Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

In het schietspel Frontlines: Fuel of War kunnen vijftig spelers het via Xbox Live tegen elkaar opnemen. Het spel is vanaf vandaag te koop en de uitgever heeft negentig servers klaar staan om online spelen mogelijk te maken.

Logo Frontlines: Fuel of WarFrontlines: Fuel of War is de eerste game voor de Xbox 360 waarin maar liefst vijftig spelers het online tegen elkaar kunnen opnemen. Voorlopig is er maar één map waarin vijftig spelers tegelijk kunnen spelen, maar uitgever THQ is van plan om er meer via Xbox Live beschikbaar te maken. De overige multiplayer-maps uit het spel zijn geschikt voor maximaal 32 spelers. THQ heeft negentig servers klaar staan om de gehoopte toeloop aan te kunnen.

Frontlines is een schietspel dat zich in de nabije toekomst afspeelt en naast traditioneel wapentuig beschikt de speler dan ook over futuristisch speelgoed als minitanks en minihelicopters, die op afstand bestuurbaar zijn. De wapens die de kleine versies aan boord hebben zijn klein, maar gevaarlijk: met de minitank kan bijvoorbeeld een volwassen exemplaar uitgeschakeld worden. Verder kan de speler beroep doen op diverse vormen van luchtsteun.

Village, de map die voor vijftig spelers geschikt is, bestaat uit een landschap dat met kleine gebouwen bezaaid is. Die kunnen allemaal kapotgeschoten worden, waardoor een open landschap ontstaat waarin schuilen niet meer mogelijk is. Het spel is uiteraard ook in singleplayermodus te spelen, waarin het om de strijd om de laatste restjes olie draait. De behoefte aan olie is zo groot dat de twee nieuwe supermachten, de 'Western Coalition' en de 'Red Star Alliance' naar de wapens grijpen. De strijd begint op de olievelden van Azië en eindigt in de straten van Moskou.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

Werd een keer tijd dat games via Xbox Live dedicated server support kregen. Als ze nu ook nog in de toekomst het mogelijk maken voor gebruikers om zelf een Xbox 360 als dedicated server in te zetten zou dat ook mooi zijn.. Niet dat er heel veel mensen zullen zijn die een vette upload (+ lage latency) hebben liggen, en een extra Xbox 360, maar de mogelijkheid zou mooi zijn..
ik denk dat deze servers alleen gebruikt zullen worden voor de 50 man games, misschien sommige dedicated 36 man (dat was demo aantal toch?) en bij lagere spelers aantallen gewoon een xbox laten hosten. misschien kan die 36 man ook wel op een xbox draaien. dan zijn 90 servers voor laten we zeggen 10 keer 50 man genoeg voor alle vraag
De demo servers draaien op 32 slots en worden gedraaid op deze speciale dedicated servers. De 50 slots servers zijn een soort "geupgrade" versie van de 32 slot software.
Het zijn 90 servers, dus als op iedere server 50 spelers kunnen zit je al op 4500. Echter, wie zegt dat er niet meerdere serverapplicaties op 1 fysieke server draaien?
Als ik een multicore systeem heb met zat geheugen en een leuke bandbreedte dan kan ik wellicht zo'n 20 games op 1 server hosten. Dat betekent dus dat ik al 90.000 mensen tegelijkertijd kan voorzien. En 90.000 is natuurlijk al behoorlijk wat, zeker als je bedenkt dat niet iedereen tegelijkertijd online zal spelen, al is het maar vanwege het tijdstip waarop mensen thuis zijn om te gamen en natuurlijk het tijdsverschil.
Het lijkt me eerlijk gezegd meer dan zat om mee te beginnen.
Er draaien geen meerdere applicaties op deze server. De software hiervoor wordt geleverd door i3D.net, een Rotterdamse ISP (zie http://www.ispam.nl/archi...3-en-xbox-360-gamehoster/).

Er draaien plusminus 300 gameservers wereldwijd (USA, Europa, Azie) voor deze titel. Ik weet niet hoe de T.net redactie aan 90 servers komt, maar dat getal is onjuist. Daarbij draait niet elke server op 50 spelerslots ivm optimalisatie van performance.
maar ik denk dat ze doelen op een feit dat er dan 90 servers in totaal zijn die wel 50 spelerslots hebben :)
Nee, er zijn maar 4 met 50 spelerslots. De game is ontworpen voor 32 spelers (zie xbox360 Frontlines doosje). De 50 spelersslot is een enorme upgrade met dank aan de ontwikkelaar en keihard werk de laatste weken.
20games op één server???
Ofwel is er de laatste drie jaar zoiets schokkend gebeurd dat ik niet meer meeben of je bent enorm ruime getallen aan het rekenen.
Nou, op een dual Opteron met 3GB geheugen kan ik een 250+ spelers (CS-S) hosten, wat een 10tal 24 slot servers is. Ik kan me voorstellen dat je met een deftigere server met meer geheugen nog verder komt.

Nu weet ik niet hoe zwaar Frontlines is, maar CS-S is vrij heftig. CS kan je nog meer hosten, dan is alleen je bandbreedte de bottleneck.
@Dino .... games hosten is 1 ding maar het spel dan speel baar maken.
CS source speelt men tegenwoordig op gebooste servers. dat vreet cpu. vind je een hele goede als jij 250 spelers op zo een server allemaal te gelijk zonder lag en stoten kan laten spelen........

10 x 24 spelers cs source.... heb zelf jaren gehost en dat is no way goed te draaien..

zoveel server draaien zonder dat ze allemaal volgeboekt zitten kan kloppen, maar met 250 man ineens......
Als je zelf een game host ben je toch ook nog in staat om zelf te connecten?
Daarnaast heeft de server niet de belasting van grafische effecten, geluidjes en al wat niet meer. 20 games op een beetje server (dual cpu quadcore is echt niet buitensporig) moet wel lukken dan.
Die 50 servers zullen wellicht wel meerdere games van 50 personen naast elkaar kunnen draaien
THQ heeft negentig servers klaar staan om de gehoopte toeloop aan te kunnen.
Uhm, er staat 90 servers. Er staat ook nergens dat die servers maar 1 game kunnen hosten.
Er staat 90 servers en er wordt niet verteld hoeveel games er per server zijn. Het is goed mogelijk dat er 1-10 games per server zin (zou dus 4500-45000 spelers kunnen zijn).
Eerst maar zien of dit goed gaat draaien. Maar het is natuurlijk wel vet om met 49 andere mensen te spelen.

Zit er ook een commander mode ofzo in? Want anders heb je 50 spelers aan het freelancen, wat natuurlijk ook wel leuk kan zijn :P
Gezien Xbox live P2P is ipv dedicated servers vraag ik me erg af hoe dit in stand houd,50 users op een p2p verbinden is toch teveel? Uiteindelijk zullen ze toch tegen een spelers limiet aan komen(Als het geen LAN-game is)
De dedicated servers werken niet op basis van P2P.
Goh, typisch Tweakers? :Y)

Hoeveel servers, welke performance etc... Maar niemand die zich afvraagt hoe het spel zelf is. Ikzelf heb zowel de demo's op XBLM gespeeld alsmede de MP-beta op de PC en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap wat dit spel nou bijdraagt aan dit genre. Buiten het feit dat het het eerste spel is op XBL wat 50 spelers ondersteunt, zijn de graphics en gameplay nou niet echt bijster interessant; het is een verkapte kruising tussen Battlefield 2142 en Call of Duty 4, imho.

Ach, ik hoop voor THQ dat ze voldoende exemplaren ervan verkopen; CoD4 is nog steeds een zeer populair spel alsmede Halo3...

[Reactie gewijzigd door MAX3400 op 29 februari 2008 15:45]

Ik heb het spel gespeeld op pc en vind er geen hol aan!
Ook ik heb het spel gespeeld op de PC.
Het speelt als een regelrechte Halo clone.
Schiet je met een tank op een groepje soldaten valt er 1 om :) ooit wel eens gehoord van splash damage THQ ?
Dat viel me ook al op ja. Freaking lastig om met zo'n helicoptertje een enkel mannetje om te krijgen.

Verder is het ook enorm wennen vergeleken met Battlefield natuurlijk. Maar aangezien dit spel *niet* van EA is komt deze wel officieel in huis ;)
(Als in: deze ontwikkelaars geven wel post-launch support. Sterker nog, de 1.01 patch is al uit :))
Sorry maar dan moet je aim skills nog wat bijwerken. 8/12 kogels zijn genoeg terwijl dat heli beweeg.
Ok dus het is positief dat het zo brak is dat er op release zoveel gebreken in zitten dat een of meerdere patches onvermijdelijk is? En dat soort produkten koop jij graag ? Right....
Het spel mag dan nog niet perfect aanvoelen, het is het eerste project van het team waarbij ze een compleet nieuwe game afleveren, de basis is goed en ik denk dat ze met patchen nog wel aanpassingen zullen maken.

Ik ga hem in ieder geval morgen halen voor de pc.
'zo zo, uw team heeft voor het eerst een auto gemaakt?'
"ja, mooi he? in versie 1.01 zetten we er banden op, versie 1.02 krijgt ie een stuur en versie 1.03 komt er ook werkelijk een stuurkolom in. Versie 1.04 krijgt een motor, bij 1.05 sluiten we deze ook daadwerkelijk aan en in versie 1.06 zou je kunnen spreken van een semi-bestuurbare auto"
'ow mooi, het is nog niet perfect maar met een beetje patchen heb ik over in ieder geval een jaar een auto die rijdt?'

-_-
voor doom had ik destijds geen patches nodig en dat speelde ook lekker weg... dat was een van de eerste in zijn genre uberhaubt...
ach ja, demootje downloaden en kijken of het inmiddels speelbaar is. Vorige keer was het in ieder geval te triest om aan te zien.
een 50 spelers mp game eindelijk? Mocht is tijd worden, hopelijk valt de lag mee met dat cheap P2P online service waar ze nog geld voor durtfen te vragen ook...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True