Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties
Bron: Red Herring

De kersverse onderneming Trion World Network heeft aangekondigd om de huidige manier van gamen naar een hoger niveau te willen tillen, door het te gaan combineren met media en sociale netwerken. Volgens CEO Lars Buttler moet het mogelijk worden om een netwerk te creŽren dat te benaderen is via elk apparaat dat connectiemogelijkheden heeft. Er wordt gespeculeerd dat hiermee voornamelijk gedoeld wordt op internet-pc's, consoles en mobiele telefoons. Trion zal waarschijnlijk zijn games uitrusten met sociale functies als eigen avatars, topscorelijsten en messagingmogelijkheden. Buttler houdt zijn kaken stijf op elkaar wat deze gissingen betreft en beweert dat het bedrijf pas volgend jaar met meer details over de zogenoemde nieuwe generatie spellen komt.

Trion CEO Lars ButtlerOndanks het feit dat het bedrijf enkel beloftes maakt en geen details vrijgeeft, is Buttler geenszins bezorgd. Voor de oprichting van Trion heeft de topman als onderdirecteur gewerkt bij Electronic Arts en heeft hij eveneens ervaring opgedaan met investeringen in entertainment bij de investeringsmaatschappij Carlyle Group. Het bedrijf van twintig man wordt al vanaf begin dit jaar bijgestaan door Doll Capital Management met een investering waarvan Trion de precieze bedragen niet wil vrijgeven. De tijd zal leren of Trion World Network uiteindelijk zijn claims zal waarmaken. Volgens een onderzoek van onderzoeksbureau Parks Associates, zal online gamen in Noord Amerika in 2010 ongeveer 4,4 miljard dollar opbrengen, een stijging van 400 procent ten opzichte van de 1,1 miljard dollar die de markt in 2005 heeft opgeleverd. DFC Intelligence denkt zelfs dat deze markt in 2011 gestegen zal zijn tot 13 miljard dollar.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Jon van Caneghem, maker en bedenker van de bekende Might & Magic serie (behalve Heroes V en Dark Messiah) zit ook in Trion naast Lars Buttler. Eigenlijk komt het idee van hem en is het al bijna 10 jaar oud. Alleen toen Jon nog werkte voor 3DO, nu failliet, hadden ze het geld niet om dit concept uit te werken. Dit zou toen Might and Magic Online worden, of zoiets. Nu proberen ze het nogmaals maar dan zonder de M&M licentie want die is nu van UbiSoft. Ik ben wel benieuwd waarmee ze komen. Maar zoals eerder gezegd inderdaad niet vernieuwend meer.
Volgens mij waren er 10 jaar geleden ook nog niet genoeg mensen "online" om dit te realiseren.
Ultima Online stamt ook van die tijd af, er waren idd niet veel mensen online aan het gamen toen, maar die waren er wel. Het zou wel moeilijker zijn geweest om dit concept toen draaiende te houden vanwege het geringe aantal gamers. Ultima Online is tegenwoordig nog wel redelijk wel populair.
Deze game klinkt trouwnes gewoon als een MMO, die zowel via consoles als PC gespeeld kan worden. (Final fantasy XI kun je ook al via PC en Xbox360 spelen)

Daarnaast is het benaderen van character informatie en in game socials via je mobieltje regelmatig onderwerp van gesprek op de diverse MMORPG developer forums. Niks nieuws onder de regenboog dus.

DAoC , WoW en zo hebben ook realmlistings waar PvP resultaten online staan, de beste bovenaan. In EQ2 is er een ranking waar werkelijk alles in gemeten is dat met se game te maken heeft.

Inderddad niks nieuws dus, maar wel een heleboel aandacht in de media.
UO daar zeg je me wat, ik ben ooit nog eens naar zo'n meeting geweest waar veel mensen met zo'n UO speltje rond liepen. (Damn wat was ik een (8>
ah doet me denken aan de game uplink waar je met je geld ook een upgrade kon kopen voor een ircclient in de game.

msn functie in game zie ik niet zitten

zit je midden in een battle een kerel af te knallen krijg je opeens 50 popups om te chatten...


ze zouden beter een multiplayer game van GTA maken waarbij je ook een beroep kunt nemen en van beroep kunt veranderen:

voorbeeld: politie agent, dief agent moet dief proberen te vangen als het lukt krijgt hij een bonus en anders krijgt dief geld en zo kan je ook zo'n sims functie inbouwen dat je mannetje moet eten dus dat er ook winkels moeten zijn om dingen te kopen.

man mijn ideeŽn zijn miljoenen waard

:+
Er is sinds kort een spel uit op de x-box 360 dat heel erg veel op GTA lijkt: Saints row en hier kun je multiplayeren, echt vet altijd al willen doen en nu kan het!
De mods van GTA Multiplayer zijn nu al voor een heel groot gedeelte uitgewerkt en werkt dat ook allemaal goed, dus je had het allang kunnen doen !
Beetje offtopic, maar de Carlyle Group is toch die groep mensen achter 9/11 en het overnemen van de wereld macht?

Tja dan kunnen we allemaal ook wel gaan gamen en social networken tegelijk 8-)
Carlyle is een investeringsmaatschappij die investeert in allerlei bedrijven van zwembadfabrikanten tot medische apparatuur bouwers tot wapenfabrikanten. Ze bv hebben ook in Casema een groot aandeel. Ze huren daarvoor soms oud-politici (oa Bush sr, John Major, Saoedische prinsen, etc) in als adviseurs als het om politiek gevoelige bedrijven gaat, en daar zijn mensen als Michael Moore nogal tegen.
Goh, dat klinkt lekker neutraal en onschuldig...
Maar om even aan te geven hoe dat gaat: Bush senior is in dienst van Carlyle, zoonlief valt Irak binnen, Senior/Carlyle krijgt van junior talrijke opdrachten voor ondersteundende taken (logistiek, beveiliging etc.) in Irak. En hop, weer een paar miljard verdient.

Stel dat alle topmensen uit de nederlandse politiek na hun politieke carriere bij shell gaan werken. Daarmee krijgt Shell wel heeeel veel politieke invloed in Nederland. Bovendien zullen nog actieve politici het bedrijf weinig in de weg willen liggen omdat ze dan enerzijds zelf hun kansen op een lucratief postje verspelen, anderzijds het machtige netwerk van al die oud politici tegenover zich vinden.
Ik denk ook dat dit de toekomst is. Mensen die regelmatig een MMO spelen moeten dit wel herkennen lijkt mij. Mijn eigen ervaring is dat ik een aantal vrienden/kennissen van me vaker spreek tijdens het gamen (WoW), dan bijvoorbeeld via irc of msn.
Het is soms zelfs makkelijker dan de telefoon pakken. Even snel inloggen, want de kans dat degene die je wat wilt vertellen online is is groot (en dan reageren ze dus niet op irc of msn). En dan bespaar je weer wat belminuten ;)
Tip voor je:
Gebruik teamspeak, maak je eigen server aan en lekker in 1 channel praten met je vrienden.

Mensen moeten toch maar is inzien dat TS gewoon geweldig is ipv telefoon pakken, msnen of skype(bleh)
Ik vind toch dat TS maar een gebrekkige sound kwaliteit heeft. Wel heeft het tegenover Skype het voordeel dat je kan gaan en komen wanneer je wilt en dat het minder cpu load heeft.
Ik gebruik zelf Ventrilo, maar alleen dan als ik alleen thuis ben. Dit omdat als ik zit te gamen dit vaak een aantal uur lang is (met wat pauze's). Met Ventrilo houdt dat in dat ik dan een paar uur lang "in gesprek" ben. En dat vind ik asociaal als er nog iemand anders thuis is. Een telefoongesprek duurt meestal maar enkele minuten.
Een soort multiplatform "steam" (van valve) met meer mogelijkheden dus?

tijdens en naast de game chatten, winkelen, etc...
steam is toch een dienst om online aankopen te doen en om u servers te zoeken voor oa 'counter strike' 'day of defeat',.....

ge kunt er ook wel een friendslist mee bijhouden, maar een echt social networking ding zou ik het toch niet noemen ze
|:(
Klint exact hetzelfde als 'Live Anywhere' wat MS op E3 lanceerde...
Klinkt een beetje als zo'n typische internet-zeepbel bedrijf.

Veel beloven, lekker vaag, grote plannen, weinig concreets.

Ik denk dat je zulk soort vage initiatieven steeds meer zal gaan zien....
een onderdirecteur van EA die meedoet aan dit zeepbel concept?
Het geval blijft eigenlijk dat men allemaal maar sneller alle nieuwe dingen wil, maar dat het daarwerkelijk implementeren van dergelijke langer duurt dan verwacht, minder goed is dan verwacht, en vooral minder gevraagd/gebruitk is dan verwcht en vaak een veel langere opstart periode nodig heeft. Ja men wil het wel, maar niet ineens 'patsboem daar is het'.
Er wordt uitgegaan van een verviervoudiging van de markt in noordamerika in 5 jaar tijd. Dat is bijna een verdubbeling per jaar. Ervan uitgaande dat de penetratiegraad al redelijk maximaal is betekend dit dat deze marktgroei moet afkomen van de huidige afnemers. Dus in vijf jaar tijd worden er 4 keer zoveel spellen gespeeld of de spellen worden 4 keer zo duur dmv vage bussinessmodels. Dit is een zeer onrealistisch groeiscenario. Inderdaad zoals een paar reacties hiervoor al gezegd werd een zeepbel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True