Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 19 reacties

Sony heeft een trailer en verschillende details van Motorstorm 2 vrijgegeven. Zo blijkt het spel onder meer een splitscreen-modus voor vier spelers en een online-multiplayermodus voor zestien spelers te krijgen.

Het ontbreken van een splitscreen-modus in het racespel was veel fans van het eerste deel een doorn in het oog. Dat gebrek wordt in deel twee goedgemaakt door de toevoeging van een splitscreen-spelmodus voor vier spelers, zo bericht IGN. De online-multiplayermodus wordt uitgebreid, waardoor er met zestien mensen tegelijk geracet kan worden. Dat wordt dan gedaan in zestien nieuwe gebieden, die elk meerdere routes herbergen, net zoals dat in de gebieden in de eerste Motorstorm het geval was.

De trailer verklapt dat die gebieden niet meer zomaar ergens in de woestijn liggen, maar op een tropisch eiland. Dat houdt in dat er, in elk geval deels, door het woud gescheurd wordt, rivierbeddingen aan gort worden gereden en lavastromen getrotseerd moeten worden. Dat kan in Motorstorm 2 ook gedaan worden met een nieuw type voertuig, de Monster Truck.

Motorstorm 2 verschijnt, net als het origineel, exclusief voor de Playstation 3. Sony heeft nog geen releasedatum voor het spel aangegeven.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (19)

Helemaal met XO101 eens:) De PS2 en PS3 zijn gebouwd met de modernste hardware van hun tijd. Daardoor zijn zijn/waren ze duur en moeilijk te programmeren in het begin maar wel future proof. Het gaat met de PS3 precies zo als met de PS2, langzame start, maar als het eenmaal op gang is, kijk maar naar het succes van de PS2. Als het met de graphics op de PS3 hetzelfde gaat als destijds met de PS2 worden die trailers later nog wel ingame mogelijk.

Launch PS2:http://www.psxextreme.com/ps2-screenshots2/7053-36.html

Rescente PS2 game:http://www.skoar.com/images/10%20black2.jpg

En dat allemaal met 32 MB system memory en 4 mb video memory
:o

Launch PS3: http://www.dignews.com/ad...stance_fall_of_man_03.jpg , http://www.britishgaming.co.uk/wp-content/motorstorm03.jpg

Future PS3: ??? :9~

Het gaat overigens al de goeie kant op qua graphics op de PS3: http://www.ps3informer.com/playstation-3/images/un2-t.jpg , http://www.myps3.com.au/i...Turismo-5-Prolouge-22.jpg

Motorstorm is overigens een geweldige game met super gameplay. Enorm chaotisch en de voertuigen reden overtuigen (elke andere ondergrond was te merken). Alleen een beetje kort ;( Ik denk dat er geen split screen in zit omdat ze daar geen tijd meet voor hadden en dat later er bijvoegen in een update te veel problemen gaf. Wat mij het meest irriteerde aan Motorstorm waren de lange laadtijden. Laden bij een ticket, dan laden bij voertuigtypes, voertuigen wachten, dan nog wachten bij het uitzoeken van de kleuren en tot slot een hele tijd wachten tot de map geladen is. Dit moeten ze echt wat beter regelen (ala Uncharted bijvoorbeeld).

Aan degenen onder me. Het plaatje (black) lijkt idd niet direct uit de game te komen, mijn excuses. Maar het beeld is echt wel representatief. Black is grafisch gezien echt top. Dit is mogelijk op een PS2 door niet alles te laten zien, een groot deel van het beelt is meestal niet zichtbaar (zin, stof, donker etc. ) Ik zoek nog wel een anders plaatje, Maar kon niet echt goede plaatjes vonden zo op google.

[Reactie gewijzigd door jdm8 op 13 maart 2008 15:23]

Grappig, nooit geweten dat een ps2 1600x1200 pixel uit kon spugen en AA kon toepassen en zelfs HDR zo te zien. Volgens mij is dat plaatje van de pc versie, want dat kan een ps2 hardwaretechnisch gewoon niet weergeven.
ja dit is inderdaad vreemd. Op dezelfde website staan zelfs screenshots van die PS2 game in 2580*1650 resolutie.

http://www.skoar.com/images/10%20black1.jpg

PS2 beelden my ass! Dit zijn vast beelden die gemaakt zijn mbv de devkit voor de ps2.

[Reactie gewijzigd door Janssen op 13 maart 2008 12:50]

Ik denk idd ook dat Het met een dev kit gemaakt is, Die level zit namelijk in de game, maar dan is alles veel donkerder.
Helaas dat de trailer geen ingamebeelden zijn, want dat zou echt awesome zijn.. denk dat we daarvoor moeten wachten op de PS4...
Of gewoon nog de ontwerpers van games voor de PS3 nog wat langer de tijd geven om dat apparaat effectief te gebruiken. De graphics PS2 waren tegen het eind ook een stuk mooier als in het begin.

Het apparaat moet in mijn ogen krachtig genoeg zijn om dat straks ingame te laten zijn.
Maar de ultime dooddoener in elke discussie over grapics, als de gameplays straks maar goed is..
Wishful thinking, or pure fanboyism? 8)7

Dit is duidelijk CGI. Je gelooft toch zeker zelf niet dat een machine met 256MB RAM en 256MB VRAM dit soort beelden realtime kan renderen aan een deftige framerate? Je kunt dan wel een Cell hebben met een x-aantal cores, de gpu is hierin toch echt de beperkende factor! (en laat dat nu net het zwakke punt van de PS3 zijn, icm de prehistorische hoeveelheid geheugen). Dit soort graphics zijn gewoon tè hoog gegrepen voor de huidge hardware (en daar zal x-jaar doorontwikkelen op het bestaande platform niets aan veranderen).

[Reactie gewijzigd door Janssen op 13 maart 2008 12:45]

Dat gejank over de kleine hoeveelheid geheugen wordt anders ook behoorlijk vervelend. Het geheugen dat erin zit is supersnel (en duur). Dat in combinatie met de cellproc maakt het ingewikkelder voor console ontwikkelaars. Niet onmogelijk. Ervaring zal (nog) betere graphics opleveren.

De grafisch schitterende games (zoals een Drakes Fortune) zien er nu al schitterend uit (veel beter dan ik op de 360 gezien heb), maar hebben soms last van tearing. Dat gaan we in volgende releases niet meer zien.
Volgens mij zijn het wel ingame beelden. Of iig de race beelden ervan.
Het gaat om een CGI-trailer.
Dit is op gamesites al een paar weken geleden aangekondigd, maar hier wordt dat allicht niet overgenomen omdat dat te klein nieuws is.

Een CGI-trailer geeft een impressie van de sfeer, het gevoel en wat we een beetje mogen verwachten, maar niet qua graphics.
De eerste gameplay-beelden kunnen we later dit jaar verwachten, want de game staat zover ik weet gepland voor 'Fall 2008'.
Ik ben benieuwd, de trailer is in ieder geval prachtig en boeiend.
Ik heb op Gamersyde gelezen dat het puur CG was, of het zijn andere video's.
Dit is een erg goeie, maar ook erg late zet. PS3 bezitters schreeuwen al een wat langere tijd om een racespel waarbij je met 4 personen kan racen door behulp van een splitscreen-modus.

Dat game ontwikkelaars daar nu pas mee komen snap ik niet echt. En al helemaal niet dat sony dit niet genoeg heeft gestimuleerd. Ze zouden veel meer "klanten" kunnen hebben verwerfen als ze dit al vanaf het begin hadden gedaan.
Motor Storm was bedoeld als launch game voor de PS3 (kwam in dec 2006 in Japan uit, een maand na de introductie van de PS3). De ontwikkelaars hadden gewoon niet genoeg tijd en ervaring om dat soort features in het spel te stoppen.
Moterstorm was inderdaad eerder een uitgelopen tech demo dan een volwaardig spel. Maar goed, voor sommigen was een goed en entertainend spel, zij het nogal kort.

En om terug te komen op de split screen functionaliteit, vaak steken ze deze functionaliteit bewust niet in de games. Dit enkel en alleen om meer nadruk te leggen op de online multiplayer. Ze willen eerst en vooral zien dat zoveel mogelijk mensen met het Playstation Netwerk connecteren zodat ze mooie cijfers naar buiten kunnen brengen tegenover Microsoft. In tweede instantie brengen ze dan toch nog die functionaliteit.
En bij microsoft gebeurd ongeveer dezelfde zaken. Bedenk maar eens waarom er bvb in Halo 2 geen bots zaten terwijl dat bij anderen al gemeengoed was geworden. Enkel en alleen om zoveel mogelijk mensen op Live te krijgen voor hun death matches.

//edit: typo

[Reactie gewijzigd door Rik.L op 13 maart 2008 10:48]

Lijkt me stug om dan de splitscreen -modus eruit te halen. Als je met een vriend bent kan je ook niet samen online. Dus wat doe je dan?
Dan pak je een ander spel wat je wel met zen 2en kan spelen. Splitscreen modus is ervoor om met andere mensen die bij je over de vloer komen te kunnen gamen.
Online is in hele andere afdeling. Je gaat pas online als je in je eentje bent, of als het spel het ondersteunt om via splitscreen met een vriend samen online te gaan zoals Warhawk.

Dus het lijkt me stug om daarom de splitscreen-modus niet te ondersteunen of eruit te laten.
Dat men zit te wachten op split-screen herken ik niet echt. Wat vooral nodig is, is LAN ondersteuning om meerdere PS3s lag-free aan elkaar te linken. Bij split-screen gaat toch de hele ervaring verloren.
Hoe meer opties en mogelijkheden, hoe beter... Maar ik denk dat het gros van de PS3-gamers toch sneller splitscreen zou gebruiken dan een LAN-mode.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True