Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 29 reacties

Ontwikkelaar Sora zal het Wii-spel Super Smash Bros. Brawl voorzien van een level editor. De speler kan een level voorzien van 3d-objecten en muziek om daarna het level uit te wisselen met anders spelers van het vechtspel.

Ontwerper Masahiro Sakurai bracht het nieuws rond de level editor via de officiŽle site van Super Smash Bros. Brawl. Sakurai geeft aan dat de speler kan kiezen uit meerdere 2d-achtergronden, waarna hij het level kan opbouwen uit 3d-elementen. Helaas kan de speler niet zijn eigen muziek in een level zetten, maar moet er gekozen worden uit de meegeleverde muziektracks. De levelbouwstenen kunnen worden verkleind, vergroot, gedraaid en van een andere kleur voorzien worden.

GecreŽerde levels kunnen uitgewisseld worden met vrienden en verzonden worden naar Nintendo. De ontwikkelaar kiest elke dag een level van een gebruiker om deze aan te bieden als download. Het vechtspel zal daarnaast gebruikers de mogelijkheid geven om screenshots en video-opnames te maken van gevechten. Deze kunnen ook uitgewisseld worden via internet.

Super Smash Bros. Brawl - Wii level editor

Het is de eerste keer dat de Super Smash Bros.-reeks voorzien wordt van een level editor. De eerste Super Smash Bros. verscheen op de Nintendo 64 in 1999, waarna het tweede deel, genaamd Super Smash Bros. Melee, in 2001 verscheen op de GameCube. In de spelreeks is er te vechten met Nintendo-karakters zoals Mario, Link, Pikachu en Samus. In de Wii-versie maken ook gamefiguren uit andere spelreeksen hun opwachting, zoals Sonic en Snake uit Metal Gear Solid. Doel is de tegenstander van de platformen waar beide spelers zich op bevinden af te duwen.

Al eerder heeft Sakurai aangegeven dat het spel niet alleen te spelen is met de Wii-remote. Ook de vertrouwde GameCube controller zal te gebruiken zijn en de classic-controller, evenals de horizontaal gehouden Wii-controller. Uitgever Nintendo heeft nog geen releasedatum genoemd voor Europa. Het spel zal op 24 januari Japan aandoen.

Super Smash Bros. Brawl Wii - controllers
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (29)

WAUW Dat is cool :D Voor het eerst dat ik een vecht-spel zie met level editor :) Wordt met elk nieuwsbericht dat over deze game verschijnt beter!
Nog nooit een vecht-spel met level editor? Wat dacht je van UT99, UT2003 en UT2004? :)
das geen vecht-spel in de letterlijke zin van het vechtwoord, maar een shooter ;)
SSB was vet, SSBM was super
SSBB wordt fantastisch :)
Uitgever Nintendo heeft nog geen releasedatum genoemd voor Europa. Het spel zal op 24 januari Japan aandoen.
Niet echt een betrouwbare bron, maar Amazon (uk) heeft 1 feb 08 als releasedatum.

Ik hoop dat er iig niet zoveel tijd tussen een Japanse en Europese launch zal zitten als bij Super Paper Mario.
amerikaanse release is bevestigd op 10 februarie(kijk maar op de officiele nintendo.com site en de officiele smash bros dojo)
Alles ziet er naar uit dat dit weer een hele goede versie van de reeks zal worden.

Karakters, levels en muziek(wat met dit spel heel belangrijk is) zijn allemaal dik in orde. ook de besturing is extreem uitgebreid.

Ik kijk er iniedergeval naar uit.
Ikzelf speel nog regelmatig de orginele uit 1999 op de N64 en die game is gewoon helemaal top.

Maar wat ik zo allemaal lees over brawl dan heb ik meer het gevoel dat dit de versie wordt die het toen had moeten zijn.

Dus meer characters en een level editor. Voor dat laatste maakt het helemaal top :D
Ik heb de orginele nooit gespeeld Ben erg benieuwd naar het spel.
Wat ik allemaal lees is het zeeeeeer positief!
Ga deze ook zeker (denk ik) aanschaffen net zoals Galaxy
Ik gok dat dit een beetje een reactie is op Little Big Planet op de Playstation 3. Ze hebben beide een beetje hetzelfde principe.

En ik vindt LBP al veel lijken op The Incredible Machine van vroeger. O+ _/-\o_

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredible_Machine
http://www.dosgamesonline...Incredible%20Machine/381/
:?

Ik zie niet echt in hoe een level editor bij een vechtspel een reactie zou zijn op een spel waar je zo snel mogelijk van A naar B moet. Super Smash Bros. heeft echt niets van LittleBigPlanet. Het zijn twee totaal verschillende games, ze lijken ongeveer net zoveel op elkaar als The Sims en Quake III. De enige overeenkomst is dat LBP ook een level editor heeft. Maar dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat dit een reactie is op Crysis, dat heeft tenslotte ook een level-editor. Of genept van Unreal, dat had er tenslotte ook al eentje.
Dat Super Mario Galaxy een nieuwe copy-protection bevat is momenteel groter nieuws :P
http://gbatemp.net/index.php?showtopic=63982
http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=22320

[Reactie gewijzigd door WhiteDog op 29 oktober 2007 14:27]

Metroid Prime 3 deed ook al een update van het Wii systeem om een en ander te veranderen, terwijl ik daarvoor net gecontroleerd had of ik de laatste firmware had (aangesloten op ander netwerk doet updaten...)
Weet niet of daar ook al iets van een copieerbeveiliging in zat....
daar zat geen copieerbeveiliging in. op de oudere modchips was galaxy gewoon niet te spelen, op de cyclowiz gelukkig wil sinds een firmware update gisteravond en op de d2ckey heeft die het altijd goed gedaan.
Is alweer gekraakt dus wederom een vergeefse poging van Nintendo.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True