Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

De episodes van American McGee's Grimm kunnen via Gametap de eerste 24 uur gratis worden gedownload. Na deze periode moet voor de afleveringen van het spel worden betaald.

De eerste episode van American McGee's Grimm verschijnt op 31 juli op Gametap. Daarna zal wekelijks een nieuwe aflevering worden uitgebracht. De downloadservice hanteert een betaalmodel dat lijkt op dat van Amerikaanse tv-zenders en de videoservice van Xbox Live: elke episode van American McGee's Grimm is de eerste 24 uur gratis verkrijgbaar, daarna moet er worden betaald. Aan de gratis versie gaat een advertentie vooraf. Hoeveel een aflevering na afloop van de gratis periode zal kosten is nog niet bekend.

Er zijn 24 episodes van het spel gepland. Elke aflevering is gebaseerd op een sprookje van de gebroeders Grimm. De eerste episode heet 'A Boy Learns What Fear Is' en er volgen onder andere nog afleveringen rond Repelsteeltje, Roodkapje en Sneeuwwitje. De episodes bestaan uit action-adventuregames, waarin de sprookjes een duistere invulling krijgen.

Naamgever American McGee kwam op jonge leeftijd terecht bij id Software en werkte er als leveldesigner mee aan Doom, Doom II, Quake en Quake II. McGee verhuisde daarna naar Electronic Arts, waar hij zijn naam gaf aan American McGee's Alice, dat op de kinderboeken van Lewis Carroll is gebaseerd.

American McGee's Grimm American McGee's Grimm American McGee's Grimm American McGee's Grimm American McGee's Grimm American McGee's Grimm
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Het gaat hierbij natuurlijk om de sfeer. Juist de hoge mate aan fantasie is wat dit op het eerste gezicht al leuk maakt. Het probleem van super-gfx vandaag de dag (alhoewel men dichtbij komt) is dat alles zo echt mogelijk moet zijn.... maar dat is het vaak dan gewoon niet, als mens zie je dat meteen. Ik vind dat dan altijd tegenvallen, want je verwacht dus wel dat het er perfect uitziet. Bij deze fantasie-gfx heb je dat totaal niet, dit roept sfeer op.
eens kijken, best gekende spel uit die periode is waarschijnlijk duke nukem 3d uit 1996 en dat waren niet veel meer dan bitmaps die een beetje over het scherm bewogen en zo waren opgezet om een 3d-effect te krijgen

dees lijkt me wel stukken beter dan dukie dus als ze uit 1994 hebben gebeld voor hun 3d-engine terug te krijgen vraag ik me wel af welk spel ze toen aan het maken ? Duke Nukem Forever Again ofzo ? Het best bewaarde geheim in de gamesindustrie, vermoedelijke einddatum 2044 ? (oeps dat mocht ik niet lekken)

overigens komen graphics echt wel op de derde plaats tegenwoordig, eerste en tweede plaats worden samen bezet door gameplay en story, al die high definition super realistische afkooksels van wolfenstein-3d boeien toch niemand ?
Dat is helaas niet zo. Herinner jij je nog spelen als Monkey Island en Space Quest? Daar ging het niet echt om de gfx, simpelweg omdat men niet beter uit de hardware kon krijgen. De sfeer en gameplay waren echter geweldig, ik zie tegenwoordig juist erg weinig van die sfeer.
Eensch, alle sfeer en humor is tegenwoordig uit games verdwenen. Battlefield Bad Company en een paar andere titels doen een redelijke poging om er wat van terug te krijgen, maar oh wat mis ik bijv. de Gobliiins games (Gobliiins I, Gobliins II, Goblins III) en dergelijke.
Dat soort humor zie je alleen nog hier en daar in Indie-games en in dit soort titels (en bijv. Sam and Max titels enzo).
Heheh, door het skeletje in de 2e screenshot komt er een boel nostalgie in de vorm van herinneringen aan Grim Fandango bovendrijven...

Alice was ook een erg sfeervol spel en ik ga deze ook maar eens een kans geven denk ik.
Alice was bovendien het schoolvoorbeeld van een game die, puur door het originele artwork en de sfeer die het neerzette, boven de grauwe middelmaat uitgetild werd.

[Reactie gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 3 juli 2008 11:05]

ja daar komt duidelijk inspiratie vandaan. ik ga ervanuit dat dit gaat werken als sam en max ofzo. ook met die episodes, hoop dat het leuk wordt
Die game is mijn all-time favorite, het zou cool zijn als Lucasarts eens een vervolg zou uitbrengen, die zou ik meteen aanschaffen.
Bij jou ook al? dat was ook het allereerste waar ik aan moest denken! Lijkt me eigenlijk wel best leuk om eens te proberen die spelletjes...

American McGee's Alice was ook een sprookje in feite, met een hele leuke, originele doch ietwat gestoorde twist. Ben erg benieuwd! :)
Een vriend van mij had vroeger Grim Fandango en heb het op mijn toenmalige pc thuis nooit draaiende gekregen ;(
Als je het de eerste 24 uur gratis maakt en daarna ervoor moet gaan betalen is het dan niet zo dat de gratis versie door anderen verspreid zal worden? Of zeg ik nu iets raars?

Ik moet het er overigens wel mee eens zijn dat ik de graphics niet echt super vind, maar misschien dat de gameplay veel goedmaakt.
Waarschijnlijk zit er een soort van registratie in?
Ik had er zelf nog niet eerder van gehoord, maar het ziet er in iedergeval zeer sfeervol uit. Ik ben zeer benieuwd!
Ziet er leuk uit, ik denk dat ik het ook maar eens een kans zal gaan geven. Het is echt een sprookjes wereld.
Om eerlijk te zijn vind ik het er niet geweldig sfeervol uitzien. Het komt op mij over als een zielloze, ongeinspireerde nabootsing van de vormgeving van bijvoorbeeld Psychonauts.
Ik moest ook meteen aan Psychonauts denken.

Nu, als het spel even fantasierijk is als Psychonauts, dan kijk ik er naar uit.
Ooh... American McGee's Alice was geweldig. Ik kan niet wachten tot ik deze episodes kan spelen. Graphics maken me niet veel uit, als de sfeer is zoals bij Alice dan kan er (wat mij betreft) weinig mis gaan met deze spellen.
Ziet er fantastisch uit, doet me denken aan Psychonauts. Ik ben altijd erg blij als game developers de keuze maken om in de art direction niet het doel te hebben het spel zo realistisch mogelijk te maken. In dit geval is de vormgeving een versterking (+ visuele interpretatie) van de fantasie wereld van de Grimm verhalen. Met zo'n instelling zit het met de humor in het spel waarschijnlijk ook wel goed...
Ziet er fantastisch uit, doet me denken aan Psychonauts. Ik ben altijd erg blij als game developers de keuze maken om in de art direction niet het doel te hebben het spel zo realistisch mogelijk te maken. In dit geval is de vormgeving een versterking (+ visuele interpretatie) van de fantasie wereld van de Grimm verhalen. Met zo'n instelling zit het met de humor in het spel waarschijnlijk ook wel goed...
Realistisch hoeft ook zeker niet, maar ik vind dit er nu niet direct geinspireerd uitzien. 9 op de 10 indie-games gebruiken eenzelfde eenvoudige, cartoony, komisch-grimmige stijl, zeker sinds Psychonauts. Ik had op z'n minst iets originelers verwacht.

[Reactie gewijzigd door Edmond Dantes op 3 juli 2008 11:28]

post dit bericht op 31 juni eens opnieuw met een link naar de download, stukken handiger :-)
Leuk, maar nutteloos voor voor het merendeel van de wereld. Gametap Gold is nog steeds voor alleen USA/Canada. "Green" is compleet useless.

Verder hoop ik dat Grimm een heeel stuk beter is dat de piece-of-shit die McGee eerder uit bracht: Bad Day LA.
Zie Alice, ook van McGee, was fantastisch spel, dit lijkt er heel erg op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True