Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Bron: Golem

3d maxHet Duitse Golem maakt melding van versie zeven van 3ds max. Volgens de software-ontwikkelaar Discreet zal deze nieuwe versie op tien augustus voorgesteld worden op de grafische beurs SIGGRAPH. Niet alleen zal Character Studio, voor het animeren van personen, ge´ntegreerd worden in het programma, maar 3ds max 7 zal bovendien Normal Mapping ondersteunen. Verder wordt Mental Ray 3.3 ondersteund en werden enkele nieuwe tools en hulpmiddelen ontwikkeld die het modelleren gemakkelijker moeten maken. Het programma zal vanaf dit najaar verkrijgbaar zijn voor de prijs van 3.495 dollar of ongeveer 2.909 euro. Een upgrade vanaf 3d max 6 kan voor de som van 795 dollar of 661 euro.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Meer info met plaatjes en een pdf brochure op de site van Discreet zelf.
Er zijn wel meer features, natuurlijk.
Character Studio wordt eindelijk meegeleverd.
Goed, beetje suffe feature als je Character Studio gekocht hebt ;)
En CAT werkt beter.
Maar ach :)

Verder Mental Ray 3.3 - die kan, volgens mental images iig, van de GPU gebruik maken om de boel sneller te renderen - of dat ook geimplementeerd is in max 7 heb ik nergens kunnen vinden.

Ik wacht de volledige lijst vanaf Siggraph af, maar vooralsnog wordt deze upgrade gezien als Max 5.8 ofzo %)
m.a.w. : voor velen niet de moeite waard.
Aan de andere kant, de mensen die in beta zaten hebben well liever max 7 dan max 6.

disclaimer : 'kwerk voor SplutterFish %)
Wat een verschil in euro en dollarprijs !

Is hier een speciale reden voor of is die dollar zo enorm gezakt ?
Euro staat al jaren op ongeveer 1,20 dollar hoor...

En die prijs zal in euro's waarschijnlijk net zo goed rond de 3499 worden.
Das relatief goedkoop, ik heb rond 1998 nog gewerkt met versie 2 ( ook nog met dos versie, 3DS4 ;) en meen dat prijs destijds 7500 gulden was, en voor Character Studio nog eens 2500 extra, kortom hier zien we dat een programma in loop van jaren ook goedkoper kan worden in plaats van duurder.
Hopelijk zijn er deze keer wel verbeteringen wat betreft het modelen. Bij de overgang van 5 naar 6 durfde ze dus gewoon NIETS te veranderen / verbeteren in de edit. poly opties. Terwijl er echt een paar plugins zijn (MeshTools and the lies) waar dingen in zitten, waarvan je niet begrijpt dat ze niet standaard in Max zitten.
Edit Poly modifier and Editable Poly enhancements bring improved modeling workflow
Ja dat is lekker duidelijk... Als ze nou even zeggen wat dan. Maar waarschijnlijk dus maar heel weinig.

De zogenaamde upgrades van Max zijn echt schraal, en imho een beetje a la Windows, echter alleen dan elke 18 maanden. Weer een nieuw product, weer betalen, en je krijgt niet veel meer dan vorige keer. Het zijn allemaal kleine updates, maar bij Discreet durven ze het een nieuw versie nummer te geven.

Ik blijf lekker bij Max 5, werkt allemaal veel smoother en is lang niet zo buggy als 6.
3dsmax 6 is niet echt buggy meer since SP1.

Ik denk dat ik voorlopig toch maar bij max 6 blijf en wacht wel wat het word met max 7.

en inderdaad ze zijn niet echt duidelijk, maar ja, die hele website van discreet is onduidelijk :)
jawel ze hadden de fijne knoppenbalk weggehaald bovenin die je met veel moeite er weer in kon krijgen. 3Dsmax 5 voor mij
De meeste tools van meshtools zijn in 3ds6 opgenomen, hoor. En de rest (flatten x/y/z) zitten gewoon in meshtools 3, te vinden op de cd's.

En over de schraalheid van de updates...tja, als je toevallig niet charcater animaties maakt, of rendert met GI of niet met de track view/scene graph werkt, dan zie je idd niet zoveel verschillen. Maar zelfs de polytools zijn flink verbeterd (al moet ik zeggen dat dat meer bugfixes dan upgrades waren).

En wat betreft die knoppenbalk: kom op R-type, als je echt met het programma werkt, dan heb je de hele zooi onder hotkeys zitten en druk je ctrl+x...je wilt meer modelingspace zien, niet de UI!
3D MAX is een gewelidig product. Het enige jammere ervan vind ik wel dat er nogsteeds geen Linux versie is. Misshien overwegen ze het wel, en gaan ze Maya en Softimage achterna met een goede Linux port.
De 3DMAX6 weigert dienst als je niet Win2KSP4 of WinXPSP1 hebt, dus blijkbaar zit er nog wel een heleboel platform specifieke code in, wat het moeilijker maakt om te porten gok ik zo.
Zitten we ondertussen weeral aan versie 7. En blijkbaar weinig nieuws, dus voor mij geen reden om het ding in huis te halen. 5 doet het meer als voldoende
hhm noujah character studio meegeleverd.. echt van die vernieuwingen waar je niet veel aan hebt.

op 3d festival lieten ze dit jaar helaas niet veel los over max 7.

ze zullen wel weer niks hebben gedaan aan de uvw mapping.
Die kan wel een flinke update gebruiken, als ze nou eens goed naar texture layers keken... maarjah

ik ben benieuwd wat het wordt.
ja ik moet zeggen sinds Max4 zijn er niet echt super Dingen Gebeurt met Max maar als je nou kijkt naar Maya en LightWave en Cinema 4D ja dan moet je gewoon zeggen dat max een beetje aan het Achter raken is. maar ja denk dat dit weer zo iets is als Windows iedereen gebruikt het en Ja dan ga je niet iets anders gebruiken ik zelf gebruik op school Max6 en thuis en op mijn Partime baantje gebruik ik Maya en Cinema 4D ik kan ook overweg gaan met lightwave maar dat is toch nog niet zo snel als Maya en Cinama 4D (LW is wel mooier ;))


Weet je wat me ook net opvalt in de PDF dat MAX7 Nog steeds 32BIT is Wel ERG jammer hoor. haden better wat Tijd kunnen steken in 64Bit.
Als het zelfgeschreven ontwikkelsoftware is, en ze zich eraan moesten houden om op deze Siggraph een nieuwe MAX voor te stellen,d an hadden ze misschien net even minder 'goesting' om deze om te bouwen naar een 64-bit versie, om DAN MAX ook in 64-bit uit te geven.

Misschien voor max 7.5 of 8.0
De 64-bit verzie zal er NOOIT komen de 3dmax-core
is zo'n grote puinhoop (ongedocumenteerd) dat geen mens er meer uitkomt!!!
Vandaar dat er plannen waren om een nieuwe-core te schrijven (2 jaar geleden),maar dat koste zoveel dat Discreet de handoek in de ring heeft gegooid.
Dus 3dsmax is dood!!
Vanaf max 4 heeft 3ds een nieuwe core...vqandaar ook dat alle plugins van eerdere versies niet erop werkten en gerecompiled (zoniet herschreven) moesten worden.

Sterker nog, om een 64bit versie uit te brengen heb je niet een heftige re-write van het programma nodig: een aantal wijzigingen om specifiek gebruik te maken van 64bit extensies en een recompile onder en 64-bit compiler en je bent er in principe al.

Enne, duce: als je zegt dat 3dsmax sinds versie 4 op z'n gat ligt, dan kan ik je echt vertellen dat je niet zo diep in de 3d wereld zit: zowat herschreven polytools, caustics/global illumination, sterk verbeterde scanline renderer en het includeren van mental ray als standaard, totaal verbeterde scene graph tools, nieuwe tools zoals shellinge etc, sterk verbeterede character animatie tools. Al dat noem ik aardige structurele verbeteringen.
Sterker nog, 3dsmax is een van de beste poly modelers die er is...zelfs met de extra gametools plugin voor maya is maya niet zo sterk met polyediting (alhoewel de workflow voor de rest wel ok zit). Het enige dat er in de buurt komt is (het enkel voor modeling) silo, dat voor modeling op prijspunt en gemak wint.
En tenslotte moet er gezegd worden dat de laatste tijd er bar weinig verschill zit tussen de grote pakketen qua features. Men zegt nog steeds dat je maya voor de workflow gebruikt, Softimage voor de animatie en 3dsmax voor de modeling features (en Lightwave als je in de tv industrie zit en niet met vertexes om kan gaan :)), maar waar je vroeger echt moest kijken wat je corebusiness was om te bepalen welk pakket je kocht, is het nu zo dat het niet meer zo ontzettend belangrijk is: alle pakketten kunnen alles, en er is nog maar een klein verschill in de capaciteiten (en een goede art lead weet welk paket net beter is voor welk project).

Trouwens: <a href="http://www4.discreet.com/3dsmax/index7.php">click hier</a> voor discreet over 3dsmax 7.
##
Gepost door MacD - woensdag 4 augustus 2004 - 10:24 Score: 1
##
Enne, duce: als je zegt dat 3dsmax sinds versie 4 op z'n gat ligt, dan kan ik je echt vertellen dat je niet zo diep in de 3d wereld zit:
##

http://www.animagic.net/
M.v.g.
Ihttp://www.animagic.net/

Industry news
Discreet replaces knowledge and experience with lower cost (Dutch)
Charlotte Observer : Discreet claims to have made a "difficult decision"
Discreet offshores its talent & experience (as seen on TechTV and CNN)
Discreet's laid off 3ds max core team programmers are looking for jobs
Discreet's laid off 3ds max programmers solicit bids on e-Bay
Discreet decided to dump long term 3ds max experience
Former 3ds max programmers auction themselves on e-Bay
Out of work 3ds max team turn to e-Bay
Laid off 3ds max team on the FindLaw Corp. Counsel Center
Softimage launches EXP version for Half-Life 2
Gear up for Siggraph 2004 (8-12 August, LA)
Pixar releases Renderman Pro Server 11.5.3. for the Mac
more news

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True