Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 95 reacties
Bron: Engadget, submitter: RefleXion

Begin november wist Engadget te melden dat iRiver bezig was met de ontwikkeling van een draagbare gameconsole die het zou moeten kunnen opnemen tegen de PlayStation Portable van Sony of de Nintendo DS. Inmiddels is iets meer bekend geworden over de iRiver G10, zoals het apparaat officieel heet. De G10 zal beschikken over een scherm met een grootte van 800 x 480 pixels dat in staat is om 260.000 verschillende kleuren weer te geven. Als besturingssysteem is gekozen voor Windows Mobile 5.0. Verder zal de handheld beschikken over 4 of 8GB aan opslagcapaciteit en ondersteuning voor de draadloze WiBro-standaard; WiBro staat voor wireless broadband. Door middel van die breedbandverbinding zouden gamers moeten kunnen internetten en multiplayerspellen kunnen spelen. iRiver zal mogelijk een online winkel gaan opzetten om audio- en videobestanden te verkopen. De daar aangeschafte content zou via de WiBro-connectie naar de G10 gestreamd moeten gaan worden. De verwachting is dat de iRiver G10 vanaf vandaag tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas te zien zal zijn.

iRiver G10
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (95)

succes van het apparaatje hangt er helemaal vanaf wat voor spellen erop komen.

zoals het er op het plaatje uit ziet is het een heel degelijk apparaatje.
maar het race(?) spelletje erop ziet er nogal kiddy uit. (niet dat dat slecht is, maar van iRiver verwachte ik wat volwasseners)
ik vraag me af wat hier nog meer mee kan, GPS lijkt me een goede mogelijkheid.
zoals het er op het plaatje uit ziet is het een heel degelijk apparaatje.
Degelijk? Dun apparaatje, dun uitschuifbaarschermpje... zoals ik het zo zie en die knopjes zien er er ook niet al te stevig uit om te gamen. Op een Gameboy ziet het allemaal net even beter uit.
Het design (als de foto het uiteindelijke design is) is goed. Het ligt er dus aan de ene kant zoals jij zegt aan welke games er op komen (gaan grote fabrikanten ontwikkelen voor een nieuwe speler in de handheld markt?)

Maar ook aan de extra's die erop komen, heeft het een touchscreen? Kan je er mee bellen?

Als je die dingen er mee kunt doen zou dit een mooie vervanger zijn voor de Telefoon/PDA/Handheld, omdat je alles in n hebt.
Ik weet niet of jij wel eens echt spelletjes gespeeld hebt met een handheld maar dat scherm dat baart mij nu al zorgen ! Als je wat agressiever speelt (omdat dat ene level wel heel moeilijk is) dan ben ik benieuwd of de getoonde indeling wel zo handig is ... een beweegbaar LCD en niet de mogelijkheid om het apparaat in je handen te laten rusten (zoals Nintendo/PSP).

Ik ben bang voor een Flop.
XyritZz, ik hoop van niet.
Hoe haal je in godsnaam een Dragonpunch uit met zo'n pad? (Of wat voor move dan ook met een vechtspel) :O
XyritZz, ik hoop van niet.
Hoe haal je in godsnaam een Dragonpunch uit met zo'n pad?
Dat zou best wel goed kunnen gaan. Je kan dat namelijk niet zien. De PSX-pad is zeer geschikt voor een dragon punch (hoewel ik meestal met een joystick speel), bij de PS2 ging dat ook goed, maar wel wat minder en bij de PSP (Street Fighter II via een SNES-emu) is een dragon punch zo goed als onmogelijk. Alle drie de pads zien er hetzelfde uit, maar de rubbers onder de vierpuntsdruktoetsen van de drie zijn elk totaal anders. Bij de PSP is de vierpuntsdruktoets zacht, waardoor je heel diep en hard moet drukken voor dergelijke moves, terwijl een PSX-pad een stugge rubber onder de vierpuntsdruktoets heeft met bijna een klik.
Als het suppoort heeft voor flash games, dan voorspel ik een goude toekomst.

Dit gebeurt al voor de U10...

er bestaat al veel, veel gratis, "makkelijk"te coden ..
> maar het race(?) spelletje erop ziet er nogal kiddy uit.

Het beste Nintendo DS game is naar mijn mening toch echt mariokart DS.. Ziet er ook erg 'kiddy' uit, maar schijn bedriegt toch echt. ;)
Ik vind het design behoorlijk slecht. Het ziet eruit alsof je je handen in een hele rare houding moet hebben om hem vast te houden.

Volgens mij speelt het voor geen meter op dit apparaat! Hele beroerde ergonomie waar je na 5 minuten graag weer mee wilt stoppen.
En al hebben ze nog zo veel geld, zonder goede(!) games kom je er niet. Microsoft zou wl succes kunnen hebben met een Xbox Portable. Ze hebben namelijk het volgende:

- naamsbekendheid op game gebied
- kennis van spellen en consoles
- een goede marketingstrategie
- een hele hoop geld voor research en ontwikkeling
- al een aantal gewonnen zieltjes (xbox + 360)
- games
en dat MS meer geld bij elkaar heeft dan nintendo en sony, had er niets mee te maken, zeker. En daarom wordt er nog steeds op de xbox grof verlies gedraaid, net als de xbox360

- naamsbekendheid kun je creeeren door een hype, en daar heb je een goede marketing afdeling voor nodig, evenals veel geld (en welke IT gigant voldoet aan deze twee eisen)
- kennis kan je ook kopen
- games? waar is dan de xbox only game waarom je een xbox moet hebben? nintendo heeft zelda (en in mindere mate mario), en sony GTA:SA (die inmiddels toch geport, maar PS2 only zou zijn). Ik heb ze alle drie staan (ben verzamel nerd) maar alle kewle spellen zijn ook verkrijgbaar op de andere consoles. enige waar ze imho beter in zijn, zijn graphics, maar dat komt omdat ie als laatste uit kwam, en dus veel vettere specs heeft.

MS zou ms niet zijn als ze niet zelf een xbox-portable zouden uitbrengen, ware het dat ze nog hun handen vol hebben aan de "gewone" huis-tuin-en-keuken xboxes.

Als je echt genoeg geld hebt (lees: genoeg om je concurrenten op te kunnen kopen), kan je het redden, tegen je zittende concurrenten; anders kan je het echt wel shaken. En wie hebben er in een reeds bestaande game-markt zich gevestigd? Juist, Sony en MS, die hadden al super veel geld.

Nou wil ik niet zeggen dat iRiver klein is, maar ze hebben lang niet zo'n groot marktaandeel als ms en sony. Was het niet zelfs zo dat die jongens met mp3 spelers zijn gestopt? Stoppen op je hoogtepunt doen ze niet in de zakenwereld, dus er is maar een reden dat ze gestopt zijn: financieel niet aantrekkelijk meer. Kijk als ze nou de ipod hadden gehad, dan wel dat monster aandeel dat apple heeft met de ipod.....

Ik sluit success niet uit, maar ik acht de kans klein.
- games? waar is dan de xbox only game waarom je een xbox moet hebben? nintendo heeft zelda (en in mindere mate mario), en sony GTA:SA (die inmiddels toch geport, maar PS2 only zou zijn). Ik heb ze alle drie staan (ben verzamel nerd) maar alle kewle spellen zijn ook verkrijgbaar op de andere consoles.
HALO 1, 2 en de Oddworld games (vooral Much's Oddysee) ooit gespeeld? HALO 1 is dan wel geport naar pc maar die port suckte maar. Zelfs al is het niet je genre, de HALO serie is de beste FPS op de consoles. Zelf heb ik ook metroid en timesplitters gespeeld en ik vond HALO net iets soepelder en meeslepender.
Oddworld: Munch's Oddysee is voor mij een van de meest originele en vernieuwende platform spelen van de huidige generatie (3D) platformers.
En nu ik erover nadenk: Voodoo Vince is afaik ook Xbox only en het mag dan geen grote titel zijn, het is een zeer strak platform spel dat niet zou misstaan in een xbox bundel.

Je mag ook niet vergeten dat SONY al een generatie verder zit om zen franchises uit te diepen, terwijl NINTENDO al aan generatie 6 zit ofzo. GTA (toch wel de grootste PS franchise) is infeite gewoon opgekocht van de PC versies die zich al bewezen hadden. (al moet ik wel toegeven dat HALO origineel een PC shooter was die MS opgekocht heeft, maar deze had zich nog niet bewezen en bungie was ook nieuw in het genre)
Vergeet ook niet dat Metroid Prime geen FPS is he maar een FPA (first person adventure) met fps elementen.
Niet geheel waar, kijk maar naar spellen zoals Final Fantasy, vind ik persoonlijk 1 van de beste rpg series ooit en alleen maar op de playstation te krijgen (de nieuwe versies dan), net als vele andere goede rpg's die alleen maar op de playstation te krijgen zijn.

Ofwel niet alle "kewle" spellen zijn verkrijgbaar op alle consoles. Als je van mario kart houdt en smash brothers en metroid, moet je bij nintendo wezen bijvoorbeeld, ofwel het hangt er dus wel degelijk vanaf of er ontwikkelaars zijn die spellen willen ontwikkelen voor dit apparaat.. Als dit niet het geval is dan gaat dit ding in mijn ogen niet ver komen. Als dit wel gaat lukken en de iriver kan er ook nog wat moois uit pompen, de prijs wordt niet te hoog, goede marketing, dan kan het misschien nog wel wat worden.

Het probleem is denk ik ook nog, dat als dit ding qua functionaliteiten op de psp gaat lijken, mensen toch sneller een psp kopen, al is het alleen al omdat de naam bekender is en sony toch wel stevig in de markt staat.

In ieder geval, ik ben benieuwd wat dit gaat brengen.
Moeilijk hoor, je komt als nieuwkomer op de console markt... als je veeel geld hebt lukt het...
Met veel geld kom je er dus niet. Je kan een hoop investeren, een hoop marketingonderzoek doen, maar uiteindelijk moet je dat terug verdienen.

Die kosten moeten wij dus uiteindelijk gaan betalen. Daarnaast denk ik dat we niet zitten te wachten op nog een handheld console. Voor de concurrentie is het leuk.

De grote spelers in de game console markt zijn op dit moment Sony (PlayStation), Nintendo (GameCube, DS en varianten), en Microsoft (Xbox).

2 van de bovenstaande hebben al een handhald console. Ik mis dus MS in het rijtje. Ik denk dat MS een veel grotere kans heeft om een klein succesje te behalen in de handheld markt, dan dat iRiver kan. Immers, iRiver kennen we van mp3 spelers en dergelijke, no way dat ze ervaring hebben op game gebied (lijkt me?).

En al hebben ze nog zo veel geld, zonder goede(!) games kom je er niet. Microsoft zou wl succes kunnen hebben met een Xbox Portable. Ze hebben namelijk het volgende:

- naamsbekendheid op game gebied
- kennis van spellen en consoles
- een goede marketingstrategie
- een hele hoop geld voor research en ontwikkeling
- al een aantal gewonnen zieltjes (xbox + 360)
- games

Nu kan iRiver een goede marketingstategie en veel geld hebben, de rest missen ze, en juist die dingen zorgen ervoor dat een console staat of valt.
Enige tijd geleden was er een bedrijf dat kaartspelletjes maakte en bedacht dat computerspellen ook wel leuk konden zijn. Zij ontwierpen een console en stapte daarmee naar de marktleider of die interesse had in hun ontwerp. Dat ging niet door. Toen maar de console zelf op de markt gebracht. En ik denk met "redelijk' succes.

Zeggen de termen "Mario" of "Zelda" iemand iets? :)

Met een goed product, redelijk wat geld en geloof in eigen kunnen kan je ver komen. Geld en geloof in eigen kunnen ontbreken in ieder geval niet bij iRiver.
...En Bij Phillips ook niet (CD-I) En bij Nokia ook niet (N-Gage), Tiger Telematics ook niet (Gizmondo) en Palm/Tapwave ook niet (Zodiac) En... Ach you get the point.

Helaas is Veel geld, een goed produkt en geloof in eigen kunnen niet (meer) genoeg in deze wereld. Hype is het magische woord.
CD-I was van Philips en Sony. :P
Maar ze kunnen natuurlijk samenwerken met een organisatie welke (enkele van) die dingen wel heeft.
1 Deze iRiver werkt op windows portable.
2 MS heeft geen handheld.

1+2=3 MS portable spelletjes te spelen op de iRiver?
Eens, ik dacht dat niemand het zou zeggen. Maar dan wil ik eerst wel eens de specs van dat ding zien en ik ben bang dat spellen dan moeten worden omgebouwd om op windows mobile te kunnen spelen...dat zou wel eens tegen kunnen vallen!
haha, je zegt wat ik denk... een spelcomputer met windows mobile, ze sluiten aan bij een bekend platform. veel spelfabrikanten zullen natuurlijk denken - hey, microsoft, die heeft geld, laten we daar spellen voor maken want wat MS aanraakt word populair (ongeacht wat het microsoft kost - zoals de Xbox :D )
Microsoft zou wl succes kunnen hebben met een Xbox Portable.
Lijkt me sterk. Microsoft heeft niet de technologie in huis om chte consolehardware (dus niet een PC) te bouwen, laat staan geminiaturiseerde hardware zoals een handheld. Sony is een electronicaconcern dat zeer gespecialiseerd is in het miniaturiseren van zo geavanceerd mogelijke hardware. 10 jaar na de PSX komen ze pas met de PSP (uiteraard grotendeels vanwege het uittesten van de markt met consoles). Microsoft heeft deze expertise niet en zou dat moeten laten uitbesteden als ze dat willen.
Een X-Box portable zal dan ook een soort van PDA worden.....
Deze iRiver draait op PocketPC. Ze helpen microsoft dus alleen maar flink met het realiseren van een MS portable gameconsole. Zij maken de electronica die MS niet kan maken, en MS zorgt voor de software :)
Iriver heeft geld zat denk ik, hier niet zo bekend, maar in eigen streken wel een van de top. En wat voor een top. Iriver maakt kwaliteit materiaal. Nooit anders geweten.
Ik zeg: Flop.

Welke draagbare consoles hebben we?
-Gameboy DS. Is compatible met de GBA, en heeft dus al vanaf het begin een huge-ass gamecollectie.
-PSP. Komt van Sony, die met de PSX en PS2 een goede reputatie opgebouwd heeft. De PSP is niet backwards compatible met iets, maar een zut ports van PSX-games waren wel te verwachten.

Welke hadden we?
-N-gage. Op de markt gezet door nieuwkomer. Geflopt.
-Gizmondo. Op de markt gezet door nieuwkomer. Geflopt.

De enige manier waarop ik zou zien dat dit ding nuttig is, is als ze de GP32/GP2x-manier volgen: zorg dat het een open platform is waar iedereen games op kan ontwikkelen. Aan de kant die ze met hun OS en hun vage wifi-achtige peripherials opgaan (wifi is vziw niet compatible met wibro) lijkt me dat echter niet het geval, dus ik zeg: doomed, iig in Amerika/Europa.
Yup ik zou ook graag wel een homebrew game willen coden voor een handheld console. Open platform wordt denk ik wel een groot succes(behalve die cheats dan). Je kunt makkelijk
bestaande open source games(met wat aanpassingen in de source natuurlijk) porten. En er zijn ook al heel veel open source game engines die je evt. ook zou kunnen porten. Geloof me, homebrew games hebben meestal ook een hoge kwaliteit, maar ze kunnen soms wat buggie zijn.
Yup ik zou ook graag wel een homebrew game willen coden voor een handheld console. Open platform wordt denk ik wel een groot succes(behalve die cheats dan). Je kunt makkelijk
bestaande open source games(met wat aanpassingen in de source natuurlijk) porten. En er zijn ook al heel veel open source game engines die je evt. ook zou kunnen porten. Geloof me, homebrew games hebben meestal ook een hoge kwaliteit, maar ze kunnen soms wat buggie zijn.
Als je dat echt graag wil, ga dan voor de GP2X. Dit is de opvolger van de in Korea uitgebrachte GP32. De GP2X wordt ook systematisch in Europa uitgebracht en is inmiddels ook al uit in de UK, Duitsland en US. Deze console is puur ontwikkeld voor emulatie en homebrew. Ook al zijn er meerdere (vooral koreaanse) bedrijven die ook games ontwikkelen voor deze console.

Klik
Even nitpicken. De Gameboy DS bestaat niet: de Nintendo DS wel. Men heeft dat ding expres een andere naam gegeven om hem te onderscheiden van de Gameboy (waar ter zijner tijd een nieuwe versie van zal uitkomen).
Vergeet niet dat er al eerder een handheld is uitgebracht die gebasseerd is op een os van microsoft. De Gizmondo

Persoonlijk denk ik niet dat deze handheld een grote kans van slagen heeft... Waarom? Omdat er dit laatste half jaar ongeveer 5 handhelds zijn aangekondigd die allemaal praktisch hetzelfde doen. Ze mogen wel met een hele goede reclamecampagne komen willen ze dat dit slaagt. Ik meen mij te herinneren dat er op de launchdag van de gizmondo maar 300 exemplaren verkocht zijn (in totaal) terwijl daar toch wel wat reclame voor is geweest (op MTV) Een hele grote zak geld hebben is niet genoeg. De console zal echt gehyped moeten worden. Ik denk dat de populariteit van de DS en de PSP het op dit moment erg moeilijk maken om er nog een derde handheld doorheen te drukken.
De Gizmondo heeft absoluut geen enkele kans van slagen.
Het bedrijf achter dit apparaat heeft er een handje van om het geld (bestemd voor ontwikkeling en research) te besteden aan mooie auto's en andere manieren van zelfverheerlijking.
Er zijn zelfs geruchten dat de CEO's contacten hebben met
criminele organisaties...

http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=46098
zou er ooit ook eens een handheld komen die van alle fabrikanten de spellen zou kunnen afspelen? Best of both worlds. Of is dit gewoon niet mogelijk?
Hangt er maar net vanaf of er emulators voor geschreven kunnen worden en of er mensen zijn die het willen doen. Voor als nog zie ik het niet zo gauw meer gebeuren, mede omdat gebruikers vaak bij hun aangekochte standaard blijven.

Verder is het wel een leuke gadget deze iRiver, 8gig oplsag capaciteit met een windows versie erop moet wel perspectieven brengen. Vind niet alleen de games belangrijk maar ook wat er meer met software mogelijk is op dit handheldje. En games, racen is racen, of het nu in kiddie stijl is of NFS, het blijft racen. Dat je je daar aan kan storen, zoals eerder gezegd, vind ik een beetje flauwekul. Als het maar goed draait, vind ik nog het meest belangrijke. Kijken wat de prijzen gaan doen, zowel van het apparaat als de games. Als je er films op kan kijken en .mp3 op kan beluisteren, afhankelijk van de batterij duur, zie ik hier wel een geduchte concurrent voor de markt. Apple bied veel, maar niet alles, en iRiver kan al wat meer op zijn bestaande modellen :)
De markt zou instorten waardoor er geen enkele nieuwe console ontwikkeld zou (kunnen) worden.

Als het product zich niet meer kan onderscheiden tov van de andere producten is het product gedoemd te mislukken omdat het ontwikkelen van nieuwe producten veel kostbaarder is dan het nabootsen ervan. Als de software zonder problemen op een andere console zou kunnen draaien dan zou de markt overspoelt worden met goedkope clonen en de originele bedenker failliet gaan (IBM's corebusiness bestaat niet meer uit PC's bouwen).

Daarom heeft elke succesvolle console zijn eigen hardware en os, puur om alle profit terug te laten vloeien naar de rechtmatige console bouwer zodat deze weer nieuwe technologie kan ontwikkelen om met de andere merken te concureren

Wij consumenten plukken de vruchten van deze continue strijd tussen de zeer verschillende technologieen. Zonder de ontwikkeling van de PSP had ik nu geen kikke Nintendo DS.

Mijn Mario Kart friend code: 545521 081129 :P

Log!c
Ik geloof dat dat zeker een kans van slagen heeft .
En dat Microsoft het besturingssysteem gaat doen zal wel niet alleen daar bij blijven.

Iriver gaat zeker hun kennis wat betreft gameconsole benutten.
Voor de consument is het alleen maar goed als Iriver er in slaagt een gewaagd product neer te zetten.
Als nu ook de spelletjes maar goed en niet te duur worden .
De modificeerbaarheid zal hier ook wel wat aan bijdragen denk ik.
Denk aan de homebrew applicaties op de PSP; voor veel mensen net zo belangrijk als spellen.

Als men op dit apparaat eigengemaakte software kan draaien dan zal dat wel een hype opleveren.
Denk aan de homebrew applicaties op de PSP; voor veel mensen net zo belangrijk als spellen.
Blijkbaar denken Tweakers/Slashdotters/... nog steeds vaak dat zij de grootste markt zijn voor spelconsoles e.d.
Het succes zal echt NIET bepaald worden door het feit of je al dan niet Linux of homebrew applications kunt draaien op de console. Sony heeft 100 miljoen PS2s verkocht, hoeveel daarvan denk je draaien er Linux of homebrew games ? Nintendo heeft 10 miljoen DS'en verkocht. Zelfde vraag...
Zoals sommigen al aanhaalden heeft het alles met naambekendheid (bvb MS met hun XBox) en hype (bvb Apple met hun iPod) te maken. Voor een onbekende speler als iRiver is het nagenoeg onmogelijk om in de huidige grote markt enige rol van betekenis te spelen. Je producten blijven gewoon in de schaduw van al het marketing geweld van de big 3.
Ik denk niet dat homebrew belangrijk is voor velen... Kijk naar de GP2X, die handheld is ervoor gemaakt om zelf dingen voor te maken en die kan eigengemaakte software draaien enzo en die heeft (hier) niet echt een succes...
Met het verschl dat er voor windows mobile 5 al ladingen applicaties bestaan en je met VS2005 zo wat nieuws kunt proggen...
Wow, dan heeft Microsoft met het besturingssysteem toch een stap gezet op de handheld markt. Het lijkt me een moeilijke markt om tussen te komen voor iRiver, maar ik ben wel benieuwd wat het gaat opleveren...
Mijn meningen:

1. Prachtig ding om te zien.
2. Lijkt me niet erg degelijk. Mensen als ik en veel kids zijn niet al te voorzichtig dus de kans dat er wat mis gaat met de bevestiging tussen de twee delen is volgens mij best groot bij die groep.
3. Qua ergonomie vraag ik me af of ie wel lekker in de hand ligt.

Hoe zit het met de games voor het Windows Mobile platform? Aanbod? Kwaliteit? Goed genoeg om tegen Gameboys of PSP's op te boxen?
iRiver.
klinkt als iets van apple
ziet er uit als iets van apple.

wat vind apple daarvan?
iRiver is een zeer gerespecteerd en gevestigd merk voor MP3-spelers, zo niet het beste merk als het gaat om geluidskwaliteit. Zij staan zeker niet in de schaduw van Apple en zijn evenmin een nieuwkomer.
Iedere MP3-speler staat momenteel in de schaduw van de iPod, of jij dat nou leuk vind of niet (ongeacht wie er een betere geluidskwaliteit heeft).
heeft apple dan een patent op de letter 'i'? als het alfabet dit maar niet voor het gerecht trekt! :)
Het is nog altijd iriver, geen iRiver (ala iPod dus).
een handheld met ingebouwde hd... opzich uiteraard stoer, maar het nadeel van harddisks tov een cartridge is dat er altijd een fractie nodig is om op te spinnen, en een hd verbruikt nu eenmaal meer stroom.

Net zoals het UMD formaatr van Sony's PSP, dat werkt ook minder soepel dan de cartridge's van bijvoorbeeld een Nintendo gameboy of DS.

Ik ze niet dat het slecht is, enkel minder goed. Maar voor hetzelfde geld is daar een hele mooie oplossing voor :)

Ik ben iig zeer benieuwd, het apparaatje ziet er namelijk behoorlijk stylish uit!
Wat een rare redenering. HD's zijn veel sneller dan cartridges (groot voordeel).
En cartridges moeten niet opspinnen? Da's vreemd, bij de Iomega zip schijven (= cartridge schijf) kan je nochtans de spin up en spin down tijd aanpassen.
En dus cartridges gebruiken geen stroom? Dan vraag ik me af hoe de data gelezen gaat worden.
Cartridges hebben voordelen maar niet diegene die jij vernoemt.
In een nintendo cartridge zitten geen bewegende delen, dus veel zuiniger. Waarom haar jij er nu een zip schijf bij??????
Omdat Nintendo niet de enigste speler is in de markt. De PSP maakt gebruik van UMD schijfjes die toch ook opspinnen.
Errr... Iomega zip's zijn schijf-gebaseerde en geen rom-gebaseerde media (wat addictive ongetwijfeld bedoeld). Die schijven zitten misschien wel in een verpakking maar dat maakt het nog geen cartridge. Een floppy noemen we toch ook geen cartridge?
Ik ben er zeker blij mee. Dat betekent denk ik ook dat veel mensen die mischien een draagbare media player willen aanschaffen mischien wel in de plaats voor dit ding gaan. Ik ben het wel van plan iig. Ik heb al 2 keer een iRiver product gehad, en ben tot nu toe erg tevreden over het merk. Dat zal hier wel niet anders zijn dan. Ik ben wel erg benieuwd naar de prijs. Ze kunnen het niet te hoog boven de PSP en de DS doen denk ik.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True