten verhaal (Pirates of the Carribian 1 -> 2)

Bij echte sequels krijg ik vaak een "been there, done that, bought the t-shirt" gevoel.

[Reactie gewijzigd door Zamalan op 31 oktober 2008 15:19]

Of een Call of Duty met 5 uur gameplay. Maar aan de andere kant vond ik dat CoD weer zo ongelovelijk intens was dat het moeilijk was om het de ontwikkelaars kwalijk te nemen. Dus er is wel degelijk een acceptabele prijs/kwaliteit verhouding in de game industrie. Die is alleen bij EA een beetje ver te zoeken. :P
CoD is ook voornamelijk bedoeld als multiplayer game. Je gaat Final Fantasy toch ook niet afzeiken omdat er te weinig (geen) multiplayer content in zit??

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True