Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

De nieuwe Poolse ontwikkelstudio Gingerbread Studios heeft het third-person schietspel The Protector aangekondigd. Het spel verschijnt op de Xbox 360 en de pc. Een releasedatum of uitgever is er nog niet.

The Protector speelt zich af in Zuid-Amerika, waar de Britse huurling Jonathan Kane en de Amerikaanse archeologe Jennifer Guile samen op jacht gaan naar een oude schat van de Azteken, nadat Jennifers vader door een terroristengroep om het leven is gebracht. De terroristen zijn zelf ook op zoek naar het artefact, om het in te zetten bij een grootschalige terroristische aanval. Jonathan en Jennifer hadden in het verleden een relatie met elkaar, wat in het verhaal ook een rol zal spelen.

Protector

De actie in het spel draait voor een groot deel om het dekking zoeken achter obstakels. De ontwikkelaar claimt dat de vijanden realistische AI en line of sight meekrijgen, waardoor het gebruikmaken van schaduw en dekking voordelen moet opleveren. Beide personages brengen ook eigen gameplay met zich mee. Zo zullen de stukken die de speler met Jonathan speelt om actie draaien, terwijl Jennifer het meer moet hebben van sneaken en stealth.

Hoewel beide spellen niets met elkaar te maken hebben, is de vergelijking tussen The Protector en het in december voor de Playstation 3 verschenen Uncharted: Drake's Fortune snel gemaakt. Beide spellen spelen zich af in dezelfde omgeving, hebben vergelijkbare hoofdpersonages en hebben ook grafisch veel van elkaar weg. Ook zullen er in The Protector de nodige puzzels opgelost moeten worden, net zoals dat in Uncharted het geval was.

The Protector The Protector The Protector The Protector The Protector The Protector
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Ik denk zomaar dat ze deze game echt weer met de Xbox360 in het achterhoofd maken en dan de pc er maar bij doen of zelfs de game later gewoon porten. Dat zie je aan de graphics best wel. Nieuwe studio of niet, net als bij een hoop console spellen worden matige textures/models en een tekort aan AA "opgepoetst" met een hoop HDR en lichteffecten. Iets wat ze overigens wel weer redelijk voor elkaar hebben bij deze nieuwe poolse studio.

Tis dus niet zo dat ze het niet willen of kunnen, maar het is gewoon weer een spel ontwikkeld voor de console. En laten we heel eerlijk zijn, zo moet het ook wel, de PS3 en zeker ook de Xbox 360 doen gewoon onder voor een beetje hedendaagse game pc. Tis geen vergelijking die ik maak, want een console heeft nou eenmaal een lagere prijs en is niet zo up te graden als een vette pc. Onveranderde grafische power over de jaren heen, en daarom lopen die spellen achter op PC only spellen of de betere ports (Assasins Creed, Gears of War). Toch betreur ik het dat "wij" pc-gamers bij dit soort A- / B titels vaak met mindere graphics zitten omdat het spel oorspronkelijk voor een PS3 of een Xbox is gemaakt.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Feroxz op 17 mei 2008 19:29]

Omdat er iemand een spel ontwikkelt voor een game en hiervan screens releaset die er erg matig uitzien is plots de 360 een grafisch inferieure console? 8)7
Character modelling vind ik niet goed, grove lijnen; rare verhouding met voorhoofd-kin. Moeten ze toch eens kijken naar Alex of Barny uit Halfe-Life 2 Episode 2; die hebben vooral character modelling en lipsync enorm goed begrepen.

Verder voelt deze game tot zover beetje aan als 'zoveel in een dozijn' - maar we zullen zien :) !
Wie zegt dat het spel al af is?
Wie textured en importeert nu half-afgemaakte 3D models?
Om het publiek lekker te maken. Gebeurt wel vaker hoor. Ook bij (preview) demo's staat er soms bij de graphics nog niet te vergelijken zijn met het originele spel.

[Reactie gewijzigd door bjorntje424 op 16 mei 2008 17:30]

mee eens, verder zie ik in deze screens geen AntiAliasing wat mij toch wel opvalt op plekken met veel contrast.
Voor een nieuwe studio vind ik het er redelijk uitzien en als de graphics redelijk zijn maar de gameplay extreem goed dan hab ik er geen moeite mee.

Als zij de line of sight en AI echt zo goed werkend hebben als ze claimen kon het best wel eens leuk zijn om te proberen. Als het een,zo als Cassius stelt, 'zoveel in een dozijn' game is dan hadden ze ook best wel wat nuttigers met hun vrije tijd mogen doen.
Voor een nieuwe game studio is het idd niet slecht, maar ik als 'casual' gamer heb afgelopen jaar een vette minipc gebouwd die minstens zulke mooie plaatjes eruit spuugt als een 360 of PS3en in sommige gevallen zelf nog mooiere plaatjes....

dan moet je toch wel met een hÚle goede gameplay komen, Halflife 2 (game van een paar jaar oud, met een supergameplay/verhaallijn) Spuugt er mooiere plaatjes uit dan dat ik hier zie....

Aan de andere kant kant kan deze game ook nog in beta of eerdere fase staan, waardoor de boel hoogstwaarschijnlijk nog niet is geoptimaliseerd. Ik ben benieuwd, maar als nu naar titels kijk die de laatste tijd uitgekomen zijn en wat er aan zit te komen. Mogen ze wel hun beste beentje voortzetten om niet 13 in een dozijn te worden.....
Het is inderdaad te zien dat het deze ontwikkelaar wel ontbreekt aan ervaring, op grafisch gebied in ieder geval. Ziet er een beetje ongeinspireerd uit.
Grappig, dat is ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het plaatje in het artikel zag. Ook de verhaallijn lijkt er op en het is ook een 3rd person shooter. Ook al maken ze de gameplay beter dan nog is het een verre stap terug tov Drake's fortune. Op dit moment vind ik de graphics niet op een niveau wat past bij de huidige games.
beetje lelijke graphics vs drake fortune.
Alleen vergelijk je nu schapen en geiten imo.
Drake's Fortune is voor de PS3 en deze komt uit op de PC en de XBOX.

Het viel mij overigens ook op dat het grafisch niet helemaal top is.
Maar wie weet komt dat allemaal nog wel. Denk aan instellingen als AA of AF,
ik denk dat dat wel een groot verschil zal uitmaken.

En op zich zit het qua details wel goed vind ik. Kijk maar naar het eerste screenshot, daar zie je aderen op de hand van de man met een pistool in zijn hand.

Dus eigenlijk mist het stukje AA en / of AF. Maar wie weet komt dat nog wel, want ik begrijp dat Gingerbread Studios nog bezig is met de ontwikkeling van de game.
Alleen vergelijk je nu schapen en geiten imo.
Drake's Fortune is voor de PS3 en deze komt uit op de PC en de XBOX.
Zijn de graphics van PS3 dan echt zo superieur ten opzichte van PC en xbox360? Om te beginnen is het grafisch meest intensieve spel van het moment toevallig wel een PC-game, en verschillen PS3 en Xbox360 ook niet echt in grafische kwaliteit.
nou in dat laatste denk ik dat je je nog wel eens kunt vergissen, hier op tweakers (dacht ik) stond een tijdje terug nog dat de PS3 nog niet eens 1/10 van z'n capaciteiten gebruikt en dat terweil de x360 op z'n max zou lopen.

als je 't hebt over vergelijkbare grafics komt dat dus waarsch. door de devs.

dat een game pc (met de just hardware) de ps3 nog wel bij zal kunnen houden? (denk aan een leuke sli opstelling / crosfire opstelling en een extra physx kaartje. wil ik nog wel geloven maar de x360 no way.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True