Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 52 reacties

Halverwege december heeft uitgever Electronic Arts patch 1.1 voor zijn racegame Need for Speed: Prostreet vrijgegeven. De patch blijkt de problemen die spelers hebben alleen maar groter gemaakt te hebben en een oplossing is er nog niet.

Need for Speed: Prostreet kampt al sinds de release met de nodige problemen. Daarvoor werd patch 1.1 uitgebracht, maar de reparatiesoftware heeft de problemen verergerd in plaats van opgelost. Spelers klagen nu dat het spel vastloopt of zelfs dat het de machine kan laten crashen. De problemen doen zich voor bij de versies voor pc en Playstation 3, met name als spelers hun auto proberen te tunen of het spel proberen op te slaan.

EA\'s Need for Speed: Prostreet crasht na patch 1.1 nog harder dan ervoorOp het officiële forum van het spel geeft EA toe dat er problemen zijn, en ook wordt gemeld dat er nog geen oplossing in zicht is. Bijna een maand na het verschijnen van de patch heeft de ontwikkelaar de oorzaak van de problemen nog altijd niet kunnen achterhalen, hoewel een oplossing voor de PS3 dichterbij lijkt dan voor de pc. EA heeft op hetzelfde forum beloofd om op donderdag 10 januari te melden hoe de werkzaamheden ervoor staan. De problemen doen zich overigens niet voor bij de versies voor Xbox 360 en Playstation 2. De versies voor Playstation Portable en Nintendo DS, die op een andere engine zijn gebouwd, zijn eveneens van de problemen verschoond gebleven.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (52)

Ik speel dit spel al een tijdje en heb er eerlijk gezegd geen last van. Ik had er in begin last mee toen ik nog met de DVD speelde, maar later toen ik een no-cd gebruikte, ging alles veel beter en geen crashes, here's your solution EA :)
Lol, Hackers hebben een betere EN goedkopere oplossing dan EA :/
en dan durven anti piraterij organizaties nog te beweren dat legale games beter draaien :P volgens mij moeten ze dat idee toch maar eens aanpassen }:O
Aanklagen wegens het verspreiden van onjuiste informatie }>
Doet me denken aan Vista ;)
Nja, wanneer niet he. Dat is met Blu Ray en HD DVD ook al zo. En gedownloade MKV'tjes werken beter dan de originele schijfjes dankzij al die shit aan HDCP en AACS...
Hackers kunnen veel doen. Ze kunnen soms beter programmeren dan EA. En ik spreek uit ervaring. Met cnc3 werkte de main community manager samen met een hacker die veel van de online problemen zoals spam, disconnects etc oploste.
Goedkoper =/

Met alleen een no-cd crack bereik je niks. Het moet ergens vanaf geinstalleerd worden niet. Owh wacht, jij doelt natuurlijk op je illegale downloads. Stoer, maar ook gewoon legale aankopen kunnen worden voorzien van een no-cd crack. Al was het maar om je DVD te sparen.
Een no-cd crack maken is voor EA goedkoper dan maanden naar het probleem zoeken en het oplossen EN goedkoper dan het geld teruggeven van alle games.
Voor op de PC lijken minder legale versies minder problemen te hebben... Vooral patch 1.1 Dus ik zou iedereen, ook mensen die het spel wel gekocht hebben aanraden op van spelletjeskopieerwereld (vertalen:P) een no-cd patch te halen om zo bugvrij(er) te kunnen zpelen :9~

[Reactie gewijzigd door Fallen Angel op 9 januari 2008 18:54]

Dit zou kunnen doordat men een hele hoop dingen in ASM recht zet... Als er een fout zit in de code die in AMS geschreven is bijv. zou het kunnen dat ze bij het cracken van de StarForce? (weet niet meer zeker welke protectie ze gebruikt hebben bij NFSPS) beveiliging per ongeluk ook wat foute pointertjes gefixed hebben :)
Woeiii lang leven EA met hun eeuwige gepatch.
Af en toe vraag ik me af in hoeverre dingen daar tegenwoordig getest worden.
C&C3 zit ook al op patch 9 en BFME2 zijn ook 6 patches kan gekomen.


Zal ze eens een brief schrijven dta ik wel aan de slag wil als tester bij hun :P
Nou is het natuurlijk wel zo dat EA het nooit goed kan doen he. Als er geen patches komen is het niet goed, als er wel (snel) patches komen (zoals met C&C 3), dan is het ook niet goed.

Ik ben het er uiteraard mee eens dat een spel in principe bugvrij gereleased zou moeten worden, hoewel dat natuurlijk niet bestaat. Ook ben ik het met je eens dat er te makkelijk patches gemaakt worden en een spel te vroeg gereleased wordt.

Maar patches HOEVEn niet slecht te zijn. Zoals starcraft waar vrij recent een patch voor kwam MET UDP support zodat je ook onder XP en Vista goed kan LAN gamen :)
Er is niettemin een groot verschil tussen een spel dat enkele bugs bevat en een spel waarover de kopers na drie dagen al steen en been klagen omdat het regelmatig vastloopt. De 1.09-patch van StarCraft voegde wat functionaliteiten toe en verhielp enkele bugs, maar die bugs waren niet van een dergelijke aard dat 1.08 onspeelbaar was. Je ziet tegenwoordig echter steeds vaker dat games gereleased worden met zoveel grove fouten dat het onmogelijk is dat deze tijdens het testen over het hoofd zijn gezien. Door niets anders dan een lakse houding worden ze op de markt gebracht om te kijken of de consument er wel of geen genoegen mee neemt, want patchen kan altijd nog.
Je moet natuurlijk ook niet vergeten dat niet elke Hardware config getest kan worden... Software bugs moeten er natuurlijk zo veel mogelijk uit zijn, maar als de oorzaak een software conflict of hardware conflict als oorzaak is, is dit alweer veel moeilijker om er uit te hebben voordat het gereleased wordt..
het idee van een spelcomputer zoals de ps3 was toch dat de hardware altijd hetzelfde is??
Dus het niet kunnen testen op elke hardware config gaat hier niet op.
Het is niet alleen EA, andere gamemakers ook.
Ik ben al dat gepatch enzo beu. De deadlines die worden gesteld in de game industrie zorgen voor veel frustratie op de werkvloer volgens mij, en bakken stress. Moest ze nu eens ietsjes trager games uitbrengen waar er niet 10 paches nodig zijn vooraleer het speelbaar is hebben ze veel minder negatieve publiciteit. Maar time is money..en dat is waar ze tegenwoordig alleen maar naar kijken. Het word tijd dat de consument op grote schaal eens actie onderneemt...Iedereen zit bv uit te kijken naar de volgende need for speed..blijkt het (weeral) een tegenvaller te zijn. Moest pro street bv nu pas uitgekomen zijn was deze patch niet meer nodig en waren die vastlopers enzo er vast ook wel al uit.
Nou bij C&C3 maakten ze units sterker en waren ze weer te sterk.. vervolgens een andere en begonnen ze daarmee te spammen etc etc
Vervolgens 9 patches later is de single player bijna niet meer uit te spelen
De patches sloegen gewoon echt nergens op maar goed.. beetje off-topic hier :)
EA heeft op hetzelfde forum beloofd om op donderdag 10 januari te melden hoe de werkzaamheden ervoor staan.
Op het forum staat toch echt "hopefully tomorrow".
Het is vandaag de 9e ... ;)
Dus morgen de 10e. Ik denk eerder dat hij op het woordje "HOPEFULLY" doelde. Dat is namelijk wat anders dan een belofte, zoals in het artikel hier staat.
Als ze nou een keer aardig zijn, geven ze iedereen die klachten heeft gratis NfS:Prospreet 2 ofzo als hij uit komt ;)
Wat dacht je van geld terug? Lijkt mij toch niet onredelijk?
Is het ook niet, maar dat kost ze denk ik teveel geld. Zou best kunnen dat je daar volgens het consumentenrecht wel recht op hebt, maar daar ben ik niet in gespecialiseerd 8)7

[Reactie gewijzigd door alexvkan op 9 januari 2008 23:00]

EA is dus niet al te slim geweest, hadden ze deze patch onder de vlag 'Beta-patch' gereleased hadden de gamers ook de problemen gehad, maar EA geen negatieve publiciteit , want beta ....

( Zie je tegenwoordig bij alles, google maps was ook beta, vista service pack ook beta etc..)
Grappig,

Ook op de wii heeft het spel problemen met vastlopen en dan met name tijdens het opslaan.

prostreet is ook het enige spel waarmee ik een wii vast heb zien lopen, sowieso het enige waarmee ik een wii wel is vast mee heb zien lopen..

Ea heeft bij mij nu toch echt helemaal de naam spellen vol met bugs (te vroeg) uit te brengen.
Met GHIII heb ik ook al gehad dat mijn hele Wii vast hing (alleen stekker er uit werkte nog). Is wel maar een keer voorgekomen op 200 uur spelen of zo, maar toch...
Ik heb er ook last van alleen dan van een trage NFSPS. Denk maar niet dat ik deze patch ga installeren.. Maar, Zoiets testen ze toch wel uitvoerig voordat het uitgeleverd word zeg maar.
Ik vraag me dan toch af wat ze daar eigelijk mee bezig zijn...
Ze maken een patch, testen die (veronderstellen we) kijken of de problemen opgelost zijn, blijkt het nu helemaal zo niet te zijn.. Ofwel werken zij met een andere versie van de game.. ofwel zit er gewoon 1 klein foutje in die patch die een nog groter probleem veroorzaakt, op sommige systemen dan.
heeft het BF2 zich zeker weer bemoeid met de game en de patch. Daar werd ook na lke patch de game slechter,

Bij de latere patches ging het een stuk beter.

De patches die ik van EA gezien heb voor een aantal games waren nooit echt goed
De Crysis patch is een goed voorbeeld dat ze het wel kunnen. Helaas gaan ze met deze patch weer flink de mist in...
die crysis patch hier thuis maakt dat sommige bugs verdwijnen en er weer nieuwe bijkomen helaas :S dus zo helemaal goed werkt die helaas niet :(
Crysis is ook niet door EA zelf ontwikkeld maar door CryTek. ;) Het zijn volgens mij met name EA studio's die geregeld prutswerk afleveren.

[Reactie gewijzigd door da Burp op 10 januari 2008 20:56]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True