Windows Mobile- en Office-topman Joe Belfiore vertrekt bij Microsoft

Microsoft-topman Joe Belfiore verlaat het techbedrijf na 32 jaar. Belfiore was vooral bekend als de drijvende kracht achter Windows Phone en Windows Mobile. In de afgelopen jaren was Belfiore hoofd van de Office-afdeling binnen Microsoft.

Belfiore bevestigt zijn vertrek op Twitter nadat hij dat eerder in een e-mail deed waar ZDnet de hand op wist te leggen. Belfiore zegt dat hij het na 32 jaar tijd vindt voor om Microsoft te verlaten. Het gaat om een persoonlijke keus; Belfiore wil meer tijd met zijn familie doorbrengen.

Joe Belfiore is een grote naam binnen Microsoft. Hij begon daar in 1990 en werkte aan Windows 95, Windows XP en Internet Explorer. Later werd Belfiore vooral bekend als de persoon achter de mobiele Windows-versies. Hij stond aan de wieg van Windows Phone 8 en kreeg later de taak om Windows Phone en Windows 10 Mobile uit te bouwen tot concurrent van iOS en Android.

De afgelopen twee jaar was Belfiore de Corporate Vice President van de Office Product Group. Hij blijft die functie daar houden tot de zomer van 2023. Daarna vertrekt Belfiore definitief bij het techbedrijf.

Joe Belfiore

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

29-10-2022 • 10:59

95

Reacties (95)

Sorteer op:

Weergave:

Ik gebruik tot op de dag van vandaag een windowstelefoon. Het allerbeste OS voor een telefoon. Ook nu in 2022 nog. Op het hoogtepunt hadden ze zomaar een grote speler kunnen worden. Microsoft maakte toen goedkope telefoontjes die in de derdewereld betaalbaar waren. Bang for Bucks. In die periode was Google met zijn Android een soort amateurs bij elkaar en Apple was en is te duur om te overwegen.

Ik vind dat je zo'n figuur gewoon op zijn plek moet laten. Kater kan je bepalen of je er een standbeeld van gaat maken.
Tja ik kan het zeker niet oneens met je zijn dat het Windows mobile OS zeker niet verkeerd was met die relatief grote tiles. Voor mij als minder ziende was dat best prettig werken en op zich was het ook zeker geen traag OS. Beetje noodgedwongen ben ik weer naar Android gegaan vooral door de beperkte ondersteuning qua apps.
Als je Android gebruikt kan ik je Square Launcher aanbevelen. Dat is zowat één op één Windows Phone. Dezelfde grote tegels en alles is goed aan te passen. Voor mijn werk gebruik ik het ook.
No-nonsense op een Android telefoon. De betaalde versie kost je een paar euro, maar dan heb je ook wat.
Overigens schat ik dat ik zes jaar ouder ben en Square Launcher als een soort senioren launcher beschouw.
Windows Mobile was inderdaad vele malen beter dan iOS en Android. Heb met pijn in het hart de overstap gemaakt naar Android.
Ik heb Square Launcher ook geprobeerd, maar besefte me dat het niet per se de looks waren die het zo goed maakten. Nee, het was de manier waarop informatie overzichtelijk, consistent en beknopt werd weergegeven. Een blok op mijn startscherm vertelde me alles dat ik moest weten. IOS en Android nemen daar veel te veel ruimte voor.

Zo ben ik bij Niagara Launcher uitgekomen, die geeft mij hetzelfde gevoel.

Voor mij is een telefoon geen speeltje of game ding, maar een werkinstrument. Dat speelt ongetwijfeld mee.
Goede tip en ik daar zeker eens naar ga kijken.

Zelf ben ik op zich wel tevreden met de Samsung UI waar je ook best veel in kan aanpassen qua grootte zodat het toch net wat prettiger werkt.
Overigens schat ik dat ik zes jaar ouder ben en Square Launcher als een soort senioren launcher beschouw.
Ik vermoed dat je op 1966 doelt en dat inderdaad mijn bouwjaar is dus zo langzaam maar zeker ga ik ook al richting de jong-senioren. Maar daarnaast heb ik al van kinds af aan een ooghandicap die het lezen wat moeilijker maakt. Zeker nu ik al heel wat jaren een leesbril heb is het vaak een gedoe, met de gewone bril lettertjes te klein, leesbril kan ik niet lezen op digitale schermen. Wel dus zonder bril en van korter bij kan ik alles vrij goed zien op die digitale schermen.
Ik heb geen ooghandicap volgens de laatste medische inzichten, maar heb ook last van het ouder worden. Ik loop tegenwoordig altijd met een loep op zak rond. Daar kan je prima de kleine lettertjes op een pak suiker of melk mee lezen.

Windowsphone was op het oogvlak altijd wel prima. Je kon gewoon het schermpje lezen zonder hulpmiddelen.
Ik loop tegenwoordig altijd met een loep op zak rond.
Meestal klik ik even een foto ervan zoals @_XipHiaS_ al schrijft en zoom dat dan even uit.
Windowsphone was op het oogvlak altijd wel prima. Je kon gewoon het schermpje lezen zonder hulpmiddelen.
Ja die tiles waren goed herkenbaar maar vond wel 1 nadeel dat het scherm van de Windowsphone wat ik had ( geloof dat dit nog een Nokia was ) vrij klein was. Ik kon daardoor dan niet tekentjes of tekst in de tiles zien zoals b.v. dan notificaties. Beetje wel de rede dat ik voor pak weg 2 jaar terug een Samsung Galaxy S20 plus gekocht heb met een 6,7 inch scherm.
Of even fototje nemen met je mobieltje en zoomen ;)
Dan doe je er wellicht niet veel meer mee dan bellen, denk dat er nog maar weinig 3th party apps werkend zijn hiervoor ?
Als ik heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik geen poweruser ben. Ik maak geen uren per dag gebruik van mijn telefoon, ik stuur geen honderden berichten per week en blijf zo ver mogelijk weg van sociale media. Maar zelfs voor mij is Windows op de telefoon vandaag niet meer bruikbaar net omdat bijv. de bank app niet meer werkt.

Ik mis het platform nog wel. Ik vond het zeer gebruiksvriendelijk. En dat heb ik in het verleden ook met andere platformen gehad. Heb destijds in de firesale ook de HP Pre 3 gekocht (samen met de touchpad) en moet zeggen dat webOS in die tijd zijn tijd ook ver vooruit was. De vormgeving kon wel beter, maar het OS zelf stak zeer goed in elkaar en had functionaliteiten die de andere, grote platformen pas jaren later kregen.
Ik ben zelf ook geen power user verder, daardoor gaat mijn batterij wellicht ook 2,5 tot 3 dagen mee (13 pro max).
Ik maak inderdaad amper gebruik van social media heb facebook en instagram erop, kijk er soms niet eens elke dag op. en Whatsapp och kan ook zo uren niet na kijken.

Ik heb windows phone eens gezien en mocht ik toen nog android hebben gehad, dan had ik de windows phone eens een kans gegeven.
Ik zat echter aan de iphone toen wat ik een verademing vond(Vergelijking met android), maar hoor er veel inderdaad die de windows telefoons missen.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 23 juli 2024 02:04]

Maar we os was retetraag. Ik heb de bedoelde ervaring nooit gehad omdat je veel aan het wachten was en het multitasken niet geoptimaliseerd was. Is jarenlang een leuke Android tablet geweest en was in die hoedanigheid veel bruikbaarder
Eens. Ik was ook heel blij met windows mobile, maar toen de banken-apps er mee ophielden, zag ik mij genoodzaakt om over te stappen.
Bellen en smsen. Dat is zo'n beetje de gemiddelde windowsfoon verworden.Maar ooit konden ze best heel veel trucjes.
Ik snap niet van Microsoft. Dat ze geen telefoon uitbrengen met Windows 11 arm. Windows store vullen met android apps.
Dat was jaren terug ook de bedoeling. Daarom dat ze de codebase van alle platformen gelijk hadden getrokken. Windows op de PC, op de telefoon, op de X-Box en op alle andere apparaten, allemaal vanuit dezelfde codebase. Kan vandaag vermoedelijk opnieuw op de telefoon zonder veel moeite. Maar zonder apps kom je nergens, en die app gap krijg je niet gedicht. Het is in essentie Google dat net Windows op telefoons de nek om heeft gewrongen door de ondersteuning van hun apps onmogelijk te maken. Zelfs hun webversies werden gesabboteerd. Als Google merkte dat je op een Windows Mobile device zat, dan werkte vele pagina's niet (bijv. maps) of enorm traag (youtube). Paste je de user-agent string van je browser aan, werkte die zonder problemen.
Dat was / is inderdaad een heel smerig spel geweest van Google en heeft niet bijgedragen aan het succes van Windows Phone helaas.
Plus 9 van de 10 telefoonwinkels deden alles om je te overtuigen om niet voor een Windows Phone te gaan. Dit heb ik persoonlijk getest door bij een aantal winkels langs te gaan. Overal wilde ze een iPhone aansmeren en 2de keus was Android.

Keer op keer kreeg ik te horen hoe slecht Windows Phone was......in werkelijkheid liep Windows Phone voor op iOS en Android.
Heb ook weleens gehoord dat winkels juist door Apple en Google betaald werden om geen Windows Phones te verkopen......of het waar is weet ik niet maar smerige spelletjes werden wel gespeeld.

Windows Phone OS was gewoon tof, snel, intuïtief en had features/settings/opties die we pas jaren later op iOS en Android zagen.
Jammer dat het gekilled is.
Onzin. Ze liepen achter. Terwijl Android en Apple begonnen met fijne multitoich feature bleef MS vasthouden aan WP6.5 dat vooral fijn werkte met een pennetje. Toen ze eenmaal met een modern OS kwamen, was het gelimiteerd, zowel in mogelijkheden als in apps. Maar ze waren vooral te laat. En inderdaad zaten er wat moderne design features in, waren de tiles best leuk en was het best ok om te gebruiken (heb een 920 met 43mp camera in huis gehad). Er was een hoop ook niet ok, vooral de snelheid, de apps en het beperkt aantal fabrikanten dat een telefoon wilde uitbrengen was de beperking.

Als ze wp8 hadden uitgebracht tegelijk met Android 1 en IPhone hadden ze een kans gemaakt. Nu hebben ze vooral veel geld verbrand.
U hecht belang aan features, wanneer ik uw reactie zo lees. Arme sloebers hechten meer waarde aan een robuust systeem dat gewoon doet wat het moet doen. Dat deed Windowsphone. Met een minderwaardig telefoontoestel kon je nog gewoon de ervaring hebben dat je een toptoestel had. En dat kostte je maar € 99,-/50,-. En een kniesoor die liep te zeiken dat het allemaal best langzaam ging. Je had een telefoon, en die deed wat ie moest doen. Overigens doet mijn windowstelefoon het nog altijd goed genoeg. Ik heb geen dikke android of apple nodig.
Dat doet een androidphone van hetzelfde geld ook, maar met toegang tot gebruikelijke apps. Je koopt geen smartphone om het te moeten stellen zonder bankapps, yt ,chatapps etc. Dat is een beetje als een auto die de snelweg niet op mag. Prima als je een brommobiel hebt, zuur als je een auto kocht waarvan je verwacht dat hij vergelijkbaar is met andere auto's die wel de snelweg op mogen. En ja, de snelweg is een feature waar je zonder kan, maar het beperkt enorm
En precies datzelfde spel doen ze met Firefox nu.
:? Dit is nieuw voor mij, kun je dat wat meer duiden?
Verbaast me nog steeds dat Google niet door een instantie of overheid voor die machtsmisbruik op de vingers getikt is of wordt. Google misbruikt om de haverklap hun diensten en macht om andere spelers uit hun vaarwater te weren.

Het zal me ook niet verbazen dat Google fabrikanten onder druk heeft gezet en hoofdaanstichter is van dat negatieve 'gebrek aan apps' imago (wat in de praktijk reuze meeviel).

Ze zijn 1 van de grote oorzaken geweest dat Windows Phone niet geslaagt is. Het had in Europa (mede dankzij Nokia) in meerdere landen 20-25% marktaandeel weten op te bouwen (o.a. Italië en Frankrijk) en waren snel aan het groeien.
De grootste oorzaak was Microsoft zelf. Ik ben een groot Lumia fan en ik had tot het bittere einde een Lumia 950 maar.... Als iemand de schuld heeft aan het ten onder gaan van Windows Phone dan is het Microsoft en het zwalkende twijfelende beleid.
Dat falende beleid heeft Nokia gemaakt tot een schim van haar eerdere zelf en heeft Windows Phone vernietigd.

En niets anders.

De betere vraag zou zijn: waarom? Wat was de reden dat Microsoft actief de eigen 10tallen miljarden kostende acquisitie zo heeft gedwarsboomd? De "Thierry conspiracy Theorist" in mij wijst wel eens naar het Amerikaanse monopoly op de mobiele markt wat begon na de "dood" van Nokia. Was dat de end game? Het doel? Een einde aan de Europese hegemonie op de mobiele markt?

Want vergis je niet, op het moment van de beruchte "burning platform" memo van Elop was Nokia nog steeds onbetwist de grootste. Die memo was het begin van het einde. Daarna volgde een lange reeks van bizarre beslissingen en niet eerder voorgekomen productvertragingen.

En toen het product (Lumia Windows Phone) begon aan te slaan met in sommige markten +13% marktaandeel werden er nieuwe bizarre beslissingen gemaakt welke deze moeilijk verkregen groei weer snel de kop in duwden. Alsof het de bedoeling was.

Ik heb er nog steeds geen ander woord voor: Bizar.

Gelukkig denk ik dan ook aan die beroemde uitspraak van Hanlon (of Napoleon):

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

En door die woorden gaat mijn innerlijke Thierry weer slapen.
Weet u wat de echte ellende is in dit verhaal? Ik loop nog vrolijk mee met uw verhaal, want het lijkt me geen complete onzin wat u verkoopt. Meestal ben ik een dwarsligger.

Ook ik denk dat Windowsphone ergens bewust de nek om is gedraaid. Maar waarom is en blijft gissen. En dan ben ik blij dat u ook een gedachtegang hebt. Dan weet ik in ieder geval dat ik niet de dorpsgek ben in het verhaal over windowsphone.
Helaas kan ook ik lastig om die redenatie heen. Er zijn zoveel vreemde beslissingen gemaakt. Hoe een bedrijf als Microsoft het merk Windows Phone zó heeft kunnen verpesten is mij een raadsel.

Wat waren het geweldige toestellen verder, ik betreur dat ik tegenwoordig gelimiteerd ben om Android of iOS te gebruiken.
Zal het misschien zijn omdat Windows Phone/10 mobile vanaf de grond af met security en privacy was opgebouwd en dat zelfs Microsoft zelf daar geen winst uit kon behalen met data-mining waar ze later de waarde van zijn gaan inzien? Dat laatste lukt ze namelijk maar al te goed op bv. Andriod en vast ook iPhone.
Maar staan ze er nu niet beter voor. Volgens mij kan Windows 11 redelijk goed met Android apps overweg. Bron
En Windows ARM moeten ze toch updaten. Plus de hardware is denk ik ook geen probleem.

[Reactie gewijzigd door Microwilly op 23 juli 2024 02:04]

Nog even geduld: Als/zodra de android apps goed draaien onder W11 dan zou het zomaar na tablets toch naar smaptphones kunnen door druppelen. Het wordt een wat lange adem maar als je bedenkt dat W10 goed draaid met 4 GB geheugen en 64 GB opslag en de bovengemiddelde telefoon veel meer dan dat heeft zou het er zomaar van kunnen komen.
Nou mij zijn ze definitief kwijt bij MS. Vind het nog steeds een naaistreek om zomaar met een goed mobiel OS te stoppen. Inmiddels ben ik aan de Pixel en kijk ik niet meer terug.
dat is een goed punt, het zou me in ieder geval niks verbazen als bijvoorbeeld Chinese partijen het is een keer gaan uitproberen gezien die al 8" 2-1 laptops maken.
Te laat. Het is gewoon te lang geleden. Ik heb het echt heel jammer gevonden. Lumia 620, 820 en uiteindelijk een 950 gehad. Was er na wat gerommel met android heel content mee. Sinds die tijd aan de iPhone, ik hoef niet zo nodig meer wat anders.
Ik snap niet van Microsoft. Dat ze geen telefoon uitbrengen met Windows 11 arm. Windows store vullen met android apps.
, ik had verwacht dat ze dit ook zouden proberen maar blijkbaar durven ze het (nog) niet. Samen met de Surface Pro's/Go's zou je best een mooie niche markt hebben (focus op productiviteit en grafisch design apps zoals Leonardo). Foldable scherm zou ook voor een groot genoeg scherm zorgen voor Windows.
Respect, mijn laatste WP was een HP elite X3, heb hem nogsteeds. Af entoe eens wat mee doen. De browser is helaas kreupel. Dood zonde. Waren mooi tijden.
Nu de Note serie met Microsoft Launcher en je telefoon voelt goed.
Ik heb ook een Windows Phone gehad met W10 maar om het nu het beste OS van 2022 te noemen? Het app ecosysteem was toen al belachelijk en kan me inbeelden dat 90% van de apps nu niet meer werken, verouderd zijn of gewoon een slechte cloon zijn van wat op Android/Iphone beschikbaar is.
Het allerbeste OS voor een telefoon. Ook nu in 2022 nog.
Mss het beste OS als je niet teveel apps wil installeren en je niet te kritisch bent op de functionaliteiten.
Nee. Zonder enige vorm van beveiliging, ondersteuning en updates is het het sléchtste OS op een telefoon ooit.
Dan kan je een groot deel van de gebruikte Android toestellen ook wel afschrijven.
Ik heb net een update binnengekregen op m'n 2017 Samsung S8. Het is dus afhankelijk van fabrikant en model
Dat kan sowieso al wel, maar, inderdaad: dat zou wel mooi zijn.
Zeker heb ook heel lang mijn Windows phone gehouden maar het ging niet meer toen alle belangrijke apps stopte vooral de ING bank app. Zonder app geen bankzaken. Ze hadden de markt gewoon kunnen veroveren door hun kaarten beter uit te spelen en geduld hadden gehad. Blijft jammer.
Is het niet bizar dat je bank dus bepaalt welk OS er op je telefoon mag staan?
Ik moest weg bij de Knab omdat ik helemaal geen bankapp wil en kan gebruiken op mijn Google-loze Android. Nu zit ABNAMRO ook steeds meer te pushen.
Nee, een bank (of welk ander bedrijf dan ook) bepaalt voor welke telefoon OS ze hun bank apps ter beschikking stellen.

Digitaal bankieren kan ook gewoon zonder mobiele telefoon, via de PC.
Sorry weet niet welke bank jij hebt maar ik heb ING bank en bankieren zonder app is niet mogelijk. De app is er voor om in te loggen te bevestigen. Verder met overmaken van een bedrag precies hetzelfde. De app is daar voor nodig. Weet niet of andere banken ook zo werken?
Nee. Rabo en ABN AMRO hebben de mogelijkheid om in te loggen via mobiel of een reader.

Wel is de versie van je OS óók belangrijk, een te oude versie zorgt voor weigering van bank apps. Dit ivm de vereiste veiligheidspatches die aanwezig moeten zijn, oudere, niet meer onderhouden OS-en zijn niet veilig genoeg.

[Reactie gewijzigd door Edgarz op 23 juli 2024 02:04]

Helaas niet. De Knab heeft mij verplicht om de app te installeren op een Google of Apple telefoon. Wanneer ik dat niet op tijd zou hebben gedaan, dan zou mij de toegang tot mijn rekening worden ontzegd. Ik heb er diverse dreigmails over ontvangen.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een andere bank en ontdekte dat ook de banken die onder de Volksbank vallen een app verplicht stellen bij het openen van een nieuwe rekening. Bij ABNAMRO is het me met veel gezeur nog wel gelukt. Een creditcard aanvragen gaat dan weer niet zonder mobiele telefoon omdat er documenten via een app moeten worden gescand. Gelukkig is dat eenmalig, dus dan kun je een telefoon van een ander daarvoor lenen (superveilg!).
De ING app werkt wel op een Googleloze Android smartphone. Mijn Huawei P40 pro daar werkt de ING app gewoon op en ik heb geen Google of Playstore. In het algemeen is het een probleem dat veel apps vooral belangrijke apps als overheid en veel banken Google op de smartphone eisen?
Ze zouden hem alleen ook 'officiëel' moeten aanbieden via een Googleloos platform zoals F-droid. Als ik zo'n app nu download via Aurora Store dan kan ik problemen krijgen met mijn bank wanneer er misbruik wordt gemaakt van mijn rekening, aangezien ik het niet heb verkregen via de officiële weg en de app dus kan zijn gehackt voor installatie. Als banken de apps ook zouden aanbieden via hun website en de verificatie met een hash mogelijk zou zijn, dan sta ik er open voor.
Helemaal mee eens. Windows Phone is het fijnste en leukste mobile OS dat ik ooit gebruikt heb.

Mijn telefoon nu is niet veel meer dan een bureaublad vol met icoontjes, het voelt aan alsof ik ben teruggegaan naar Windows 95.
Goedkope telefoontjes? Juist niet. Dat is een groot manko van Windows Phone geweest, lagere specs dan de concurrentie, maar minstens net zo duur.
Hij is pas 54.. ik hoop dat hij genoeg gespaard heeft om het vol te houden tot zijn pensioen ;)
tussen de 1 en 5 of 1.72 miljoen dollar voor zover je het internet mag geloven.

het is niet hoeveel je hebt, maar wat je ermee doet
Mag toch hopen dat iemand, die zolang bij het bedrijf is, naast zijn inkomen de afgelopen jaren ook de nodige aandelen heeft gekregen. Hoe dan ook, denk niet dat hij zich druk zal maken over de dagen tot aan zijn pesioen
Mwah, genoeg werknemers die ergens 40 jaar zitten en met een karig pensioentje afscheid nemen. Hangt ook van de functie af natuurlijk. In principe worden je aandelen ook bij je net worth opgeteld.
Hij heeft daar 32 jaar gewerkt, niet 40. In die zin zou je dus een lager pensioen verwachten. Daarnaast werkt hij bij een multinational. Volgens mij krijgen Nederlandse werknemers van bedrijven als Philips, Shell ook gewoon een goed pensioen. Ook is het pensioen natuurlijk gedeeltelijk je eigen verantwoordelijkheid. Als je op je 54e ergens stopt met werken, terwijl je daar een knetter goede baan hebt, dan mag ik aannemen dat je de gevolgen ook overwogen hebt.

In Nederland is het nog al eens zo dat je pensioeninleg (uitgedrukt in percentage van je inkomen) toeneemt (al wordt dat minder en minder). Omdat je loon ook langzaam toeneemt neemt je inleg dus exponentieel toe. De groei van elke ingelegde euro neemt natuurlijk met de tijd trouwens ook exponentieel toe, eigenlijk zou je daarom misschien liever willen beginnen met een hoge inleg. Al is dit ook niet het geval in Nederland.

[Reactie gewijzigd door klonic op 23 juli 2024 02:04]

Deze vent heeft echt wel 20miljoen+
Waarschijnlijk veel meer.
Bron ik werk in silicon valley, ik ken de salarissen, en aandelen policies en deze man zit echt wel prima.
Dat denk ik ook. Mij is ooit een baan aangeboden tijdens mijn bachelor. Het brutoloon lag daar 3x zo hoog als in NL. Overigens leek de werkdruk zeker 2x zo hoog

Helaas paste de voorwaarde niet, namelijk dat ik direct zou komen. En mijn studie dus zou beëindigen.
Deze man met zijn verantwoordelijkheden heeft waarschijnlijk een deel van salaris in aandelen Microsoft gekregen. De inleg in het pensioenpotje wordt dan bijzaak.
Hij is echter niet zomaar een werknemer natuurlijk.
Waarom? Dat ligt er helemaal aan welke successen je hebt bereikt en of het bedrijf waar je werkt dat ook wil waarderen door je aandelen te geven.
Valt me tegen voor iemand op die positie. In Silicon Valley verdient een devver nu al 250k per jaar. En de woningprijzen enz zijn navenant gestegen.

Maar misschien heeft hij wel aandelen uit die periode. Zoals anderen zeiden, daar zit hem het echte salaris voor dit soort mensen.
daarom mijn disclaimer: "voor zover je het internet mag geloven"
die dingen zitten er vaak hopeloos naast om verschillende redenen waarvan de belangrijkste onvoldoende research, maar ook omdat er niet genoeg gegevens (publiek) beschikbaar zijn.

vaak zijn aandelen(opties) onbekend, omdat het gewoon private bedrijven zijn die dit soort lijstjes maken (zelfs forbes) en komen die cijfers in de verste verte niet overeen met wat bvb de lokale belastingsdienst weet (maar moet verzwijgen wegens privacy-redenen).
Informatie die je kunt vinden klopt vaak van geen. Pas zag ik zo'n networth site over ene indiemuzikant. Die zou een vermogen van 200 miljoen hebben en jaarlijks 30.miljoen verdienen. Met optredens in zalen als Paradiso. Kan nooit kloppen.
Trust me, deze meneer hoeft helemaal nooit meer te werken.

Opties, aandelen en de meeste CVP's inversteren zelf ook weer in allerlei startups...

Die loopt wel weg met een EV van 15M+.

Tenzij hij veel uitgeeft of veel weggeeft of het niet goed voor zichzelf heeft geregeld de afgelopen 32 jaar...
Toevallig zat ik vanavond de youtube video van deze ex-MS employee te kijken. Die heeft het ook goed voor elkaar, en stond lager op de ladder (maar wel eerder binnen het bedrijf begonnen). Dus de knipoog van Alcmaria was appropriate :)
https://www.youtube.com/watch?v=dXz1xP-MoA0
ik ken dave's lab z'n kanaal ook ;) maar iedereen zijn situatie is anders, de ene ex-microsoft werknemer is multimiljardair, de andere al een paar keer bankroet, daarom dat je er niet zomaar van mag uitgaan dat wat je weet het volledige plaatje is.
Mijn reactie was ook niet specifiek op jou gericht maar dit leek me een goed punt in de discussie om het op te voeren.

Overigens, "er van uit gaan" is niet hetzelfde als 100% zeker zijn, in het geval van Belfiore mag ik er van uit gaan dat hij financieel binnen is. Als je 32 jaar bij een succesvol bedrijf werkt in een hoge functie, dan ben je niet dom. Plus een bedrijf als MS ondersteunt zijn werknemers op alle vlakken. Je ziet dat Dave uit het filmpje, meerdere internet-aansluitingen heeft als backup, dat is echt niet alleen omdat de techniek zijn hobby is, hij heeft ook lijnen naar een beveiligingsbedrijf. Zo iemand heeft zijn hele leven uitgedokterd, kan ook niet anders want je hebt een grote verantwoordelijkheid binnen je bedrijf. Neemt hoogstens wat risico tijdens een vlucht in zijn privé ultra-light vliegtuigje. Ja, in de VS is de kans op bankroet groter dan hier maar dat geld vooral voor ondernemers en de onderkant van de samenleving. Als er iets anders aan de hand was, dan zou het in de VS ook veel sneller bekend zijn, filmpjes van aanhoudingen van verdachten met volledige naam zou in NL niet kunnen. Je kan na ontslag elke ochtend in je auto stappen om geen gezichtsverlies te lijden, maar de hypotheekverstrekker trapt daar niet in... :)
Waarom zou hij niet ergens anders gaan werken?
Belfiore wil meer tijd met zijn familie doorbrengen
Dit is nog al eens een uitspraak van mensen die gewoon iets anders willen doen.

[Reactie gewijzigd door klonic op 23 juli 2024 02:04]

Dit is nog al eens een uitspraak van mensen die gewoon iets anders willen doen.
Of mensen die er verplicht uit worden gewerkt maar de eer aan zichzelf houden.

Ik zeg niet dat het hier het geval is, totaal geen inzicht in, maar het is een bekend excuus op dat gebied :)
Ja, daar dacht ik ook aan.
Alleen blijven die mensen niet nog een half jaar doorwerken.
Wel op dit soort posities, je wil het natuurlijk wel goed achterlaten na zo'n lange geschiedenis.
Z'n zing betekent ook niet perse hij helemaal stopt met werken, hij is wellicht gewoon klaar met de hoge weg druk.
Al die verantwoording, heel veel uren draaien en weinig thuis zijn, wellicht gaat die uiteindelijk wel andere baan zoeken(Maar niet zo hoog in de boom meer).
Ik (54 :) ) kan me voorstellen dat het aantal werk uren
niet meer in verhouding staat tot het werkplezier van mooie nieuwe dingen maken.
Windows Mobile is er niet meer natuurlijk.
En Office is toch een beetje "op de winkel passen".
Marktaandeel behouden met slechst incrementele, kleine verbeteringen.
Voor iemand die aan Windows 95 en mn Windows XP heeft gewerkt,
niet zo spannend wellicht...
Er staat niet dat hij stopt met werken.
Windows Phone was echt goed, wellicht beter dan Android op een telefoon met minder specs.

Jammer dat het geen voet aan de grond heeft gekregen.
Zo heb ik een tijdje een Ubuntu phone gehad. vond het een geweldig platform.
Zo zie je helaas als eenmaal je app bouwers het platform links laten liggen, ook al is het platform OS top op orde. Als het "content is key" principe niet goed gedekt is/krijgt, bloed het helaas dood op lange duur.
Het was wel mooi dat Microsoft/Nokia toen met de Lumia 520 in gebruiksnelheid de vloer aanveegde met elke high end niet-WP toestel dat er beschikbaar was. Berichtjes tikken, dingen delen, apps openen en switchen.
Helaas dat Windows Phone niet werd gewaardeerd. De Lumia 920 is nog steeds een van m'n beste telefoons geweest!
Ook ik heb nog heimwee naar Windows Phone. Mijn Lumia 925 was top. Klein, plat en toch makkelijk bedienbaar en een Oled scherm in 2014.
Kiezen voor een Nokia 8.1 (android) was iets als kiezen tussen de pest (Apple) en Cholera (Android).
Android zag ik als een bèta fase OS met weinig update/upgrade (vanaf 10 redelijk ok) en Apple te duur.
Ik kan begrijpen dat Joe Belfiore na 30j iets anders wil doen en meer quality time wil. Veel succes.
Ik hoop dat ze nu Office met name eens echt gaan vernieuwen.

Met name wat AI die echt intelligent is zou ik wel graag willen zien. Ben je handmatig bijvoorbeeld elke cel in een rij op een bepaalde manier aan het bewerken, dan zou hij moeten aanbieden om het voor je te doen. Alle helper functies die er nu in zitten zijn niet echt behulpzaam.

Een beetje zoals de oude clippy maar dan op een manier die wel handig is en inspeelt op de gebruiker. Want clippy was natuurlijk extreem gescript.
Ja maar dan met echte AI erachter die echt probeert te begrijpen wat je doet.

Die functies die er nu in zitten zijn te beperkt. Leuk als je elke cel +1 doet maar daar houdt het wel mee op.
Er zijn echt wel een hoop meer patronen die vandaag herkend worden. Maar wat jij vraagt is nagenoeg onmogelijk. Er zijn zo ongelooflijk veel patronen die kunnen bestaan, zelfs in dezelfde context. Om dan aan de hand van slechts enkele cellen een correct patroon te gaan herkennen is enorm moeilijk. Natuurlijk kan je gaan gokken, maar daar is ook niet iedereen gedient mee. Kijk vandaag al eens naar ergernissen die mensen hebben gewoon al maar met de autodetectie van wat je in een veld schrijft.
Natuurlijk kan je gaan gokken, maar daar is ook niet iedereen gedient mee. Kijk vandaag al eens naar ergernissen die mensen hebben gewoon al maar met de autodetectie van wat je in een veld schrijft.
Ja precies. Betere AI, dat is wat we nodig hebben. Niet gokken maar meedenken. Met mobiele keyboards is dat inderdaad ook het geval.

Ik merk dat gboard daar wel steeds beter in wordt bijvoorbeeld. Soms komt hij zelfs al met het juiste woord als suggestie voordat je maar een enkele letter hebt aangeslagen(!). Bijvoorbeeld als je een veel gebruikte uitdrukking aan het typen bent.
En how the f*ck moet een AI een gekke prutser kunnen voorspellen? Sorry, het is al lastig genoeg een "normaal" persoon te voorspellen, laat staan een gek... }>r

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 23 juli 2024 02:04]

Als ik een beetje om me heen kijk zie ik genoeg gekke prutsers met Office werken, dus die AI krijgt genoeg trainingsdata binnen om de boel nog meer te verprutsen!
Zonde, goede man en die gaan ze zeker missen bij Microsoft
Alweer?
Meende dat betrokkene al eens eerder een sabbatical heeft gehad.
Nog steeds jammer dat MS de mobile markt verlaten heeft voor wat de smartphone betreft.
Het gaat om een persoonlijke keus; Belfiore wil meer tijd met zijn familie doorbrengen.
Een veel gehoorde reden bij een vertrek van een VP. Hij heeft natuurlijk al even aan het "vrije" leven geroken samen met zijn familie in zijn sabbatical van november 2015 tot het april 2017 om samen met zijn familie de wereld over te zeilen.

Na zijn terugkeer in 2017 is die Corporate VP geworden en nu is het dus na 5 jaar klaar en is de koek misschien wel gewoon op. Mensen die een lange sabbatical nemen werken vaak nog een aantal jaar in de organisatie en verlaten hem dan om andere dingen te gaan doen.

[Reactie gewijzigd door HKLM_ op 23 juli 2024 02:04]

Kan mij best voorstellen dat die man na 32 jaar wel meer dan genoeg verdient zal hebben en het nu rustiger aan kan gaan doen. En tja met zoveel ervaring denk ik dat zo iemand altijd nog wel ergens anders weer snel terecht zou kunnen even puur praktisch gedacht.
ik heb ook een aantal windows phones (lumia) gehad, mis het nog steeds. Heb nu een nokia met android, maar dat is het evenals Apple besturingsysteem net niet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.