Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties
Bron: Ace's Hardware

Ace's Hardware brengt ons het nieuws dat een nieuw graphics benchmark programma de markt heeft betreden. CodeCult heeft een eigen 3D-engine geschreven en als promotie heeft het bedrijf een benchmark programma in elkaar gezet dat in staat is de huidige DirectX 8.1 compatible videokaarten tot het uiterste te beproeven. De engine is volledig DX8.1 compliant en ondersteunt vertex- en pixelshaders. De benchmark, genaamd CodeCreatures, lijkt qua visuals wel wat op de nature scene uit 3DMark 2001, maar is zo mogelijk nog gedetailleerder. Overigens worden er problemen gemeld met de Radeon 8500. Deze worden veroorzaakt door een bug in de Radeon drivers waardoor de kaart beneden peil presteert in Windows 2000 en Windows XP systemen met meer dan 512MB geheugen. Klik op de screenshots voor grotere versies:

CodeCreatures screenshot 1 klein

CodeCreatures screenshot 1 klein

TdR_128 ontweek een leguaan om ons dit nieuws te melden.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Let op, deze benchmark werkt ook alleen als je dus een dx8.1 kaartje hebt. D.w.z. dat je niks hebt aan bijv. een GeForce2 kaartje, simpelweg omdat de demo features gebruikt die daar nog niet inzaten.

(ik post dit dus voor de mensen met een 56k modempje, zodat ze er niet na een uur achter hoeven te komen dat ze het niet kunnen draaien).
sterker nog...je moet ook minimaal 512MB intern geheugen hebben om het te draaien :(
Nee dat is niet verplicht. Het word aangeraden. Met minder kun je de benchmark wel runnen (mits je dus zo'n vette vidkaart hebt)
Wie citeerde ook alweer dat 512kb ram genoeg was voor de toekomst?
Dat was 640 Kb
Dat was Bill Gates, in 1981.

Voor die tijd een vooruitziende blik ;)
Voor de mensen die de benchmark zelf willen uitproberen, je kan je resultaten vergelijken met de tabel hier:

http://www.aceshardware.com/#55000479

De benchmark resultaten worden sterk beinvloed door de AGP bus als je 64 MB videoRAM hebt. M.a.w. AGP 4x doet veel beter dan AGP 2x, DDR333 zou beter moeten doen dan DDR266
Hoe zit het dan met dat FastWrite? Dat heeft ook met je AGP te maken, ik weet alleen niet wat nou precies. Soms hoor ik dat je het altijd AAN moet zetten, anderen zeggen weer dat het alleen maar trager werkt en het dus beter UIT kan staan.

Iemand enig idee hoe het werkelijk zit :?
Mooi ! Plaats dan maar ff die link plz !
De benchmark kan gewoon gedownload worden op de site van codecult. Helaas alleen maar via een Flash interface :(
Met wat moeite de flash file van de site gedownload...en heb toen de URL voor jullie eruit weten te frutsen met Notepad:
http://www.codecult.com/benchmarks/Codecreatures_Benchmark_Pro_Setup.e xe

Alsjeblieft :)
hebbie aperture size op 128 mb staan?
Ja, dat was het inderdaad. Alsnog bedankt Jappio.
Ik moet zeggen dat ik het een ontzettend k*tbenchmark vind trouwens. Ziet er echt niet zo geweldig uit. 3DMark is stukken beter. Alleen het water was wel mooi gedaan, maar verder matig.
Hmm, lijkt wel erg veel op beelden van een open source 3D engine die ik vorig jaar op de ECTS gezien heb.
Zeker weten dat het bedrijf niet de naam CodeCult had...
Weet de naam van het bedrijf niet meer alleen nog dat ze duits waren.
De enige kwalitatieve open source engine die voor een commercieel spel wordt gebruikt is Nebula van Radonlabs (ook duits)..

Misschien dat je die bedoelt?
Sjonge jonge! Wat een bagger product. De installer crashed (cannot copy file, error -2 :z). Dan na een eindelijk succesvolle install wil het kreng rebooten, en daarna roept 'ie dat de resource niet gevonden kan worden :?

Als ik dan EINDELIJK het vage pakket mag starten, krijg ik een schermpje met de titel "Guru greets you", met een "non-fatal error" dat er geen vertex buffer gemaakt kan worden... ;(
AGP aperture size op 128MB gezet?
Lees de hele draad es.
wel een tip de ati radeon classic kan er ook mee overweg
omdat die functie die niet worden ondersteunt door 3dmark wel door hun worden ondersteunt

alleen als ati de functies zelf uit de nieuwe drivers hebben gehaald dan werkt hij niet
bij mij doet ie het niet, ik herinner me wel dat radeontweaker en optie had om ps support te enablen, maar ze zeiden erbij dat het buggy was, ga maar eens testen
ik heb een amd athlon 1400 mhz, 512 mb, geforce 3 ti 200 en ik haal met een resolutie van 1024x768 12,6 fps. ook de resoluties 1280x1024 en 1600x1200 draait die :) alleen op 1600x1200 maar met zo'n 8 fps :'(
Deze Bench mark heeft veel baat bij 128MB G-kaarten bij minder 64MB ofzo bench je ook de AGP performance Hiervoor moet ook de AGP memory op minstens 128MB ingesteld staan.

Misschien is dit ook 'n indicatie dat in de toekomst 128MB G-kaartjes voor top performance en features vereist zijn.
Iemand ervaring met dat Radeon 8500 bugje? Is dat MEER dan 512 MB of komt het bugje bij 512 MB ook al voor? Ook met de nieuwste drivers (20-03-2002)?
Ben aan het downen, ben zeer benieuwd...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True