Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties

HP heeft donderdag zijn nieuwe printerreeks gedemonstreerd. Opvallend is het touchscreen dat op zowat alle nieuwe printers te vinden is, evenals de mogelijkheid van een van de toestellen om rechtstreeks op cd's te printen.

De Photosmart D7460 is het nieuwste high-end-model in de singlefunction-reeks en is van alle verbindingsmogelijkheden voorzien. Niet alleen usb- en ethernetverbinding is mogelijk, maar ook printen via een draadloze 802.11b/g-verbinding is mogelijk. Tot slot is ook in ondersteuning voor Bluetooth voorzien. Met zijn zes afzonderlijke inktcartridges, één voor elke kleur, print dit apparaat 33 pagina's per minuut in kleur en 34 pagina's per minuut in zwartwit. Bediening kan gebeuren via het ingebouwde 8,9"-touchscreen. Voor 229 euro wisselt deze printer deze maand nog van eigenaar.

Photosmart C8180

Ook de all-in-ones hebben een nieuw paradepaardje. De Photosmart C8180 zal niet minder dan 469 euro gaan kosten, maar moet dan ook beantwoorden aan alle denkbare noden. Hij beschikt namelijk net als de D7460 over alle verbindingsmogelijkheden, print eveneens met zes verschillende inkttankjes en leest ook geheugenkaartjes. Daarnaast is de scanner in staat zes verschillende kleuren te herkennen, wat voor een levendiger resultaat moet zorgen. Als slagroom op de taart heeft HP een dvd-brander met lightscribe geïmplementeerd, zodat volgeschoten geheugenkaartjes leeggemaakt kunnen worden zonder tussenkomst van een computer.

Wie minder geld te besteden heeft aan een all-in-one kan terecht bij de C6280 en C7280. De C6280 is uitgerust met zes inktcartridges en een automatische invoer voor fotopapier boven de A4-lade. Een ethernetinterface is aanwezig, maar wifi en Bluetooth ontbreken. De C7280 beschikt wel over wifi-ondersteuning, maar biedt verder vergelijkbare specificaties. De C6280 gaat 249 euro kosten, de C7280 moet 349 euro opbrengen.

Photosmart A826Wie alleen maar foto's wil afdrukken, is wellicht geïnteresseerd in de A526, A626 en A826. De A526 is het absolute basismodel. Veel meer dan geheugenkaarten lezen, foto's weergeven op het 2,4"-scherm en afprinten via Bluetooth moet voor 99 euro niet verwacht worden. De A626 biedt wat meer mogelijkheden, onder andere om via het 4,8"-touchscreen kaders en effecten aan foto's toe te voegen. Daarvoor moet 149 euro betaald worden. De A826 wordt met zijn 199 euro het duurste, maar ook het opvallendste model. Dit print-ei met 7"-touchscreen beschikt over een papierlade met grotere capaciteit, maar biedt verder vergelijkbare specificaties als de A626.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Straks heb je een printer waar je een toetsenbord aanhangt, en heb je een moderne typmachine.
Die zijn er al... Kijk eens naar de Officejet 9xxx reeks.
Vindt HP vast een goed idee voor de volgende generatie printers/all-in-ones...en dan komen ze met een slogan als: "zie direct wat je typed op papier"
Voor mij (en mijn klanten) geen HP printers meer, hoe goed en hoe mooi ze er ook uitzien. De installatiesoftware is veel te uitgebreid (en teveel processen op de achtergrond, hoewel dit voor andere merken misschien ook zo is). De inkt is ongeloofelijk duur (heb ik niet ergens gelezen dat HP inkt de duurste vloeistof te wereld was?). Het verbruik aan inkt is onacceptabel hoog. En daarbij komt nog dat er de eerste 2 jaar vrij veel uitval is (kan die niet meer hersteld worden vragen ze dan :? )...

FYI:
Enkele weken geleden kreeg ik een printer binnen die zijn papieren niet meer opraapte. Tegen beter weten in heb ik besloten om die toch maar eens open te leggen. Er was iets afgebroken maar wat bleek: onder de rustplaats van de filterkoppen (waar ook de koppen gereinigd worden) had zich een berg inkt opgestapeld, waar ik vlot 2 cartridges mee zou kunnen vullen...
Ja, dat is het verplicht "reinigen" van de printkoppen als je het ding een tijdje niet hebt gebruikt, oftewel niets meer dan een sloot inkt er doorheen jagen.

Ik kan je wel zeggen, voor mij nóóit meer een inkjet. Foto's boeien me niet, als ik die zo nodig wil afdrukken dan stuur ik ze wel naar de Kruidvat of Hema ofzo. Ik print eigenlijk alleen maar tekst en daarvoor is een inkjet eigenlijk helemaal niet geschikt, hoeveel LCD-schermen HP er ook opschroeft.
HP hoog gebruik van ink? Weet niet waar jij dat vandaan haalt... Zij gaan veel beter om met gebruik van ink dan Lexmark en Epson.
Kijk er de tests op het net maar eens op na.
Zijn jullie er nog niet achter ?: goedkope printer betekent automatisch peperdure inkt en een dure printer (altijd nog) minder dure inkt. Goedkoop zal het nooit worden. Bij de allergoedkoopste modellen kost de vervanging van de patronen soms zelfs meer dan de totale nieuwprijs van een complete printer + introductiepatroontjes (die vaak maar gedeeltelijk gevuld zijn). Tja, de gewone man koopt maar die dure patroontjes en ze trappen er keer op keer erin en dan is het natuurlijk $$$/¤¤¤ voor de fabrikant. Je zou bijna zeggen: de vergelijking met drugdealers gaat bijna op: eerst gratis weggeven en dan......

Ze zeggen wel: zodra HP geen inkt meer kan verkopen zijn ze binnen de kortste tijd gewoon failliet......

En aangezien de fabrikanten hun toverstokjes tevoorschijn hebben gehaald in de vorm van ondertussen vaak niet meer te kraken chips en pertinent weigeren te printen, zodra de patroon leeg is. Navullen heeft vaak al geen zin meer: de patroon zegt met dank aan de chip doodleuk: de inkt is op. In het beste geval kan je gewoon doorprinten, maar tast je in het duister (en dat vooral bij HP) hoeveel inkt er nog in zit. Onaangename verrassingen, zoals plotseling wegvallen van een bepaalde kleur moet je dan maar voor lief nemen. (Duur) fotopapier dat in de vuilbak beland en ga zo maar door. En bij Canon bestaat het gevaar dat bij langdurig printen zonder inkt je dure printkop van 100 euro naar de knoppen kan gaan, maar daar is dan de schrale troost dat de inktankjes van Canon gelukkig nog transparant zijn en je regelmatig kunt controleren na het navullen of er nog inkt in zit.

Hmm, waar zijn die goede oude tijden met de niet gechipte BCI-6 die altijd perfect werkte qua inktstandweergave (zowel origineel nagevuld als alternatieve patronen) of de oudere HP 15/78 patronen die ondanks hun (eenvoudige) chips zeer gemakkelijk weer op vol gezet kunnen worden ? Bij de HP 56/57 patroontjes ging het nog maar net, maar de nieuwere HP 339 of 343 patronen zijn al niet meer te kraken (althans op het moment van schrijven). En dan nog de tot nu toe niet te kraken CLI-8 patronen van Canon (die notabene gewoon backwards compatibel zijn in de oudere printers).

Om je een voorbeeld te geven: de vroeger Epsonpatronen worden nagemaakt met een chip die je eenvoudig kunt resetten of je kunt een goedkope resetter kopen om de patroontjes na het vullen weer op "vol" te zetten. Alle Epson printers gemaakt na april dit jaar hebben een "verbeterde" firmware resulterend in een weigering om namaak- of geresette originele chippatronen te herkennen als zijnde vol. Enkel 1 fabrikant is in staat geweest om dit kat-en-muisspel een slag voor te zijn en heeft ook voor de "verbeterde" Epsonprinters werkende chippatronen op de markt kunnen brengen. Dus pas op met firmware-upgrades van de originele fabrikant, die van alles beloven en ook dingen toevoegen die je zeker niet wilt.....!!!
HP patronen weigeren zelfs te printen als de datum is overschreden die op de cartridge staat, nummer 40 cartridges boordevol met inkt doen het gewoon niet meer...
En toen zaten er nog wat milliliters in. tegenwoordig nog maar 3 druppels.

Nummer 78 cartridges hoe dichter in de buurt van de datum hoe sneller het geel "op" is...

[Reactie gewijzigd door bouwfraude op 12 oktober 2007 05:15]

Even serieus: geldt dat niet voor alle printerfabrikanten? HP als evenwel Canon en Epson moeten inkt verkopen om hun hoofd boven water te houden. HP heeft daarnaast nog andere divisies waar ze geld mee binnen halen (laptops etc), epson en canon veel minder.

De regel bij HP is inderdaad: hoe duurder de printer, hoe goedkoper de cartridges.
Zijn voor Canon de printers niet eigenlijk een bijproduct naast hoofd product fotocamera's?
"Met zijn zes afzonderlijke inktcartridges, één voor elke kleur, print dit apparaat 33 pagina's per minuut in kleur en 34 pagina's per minuut in zwartwit."

Ja de leugens beginnen weer, dit is de snelheid in darft zeker in de laagste 180 dpi resolutie. Wanneer houd men eens op met deze onzin te verkopen. Ik de fotomode hoogste resolutie mag je blij zijn als je misschien 1 pagina per minuut kan halen.
Om de HP-bashing wat te counteren: mijns inziens is de after-sales service van HP een van de betere in heel PC-wereld.

Het inktverbruik objectief meten is redelijk moeilijk. Ik durf niet zeggen dat dit bij HP hoger is dan bij andere merken. Als ik me niet vergis zijn de fabrikanten vanaf 2008 verplicht volgens een ISO-norm op hun verpakkingen aan te duiden hoeveel prints je kan doen met een vulling. Dan ga je echt goed kunnen vergelijken, immers: het doet er niet toe hoeveel pagina's je precies met één vulling kan afdrukken, maar wel hoe de printerconcurrenten zich onderling in verbruik verhouden. Gezien een ISO-norm gehanteerd moet worden zou de vergelijking op moeten gaan. Je kan dan heel eenvoudig de formule kostprijs/prints toepassen om het werkelijke verbruik te kennen.

O ja, wat de software van HP betreft: die is inderdaad kut. Je kan een minimal install doen maar dan werken de functieknoppen op het apparaat niet. Waarom minstens een halve gig nodig is om die knoppen te doen werken is me een raadsel :?

PS. Voor wie er niet bij was: de productdemonstratie van HP gisterenavond was een leuk feestje. Hapjes, muziek en vooral veel (gratis) drank :+

@Tittah
Ja, ook voor inktjets. Om twee courante procedures naast elkaar te leggen: HP zorgt binnen enkele dagen voor een refurbished vervangtoestel, Canon zorgt voor een herstelling op pakweg een maand tijd. Het kan een persoonlijke keuze zijn, maar liever een refurbished meteen dan een herstelling veel later.

@jeroenr
1. Ik bekijk het niet als iemand die eens of enkele keren met een fabrikant contact heeft omwille van problemen. Ik heb dagelijks een 10-tal RMAs te verwerken. Een alleenstaand geval weerlegt mijn persoonlijke ervaring niet.
2. Ik zie niet in wat HP hier aan kan doen. Zoals je zelf zegt heeft hij zijn printer zelf gesloopt. Dat een nieuwe printer kopen goedkoper zou zijn dan een refurbishte krijgen had ik je ook wel kunnen vertellen. Waarom denk je dat we van een wegwerp-maatschappij spreken? Trouwens, alsof je bij Epson in dezelfde situatie niet net hetzelfde zou meemaken. Vandaar dat ik je beslissing onzin vind.

(En als je dan toch een ander merk wou, had dan Canon genomen en toch niet Epson. Epson heeft goed professioneel materiaal, maar in de klasse tot ¤500 is Epson mijns inziens een slechte koop. Vandaar dat ik Epson enkel nog op bestelling verkoop.)

[Reactie gewijzigd door YellowOnline op 11 oktober 2007 16:35]

Om de HP-bashing wat te counteren: mijns inziens is de after-sales service van HP een van de betere in heel PC-wereld.
Voor inktjets???
mijns inziens is de after-sales service van HP een van de betere in heel PC-wereld.
I beg to differ.

Een kennis van mij had zijn printer gesloopt (cartridge er verkeerd om ingestopt en dan gewoon door blijven duwen... gevolg: plastic pinnetje afgebroken van het klepje dat de cartridge op zijn plek houdt). De printer was iets meer dan een jaar oud en had rond de 100 Euro gekost.
Het onderdeel was niet meer te krijgen, de enige optie die ik had was een refurbished printer te kopen voor het luttele bedrag van 220 Euro...

Kijk, dat je moet betalen als je zelf je printer gesloopt heb, vind ik volkomen normaal, maar dat dat dan 2x de nieuwprijs moet gaan kosten is ronduit belachelijk. Ik heb die meneer van HP dan ook verteld dat ik voor dat bedrag ook een hele mooie EPSON printer kan kopen.
Ik zie niet in wat HP hier aan kan doen. Zoals je zelf zegt heeft hij zijn printer zelf gesloopt. Dat een nieuwe printer kopen goedkoper zou zijn dan een refurbishte krijgen had ik je ook wel kunnen vertellen. Waarom denk je dat we van een wegwerp-maatschappij spreken?
Wat HP hieraan kan doen? Iets langer onderdelen voor hun printers leveren! Het is toch van den zotte dat je na een jaar al geen onderdelen voor je printer meer kan krijgen?
Als HP nou eerst eens fatsoenlijke Vista drivers voor de nu nog te koop zijnde All-in-ones ging maken... Hoor niets dan klachten over deze machines, niet kunnen scannen via tcp/ip e.d. installatie problemen via USB.

Leuk bericht natuurlijk, maar om klanten te houden moet je van ze houden zeg ik altijd maar ;)
Een HP met zoveel functies! Ik verwacht dan ook wel dat de drivers minimaal op HD DVD moeten, misschien zelfs wel op Blu-Ray...
En als wij tweakers nou eens verder lezen dan onze neus lang is... en het knopje "geavanceerd" aanklikken, krijg je vanzelf de optie op _alleen_ de printerdriver (evt met scannerdriver) te installeren.

C5180, install van krap 50MB
Nog steeds vrij groot voor een driver, maar alweer wat beter. Nu ja, het is algemeen bekend dat niet de grootte maar de brakheid het grootste probleem is met drivers van HP. Misschien niet alle drivers, maar het komt toch te vaak voor.
Een printer drivertje zou hooguit een paar honderd kabeetjes mogen zijn.
een printerdriver wel ja, 't nadeel is dat je ook een management interface hebt (inkt status en andere meuk),

dus kom je al weer snel op een paar MB ...

bovendien als je ook de scanner driver erbij teld kom je alweer wat hoger..

50mb is idd vrij veel nog, maar maar onoverkomelijk nu ook weer niet...
Het zijn vaak universele driver(packs) voor een model of 20. Of zoals bij Logitech voor zowat elke muis die ze ooit gemaakt hebben.

Vergeet ook de 30 talen, twain-drivers en de gui voor je printer/scanner software niet.

Allemaal makkelijk op te lossen door gewoon een Web-installer te bouwen die alleen download wat je echt nodig hebt. Dat is helaas nét iets te ingewikkeld voor de gemiddelde consument.
En waarom zou het niet op een CDtje passen? :P
En waarom zou het niet op een CDtje passen?
Voor een vrij simpele printer vereist HP tegenwoordig al .NET met alle bijbehorende rotzooi. Belachelijk, maar de installatie van een simpele printerdriver wordt daarmee al ruim 300 Mb groot.
En nu komen ze met allerlei extra toepassingen op de printer zelf? Dan zou een DVD voor de installatie mij niet helemaal verbazen...
De driver zelf is niet zo groot... alle andere zut werkt toch niet goed.

Voor de rest zijn het top printer.. kwaliteit is super.
Mijn installatie was al 470MB groot... Simpel HP Deskjetje met scannertje enzo!
inderdaad, van een aantal multifunctionals (printer/fax/scanner) was de installatie al meer dan 2 gigabyte :?
Maar het lijkt me een apparaat die ouderen inderdaad zullen aanschaffen en alleen gebruiken als... printer of kopieerapparaat... A lot of shit you pay for but never use :)
Bluetooth, een 8,9"-touchscreen en een DVD-brander op een printer? Kom op zeg!

Verder ben ik de afgelopen jaren steeds meer ontevreden geworden over de kwaliteit van HP printers... Bovendien hanteren ze garanties van 1 jaar... wat de meeste apparaten ook maar net overleven.

[Reactie gewijzigd door kalechinees op 11 oktober 2007 13:08]

verglijk dat met hplip en cubs en sane, het ligt dus echt niet alleen aan hp ... maar ook aan 't gebrek aan goede standaard print en scan tools in windows...

en je zegt dat hp dit doet, maar noem 's een merk waar 't niet bij is, ... canon (niet bepaald), brother (onder windows nog veel erger) ebson (iew) ...

kom nouw doe je ogen open ze doen 't allemaal... daarom kun je meestal ook als je je best doet alleen de drivers installeren...
Wie alleen maar foto's wil afdrukken, is wellicht geïnteresseerd in de A526, A626 en A826. De A526 is het absolute basismodel. Veel meer dan geheugenkaarten lezen, foto's weergeven op het 2,4"-scherm en afprinten via Bluetooth moet voor 99 euro niet verwacht worden.
Wat een crap allemaal weer zeg...

Toen ik 4 maanden geleden mijn printer spontaan overleed en ik *instant* een nieuwe printer zocht zag je die verkopers in die computerzaken echt moelijk kijken als je vraagt naar een printer die randloos kan printen, zonder lcd-schermpjes, geen 100 knoppen, cardreaders en moeilijke features en voor beneden de 60 euro. IK WIL GEWOON PRINTEN! Voor al het andere heb je toch een pc? 8)7

[Reactie gewijzigd door SchizoDuckie op 11 oktober 2007 13:51]

Inderdaad.


Als ze nog even doorgaan zo dan brengen ze binnenkort een complete PC uit met ingebouwde printer. (alleen heet dat dan natuurlijk een printer met geavanceerde foto-bewerkings-technologie ofzo)

Vroegah was een printer gewoon een bak met een stapel papier en een lintje met inkt die een hoop herrie kon maken en verder niks. Enige moderne functionaliteit waar ik het nut wel van inzie in (W)LAN, zodat er geen PC aan hoeft te staan.

Als ik er zo eens over nadenk... eignelijk zijn al die features alleen zinvol voor mensen die niet met een computer overweg kunnen, niks digitaal willen hebben, en gewoon op het knopje van de camera willen drukken en dan een tijdje later een papierer foto in handen willen hebben. (oftewel: mooie bak voor m'n oma, maar ik sla m'n foto's liever digitaal op en verder print ik alleen tekst...)
Je kan zeggen wat je wil, maar HP blijft zich vernieuwen. Canon en Epson blijven ver achter.

Epson heeft nu paar nieuwe modellen, maar dat heeft ook lang geduurd voordat ze in de schappen lagen. Daarnast heeft Epson nogal de eigenaardige eigenschap om cartidges van oude printers niet te leveren, waardoor klanten verplicht over moeten stappen naar nieuwe modellen (die duidelijk minder zuinig zijn met inkt).

De printers van Canon zijn degelijk. Kwaliteit van prints is uitstekend. Heel jammer dat zij hun collectie sporadisch updaten. Persoonlijk vind ik bijna alle modellen van Canon erg lomp, daar ze hun papierinvoer achter hebben in plaats van voor zoals HP. Scheelt enorm veel ruimte.Naast dat hebben ze ook vaak leveringsproblemen.

HP staat er inderdaad bekend om dat ze goed zijn in aftersales. Maar ook naar de verkopers toe zijn ze erg goed. Printer defect? Vaak binnen 7 dagen gerepareerd (als het onderdeel op voorraad is).
Alleen die cartridges zijn nog steeds ontzettend duur.
Dat de Canon printers lomp zijn is persoonlijk meer een kwestie van smaak. Veel duurdere Canon printers hebben zowel een paperinvoer aan de voorkant (voor bijvoorbeeld gewoon papier dat een U-bocht mag maken), terwijl van achteren nog een extra invoer aanwezig is voor dik papier dat niet teveel geboven mag worden zoals karton en dik fotopapier. Mijn MP780 all-in-one heeft bijvoorbeeld die dubbele papierinvoer en ik vind het wel prettig om van achteren dik papier erin te kunnen steken dat dus absoluut niet in een U-bochtconstructieprinter zoals veel HP-printers geprint kan worden.

Bij de duurste modellen van Canon zoals de A3+ formaat Pro 9000 en Pro9500 kan je zelfs dik karton dat absoluut niet gebogen kan worden er volledig horizontaal van achteren insteken. Bij de gewone HP modellen met weliswaar een zeer compacte papierinvoer zie ik dat dik papier niet zo snel een U-bocht maken door de printer......

En nog iets: die printkoppen van HP kunnen vaak maar 4800x1200 dpi aan (en dat zelfs bij de duurdere fotosmartprinters met 6 gescheiden fotokleurpatronen !), terwijl Canon al op 9600x2400 dpi zit: als dat geen technisch voorsprong is en wetende dat beiden de bubblejettechniek gebruiken om te printen (Epson gebruikt de afwijkende piëzo-techniek) ? Een foto afgedrukt op een 2400 dpi 4-kleuren Canon ziet er vaak veel beter uit dan eentje die afgedrukt is op een 1200 dpi 6-kleuren HP. En laat ik de vergelijking maar niet doen met een echte 6 of zelfs 8 of 10 kleuren Canon printer.
Persoonlijk heb ik liever een lompe printer die beter en goedkoper print dan een flashy printer die compact is maar bepaalde papiersoorten niet (goed) kan beprinten of nog erger: veel duurder is in verbruik !
Daarnaast is de scanner in staat zes verschillende kleuren te herkennen

Zes kleuren, meer niet? :?
Normaal wordt alleen RGB (Rood, Groen, Blauw) herkend.
CMYK bedoel je. RGB is je monitor, (kleuren)laserprinters zijn over het algemeen CMYK. :)
Dat is om af te drukken... niet om te scannen. Die werkt volgens mij normaal gewoon met RGB (dat zijn namelijk de kleuren van het licht)

@Maurits: Groen kan ik ook prima zien... maar deze scanner zal mogelijk een groter bereik hebben en dan rood, geel, groen, blauw, en nog 2 kleuren los kunnen meten zodat je een betere kleuren scan kan krijgen.

@Maurits: Ik weet hoe het verf en licht mengen werkt... maar blijkbaar werken scanners en fotocamera's met andere primaire kleuren. Mijn fotocamera scanned namelijk de kleuren hetzelfde als je monitor ze weergeeft (rood/groen/blauw).

[Reactie gewijzigd door dvogel op 11 oktober 2007 14:18]

Klopt, alleen bestaat het zichtbaar spectrum uit Rood, Geel en Blauw. Nog steeds RGB alleen met geel i.p.v. groen. Groen maak je dan door blauw en geel te mengen.

Verf mengen (printen) werkt anders dan verschillende kleuren licht mengen (o.a. scannen). Alle kleuren licht bij elkaar geeft bijvoorbeeld wit terwijl alle kleuren verf bij elkaar dat absoluut niet zal doen. :D

http://en.wikipedia.org/wiki/RYB_color_model

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 11 oktober 2007 14:10]

het menselijk oog werk ook met 3 primaire kleuren, deze zijn wel degelijk rood,groen en blauw. zoals je kunt lezen in de onderstaande link.

http://en.wikipedia.org/wiki/Trichromat

dit zijn dezelfde primaire kleuren als camera's,monitoren en scanners gebruiken.
ook wel genoemd het additieve kleur system (gebaseerd op licht en mengen eindigd in wit) het systeem waar jij mee komt is het subtactieve systeem, RYB is het systeem gebruikt voor bv. verf, al wordt de theorie nog wel gebruikt is men eigenlijk overgestapt naar CMY (cyaan, magenta, yellow) om dat de gamut (kleurbereik) van RYB te klein is en er een hoop kleuren niet gemixed kunnen worden. zie ook de onderstaan link met alles op een rijtje.

http://en.wikipedia.org/wiki/Primary_colors

edit: moet een reply zijn op maurits, niet dvogel

[Reactie gewijzigd door bl0m5t3r op 11 oktober 2007 23:15]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True