Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

De ontwikkeling van Wii-schietspel Brothers in Arms: Double Time is afgerond. We moeten echter nog even wachten op de release, want het spel zal tegelijk met Brothers in Arms: Hells Highway uitkomen, dat voor de andere consoles en de pc wordt ontwikkeld.

Brothers in Arms logoDat verklaart producer Stephen Palmer van ontwikkelaar Gearbox, in een interview met Computer and Videogames. Het was al enige tijd stil rond Double Time, dat deels bestaat uit aangepaste content uit de eerste twee Brothers in Arms-games. Palmer bevestigt dat de nieuwe titel in aantocht is, maar dat men wacht tot Hells Highway klaar is. "Double Time is zelfs al een tijdje af. Maar we willen de twee nieuwe games liever tegelijk uitbrengen."

Volgens plan moet Brothers in Arms: Hells Highway later dit jaar uitkomen voor de Xbox 360, PS3 en pc. Palmer legt uit dat in deze titel nauwelijks gebruik wordt gemaakt van de nieuwe mogelijkheden van de Unreal Engine 3.5, waar het spel op draait. "Er komt een moment waarop je het spel moet uitbrengen, je kunt dus niet blijven vernieuwen. In Epic's Unreal Engine 3.5 zit bijvoorbeeld een fracture-systeem dat invloed heeft op hoe dingen kapot gaan. We hadden die technologie eerder tot onze beschikking moeten hebben om hem in Hells Highway te kunnen implementeren. Daarom gaan we iets anders met deze technologische mogelijkheid om", aldus Palmer.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Brothers in Arms beroept zich er op de maps te baseren op echt bestaande gevechtsplekken. Een van de eerste trailers van Hells Highway laat scenes zien die zich afspelen in mijn vroegere woonplaats Veghel. Het marktplein is als zodanig herkenbaar, inclusief een aantal nu nog steeds bestaande gebouwen.

Ik heb destijds (het was in 2006 alweer) een interview in de krant gelezen met een lokale historicus, die geloof ik als grootste kritiek had dat de naam van een bepaalde bakkerij niet klopte ;)
Ik ben sowieso erg benieuwd naar dit spel (Hells Highway), aangezien het zich grotendeels in Nederland afspeelt. Met name of ze zich hebben kunnen inhouden met het nogal stereotype beeld van Nederland, dat zich in andere spellen wel eens manifesteert (overmatig gebruik van molens e.d.).

Ze doen het spel iig voorkomen als een historisch realistisch spel.

[Reactie gewijzigd door sopsop op 9 juni 2008 10:32]

Vorige delen met enkele plaatsjes in normandie (Hill 30) waren allesinds een echte replica van de omgevingen en gebouwen daar... Als er iets is waar ze bij Gearbox wel werk in steken is in het authentiek maken van hun setting.

Raar eigenlijk dat ze gewoon zelf toegeven dat het spel af is, maar gewoon marketing gewijs later gelanceerd zal worden. Laten we hopen dat al die extra tijd toch goed besteed wordt, want de Wii laat geen patches toe!
Toch wel jammer. Als de game al af is waarom er niet gewoon aan doorwerken en blijven schaven. Ik verwacht namelijk wel dat de graphics getweaked kunnen blijven worden...
1 Duke Nukem opvolger die er nooit komt is wel genoeg :+
Het feit dat het al een tijd klaar is voor uitgave wil nog niet zeggen dat ze niet ondertussen nog flink aan het patchen zijn geweest natuurlijk. Het kan goed zijn dat ze al bij versie 1.x zijn inmiddels, ondanks dat het spel nog niet is uitgegeven.
Palmer legt uit dat in deze titel nauwelijks gebruik wordt gemaakt van de nieuwe mogelijkheden van de Unreal Engine 3.5, waar het spel op draait. "Er komt een moment waarop je het spel moet uitbrengen, je kunt dus niet blijven vernieuwen. In Epic's Unreal Engine 3.5 zit bijvoorbeeld een fracture-systeem dat invloed heeft op hoe dingen kapot gaan. We hadden die technologie eerder tot onze beschikking moeten hebben om hem in Hells Highway te kunnen implementeren. Daarom gaan we iets anders met deze technologische mogelijkheid om", aldus Palmer.
Na, dan kopen we gewoon deze en wachten we daarna op de volgende, want dan hebben ze de technologie allang, misschien zelfs nog meer nieuws, en kunnen ze dat wel erin bouwen.
Het belangrijkste is dat het spel leuk is, maar vernieuwingen schieten (imho) niet snel naast de roos.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 9 juni 2008 10:51]

Wel jammer dat dat fracture-systeem er niet inzit, want volgens mij werd er wel gepromoot met vernietigbare gebouwen enzo. In een filmpje van een jaar geleden wordt je door het eerste level geloodst, en dat schiet zo'n flack 88 op een gebouw en dan breekt de schoorsteen af.

Overigens zou hell's highway al in Q1 uitkomen en is sindsdien nog alleen maar uitgesteld, dus ik vind het erg zwak dat het nu nog niet perfect wordt. (zonder die 3.5 technologie dus)
Dat is niet echt een goed idee denk ik. BiA games zijn altijd matig tot slecht geweest en er zijn voor de Wii voor eind dit jaar toch een aantal leuke games aangekondigd, daarbij komt dat op de E3 er voor eind dit jaar en volgend jaar nog wel wat bij komt aan triple A titels, vooral van Nintendo zelf. Als je daar dan BiA tussen plaatst verkoopt het spel voor geen meter. Ze hadden het beter nu voor de zomer kunnen doen, ergens in april had ie op de markt moeten komen. Net voor de zomer, in het lege gat kwa games en een maandje of 3 voor brawl, dan had de game zeker verkocht.
"BiA games zijn altijd matig tot slecht geweest"

Uhm... wat valt er onder matig tot slecht bij jou? Ze krijgen gemiddeld een 8 tot 9 hoor. Zijn echt hele goede spellen dan ook!
Spel is niet eens uit en je loopt al te zeiken? :z
Dit word een goede game, grafisch is het al minder. Maar BiA is een hele goed reeks. :9
BiA vind ik persoonlijk zeer top (old xbox versies). Ik kan dit dus alleen maar toejuichen. De gameplay was iets anders dan CoD, maar eigenlijk nog leuker!

:+
Mijn woonplaats (son en breugel) komt ook voor in het spel en is erg goed nagemaakt! heb er al verschillende screens van gezien

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True