Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 16 reacties

De oprichters van de Deense ontwikkelaar IO Interactive verlaten het bedrijf en beginnen opnieuw. Met studio Reto-Moto gaan ze zich richten op de online-multiplayermarkt.

Hitman 2 De Deense ontwikkelaar Reto-Moto bestaat in feite al tien jaar, maar heeft nog geen game geproduceerd. Vlak na de start van het bedrijf ging het onder de naam IO Interactive samenwerken met Nordisk Film. IO Interactive was gelijk succesvol met de Hitman-games en in 2007 bracht de studio Kane & Lynch uit. Het succes van de Hitman-serie leidde in 2004 tot de overname van IO Interactive door uitgever Eidos en door het succes van deze ontwikkelaar kwam Reto-Moto nooit van de grond.

De grondleggers van IO Interactive trekken zich nu terug uit het bedrijf en gaan zich richten op Reto-Moto. Neil Donnell, executive producer van Hitman: Blood Money, wordt directeur van Reto-Moto, David Guldbrandsen wordt chief technology officer en Jacob Andersen stapt ook over. Andersen was de hoofdontwerper van Hitman 2.

Reto-Moto heeft nog geen concrete aankondigingen gedaan, maar wil 'innovatieve online entertainment software' gaan maken, wat in de praktijk betekent dat het bedrijf online-multiplayergames wil gaan maken. Reto-Moto zou in onderhandeling zijn met diverse mogelijke zakenpartners.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (16)

Al weer de zoveelste studio die denkt dat Online het helemaal is tegenwoordig. Niet iedereen zit hier op te wachten hoor, hallo ! Dat een bedrijf zich opsplitst oke maar niet op een hoop werken. Ze zuipen zich dood.

8)7
Mee eens. De MMO's schieten als paddestoelen uit de grond en de graphics samen met multiplayer opties zijn de primaire doelen zo lijkt het. Gameplay en Single Player gaan af en toe verloren hierdoor.

Gelukkig zijn er enkele ontwikkelaars die zich wel richten op de Single Player.
Hitman was succesvol omdat het 1 van de weinige in zijn soort was..
( het was meer denken, plannen, en dan pas uitvoeren en als laatste red middel knallen)

Kane & Lynch flopte omdat ze iets anders wilde proberen, wat hun totaal niet lukte...
er zijn al genoeg hersenloze shooters op de markt. en dat is de consument langzamerhand wel zat. en tsjah als je dan met Kane & Lynch helemaal geen innovatie met je meebrengt. dan flopt het ook direct....
En de daarbij belachelijke besturing op de PC iig.
Op de xbox360 was het ook irritant met de demo die ik geprobeerd heb.

[Reactie gewijzigd door Stollie op 14 april 2008 10:45]

En het spel ziet er niet uit ! Bagger gfx
Ah, Hitman, heb ze allemaal uitgespeeld wat heb ik me er een lol aan beleefd. De laatste hitman speel ik nog steeds zo nu en dan. Soms lekker knallen soms stealth. Betekent dit dus dat er geen nieuwe Hitman game komt?
Waarschijnlijk, maar het zou ook een soort van multiplayer Hitman kunnen worden? Al liggen de rechten natuurlijk bij Eidos..

Zie je het al voor je, Hitman in een MMORPG wereld ofzo? :)
Iedereen elkaar afknallen :p
Ik zie meneer 47 eigenlijk niet in een MMO wereld rondlopen. Ik denk dat quests/missies er veel al hetzelfde zullen uit zien omdat hitman als enige doel heeft moorden voor geld.
Stel je voor dat er meerdere hitmans zijn, dan ontstaat er een concurrentiestrijd, je moet eerder dan medespeler X meneertje Y vinden en afmaken, anders heb je voor niets de juiste items gekocht en voorbereidingen getroffen en gaat speler X weg met de poen. Daarnaast misschien een mogelijkheid om het je tegenstanders lastig te maken door ze in ieder geval te verwonden of te vertragen (als je altijd maar de kans krijgt om je tegenspelers ook te vermoorden wordt het misschien te frustrerend voor je tegenspelers) en misschien ook soms wel mogelijkheid om je tegenspeler neer te leggen.
Ik heb geen ervaring met Hitman en dergelijke maar wel met K and L op de PS3. Ik vond het spel juist mooi en gaaf en vooral het taalgebruik gewoon weer eens iets anders. Maar ik ben dan ook een beginnende speler en heb nooit gekeken naar de andere spellen.
hmm...dat lijkt me niet goed voor de hitmanserie..
Als ze slim zijn blijven ze gewoon hitman games maken, al is het enkel voor consoles en/of onder een andere naam. Tenzij ze met een goed multiplayer concept komen natuurlijk, maar ik heb er zo m'n twijfels bij.. :o
Jammer, als dit gevolgen gaat hebben voor Hitman. Vooral het laatste deel in de reeks was uitstekend, en ik zou een vervolg dan ook zeker kopen.
Wellicht leuk om te vermelden dat Retomoto Tower 1 van de vetste levels uit Kane & Lynch was. Ik heb me uitstekend met die game vermaakt (op de PC), hoewel sommige van de latere levels een beetje ruk waren. Voor 22 euro via Play.com ben ik er een leuk aantal uurtjes mee zoet geweest. Dus mocht je hem in de budgetbak tegenkomen: zeker even proberen, en beetje door de ietwat vage besturing heen bijten... Het vereist net even een andere manier van spelen, maar kan toch aardig headshot maken op een gegeven moment...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True