Gmail krijgt menu voor opzeggen van abonnementen op nieuwsbrieven

Googles mailsoftware Gmail krijgt een menu voor het beheren van abonnementen op nieuwsbrieven. Zo moeten gebruikers makkelijker af kunnen van mails die ze niet langer willen ontvangen.

Het 'beheer abonnementen'-menu zit in de linkerzijbalk van de app, zegt Google. Daarin staan alle abonnementen op nieuwsbrieven op een rijtje, met een knop ernaast om in een keer het abonnement op te zeggen. Dat gebeurt nu vaak met een link onderaan de e-mail zelf.

Google zegt dat de functie per direct beschikbaar is op het web en in de apps voor iOS en Android. Dat gebeurt nu in slechts enkele landen, maar het bedrijf zegt niet welke landen dat momenteel zijn. Het lijkt erop dat Nederland en België niet tussen die eerste landen zitten.

Google Gmail: beheer abonnementenGoogle Gmail: beheer abonnementenGoogle Gmail: beheer abonnementen

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

08-07-2025 • 21:11

111

Reacties (111)

Sorteer op:

Weergave:

Wat veel erger is, en waar je niets aan kan doen, is de spam rondom een bestelling.

Tegenwoordig krijg je bij veel webshops een behoorlijke sloot aan mails voor een enkele bestelling:
  • [shop] Bedankt voor je bestelling, we gaan ermee aan de slag
  • [shop] Je bestelling is ingepakt en staat klaar voor verzending
  • [shop] Je pakket is overgedragen aan de transporteur
  • [transporteur] we hebben een pakket voor je ontvangen en komen binnenkort langs
  • [transporteur] we komen morgen langs tussen 0800-1800
  • [shop] de transporteur komt morgen langs tussen 0800-1800
  • [transporteur] we komen vandaag langs tussen 1300-1500
  • [shop] de transporteur komt vandaag langs tussen 1300-1500
  • [transporteur] je pakket is bezorgd!
  • [shop] je pakket is bezorgd!
  • [shop] de factuur van je bestelling
  • [shop] wil je je ervaring delen over onze shop/het product?
  • [shop] reminder: wil je je ervaring delen over onze shop/het product?
  • [shop] reminder2: wil je je ervaring delen over onze shop/het product?
Slaat echt helemaal nergens op. Ik heb enkel behoefte aan een bevestiging van het plaatsen van de bestelling, een track en trace zodra dat ding verstuurd is en dat was het. Status van bestelling kan je gewoon zien in de apps van de koeriers, je krijgt push notifications over levertijden, waarom dan alles ook nog dubbel via email?
Dat jij alle apps van de verschillende transporteurs op je telefoon hebt is jou keus. Ik ben juist wel blij met die mailtjes, en heb geen behoefte aan al die push meldingen. Ook met een mail met factuur is prettig. Ik bewaar die mail en hoef zo niet via de webshop die factuur te downloaden en ergens op te slaan (garantie). De laatste 3 ben ik met je eens. Vooral herhaald vragen om een review is irritant. Met een enkele mail zou ik kunnen leven.

Om ook jou van dienst te zijn zou een webshop natuurlijk wel een optie kunnen geven om de zending updates uit te schakelen.

De mailtjes die jij noemt vallen overigens niet onder wat met spam wordt bedoeld.
Uiteraard maakt iedereen een eigen afweging wat er op de telefoon geinstalleerd wordt, want al die apps die je maar sporadisch gebruikt zijn immers ook "spam" op je telefoon.

De factuur kan overigens gewoon aan de orderbevestiging worden toegevoegd, dat hoeft niet in een separate mail.

En volgens mij is de universele definitie van spam dat het een bericht betreft dat ongewenst is, voor mij valt bovenstaande onder spam maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Er is ook zoiets als bijvoorbeeld 'Parcello', zie ik. Is maar één app voor (bijna) alle bezorgdiensten. (zelf geen ervaring mee)

Helemaal eens dat al die berichten over één klein artikeltje gekmakend is. Vooral de dubbel berichten zijn irritant.
De factuur is er juridisch volgens mij pas al je bestelling verwerkt wordt. Dus bij het plaatsen van een bestelling bestaat er nog geen factuur, ook niet als je al betaald hebt. Pas als je bestelling verwerkt gaat worden, voorraad afgeboekt wordt, dan is de factuur er.
Een opt-out zou prettig zijn voor mensen die dit niet willen.

Heb er persoonlijk ook een hekel aan.
Het voordeel van de apps is dat je daar gewoon de pushmeldingen kan uitzetten en ze dus alleen hoeft te gebruiken als je belangrijk genoeg vindt om te kijken waar je pakket is.

Ik begrijp wel wat @michielonline zegt en aangeien het ongevraagde status updates zijn van minimaal 1 partij van je bestelling zie ik het ook als "spam" . Waarom heeft de bezorgdienst het recht om mij mails te sturen met status updates. Ik heb gekozen voor een product, niet de transporteur.
Ik heb gekozen voor een product, niet de transporteur.
De meeste winkels geven je juist wel keus van een transporteur, maar je kan er altijd voor kiezen om er niet te bestellen of afhalen, dan heb je niks met een transporteur te maken...
Helaas. Zonder die apps krijg je gewoon de e-mails.
Nee, want die stuurt mijn mail programma linea recta naar de spam folder. Kwestie van blacklist.
Dit is zo vreselijk. Zeker bij Bol.com: van Bol en PostNL krijg je mails en de app van zowel Bol.com als PostNL krijg je notificaties. Echt, doe normaal! Ik ben niet achterlijk.

En ondertussen zit je stiekem ook nog in 3 nieuwsbrieven waar je niet om gevraagd hebt.

[Reactie gewijzigd door iAR op 9 juli 2025 08:28]

Vergeet de eventuele mailtjes van de derde partij die de echte aanbieder van het product is niet. Ik krijg soms bijna alle mailtjes in 3-voud.
Ergste is als je zeg 5 dingen op Bol.com besteld en er zitten ook 5 bedrijven achter. Je mailbox kan wel 50 mails krijgen dan.

De mails van "u kunt nu al betalen" en de review mails, die mogen zeker weg. Reviews vind ik irritant en aan de andere kant gaan ze toch op de digitale hoop en wordt er niks mee gedaan.
Wat zou dit ongeveer kosten aan opslag en wat zou dit dan kosten aan energie?
De dubbele status updates van de shop en de transporteur, ja daar ben ik het mee eens dat is niet nodig. Echter persoonlijk vind ik het niet fijn om voor alle transporteurs een app te moeten openen die weer bepaalde rechten moeten hebben etc.
Geef mij gewoon een mail met daar in de huidige status en stuur een nieuwe wanneer die status wijzigt. Geen update, dan geen bericht.
Al die trak&trace dingen leiden gewoon naar een webpagina. Ik heb nog nooit een app nodig gehad (en dat weiger ik ook) om een bestelstatus te kunnen zien.
Vanuit de shop zelf snap ik dit heel goed. Er zijn veel mensen die om de haverklap bellen voor een update. Ik heb zelf een tijdje voor een klantenservice gewerkt bij een webshop jaren geleden toen internetshopping nog wat minder normaal was, en ik heb de transitie meegemaakt naar dergelijke mailsystemen. We hadden ineens de helft minder mensen nodig.

Men probeert gewoon alle mogelijke vragen zo vroeg mogelijk te beantwoorden zodat je niet belt.
Maar waarom niet de klant een instelling bieden. Vergelijk het met een verbose level. Kun je vaak instellen op alles of bijv. enkel kritische meldingen. Is niet zo heel lastig toe te voegen. Want ik ben het er mee eens dat verschillende klanten ook verschillende wensen hebben op dit gebied.

Persoonlijk ben ik van 2 emails is genoeg. Ik klik wel op de track&trace link als ik een status wil weten. De rest is allemaal ruis.
Tja als jij 15 keer de shop in je gezicht krijgt zijn ze wel top of mind. Waarschijnlijk ben jij heel kritisch, maar ik gok dat de gemiddelde klant dat een stuk minder is. Dit soort opties in het bestelproces toevoegen is ook gewoon niet goed voor conversie. Hoe minder clicks om wat te bestellen hoe beter.
Zou je als instelling in een gebruikersaccount kunnen opnemen. Hoef je niet iedere keer om te vragen natuurlijk.

UX technisch is het dan weer de vraag hoe je gebruikers laat weten dat die optie er is.
vergeet niet de mailtjes als:

[shop] Je product komt eraan, heb je er al zin in? Hier is alvast een klein overzicht wat je er allemaal mee kunt doen

of nog erger, nadat je besteld hebt

[shop] je hebt product x onlangs gekocht. Dan zal je product y vast ook leuk vinden. Hier alvast een kortingscode die morgen verloopt. Koop nu gelijk!

WTF, ik heb het eerste product nog niet eens ontvangen!!

Alsof je vroeger in een winkel iets koopt en afrekent bij de kassa, terwijl een verkoper overenthousiast alvast nieuwe producten in je oor staat te blerren.
Die stroom aan bestel e-mails lijkt nodig wil je als bedrijf niet bedolven worden door klanten met de vraag "waar is mijn pakketje"?

Inderdaad lijkt het misbruikt te worden door verkopers om gelijk even nog wat meer reclame mee te sturen. Zo van "je pakket ligt bij de postbezorger. Heb je deze aanbieding al gezien"? Na ontvangst "hoe bevalt het product? Wil je nog een review schrijven"? Bij veel "goede" webwinkels kan je bij hun instellingen de "notificaties" instellen die je wel wilt zien.

Je kan in GMail wel filters aanmaken met bekende woorden als "status update" o.i.d. en dan die e-mail meteen naar een bepaalde folder verplaatsen.

Natuurlijk nooit je "echte" e-mail adres gebruiken bij aankoop. Er is er altijd eentje die zich niet netjes gedraagt.
Een soort van combi functie die outlook heeft zal wel handig zijn, alle gerelateerde mails onder de eerste vouwen klinkt echt prachtig.
Ja dit is echt insane he. En als je een app van een shop hebt krijg het het ook nog eens dubbel!


Tijd voor een functie (LLM?) die al die mails gewoon omzet in een status veld (op een dashboard?).

Of een gestandaardiseerde status api zodat 3e partijen iets kunnen ontwikkelen.

[Reactie gewijzigd door teek2 op 9 juli 2025 08:45]

Hear me out, je hebt html in een mail, en dan heb je de mogelijkheid om te accepteren dat er een script/request is die gewoon inline de status laat zien zoals de service dat zelf wil. Bijvoorbeeld zoals PostNL met bolletjes en tekst. Mogelijk update on open of manual update icoon.

De vraag is alleen komen hier security vulnerabilities bij kijken en zo ja, hoe maak je dit wel veilig met dezelfde functionaliteit.
Eens. Moet je AliExpress ook eens proberen. Daar knap je niet van op.
Scheelt dat het vaak een week duurt voor de volgende update
Kan nog erger hoor. Geen app, alleen mail, via Ali Express:

- uw pakket staat bij de douane
- uw pakket is door de douane
- uw pakket wacht op een vliegtuig
- uw pakket staat in het vliegtuig
- het vliegtuig is vertrokken
- het vliegtuig is geland
- uw pakket is uit het vliegtuig
- uw pakket staat bij de douane
- uw pakket is door de douane

En daarna weer alle mailtjes van wanneer de levering gepland wordt.

Pff... de eerste keer vond ik het interessant, maar dat ben je na één keer ook wel beu.
Je vergeet nog de mailtjes over: "Belangrijke informatie of product x dat je gekocht hebt", "Vergeet niet je product te registreren bij de fabrikant", "Nu 5 euro korting op je volgende bestelling", en de onvermijdelijke nieuwsbrief waar je op onverklaarbare wijze op geabonneerd bent :)
Slaat echt helemaal nergens op. Ik heb enkel behoefte aan een bevestiging van het plaatsen van de bestelling, een track en trace zodra dat ding verstuurd is en dat was het. Status van bestelling kan je gewoon zien in de apps van de koeriers,
Ik heb dan weer geen behoefte aan de apps van al die transporteurs en prefereer deze mailtjes.
Een mail met een tracker link. Dat is genoeg. Die kan je klikken als je wilt. En als je niks wil weten ook goed.
Helemaal mee eens. Begrijp ook niet waarom hier geen opt out of een light versie van deze ‘informatie’ over bestaat bij de meeste webshops.

Zal vast wel een keer EU wetgeving voor komen als hier genoeg ergernis over is…
Vergeet de reclamemails die je ineens na een paar maanden krijgt, terwijl je 100% zeker weet aangegeven te hebben die NIET te willen ontvangen.

Om vervolgens na nogmaals afmelden met kerst toch weer reclame mails te krijgen.
Mijn persoonlijk favoriet is mijn contaclensabonnement bij Specsavers. Naast de emails die jij noemt, krijg ik ook elke keer een aankondiging dat de betaling zal worden afgeschreven, gevolgd door een mail dat de afschrijving is aangevraagd met een link om de status op te halen. Zo krijg ik dus al jaren minimaal 6 emails elke keer dat ik nieuwe lenzen toegestuurd krijg.
Zou je dit niet kunnen groeperen obv bestelling nummer/track & trace code?
Je ziet al wel vaak bij bol.com en dergelijk een header boven het mailbericht met info over je bestelling dus gmail haalt die info al ergens vandaan.
https://simplelogin.io en je probleem is voor altijd opgelost.
Je vergeet nog de melding: "Je kan nu al betalen".

Maar inderdaad het is erg dat overmatige email verkeer over al de servers in de wereld. Er wordt zoveel meta data verzonden wat niet nodig is. Sowieso 90% van de meta data wordt normaal gesproken niks mee gedaan, al dat produceren, opslaan en willekeurige dingen op verzenden is digitale vervuiling.
Je vergeet de:
[transporteur] we hebben je gemist!

[shop] je was niet thuis tijdens de bezorging
Terwijl je thuis bent.


Verder wel een mooie opsomming van het probleem inderdaad ja, ik stoor me er ook erg aan.
Klopt, en geen beperking op landen zoals bij Gmail.
Exact, daar moest ik ook aan denken: de concurrent.
Ja wilde net zeggen, hé dat heb ik sinds een week of 2. Mooie feature, maar mist nog wel het 1 en ander.
Wat mis je nog?
Enige waar ik tegenaan loop is dat die afmeld button niet altijd werkt, maar volgens mij ligt dat meer aan bedrijven achter die nieuwsbrieven die hun unsubscribe proces niet goed hebben ingeregeld.
Het mist een aantal mails die hij zou moeten vangen bedoel ik. Qua features, prima hoor.

[Reactie gewijzigd door teek2 op 9 juli 2025 11:57]

Jammer genoeg wordt in Gmail nu al vaker de optie geboden om je af te melden bij spamberichten. Natuurlijk wil je je niet afmelden voor spamberichten want dat is een bevestiging dat je actief met je account bezig bent en de spammers weten dan dat het betreffende e-mailadres actief gebruikt wordt. Waarop je nog meer spam krijgt.

Kortom, leuke optie, maar je moet er wel heel bewust mee omgaan.
En de laatste tijd komen er weer ontiegelijk veel meer spamberichten door Google's filters om enige reden 🤷🏼‍♂️
"Net alsof" het een gevecht is waarbij de spammers en anti-spammers op elkaar reageren.
Niet evident toch...
Hoe kan iemand nu weten of ze echt uitschrijven of bevestigen dat hun account bestaat... Dit is gewoon zo goed als onmogelijk.
Dat bevestigen gaat al zo goed als automatisch, want als het email niet bestaat krijgen ze een foutmelding, bestaat het wel, dan niet, dus dan weten ze al dat het een bestaande/werkende account is.
Verder gaan de meeste virusscanners ook alle links in een mail automatisch openen, daardoor weten ze ook dat het een bestaande/werkende account is.
Kortom: ik geef meestal het advies uit te schrijven als ze het niet langer willen, tenzij het duidelijk malafide afzenders zijn, maar zelfs die zijn voor mij moeilijk te herkennen.
Gebeurt dat ook als je de mail als spam rapporteert?
Klopt maar het liefst ontvang ik ze helemaal niet.
Nee.

Het rapporteren van spam stuurt de mail naar google voor het verbeteren van de spam-detectie.
Precies je wilt niet van de dummy-list in de idiot-list geraken. De duurdere lijst met ‘bevestigde’ e-mail adressen.
Daar wordt ik gek van, elke keer van die energieloket of je hebt een prijs gewonnen mails, steeds van een nieuw Gmail adres, Gmail wordt zelf grbruikt om te spammen , laat ze eerst daar maar wat aan doen.
De unsubscribe link is dezelfde als alle andere links die in de spam mails staan. Dus idd nergens op klikken en zoals je zegt: meestal staat er een ID in de link waarmee ze weten dat je e-mail actief is.
Dat ID staat er per definitie altijd. Ze is namelijk is ook nodig om te weten WIE zich afmeldt.

Helaas is het niet zelden meer dan alleen maar een afmelding. Het is juist een trigger dat het account ook echt actief is. "De berichten worden ook echt gelezen !", denkt de spammer. "Da's gunstig. Laat ik er nog maar meer naar toe sturen. Dan wordt dat waarschijnlijk óók gelezen."

Mijn advies: klik nooit op afmeld-links !!!!
Doe ik juist wel, mijn spam is was ooit 300 per dag, nu nog 4 a 5, en ze komen sowieso al nooit in mijn inbox...

Ik denk niet dat het ze wat boeit of iets wel/niet actief is, wat denk je dat het kost om spam van een gehackte server te sturen? Of met een gratis gmail account? Juist helemaal niks, dus die gaan daar echt geen rekening mee houden...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 juli 2025 09:59]

Wat een onzin, ik meld me af bij elke nieuws brief en zelden (misschien met kerst) krijg ik nog een mail van een specifiek geval, maar dat is uitzonderlijk.
Ik meteen kijken. Eindelijk wat makkelijker de zooi lozen. Tot ik de laatste zin van het artikel las :/
Maar waarom heb je je dan geabonneerd op de nieuwsbrieven als je toch automatisch wil uitschrijven?

Ik krijg bijna nooit nieuwsbrieven omdat ik ook bijna nooit inschrijf.
Omdat er veel bedrijven zijn die iedereen die ooit iets gekocht heeft automatisch inschrijft bij de "nieuwe nieuwsbrief" omdat die nog niet bestond toen je 5+j geleden iets hebt gekocht en het enorm interessant is wat ze te kwaken hebben.
Oké, maar dat klinkt als enorme overlast. Een linkje om uit te schrijven lijkt mij voldoende.

Of om hoeveel gaat het bij jou?
Letterlijk dagelijks krijg ik wel weer een nieuwe nieuwsbrief van één of andere organisatie. Klik stelselmatig op unsubscribe. Houden ze vol dan krijgen ze een email met de mededeling dat er een melding richting AP gaat en dat ze op onze zwarte lijst komen. Doen we dus nooit never niet zaken mee.

Verder is het heel effectief om een aantal van die bulkemail domeinen preventief te blokkeren op je server. Meeste wordt namelijk via een externe dienst verstuurd.

Tegenwoordig gaat men ver om je nog reclame te bezorgen. Laatst werd ik gebeld door een verhuurbedrijf omdat we de website hadden bezocht en misschien wel interesse hadden. Staan nu ook op de zwarte lijst. Met stip bovenaan.
Oké, maar dan is deze functie in de mail toch geen oplossing? Of begrijp ik het niet?

Ik heb ook wel eens zoiets gehad en dan maak ik een regeltje aan dat de mail automatisch verwijderd wordt.

Ik begrijp oprecht de toegevoegde waarde niet zo.
Dat linkje om uit te schrijven leidt regelmatig tot "Log in om je email voorkeuren aan te passen" waarvoor je dan uiteraard eerst je wachtwoord moet herstellen enzo.
Misschien, maar dan gaat deze feature dat probleem niet oplossen.
Als je moet inloggen om op te zeggen, dan moet Google dat dus ook.

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe onzinniger deze functie lijkt.
Bij hardnekkige mails zal Google ze ook niet wegkrijgen, maar daar heb je regels voor. Bij inloggen moet je alsnog gewoon inloggen en als er op een linkje geklikt moet worden dan is dat minder moeite dan deze functie gebruiken.

Of er moet nog iets heel speciaals inzitten waar ik niet aan gedacht heb.
Je ziet ze vaak niet omdat ze niet in je prio-inbox komen. Dit is ook handig voor Google zelf om data te besparen.

Dit soort brieven bewaren ze waarschijnlijk op 1 plek met alleen de link & de personalisatie gerelateerde verschillen bewaard in je mailbox. Ik vermoed dat data deduplicatie een belangrijk onderdeel is van Gmail :P
Ze zijn best sneaky, ik zie het ook steeds vaker. Standaard het vinkje aan bij een bestelling: "schrijf me in". Of: "vink aan om je niet te abonneren".
Of: "Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang €xx korting".

Andere methodes om korting te krijgen zijn er bijna niet voor bedrijf X of minder waardevol. Dan is het je ziel verkopen om korting te krijgen.

Wat ik dan doe is een tijdelijke emailadres gebruiken waarnaar de kortingscode/ nieuwsbrieven verzonden wordt.

URL van een andere tijdelijke emailadres aanbieder.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 9 juli 2025 08:56]

Omdat er veel bedrijven zijn die iedereen die ooit iets gekocht heeft automatisch inschrijft bij de "nieuwe nieuwsbrief" omdat die nog niet bestond toen je 5+j geleden iets hebt gekocht en het enorm interessant is wat ze te kwaken hebben.
Of ze noemen het ineens een "service e-mail", dat is volgens de afzender geen nieuwsbrief (dus volgens hun is het dan geen SPAM) dus mogen ze die gewoon sturen ondanks dat je je voor alle (commerciële) e-mails hebt uitgeschreven.
Ik dus precies hetzelfde hahaha
Microsoft heeft iets wat er op lijkt, maar dan per mail en bovenin in de mail. Dus echt een linkje vanuit MS, los van het bekende linkje onderin de mail. Dus het principe is niet per se nieuw.
Dat heeft Gmail al jaren, het gaat nu om een feature met een overzicht van gedecteerde abonnementen.
nu nog een handig menu met linkjes om voor bepaalde van hun eigen "diensten" af te melden, maar dat willen ze natuurlijk niet. Hoe minder je van een ander afneemt, hoe meer je geneigd bent van hun af te nemen (net zoais hiermee en weer wat extra data af te geven)
Hoe bedoel je afmelden? Ik krijg werkelijk nooit mail van Google zelf, ja muv beveiligingsmeldingen/maps updates waar ik zelf om gevraagd heb natuurlijk :)
daarom dus, het is alles of niets. Ik heb het niet slechts over nieuwsbrieven of notifications
Je moet spam naar mijn idee niet blokkeren of unsubscribe doen, dan weet men dat je email actief is en krijg je nog meer shitload.
De meeste nieuwsbrieven zijn onschuldig, simpel op unsubscribe klikken wordt je eruit gehaald.
Dat klinkt als een erg fijne en nodige feature. Jammer dat het nog niet voor NL of BE beschikbaar is.
BE/NL valt onder de Europese wetgeving de een uitschrijflink verplicht in de mail en een dubbele opt-in om je in te schrijven. Ik ontvang persoonlijk dan ook enkel nieuwsbrieven die ik wil ontvangen.

Maar misschien is het wel nuttig in andere niet-Europese landen.
Ik zie er veel niet vanwege niet prio. En ik heb er ook een zooi die ik niet alleen via andere google diensten wil in kunnen zien, zoals de mailing list voor TLS standaardisatie (RFC).
Deze feature om je met een druk op de knop af te melden bestaat al enkele jaren, alleen moet je de nieuwsbrief/mail openen en daarna op Afmelden klikken. Ik heb daar al vaak dankbaar gebruik van gemaakt, zodat ik niet door de hele mail hoefde, op zoek naar een (vaak veel te kleine) knop om mij af te melden.

Dit is dus eigenlijk puur een nieuw menu-item waarin alle abonnementen op een rij gezet worden als ik het goed begrijp?

[Reactie gewijzigd door EDIT op 8 juli 2025 21:36]

Wat is me afvraag: zorgt Gmail (Google) zelf voor een nette unsubscribe, zodat je ook daadwerkelijk uit de database van dat bedrijf wordt verwijderd of blokkeren ze simpelweg die mail? In het laatste geval krijg je dus eigenlijk nog steeds mail maar zie je die niet.
Precies. En wie weet komt het daardoor dan op een blacklist voor alle gebruikers.
De laatste paar jaar lijken wel meer mensen mails als ongewenst aan te geven, waardoor in principe betrouwbare mails in de spamfolders belanden. Terwijl ze gewoon eens niet zo lui moeten zijn om zich even zelf af te melden. Ze waren ook niet te lui om zich aan te melden.
Zie het ook bij veel mensen die waar ik pc's onder beheer heb. "Oh we krijgen er zoveel mail van, dat vinden we ongewenst". Tja unsubscribe dan en misbruik dergelijke functies niet. :z
Heel nuttig lijkt het me niet.

Een nieuwsbrief is al jaren verplicht om een unscribe link in de mail te plaatsen.

Nou ja, misschien scheelt het een beetje zoeken naar dat linkje ofzo.

[Reactie gewijzigd door sircampalot op 9 juli 2025 17:21]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.