Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties

Ncsoft overweegt om gebruikers zelf missies en verhaallijnen te laten maken en uitwerken in het spel City of Heroes. Spelers van deze mmo-game beschikken nu al over de mogelijkheid om zelf spelkarakters te bouwen.

City of Heroes-logoHet in 2004 verschenen City of Heroes geeft spelers de mogelijkheid om hun eigen superheld samen te stellen, die vervolgens kan worden ingezet om van Paragon City een veiligere plek te maken. Sinds de release heeft het spel elf gratis spelupdates gezien en is er onder de titel City of Villains één betaalde uitbreiding op de markt gebracht. In totaal zijn er in City of Heroes 32 miljoen spelkarakters gemaakt en zijn er meer dan 100 miljoen game-items van eigenaar verwisseld.

Ncsoft bereidt momenteel de twaalfde gratis update voor, die 'Issue 12: The Midnight Hour' gaat heten. Deze uitbreiding zal een aantal grote veranderingen in het spel aanbrengen, zegt lead designer Matt Miller. Een daarvan is dat spelers vanaf Issue 12 zelf missies voor het spel kunnen maken. De opdrachten, het verhaal, de dialoog en zelfs de hints die spelers krijgen kunnen daarbij zelf bedacht worden. Als de missie klaar is, kan deze geüpload worden, waarna spelers op alle servers deze kunnen spelen. Miller liet ook weten dat er aan een systeem wordt gewerkt waarbij de zelfgemaakte missies beoordeeld kunnen worden door andere spelers. Details daarover ontbreken echter nog.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Na het invoeren van het Ouroboros systeem, waarbij je event missions uit het verleden kunt spelen en de aanvulling in wapen en krachten aan de hand van spelers adviezen, lijkt me dit een interessante uitbreiding.

Wat je tot nu toe vaak zag in het spel, dat ik hopelijk deze maand weer begin te spelen na een grote verhuizing, is dat mensen vaak met anderen mee liepen door missies die ze nog niet hadden gedaan (voor badges or rewards). In CoH is vooral het Team spel aspect erg sterk en ik vermoed dat deze uitbreiding gaat zorgen voor veel opbieden van ervaren spelers om Trials te bouwen die goed voor XP building zijn en persoonlijk ben ik niet bang voor mensen die te makkelijke missies maken.

Ik heb zowel WoW als CoH gespeeld en de laatste heeft bij mij sterk de voorkeur gekregen door de manier waarop het team element is gebouwd, maar ook door de vrijheid in 3 (tegenwoordig dus eigenlijk 4) dimensies je hebt.
Klinkt interessant, maar in het artikel staat niks over de rewards dus ik neem aan dat spelers geen rewards aan deze missies kunnen toekennen. Anders krijg je dadelijk een hoop makkelijke missies met super goede rewards.
Leuk als je je verveeld en alle missies hebt uitgespeeld.
Nadeel is wel dat je dan geen 'reward' krijgt. Aan de ene kant wer begrijpelijk, anders krijg je mensen die een missie maken: "Kill 1 cavia" en dan een super-duper reward krijgen!

Hier zouden anderen MMO's misschien een voorbeeld aan kunnen nemen?

Brynlaw: Je was me voor! :D

[Reactie gewijzigd door Shammah op 1 mei 2008 11:50]

Dit hoeft geen nadeel te zijn. Je kan de community quests laten maken, en quests die heel goed beoordeeld worden promoten tot "echte" quest. Vervolgens hang je aan deze echte quest een reward.
Dat zou wel leuk zijn. Standaard gewoon geen rewards en dan kan Ncsoft de top rated missies gaan bekijken, eventueel tweaken en dan er een reward aan vast maken. Scheelt een hoop werk voor Ncsoft en geeft waarschijnlijk veel leuke nieuwe missies.

Ik weet zelf niet hoe heel City of Heroes in elkaar steekt. Maar toch zie ik een nadeel, wanneer er veel missies op één plek afspelen, dezelfde doelen hebben en dergelijke. En dat er veel te veel kleine rot missies komen, je zou hier dan een limit op kunnen zetten van 5 missies per account per maand of iets dergelijks.
Of ze pakken de zelfgebouwde missies op en hangen er rewards aan, of ze bouwen er een wegingsfactor in zodat de quest-bouwer wel zelf er rewards aan toe kan kennen. Anders komen er inderdaad heel erg veel heel erg makkelijke quests met een heel hoge beloning.

Bij een wegingsfactor denk ik dan aan: Aantal vijanden verslagen van een bepaalde moeilijkheidsgraad levert een item op met een bepaalde waarde.
Hehe, wordt ondertussen wel is tijd, dat ze eindelijk deze optie van M.u.d.s. overnemen.
En bovengenoemen posters over rewards. Ach er zijn al tig oplossingen voor zulke problemen beschikbaar, genoeg ervaring bij allerlei m.u.d.s. admins.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True