Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

Ontwikkelaar Flying Lab Software sluit zeven van de elf servers waarop zijn mmo Pirates of the Burning Sea gespeeld kan worden. Hiermee hoopt de ontwikkelaar de populatie op de overige servers te vergroten.

Pirates of the Burning SeaDe mmo werd in januari gelanceerd met elf beschikbaar servers, maar door feedback van de spelers heeft Flying Lab Software ingezien dat de huidige situatie niet werkt. "Voor sommige belangrijke onderdelen van het spel zijn veel mensen nodig", schrijft de ontwikkelaar op de officiële website van het spel. Het probleem dat mensen te weinig medespelers van gelijke levels tegenkwamen, wordt volgens Flying Lab veroorzaakt door het tijdverschil en doordat het spel niet overal tegelijk werd uitgebracht, waardoor sommige gamers later konden beginnen dan anderen. "Bovendien hebben we, door verbetering van onze servertechnologie, de capaciteit per server weten te verhogen waardoor we meer spelers op een server kwijt kunnen", aldus het bedrijf.

Spelers met een character op een van de servers die worden gesloten, kunnen sinds dinsdag hun karakter verhuizen naar een van de andere servers. Per character staat de ontwikkelaar echter maar één verhuizing toe. Spelers wordt dan ook aangeraden eerst te overleggen met hun vrienden in het spel, voordat ze hun personage naar een andere server verhuizen. De zeven servers blijven daarom nog een maand open, waarna ze uitgeschakeld worden tot het spel weer meer servercapaciteit nodig heeft.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Wel ik kan ook nog een reden geven waarom ze deze moeten sluiten wegens te weinig populatie.

Als pirate game fan zag ik dit spel wel zitten.
Alle gekende gameshops heb ik afgelopen in België, en nergens is dit te vinden.
Bij gamemania kenden ze het zelfs niet.

Bij de Fnac hadden ze het dan weer wel, maar dan in het Frans, het was uitverkocht en ze waren niet van plan om bij te bestellen.

Online kan je het aankopen vanuit Duitsland, maar ik heb niet echt zin om het in het Duits te spelen, of althans het risico te lopen dat Engels niet kan geselecteerd worden.

En dankzij onze teleslet met haar limieten, zie ik het niet zitten om een 5Gig binnen te trekken.
nou, ik zie het probleem niet, bestel hem bij een engelse site, bijv. http://www.play.com/Games...urning+sea&searchsource=0

Een engelse site zal hem wel in het engels verkopen he? Voortaan iets verder kijken. Het is inderdaad wel jammer dat ze hem niet in winkels hier verkopen, maar je kan hem wel krijgen als je wilt.
Die 5 gig is ook maar eenmalig, download je een paar filmpjes minder voor een maand. Tenminste, zo kijk ik er tegenaan hoor.
Inderdaad, die 5Gig is de wereld niet, maar na het hele gedoe om het spel toch maar ergens te vinden is mijn goesting voor het spel verdwenen.

Ik ben nogal impulsief in mijn aankopen, als ik iets wil dan wil ik het nu.
Ik heb dan ook geen geduld om te wachten op de post, it makes me mad.

En ergens ben ik nog steeds achterdochtig als ik mijn creditcardgegevens op het internet smijt. Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden.
(ik heb dan ook héél véél geld op mijn rekening staan :P )

Zijn er trouwens peeps hier die het spelen en tevreden zijn?
bol.com heeft 'em gewoon, hoor. Dat is toch een van de eerste plaatsen waar ik kijk.(Ben nu bezig een buddy key te bemachtigen om eens te kijken of het wat is)

Link: bol.com

[Reactie gewijzigd door Battle Bunny op 17 april 2008 12:34]

Ik heb het spel gekocht bij bol.com en daar heb/had je het spel een dag later al in huis mits je het voor 9u savonds doet bestellen.

Het spel zelf ziet er goed uit daar kun je niet over klagen. Alleen zijn er verschillende soorten char die je kunt kiezen. Maar waar het uiteindelijk om draait in het spel is andere spelers of vijandige steden kapot schieten. Ik was/ben bijv. een freetrader die staan bekend om het handelen. (Dit leek mij ook het leukste aan het spel een goede economie opzetten.) Maar omdat het spel in nederland later te verkrijgen was en ik dus later begon was een groot deel van de economie al ingevuld door andere spelers. En omdat deze spelers dus ook al hogere lvl hadden en dus meer mogelijkheden was het moeilijk om er tussen te komen.

Een ander punt is het lvlen. Wanneer je een privateer naval officer of priate bent is het makkelijker om te lvlen. Het kapot schieten van tegenstanders (zowel menselijke als pc tegenstanders) gaat immers beter met een aanvalsschip dan met een handelsschip. Ook kun je punten verkrijgen door missies te doen. Maar deze missies zijn over het algemeen missies waar je piraten kapot moet schieten. En als je kiest voor freetrader dan kies je er niet voor om missies te doen om piraten kapot te schieten. Er zijn wel missies voor freetraders alleen deze zijn schaars en als je er een paar gedaan hebt moet je vaak een aantal lvl's omhoog om de volgende te kunnen volbrengen.

En dan is er nog het betalingssysteem. Je betaalt om het spel te mogen spelen 15euro per maand. Ik had wel verwacht dat ik moest betalen om een mmorpg te spelen maar niet verwacht dat de kosten zo hoog liggen voor een enkel spel. Dit wist ik helaas ook niet van te voren anders had ik het spel bij voorbaat al niet gekocht.

Maar een hele lap tekst met als conclusie: Dat het spel zeker leuk kan zijn als je online schepen kapot wil schieten maar niet als je handelaar wilt zijn...En er gaat nogal wat tijd in zitten wil je in het spel echt van betekenis kunnen zijn.

Edit: Toch blijft het spel wel op mijn pc staan want het jeukt toch wel om het spel weer te gaan spelen maar dan als naval officer (waar het niet dat mijn financien het op dit moment niet echt toelaten)

[Reactie gewijzigd door Oase op 17 april 2008 11:45]

Die 5 GB is er nog maar 2.5 als je het 's nachts doet, en enkele volumeblokken extra kost nu ook weer niet de hoofdprijs.

Of je bestel gewoon ergens online, waarschijnlijk is het dan zelfs goedkoper.
Ik speel het al een paar jaar (ja ik zat in the CB) en dit spel heeft gewoon veel spelers nodig om de economie te runnen. Ik ben erg tevreden hoewel het spel behoorlijk is veranderd (ondanks) mijn suggesties.

De scheepsgevechten is gewoon het beste wat ik ben tegen gekomen. Het is niet even een combo van skills en items. Levels doet er ook niets toe, maar inzicht en ervaring kunnen in dit spel grote verrassingen teweg brengen.

Ik ben benieuwd of de mensen het PVE & PVP kunnen combineren. Ik merk dat het er maar een hadvol zijn. Het is of pvp of pve en beide kampen zijn lastig in PVP/PVE te krijgen. Mijzelf vermaak ik me behoorlijk afentoe PVE soms PVP maar mijn grootste kick zijn de port battles. Daarin geldt degene die het best samen wekt wint!

Gelukkig krijgen we telkens meer content zowel pve als pvp en begint het spel echt te worden die iedereen wilt spelen. ieder 2 maanden brengen ze een nieuwe milestone uit. Dat is dus niet de patches die heb je iedere week met updates.
Eén van de betere PvP, PvE en GvG blijft nog altijd Shadowbane.
Dit spel is al de nodige jaren oud, maar ziet er voor zijn leeftijd zeker niet slecht uit.

Sinds 25 maart hebben ze alle servers gereset en drie nieuwe server online gezet. Iedereen moest weer overnieuw beginnen. Eigenlijk was de bedoeling dat er maar twee servers zouden komen maar door overpopulatie is er snel een extra server ingezet.

Het resetten heeft het spel veel goed gedaan. Door de meeste spelers op één server te zetten i.p.v. vier is het weer erg leuk geworden. Er is nu altijd wat te doen. Vooral een grote strijd tussen US/EU en Aziatische landen.

Mocht je interesse hebben in dit gratis MMORPG dan kan je naar chronicle.ubi.com.

Er zijn nog best veel Nederlanders actief.

[Reactie gewijzigd door Smootrok op 17 april 2008 22:03]

Ik ben niet zo thuis in de wereld van MMO games, en vraag me af waarom je maar 1x mag wisselen van server. Kleven er nadelen aan het steeds weer wisselen van servers door spelers ofzo?
Dit verschilt per game;

In World of Warcraft wordt in sommige gevallen gratis server-migratie aangeboden (van drukke server naar server met lage populatie), maar je kunt ook vrijwillig (weliswaar tegen betaling) naar een andere server gaan.
Klopt, maar zoals hierboven staat beschreven gaat ook voor WoW op. Je kunt immers wel vrijwillig van een PVP naar PVE server, maar niet andersom.
enkele redenen:

level verschillen: als lvl 60 op een server komen waar iedereen nog maar aan 30 is geraakt

item verschillen: op gevorderde servers kun je krachtiger items kopen/krijgen die op een minder gevorderde nog niet verkrijgbaar zijn

pvp vs pve servers: eerst veilig levelen op een pve server om dan kleintjes te ganken op een pvp wordt ook niet in dank aangenomen
Denk dat je een van de belangrijkste redenen vergeet... de economie. Als je grote hoeveelheden ingame currency van server naar server verscheept dan heeft dit grote gevolgen voor de economie. Als je bijvoorbeeld op een PvE server grind (kan niet aangevallen worden door andere spelers) en veel geld opbouwt en dit steeds dmv een char transfer overzet naar een PvP server (waar het veel moeilijker is om geld te grinden door dat je meer over je schouder aan het kijken bent dan grinden zelf) dan leidt de economie op beide servers hier onder.
Op zich een goede oplossing. Maar ik vraag me af of het lage aantal spelers per server niet vooral kwam door een gebrek aan populariteit ipv "tijdsverschil en doordat het spel niet overal tegelijk werd uitgebracht".
Ja, zo kun je het ook zien inderdaad. Feit is wel dat dit soort games het met een bijzonder klein marktaandeel moet doen:

http://www.mmogchart.com/Chart7.html
beter had je hier een plaatje van marktaandeel van MMORPG's ten opzichte van andere genres kunnen doen. Immers, WoW valt ook onder jouw 'dit soort games (MMORPG's)'

Dat je nog steeds een grote stuk van de chart in handen kan krijgen, heeft WoW wel laten zien. WoW was niet de eerste MMORPG, maar heeft van bestaande franchises veel aandeel afgesnoept, en is op het moment de grootste. Dat hebben ze voor elkaar gekregen door:
Een goede reputatie als ontwikkelaar (met bijbehorende fanbase)
Een game te maken in een voor gamers bekend universum (warcraft)
Een game te maken met functionele graphics, die er wel goed uit zien, maar niet zwaar zijn, waardoor het op een hoop machines draait (belangrijk voor een game waarbij je een grote userbase wil)
Een niet al te hoge instapdrempel te creeren (iedereen kan beginnen met WoW, alles word uitgelegd op een leuke en vlotte manier, maar je kunt uiteindelijk ook erg diep in de gamemechanics gaan zitten)
Een redelijk goede netcode, waardoor je redelijk lagvrij kan werken

Al deze dingen samen vormen de succesformule voor een goede MMORPG, met een brede fanbase. Het grote probleem daarbij is, dat een MMORPG erg duur is om te ontwikkelen, en op te starten. Als je dan geen mensen trekt, is het heel moeilijk om daadwerkelijk winst te maken. Bovendien is er de laatste tijd een MMORPG hype ontstaan, en zijn er veel van dergelijke spellen gemaakt. De userbase is redelijk trouw aan hun game, dus zul je echt een beter spel moeten maken dan die er al zijn. De concurrentie is dan ook moordend
Wat ik in die chart mis is Ragnarok Online ;) Die schijnt namelijk meer spelers te hebben dan WoW volgens Wikipedia. Daardoor lijkt het me dat die chart met een korrel zout genomen mag worden.

[Reactie gewijzigd door Zyppora op 17 april 2008 12:00]

Misschien komt dat omdat ze in de chart alleen betaalde mmo's hebben? Het is een gok, maar ik kan me ook wel herinneren dat het op de servers van ragnarok redelijk druk was, maar ze hadden er dan ook maar 3. Enige in die chart waarvan ik het niet zeker weet is Runescape, maar de rest was op abonnementsbasis dacht ik.

Of is ragnarok inmiddels ook betaald?
De waarheid is marketingtechnisch niet altijd even waardevol ... ;)
Lijkt me geen gekke conclusie, al blijft het suggestief natuurlijk. Maar vaak als een mmo-maker geen bericht als 'wij hebben nu zo en zoveel spelers!' van de daken schreeuwt, dan zijn het er meestal niet zo heel veel ;). Aan de andere kant: wel een goed teken dat ze zelf inzien dat het zo niet werk. Ze lijden in elk geval niet aan grootheidswaanzin!
Knipoog naar artikel van gister waarbij gezegd werdt dat spel zo-en-zo net zoveel op kan brengen als WoW als ze net zo populair worden? ;)
wat zijn de maandelijkse kosten van dit spel? kan het zo snel namelijk niet vinden.
Vooruit, omdat ik het nieuwsitem wel gelezen heb:
Spelers met een character op een van de servers die worden gesloten, kunnen sinds dinsdag hun karakter verhuizen naar een van de andere servers. Per character staat de ontwikkelaar echter maar één verhuizing toe. Spelers wordt dan ook aangeraden eerst te overleggen met hun vrienden in het spel, voordat ze hun personage naar een andere server verhuizen.
Lijkt me wel, anders zou ik me toch serieus belazerd voelen :). Mogelijk moet je een nieuwe naam kiezen voor je character, daar ontkom je denk ik niet aan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True