Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 135 reacties
Bron: Eurogamer

Spelers van het spel Call of Duty 2 zijn ontevreden over Activision en Infinity Ward, respectievelijk de uitgever en de ontwikkelaar van de game. Op het forum van de ontwikkelaar eist speler ButchCassidy van Activision en Infinity antwoord op vijf prangende vragen. De vragen zijn bedoeld om informatie te krijgen over de ontwikkeling van een systeem tegen valsspelen, de datum waarop de eerste patch vrijgegeven zal worden en de inhoud van die patch. Ook wil ButchCassidy duidelijkheid over het bestaan van andere plannen voor de ondersteuning van Call of Duty-spellen en maatregelen die Activision en Infinity zullen nemen om een situatie als nu ontstaan is in de toekomst te voorkomen. De bedrijven krijgen tot uiterlijk 16 december de tijd om te reageren, anders zal er worden gestaakt. Beheerders van servers waarop een versie van Call of Duty draait, worden opgeroepen om op 17 december 24 uur lang hun server af te sluiten. Inmiddels is al van tweeduizend servers bekend dat ze die dag onbereikbaar zullen zijn en zullen rond de tienduizend aangesloten gamers het spel die dag boycotten, aldus Francois Janssen, die evenals de aanstichter van de actie lid is van de Engelse clan 'The Wild Bunch'. Klachten over Call of Duty zijn overigens niets nieuws: ook over het eerste deel werd veel geklaagd.

Screenshot Call of Duty 2
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (135)

1 2 3 ... 8
kan iemand mij uitleggen wat hier de nadelige gevolgen aan zijn voor de makers van het spel? De mensen die online spelen hebben het spel toch al gekocht? Dus de inkomsten zijn toch al binnen?

De makers van het spel verdienen geenzins aan het online zien van servers met hun spel erop?

Of mis ik iets? :P
kan iemand mij uitleggen wat hier de nadelige gevolgen aan zijn voor de makers van het spel? De mensen die online spelen hebben het spel toch al gekocht? Dus de inkomsten zijn toch al binnen?
Misschien niet direct maar probeer maar eens aan een ontevreden CoD2 gebruiker een eventuele CoD3 te verkopen of uberhaupt een andere game van Activision / Infinity.
Zaten er bij CoD 1 dan geen bugs en slechte anti cheat tools in?
Als een spel online goed loopt gaan meer mensen hem kopen, niet voor niets is de online mogelijkheid in shooters voor de PC (en ook steeds meer voor de console) zo belangrijk, het is gewoon het leukste om te doen omdat je betere weerstand krijgt.

Als er geen servers zijn of niemand speelt het online dan is dat een reden voor nieuwe kopers het spel niet te kopen en een andere online shooter te kopen die wel goed word onderhouden....
De helft van de mensen op mijn clanserver hebben anders geen legale CD-key
Idd, ik ook niet. Toen ik het spel net gedownload had was ik van plan om het te kopen, maar zoals het er nu voor staat, nope... Een performance in het multiplayergedeelte van likmereet, plus al dat gecheat wat gewoon maar kan... Laat ze eerst maar met een góed spel komen, dan koop ik het wel!
Dan heb jij waarschijnlijk een aanpassing gedaan aan je server waardoor er geen controle plaatsvind op de key. Dat mag dus eigenlijk niet.
Nu ik dit lees, heb ik besloten CoD2 niet meer te kopen. Blijkbaar zijn dr nog veel issues en door de geschiedenis ben ik niet meer zo goed gelovig dat t binnenkort wel gefixt wordt. Een online game kan tegenwoordig echt niet meer zonder goede anti-cheat, serverbrowser, (linux) standalone server en continu support via patches.

De ontwikkelaars/uitgever lijken er steeds meer lak aan te krijgen. De meeste grote recente titels hebben serieuse problemen. Quake4 met een slechte serverbrowser, BF2 met patches die meer slecht dan goed doen en het euvel met Steam bij HL2 staat ook nog in me geheugen... de enigsten die t nog doen zoals het hoort zijn de mensen bij Epic van de Unreal serie.

Heel goed van Tweakers.net dat dit hier aandacht krijgt!
Kijk, daar heb je het al ;)
Ja, ik had het al gelezen. Ik kan het me erg goed voorstellen. Als activision niks geen patch uitbrengt, en na een jaar dat wel doet omdat de spelers minder gaan spelen... Het hoeft geen WoW te zijn dat je 10 euro per maand moet gaan betalen (je betaald daar ook server dus geen goede vergelijking). Maar voor 50 euro wil je toch dat de bugs eruit gehaald worden en er patches komen. Ik hoop dat het werkt.

@ Levo.. het is idd loooool :P kijken hoe het af gaat lopen :)

@ aKIMbo. Tsja, ze hebben daar een baan, hun baan is ook het spel verbeteren. Ik heb niet met ze te doen:P Ze worden er voor betaald.
Precies voor vijftig euro verwacht je een goede game met goede 'acftercare', dus zorg voor anti-cheattools en patches. Af en toe een extra mappack. Maar bovenal een goede game. Dat is op het moment niet wat het is. Hoeveel mensen hebben die game gekocht en zijn het spel nu al beu?
Ik ben denk ik een beetje verwent door Valve, ik heb ff dat forum zitten lezen en ben blij dat ik geen cod2 speel. Van valve krijg je via stream zeker 1 X per 2 weken wel te horen wat eraan komt wat betreft patches ed.
Een week of iets meer geleden hebben ze nog een heel nieuw gratis HL2 level ter download aangeboden met nieuwe chrafische features...

Ik denk dat ik het maar bij valve hou dan, daar krijg je wel waar voor je 40 euri...
50 euro? 't spel is 32 euro @ cd-wow.nl ;)
Toevallig speel ik zelf dit spel op vrij serieuze basis, ik doe ook mee aan wedstrijden op internet. Ontzetten lollig en ik vermaak me er goed mee.

Ik kan me echter ZO ergeren aan die knulletjes van 14 die met een wallhack en aimbot spelen. Ik speel het spel eerlijk en ben er <ahum> best wel goed in </ahum> maar mijn lol wordt wel ernstig verstoord door het ontbreken van anti cheat maatregelen.

Op mijn eigen server ben ik de halve tijd aan het observen of er geen cheaters zijn. Ik wil echter graag zelf spelen en geen politieagent spelen.
Als het van die 12 jarige knulletjes zijn zonder baard in de keel en ze ownen jou zwaar als veteraan en ze beginnen te schelden daj noob bent, kun je er prat op gaan dat ze cheaten. Ik zie nl geen andere reden om mensen te flamen, behalve de adrenaline rush van een makkelijke overwinning....

De betere spelers zitten nl al maanden/jaren in het vak, en zijn de flame neigingen al een beetje ontgroeit. Zoiets doe je gewoon niet, uit respect voor anders, maar ook jezelf...
flaimen niet nee, hooguit vragen waarom iemand zo k*t mikt, maar dat is ook alles

* 786562 whizzy81
En terecht. Een game hoort normaal en goed speelbaar te zijn. Daar betaal je immers voor; de multiplayer ervaring (tenminste, dat is voor mij en velen met mij een goede reden om een game officieel te kopen). Zorg voor het verdere spel hoort ook bij de service die een bedrijf moet verlenen in mijn ogen.

Mooi dat zoiets nou ook eens groots georganiseerd wordt.

"Gamers aller landen verenigt u!"
Waar staat dat je een service contract afsluit bij het kopen van een spel?
Hoezo "moet" een producent fixes uitbrengen.

Als een spel niets meer opleverd, waarom zou je dan mensen fixes laten schrijven?
Zeker als er meer te verdienen valt in het ontwikkelen/releasen van een nieuwe game.

Ik begrijp dat je als consument graag hebt dat je een 100% lekker werkend spel hebt, maar het is geen must voor een ontwikkelaar dit achteraf te corrigeren.
waarom je fixes zou schrijven?

Als de ontwikkelaar in de toekomst nog games wil uitbrengen die verkopen, kan je een slecht imago missen als de pest.
PSIES.....

en daarom .... LANG LEVE EA |:( :(

P.s. het is meetsal wel de uitgever (EA) die bepaald of er patches of ondersteuning komt. Kijk maar naar MoHaa, de makers wilden wel een patch uitbrengen maar EA gaf geen toestemming/opdracht. Heeft heel de MoHaa community op zijn gat gezet door slechte anti cheat.
Natuurlijk wel. Je hebt betaald voor een goed werkend spel. Als dat niet geleverd wordt, dan is het bedrijf in fout.

Als je een huis koopt, en na 3 dagen stort het in, dan ga je toch ook klagen?
Volgens mij staat er in elke gebruikersovereenkomst van software wel ergens de bepaling dat je dat programma koopt "as is". Oftewel, als een ontwikkelaar er dan patches voor gaat uitbrengen, dan is dat mooi meegenomen, maar ze moeten niets.

Of je dan het volgende spel van die jongens ook nog gaat kopen is dan uiteraard vers twee...
Dat dat in de overeenkomst staat betekent nog niet dat het ook rechtsgeldig is in Nederland.
Dat dat in de overeenkomst staat betekent nog niet dat het ook rechtsgeldig is in Nederland.
Sterker nog: dat is zeker weten niet het geval. Je kunt die overeenkomst namelijk pas lezen als je de verpakking al geopend hebt en dus automatisch accoord bent gegaan. Dat is in Nederland niet rechtgeldig dus die overeenkomst is niets meer waard dan de stukkies papier waar ik dagelijks mijn derrière mee afveeg.
Die gebruikersovereenkomsten houden het niet tegen de Nederlandse wet, je hebt recht op een product dat doet wat je ervan mag verwachten als consument, in de VS mag je mss alles doen zolang je het maar in een ellenlang contract zet bij elk potje pindakaas dat je koopt dat toch niemand leest maar hier in NL werkt dat niet zo.
Een instortend huis is niet te vergelijken met het gebrek aan cheatdetectie ;)
Software moet doen wat de producent belooft. Niets meer en niets minder. Als de producent jou geen anticheat functie belooft hoeft die dat niet te leveren. Als hij geen regelmatige updates van Mapfiles beloofd idem dito. Patches: niet nodig.
Enz.

Bij software zijn featurerequests eerder regel dan uitzonderingen, maar geen enkele producent hoeft daar iets mee te doen.
Sterker nog: dat is zeker weten niet het geval. Je kunt die overeenkomst namelijk pas lezen als je de verpakking al geopend hebt en dus automatisch accoord bent gegaan.
sterker nog, artikel xxxx paragraaf, xxx van onze consumentenwetgeving, - (euh heb eigen geen zin om exacte nummers en namen op te zoeken).
steld iig, dat in nederlands, de verkoper, verplicht is, naar alle redelijkheid, een deugdelijk product te verkopen,
(deze wet wordt zelf redelijk vaak gebruikt om, 'duidelijke fabrieksfouten', die pas na de verloop van garantie werden vast gesteld, als nog, door producent te laten vergoeden)

als die deugdelijkheid in dit geval, dus niet zo blijkt te zijn, (bijv. door gebrek aan valsspeel beveilegingen), dan is die AS IS clausule automatisch overrulled door de consumentenwetgeving.
Waar staat dat je een service contract afsluit bij het kopen van een spel?
Hoezo "moet" een producent fixes uitbrengen.

Als een spel niets meer opleverd, waarom zou je dan mensen fixes laten schrijven?
Zeker als er meer te verdienen valt in het ontwikkelen/releasen van een nieuwe game.
Los van het feit, dat je in nederland dus een 'deugelijke, product', moet leveren, is er nog een argument om, het jouwe, in perspectief te stellen,
Het is namelijk wel ongelofelijk DOM, om Dit soort sterke 'eisen' van je klanten te negeren, je vergeet namelijk, dat diezelfde klant, ook nog eens, de mogeljikheid heeft om, ervoor te zorgen, dat jouw volgende product gigantiesch gaat flopppen,
Ik zou namelijk, als klant, geen producten meer willen als ik bij voorbaat al weet, dat een bedrijf een slechte geschiedenis heeft, op het gebied van ondersteuning een bugg-fixes, als ik dan ook nog van vrienden en kennissen hoor, dat zei het zelfde hebbe meegemaakt, of andere mensen voor dit soort practijken ga waarschuwen, dan is er nog weinig leven beschoren voor Tdeze producent T
//edit. grrr. iemand was me voor met 't weizigen van een reactie, -
Inderdaad...EA zuigt nog harder. EA is ook de reden van het bestaan van Infinty Ward. Dat waren (voor grootste gedeelte) de oorsponkelijke makers van MOHAA die het niet eens waren met hoe EA bezig ging. MOHAA is bezaait met bugs, net zoals Battlefield 1942. Dus EA zuigt zo hard dat die een tennisbal door een tuinslang kan krijgen, nu blijkt dat activision een knikker erdoor kan zuigen...mmm...Ik blijf in ieder geval bij mijn standpunt wat ik al jaren heb: koop geen EA game!

Battlefield 2 mod COOP downloaden...een van de populairdere mods (single player met 32 bots of gamers ipv 16 bots). I rest my case.
Als er veel gecheat wordt en de ontwikkelaar doet er niks aan dan moet je het spel helemaal boycotten. Ik zie er de lol niet van in om tegen personen te spelen die cheaten. Ga dan Counter Strike spelen die hebben wel een goed anti-cheat systeem.
dat denk je dus maar, maar bij CS zitten nog steeds ongelooflijk veel cheaters die vaak gebruik maken van private cheats en dergelijke... maarja zolang jij maar denkt dat het 'veilig' is dan is het goed..
Cheaters zijn vrij goed te detecteren hoor, ik heb eens een dagje zitten te filmen, demos doorgegeven aan de admin en kaas :)

Zodra mensen te snel weten waar je zit hebben ze of brightskins(wat imho niet zo heel erg is, tenslotte kun je dat in de console aanzetten :+ ) of een wallhack.

Wallhackje kun je makkelijk testen, loop om een gebouw heen, en voor je verschijnt snel weer terug. als ie je volgt of van te voren mikt en snelweer naar de andere kant kijkt heeft ie geluk of cheat ie. Doe het een paar keer en je kunt iet meer van geluk spelen. Demo's naar de admin :w

Na maanden op cracked CoD:uo servers spelen weet je wel waneer mensen de zaak begekken hoor...
De meesten zijn niet goed geinformeerd hier.


Ter verduidelijking:

deze actie gaat NIET om een patch, en gaat NIET om de gameplay van Call of Duty 2.

Dit gaat over SUPPORT, het chronisch negeren van de gehele call of duty gemeenschap. 2 jaar lang niet communiceren met mensen die hun stinkende best doen om de game succesvol te laten worden: admins, modders, mappers en zelfs players. Talloze hulpverzoeken zijn 2 jaar lang genegeerd, zelfs van de meest prominente community leden.

We hoopten dat het met CoD2 afgelopen zou zijn, maar het gaat gewoon verder. Infinity Ward en Activision houden zich weer stil. Er is een game afgeleverd met bugs die nog uit COD1 tijd stammen, zonder anti-cheat, en nu weer zonder support.

Een anti-cheat patch is pas het begin; niet het einddoel. Actieve communicatie van de game makers met de cod community is wat geeist wordt. En is dat dan echt teveel gevraagd? Zonder modders, mappers, admins sterft je game een snelle dood. Singleplayer mag leuk zijn, elke tweakert weet dat MP een game draagt.

Daarnaast, dit is een unieke actie, en geeft aan dat consumenten zich ook op internet kunnen verbinden tot een beweging. Hopelijk zet het gamemakers aan het denken over betere omgang met hun betalende klanten, klanten die hun geld in het laadje brengen. En niet zo'n beetje ook. .
Ik kan uit het artikel niet halen wat het probleem exact is? ook niet uit de linkjes btw

Het gaat erom dat er hard gecheatd wordt en dat er nog geen warden/punkbuster prog is voor COD2 ???
En er komen geen patches uit. Op het forum hadden ze 5 punten die opgelost moesten worden voordat de servers (die meedoen aan de "boycot") weer online gaan.
@Japio78, Ik speel dit soort games zelf niet, maar ik lees zo af en toe wel eens over deze games. Het probleem is niet alleen de cheaters, maar ook de hoeveelheid fouten en grote bugs die er in deze games zitten bij de "first release", vervolgens mag men een eeuwigheid gaan wachten totdat men eindelijk eens een update/patch in elkaar heeft gebakken.

Als ik alles goed gelezen heb dan betaal je eigenlijk op het ogenblik ¤50 tot ¤60 voor een game die niet fatsoenlijk functioneerd.

Een ander voorbeeld is ik geloof BF2, ook dit spel ken ik persoonlijk niet, maar ik heb wel gelezen over slechte ondersteuning van te veel verschillende hardware.

Deze games lijken veel te vroeg de markt op getrapt te worden, zonder dat het echt af is. Vervolgens wordt dit niet of pas naar lange tijd recht getrokken door een update/patch.
Voor een patch heb je meestal een serial nodig, een gedownloade versie patchen gaat dus niet >>> een goede reden om een spel te kopen dus... maar dat ze een patch laat uitbrengen is asociaal. Maar je kan het ook zo opvatten: Jij moet niet meteen een spel kopen voor de hoogste prijs, want het is nog in ontwikkeling. Maar wachten tot de prijs daalt en er een patch voor is ;)
goed punt, maar helaas voelt de ontwikkelaar daar niets van; als de prijzen dalen, hebben zij al x-duizend exemplaren naar de winkels verscheept. de winkels leveren hun marge in.

[off topic]
conclusie: retailers zouden ook moeten staken :*)
[/off topic]
Tja, en dan zitten er in die patch weer een heleboel fouten en dan gaan mensen weer klagen...

De meeste games worden op zeer uitgebreide systemen getest, maar zoveel verschillende configuraties als dat er bij een pc mogelijk zijn is simpelweg gewoon niet te testen... er zijn zoveel mogelijke factoren waardoor iets fout kan gaan.. Maar CoD2 is toch nog helemaal niet zo lang uit?
Wat ik mij afvraag, in hoeverre is dit verhaal ook op de nieuwe xbox360 te spiegelen? Ik heb er niet veel verstand van, maar zouden de aanwezige exploits ook op Xbox Live gebruikt kunnen worden door spelers?
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True