Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties
Bron: Gamespot

Het populaire consolespel Dead or Alive zal ook een pc-versie krijgen. Via internet kan er tegen andere spelers gevochten worden. Het vechtspel zal als eerste in China uitkomen, zo maakte uitgever Tecmo bekend.

Het spel krijgt de naam 'Dead or Alive Online' en kan, zoals de naam al zegt, online gespeeld worden. Lievo Studio zal de ontwikkeling op zich nemen. De spelreeks is Tecmo's paradepaardje en is momenteel nog uitsluitend op het Xbox 360-platform te spelen. Onlangs verscheen er ook een Dead or Alive-film in de bioscopen, maar deze kon de fans niet bekoren. De game zal als eerste verschijnen in China, releasedata voor andere landen moeten nog bekendgemaakt worden. Het spel moet op 8 augustus 2008 uitkomen, als de Olympische Spelen van Beijing beginnen.

Dead or Alive 4 op de Xbox 360
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Vechtspellen op de pc zijn volgens mij nooit zo'n groot succes geworden. Simpelweg omdat de meeste mensen gamen met een toetsenbord + muis, terwijl je voor een vechtspel toch echt een controller nodig hebt om de nodige bewegingen uit te voeren. Met een toetsenbord lijkt het altijd maar behelpen.
Klopt, maar gelukkig kan je ook bijvoorbeeld Xbox controllers op je PC aansluiten en hiermee dan gamen. :)

Erg leuk dat ook dit genre eindelijk eens naar de PC komt.
Nou ja, ik weet niet, je HOEFT iig niet al die onmogelijke combo's uit je hoofd te leren, je drukt gewoon op de juiste toets ;)

Maar ik vind het wel tof dat er weer eens een vechtspel uitkomt op de PC, desnoods koop je er een paar gamepads voor, zo duur is dat ook niet.
En weer een spel verziekt door de G15 of de Zboard's of de gewone tobo's in combinatie met autohotkey.

Simpelweg een fatale combo samenstellen, aan een macrotoets koppelen en 70% van de gevechten zijn gewonnen.

De overige 30% (die je wellicht verliest) is tegen spelers die het echte spel doorhebben en ook weten hoe/wanneer je block / evade gebruikt.
Wat heeft dat met die keyboards te maken? In de tijd van de NES en de SNES had je al programmeerbare gamepads!
Je hebt hier wel een goed punt te pakken In b.v. WOW zijn macro's toegestaan zelfs geadviseerdt. Maar in games zoals dead or alive pak je er gewoon een zwaar voordeel op jegens je tegenstander, om macro's te maken met combo's.
Ik weet niet of de developer van DOA hier aan heeft gedacht, laten we het hopen van wel. ;)
Aan de andere kant zijn er veel games die software hebben om te controleren op 3rd party software, het zou me niks verbazen als de makers van DOA ook van vergelijkbare software gebruik zal maken...
Het gaat er niet om hoe duur het is, maar de meeste mensen hebben er simpelweg geen en gaan er ook niet een aanschaffen. Voor de rest is het uiteraard tof, maar of het het grote PC publiek aanspreekt vraag ik me af. Vooral omdat vechtspellen vooral leuk zijn met meerdere mensen en dat is comfortabeler voor de tv op de bank dan aan je bureau.
Flight sims en met name tactical flight sims spelen ook het leukst met joystick throttle thingies etc erbij.. Hebben ook de meeste mensen niet.. Maar die spellen worden wel verkocht. Net zoals race spelletjes terwijl niet iedereen een stuur en pedalen heeft.

Enne wie zegt dat je als je gebruik maakt van een pc een bureau moet hebben? * Kingpinda zit op zijn sofa voor de b33m3r met bluetooth muis & Keyboard.
Ja maar der zijn ook zat racespellen waarbij je niks hebt aan een stuur.

Edit:
Ik bedoel hiermee dat je stuur wel werkt maar dat je er verder niets aan hebt.
Op het moment dat je aan je stuur draait dat de auto gewoon net zover naar bv. links vliegt als dat hij dat met de druk van een pijltje zou doen.

[Reactie gewijzigd door ErikRedbeard op 3 juli 2007 19:16]

Nee ok. Het was ook maar ter illustratie.

Ik kan me voor stellen dat het onzinning is een stuur te hebben bij oude race spellen waar nog geen ondersteuning was voor joysticks :p
Oude race-spellen zonder ondersteuning voor joysticks moeten dan spellen zijn uit het dos-tijdperk. Wie speelt die nog ?
Ik :p af en toe last van nostalgie en dan speel ik nog eens lhx attack chopper of deathtrack hehe.
maar er bestaat dan ook geen enkele (degelijke) flightsim voor console, dus moet de liefhebber wel op pc spelen, uiteraard met joystick

vechtspelletjes werken goed met een gamepad en deze zit standaard bij elke console...
Ligt aan het formaat van je bureau en monitor :)

Met een 22" breedbeeld en een stel wireless Logitech rumble-pads is het best spelen achter mijn pc-tje hoor hehehe..

Ik heb specifiek die pads gekocht om te Trackmania United op te spelen, maar veel nieuwe spellen hebben wel goede ondersteuning. Zo speel ik bv Overlord ook met gamepad, werkt fantastisch. Alleen jammer dat ik het bij WoW niet aan de praat krijg lol en maak je geen zorgen ik ben maar warlock (dot dot dot, sb, sb, sb, sb, sb) ;)
Ik zit anders al jaren te wachten op een goed vechtspel voor de PC. In het DOS tijdperk waren er genoeg maar tegenwoordig zijn ze niet meer te vinden :(

Ik ken Dead or alive verder niet maar ik hoop dat het een goed spel word.

Alleen wel wachten tot 2008 :(
Even afleiding dan maar. :9

Kwonho

is een MMOFG (massively multiplayer online fighting game) XD
Maar door het kunnen van zulke combo's kon je jezelf onderschijden van de andere spelers, dit valt iet of wat weg denk ik... maarja
Je kan gewoon je PS2 of Xbox controller op je PC aansluiten hoor.

[offtopic] beetje
Ikzelf gebruik een Controller van XFX.Voor FIFA NFS of in dit geval Dead or alive.
Ik speel er zelfs WoW mee, ongelofelijk handig met grinden. Een paar macro's d'r bij en kan lekker onderuitgezakt met een controller WoWen.
ik weet niet hoor maar ik heb 10 vingers die ik kan gebruiken op mijn keyboard en jij hebt 2 duimen (die 70-80% van de input moeten doen) en 2 vingers.
zolang het geen analoge input vereist (en de meeste vecht spellen doen dat niet) kan ik alles op mijn keyboard beter als jij het kan op je gamepad.

ik heb het "grote voordeel" van gamepads nog nergens gezien iniedergeval. iniedergeval niet op zo'n manier dat het niet beter zou kunnen worden opgelost met keyboard en muis.

[Reactie gewijzigd door Countess op 3 juli 2007 13:00]

Fijn! Ik heb een mooie controller op de PC, ik heb alleen meer spellen nodig :P
Ik vond anders Street Fighter met een toetsenbord aardig lastig spelen.

Met DoA valt het enigszins wel mee, maar met 2D vechtspellen moet je vaak de toetsencombinatie vloeiend invoeren. Met een joypad glij je dan met je vingers over de d-pad heen. Met een toetsenbord valt dat echt tegen.
Plus dat je vaak meerdere knoppen tegelijk in moet drukken, op een controller gaat dit wel goed maar op een PC moet je maar afwachten welke combo's wel en welke niet kunnen.
meerdere toetsen is gewoon een kwestie van gewoon meerdere vingers gebruiken (kan niet met controler) en een handige key-layout maken.

en vloeiende invoer is een kwestie van oefenen, net als besturing met je duimen, want voor je dat goed kan moet je ook oefenen. (vond het echt kut in het begin, nu gaat het redelijk maar ik blijf een keyboard willen hebben als ik bij iemand anders op de console zit te spelen.
Dat is vooral een kwestie van gewenning. Ik speel regelmatig vechtspellen (oa Street Fighter) middels MAME. Dan gebruik ik ook een toetsenbord. Als ik nu een gamepad moet gebruiken dan zal ik daar eerst weer aan moeten wennen.
Ach, One Must Fall 2097 was anders wel een prima vechtspel op de PC :)
aaah :D ik voel nostalgie... dat spel heb ik bijna letterlijk grijs gespeeld... en dat op een VGA monitor ;)
yay!! Ook hier inderdaad helemaal grijsgespeeld, dat upgrade systeem was ook echt geniaal.
Ik heb vroeger met mijn buurjongen ook vaak met zijn 2en achter 1 toetsenbord gezeten, meestal 1 wsad en 1 de pijltjes. Bij racespellen kon je nog split screen, tot nfs1 aan toe. Ook vechtspellen kwamen gewoon allemaal voor de pc uit, tot aan mortal combat 3 ofzo...
Iemand nog Sango gespeelt?
mortal kombat 4 ook, alleen was die gewoon slecht :+
@BarôZZa: voor de pc heb je ook controllers. De wingman van logitech is daar een voorbeeld van. Ik heb zelf nog zo'n cordless rumblepad van logitech. Met name handig voor racespellen en voetbalspellen.
Bwa, bedenk ff dat ieder gezin standaard een computer heeft staan voor internet etc. Gemiddeld is dat tegenwoordig een Aldi PC met C2D E6300 + 1GB ram. Het kost die kerel dan maar 150 euro aan een X1950pro en je hebt er een snelle gamebak aan. Consoles zijn imo duurder...
Gemiddeld is dat tegenwoordig een C2D E6300
-O_
dat zou je maar willen, een P4 3GHz met 512MB ram zal al iets realistischer zijn
8 aug 2008 :(
dat duurt wel erg lang
1 van de beste controllers die je kan kopen is de Logitech Chillcontrol en die koop je voor onder de 30 euro's. Niet veel geld om dit soort spellen goed te kunnen spelen. ;)
Ik was wel benieuwd, maar met google kwam ik niet ver bij zoeken naar Logitech Chillcontrol. Je bedoelt waarschijnlijk de Logitech ChillStream? Lijkt me wel grappig.
Ach ja sorry die bedoel ik. Klinkt wel leuk chillcontrol maar is dus geen bestaande term. Ik heb de controller en ik vind hem beter als de logitech dual action (die al goed is) en een stuk beter als een andere dual trigger joypad.

Als je lang speelt dan is die ingebouwde fan wel zo lekker in de zomer. Nu via windows update zijn er paar keer al nieuwe drivers uitgekomen. En met de laatste update blaast de fan nog net ietsje harder.

Echte aanrader want ik speel altijd N64 emulator spellen ermee.
Buttonbash... zonde van je G15;)
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met eventuele lag via het internet. Ik moet bekennen dat ik dead or alive nog nooit gespeeld heb, maar ik heb wel ervaring met Tekken en de Budokai serie op de ps2. Bij deze spellen is een fractie van een seconde vertraging al fataal, blokken op het moment dat je geraakt wordt om zo te counteren is er dan niet meer bij.
Nogsteed het grootste probleem bij spellen die volledig op reactitijd afgaan. :Y)
YES eindelijk komt mijn favoriete vechtspel uit op de pc :*) Alleen duurt het nog wel even helaas. In het artikel wordt gezegd dat het spel nu alleen nog maar op de Xbox360 is te spelen. Betekent dit dat de versie voor de pc een Dead or Alive 4 port wordt? (4 is de enige op de Xbox360).
Eindelijk eens een vecht spel voor de PC, het mocht er wel eens van komen.
En dan kan je nog online spelen ook, prachtig! :*)
Meer fabrikanten moeten voornamelijk console spellen naar de PC brengen, dit maakt de PC gamers blij en brengt ook weer geld in het laatje.
Op de PC? Interesant. Ze zijn namelijk FEL tegen modificatie van skins op de modellen. (veelal naakt skins met name) Op de xbox is dat moeilijk te doen (zeker op de xbox 360) maar met de pc versie lijkt me dat voor slimme mensen vrij simpel straks....

[Reactie gewijzigd door Kaasje123 op 3 juli 2007 12:54]

Ik zie al allerlei fetish online clans ontstaan.. :o
Skin modifictaie is waarschijnlijk alleen zichtbaar vanaf je eigen PC, de rest merkt er niks van.
(G15) macro's for the win?
ik denk het ook ja... alle combo's even instellen met een bepaald personage en je kan nog een beetje gaan knoppenrammen... dan is de fun van het spel er ook wel meteen af...
Maar denk je nou echt dat er geen anti-cheat functies komen voor dit spel online? Je hebt bij elk spel tegenwoordig wel een software tootlje draaien die dit soort 'wan praktijken' tegengaat, en zo zal dat ongetwijfeld ook wel komen voor DoA:O.

Kan het me in ieder geval niet voorstellen dat het niet komt en wat jij zegt dus waarheid zal worden.
Ik ken nog maar erg weinig games die de macro functie van een G15 kunnen blokken. Er waren een aantal gameguard gebaseerde MMO's die een lange tijd G15 macro's konden tegenhouden, recent lijken ze opeens echter weer te werken. Maar zoverre ik heb gezien/getest onder Vista met diverse MMO's, de G15 werkt er gewoon.
Een vechtspel op de pc is altijd positief. Ik vind het nog altijd erg jammer dat het genre bijna afwezig is op de pc. Vroeger speelde ik Virtua Fighter, Mortal Kombat en Body Blows met enorm veel plezier. Een goed next-gen vechtspel op de pc zou geweldig zijn.

Mensen denken soms dat pc-gamers geen fighting fans zijn, of dat een toetsenbord niet geschikt is voor fighting games. Die beide argumenten vind ik flauwekul. Ik ben juist groot fan van vechtspellen, maar ik wil er geen consoles voor kopen omdat ik niet genoeg vrijetijd heb voor een pc én een console. En de besturing gaat met het toetsenbord vaak best aardig, en een gamepad kost ook maar weinig.

Dus ik zeg: Laat maar komen die fighting games. Naast DoA zou Soul Calibur 4 op de pc nog veel vetter zijn! Maar dan wel een goede port, geen Resident Evil 4 taferelen :X

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 juli 2007 13:18]

Precies Soul Calibur 4 zou relax zijn.
DOA was ik gauw op uitgekeken in de DC tijd, SC vind ik nog steeds erg tof.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True