Eizo FlexScan L675 LCD systeem review

De mannen van Tom's Hardware hebben het Eizo FlexScan L675 LCD systeem getest in combinatie met een Matrox Millennium G550 wat resulteerde in deze review. Dit systeem bestaat uit twee 18 inch TFT-schermen met een dotpitch van 0,28mm een helderheid van 200cd/m^2 en een contrastratio van 300:1. De schermen kunnen zowel voorzien worden van een digitaal als een analoog signaal. Daarnaast beschikken de schermen ook nog over één upstream USB-poort en vier downstream USB-poorten. De tests uitgevoerd met DisplayMate gaven mooie resultaten: de kleuren werden goed weergegeven en geen van beide schermen bevatte een dode pixel. Hieronder een gedeelte uit de conclusie:

Overall, I was very impressed by the Matrox Millennium G550 board and dual EIZO L675 LCD panels. The panels are top-of-the-line, professional quality displays for the serious user and, if you can afford them, they are well worth the high price. The Matrox Millennium G550 is also a top-notch board at a very reasonable price. The performance is quite good considering it is driving two displays, but its flexibility is the real star. The ability to drive multiple monitors in multiple configurations and to switch between analog and digital output by changing a single cable is quite impressive.

Met dank aan Anoniem: 36315 voor de tip.

Door Robin van Rootseler

Developer

29-03-2002 • 08:49

28 Linkedin

Bron: THG

Reacties (28)

Wijzig sortering
Jammer van die dikke balk die je nu in 't midden hebt.

Zit er veel electronica enzo in de randen van zo'n LCD? Misschien is 't mogelijk deze rand aan 1 kant weg te halen (wel zonde ofcourse, als je er net zoveel aan hebt uitgegeven) zodat het toont alsof het 1 scherm is.

Maar das meer iets voor de mod freaks hier ;)
Anoniem: 45423
@Remenic29 maart 2002 10:28
Ik gebruik zelf een Matrox g450 dualhead met twee crt's maar er wordt niks gestretcht of zo hoor en die randen van je monitor heb je geen last van.
het is namelijk niet zo dat je os het als een scherm van 2048*786 ziet, maar als twee monitoren met eigen instellingen, je popup's komen dus niet midden tussen de schermen terecht.

(was vroeger met linux en win2000 welzo, maar nu niet meer met Xinerama en nieuwe windowmanagers of nieuwe drivers)
Zekers leuk scherm :)
Maar als ik dan http://www.tomshardware.com/newsletter/vol2/12/images/eizo_twoshot2.jp g zie, geeft mij gelijk het id, vooral omdat ik 1 scherm gewent ben, dat alles zo gestreched is.
In werkelijkheid is dit niet zo, maar het id is er wel, omdat je dan meer van links naar rechts moet kijken. Lijkt me ook best wel wennen.

Verders is het wel mooi dat kabels door de standaard lopen, mooi weggewerkt !

Ook strak dat er niet zo een grote rand omzit, dat ze mooi aansluiten, want die 15" lcdtjes bij ons op school, hebben en vrij grote rand, waarmee je zo een mooie overgang nooit zal hebben!
Maar als ik dan http://www.tomshardware.com/newsletter/vol2/12/images/eizo_twoshot2.jp g zie, geeft mij gelijk het id, vooral omdat ik 1 scherm gewent ben, dat alles zo gestreched is.
Je zult maar met je muis van de startknop naar je Winamp-tray icon moeten... ;)
Anoniem: 51996
@Nakebod29 maart 2002 09:12
Lijkt me anders toch best gaaf idd
Anoniem: 20346
29 maart 2002 09:34
aleen zijn die dingen niet voor pfs games geschikt
Niet waar hoor. Ik speel nu al meer dan een half jaar op mijn LiteOn 15" TFT en zie dan dus echt geen streepen op glow effecten.

Ook niet bij Quake 3/Renegade.

Een ouder type Compaq TFT heb ik dat nog wel maar die gebruik ik ook alleen maar voor tekstverwerking en low-motion dingen.

Huidige TFT's kunnen bijna met de CRT's meekomen hoor dus dat van games enzo is gewoon een fabeltje!
waarom niet?

schermen van tegenwoordig hebben een snellere response-time dan vroeger... toch?
Anoniem: 51868
29 maart 2002 08:51
is 2 schermen niet wat veel?
Er zijn nogal wat mensen met professional workstations die graag gebruik maken van een dual display setup. Ik zelf gebruik ook een dual display setup, danwel met CRT monitoren omdat ik dit never nooit niet kan betalen. Maar met 2 monitoren heb je gewoon een hele hoop vrijheid. Denk je in dat als je bijvoorbeeld veel CAD of Photoshop gebruikt, je op de manier je main window van de desbetrefende applicatie op 1 scherm zet en de menuutjes ed. op je andere window en dan daar ook nog je standaard windows meuk. Maw het is voor sommige mensen verrekte handig.
Anoniem: 51868
@ConZito29 maart 2002 08:59
oke thnx :D....weet ik dat ook weer...helaas kan ik ook geen 2 schermen betalen...1tje vind ik eigenlijk denk ik ook wel genoeg....en ik moet 1e maarff nieuwe pc kopen want met m'n p3 500 schiet het ook niet echt op |:(
Ik vind deze schermen veel op de schermen lijken van Iiyama. Maar wanneer gaan die dingen nou eens in prijs zakken :?
koop een uitlopend model dan betaal je niet zo veel het nadeel is dan uiteraard wel dat je niet het nieuwste van het nieuwste hebt
Ben bang dat de prijzen voorlopig zullen gaan stijgen gezien deze mail die ik kreeg van Partsandbytes naar aanleiding van een bestelling:

Er zijn op dit moment grote leveringsproblemen met 15" en 17" TFT schermen. Fabrikanten van TFT schermen kunnen op dit moment de wereldwijde vraag niet aan. Dit heeft tot gevolg dat TFT schermen binnenkort sterk in prijs zullen stijgen en dat de levering alleen maar slechter wordt. Verwacht is dat deze situatie zeker tot het einde van dit jaar aan zal houden.
:'(
Anoniem: 33993
29 maart 2002 09:00
Wel super magisch beeldschermpje toch, ik denk dat er best veel mensen zijn die 'm graag zouden willen krijgen :)
Alleen niet geschikt voor hoog niveau games hè...

De aanschafkosten zijn alleen een beetje hoog..
---The EIZO FlexScan L675 can be had for $2,859 (list) and $1,400 (street), ---

Duuuurrrr...voor mij.... :*)
Alleen niet geschikt voor hoog niveau games hè...

Wel geschikt voor hoog niveau games!
Het scherm heeft een responsetijd van 15ms, waar 25-30ms ruim zat is voor games, en een contrastratio van 300:1, ongeveer evenveel als een normale CRT monitor.
Ik game hier prima op een van zijn voorgangers, de Eizo L661 (die uiteraard mindere specs heeft dan deze L675), dus ik kan het weten :)
De Rise Time: 25 ms en de Fall Time 25 ms > maximale response tijd dus. Hierdoor is de responstime in totaal dus 50ms. Desalniettemin snel zat voor gamen (ik heb zelf de L685 ...die is ook perfect!!!!!).
Voor uitgebreidere specs...zie homepage eizo www.eizo.com
De responsetime is dus in totaal ongeveer 50 ms. Hoezo is dat snel zat voor gamen? Betekent dit niet dat wanneer je boven de 20fps komt, er ongeregeldheden (streepjes enzo) door je beeld heen komen? Mij lijkt die 50 ms dus erg veel, en dus zeker niet bijzonder geschikt voor games.

Heeft iemand uitleg???
Anoniem: 48932
29 maart 2002 16:47
het zijn wel mooie schermen - maar er bestaan mooiere schermen - bvb lcd schermen met aan de rechter of linker kant maar een randje van een 50 milimeter - :P :P :P
Dit is dan ook niet het nieuwste 18,1" LCD scherm van Eizo.

Dit model is al bijna een jaar uit.

Het nieuwste model (de L685) kost nog meer en heeft inderdaad van die hele dunne randjes.

Ik heb er een paar aan het werk gezien en moet zeggen dat het beeld fenomenaal is.
Op mijn vorige baan had ik zo'n scherm op mijn bureau staan en ik kan je zeggen dat het vreselijk relaxte schermen zijn. Ik heb echt nog nooit zo'n fijn scherm gezien, echt super.

Hij is idd zijn geld waard maar voordat je dat geld hebt ben je wel effe druk aan het werk geweest.
Anoniem: 42571
29 maart 2002 08:55
Jammie jammie,

Zo'n setje wil ik thuis ook wel......

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~