Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

MudRunner Mobile verschijnt volgende week voor Android en iOS

Offroadsimulator MudRunner komt naar mobiele apparaten. De game, die sinds 2017 beschikbaar is voor de pc en consoles, komt op 15 juli uit voor Android en iOS. De iOS-versie kost zeven euro en er zijn ook in-game aankopen.

De interface en besturing van de game zijn aangepast aan mobiele apparaten, maar de physics zijn volgens de makers gelijk aan die van de volledige versie van de game. MudRunner bevat vijftien omgevingen en zestien voertuigen.

MudRunner Mobile staat in Apples App Store voor zeven euro. Het spel werkt op iPhones en iPads. In de Google Play Store staat nog geen prijs, maar geïnteresseerden kunnen zich registeren om een seintje te krijgen voor de Android-versie. In de downloadwinkels staat dat er in-app aankopen zijn, maar het is nog niet bekend wat die inhouden. Misschien gaat dat om extra dlc.

In 2017 verscheen MudRunner voor de pc en het spel is ook beschikbaar op de PlayStation 4, Xbox One en Nintendo Switch. Van die versies zijn meer dan een miljoen exemplaren verkocht. MudRunner is de opvolger van Spintires uit 2014. In april is in dezelfde serie SnowRunner uitgekomen voor pc- en consolegamers.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-07-2020 • 09:41

26 Linkedin

Reacties (26)

Wijzig sortering
Zou ook leuk zijn als dit soort games naar Android TV of anders Nvidia Games wordt uitgebracht zodat je hem op de Nvidia Shield kan spelen. Ik snap dat je kan sideloaden maar doe het liever via de officiele kanalen.

[Reactie gewijzigd door Vagax op 6 juli 2020 10:21]

Op 0:28 zie je dat er nu al DLC is. Vind ik nogal brutaal voor een game op je telefoon die net uit is.
Zaken zoals dit zorgen er in ieder geval al voor dat ik deze game sowieso niet koop. Dit soort zaken moeten gewoon beschikbaar zijn bij release.
Het spel is er al sinds 2017, de DLC bestond dus al. En voor €7 kan je ook niet alles verwachten...
Je vindt het gek dat ik verwacht dat een heruitgave van een spel uit 2017 volledig is? Dus inclusief alle DLC's van wat extra voertuigen?
Om eerlijk te zijn vind ik het bijzonder dat je het normaal vindt dat hier nog extra voor betaald moet worden.
Een game die normaal 25 euro kost zonder de dlc vind ik het ook niet gek dat je bij de mobile versie die 7 euro op moet brengen ook niet alles er bij krijgt.

Op mobile is het helaas ook zo dat mensen gewoon geen al te hoge prijzen accepteren, gewoon omdat het mobile is. Wellicht hadden ze best een complete edition willen doen voor 25 euro, maar dan had het voor geen meter verkocht.

Bovendien, ik ken deze specifieke game niet, maar heel veel dlc is alles behalve essentieel. Veel mensen gaan er maar vanuit dat als er dlc is dat ze deze dus per se er bij moeten hebben omdat de game anders niet compleet zou zijn... Maar vaak is de dlc ook gewoon een extraatje voor wie de base game al compleet doorgezaagd heeft en naar meer snakt. Wat mij betreft is het dus juist goed dat ze een lagere prijs hanteren zonder dlc, beter dan dat ze één hogere prijs hanteren met alle dlc er in terwijl veel mensen misschien nooit zo ver in de game komen dat ze iets aan die dlc hebben.
De DLC is gratis. Kijk maar op de app store pagina bij in-app aankopen.

Erg jammer dat Tweakers.net dit er niet bij vertelt in het artikel.

En ook erg jammer dat de meeste lezers zelf ook niet even verder kijken en gelijk schande spreken dat er betaald moet worden voor DLC die gratis blijkt te zijn.
En ik maar denken dat het om een nieuwe MUD client ging 8-)
En ik die nostalgisch dacht: My name is Mud 8-)
Ik speel al jaren Spintires en Mudrunner op de PC. Zolder DLC kun je al heel wat uurtjes doorbrengen.
Voor de PC zijn er twee gratis uitbreidingen en twee betaalde uitbreidingen voor Spintires en Voor Mudrunner drie gratis uitbreidingen en één betaald. Dat valt allemaal dus wel mee. Beide spellen zijn een heerlijke manier om te onthaasten. En de physics zijn geweldig.
+1Anoniem: 776095
6 juli 2020 09:49
Met minder dan een 845 zal het denk ik geen fijne ervaring zijn gezien de switch versie.

Denk niet dat het een groot succes gaat worden, maar het is wel leuk dat lc en console games naar mobile komen ipv andersom 8)7
Ik denk dat weinig van dit soort spellen echt een succes zijn. Misschien in sales wel, maar er is niemand die uren lang gaat gamen op z'n telefoon
Rare aanname.
Als ik zie dat mijn tante al uren per dag steekt in haar boerderijtje Farmville denk ik dat je er flink naast zit.
Ook ik heb uren achter elkaar PUBG gespeeld met vrienden op mijn iPhone.

Gezien dat de mobile markt op dit moment qua omzet groter is dan console en pc bij elkaar zegt denk ik wel iets over het aantal gebruikers en uren dat in mobile gaming wordt gestoken.
+1Anoniem: 599181
@Wootism6 juli 2020 13:49
Of gewoon de absurd hoge prijzen die mobiele games vragen. Als je pc of console games bekijkt zijn de meeste dingen binnen een zelfde prijs categorie ( klopt ook niet helemaal) maar sommige games vragen 5-6€ voor 2 uutjes te spelen,.. Er staat echt geen limiet of afspraken hoeveel iets op een appje mag kosten.
+1Anoniem: 776095
@Oon6 juli 2020 09:58
Als het geen fortnite, pubg, real racing 3, grid autosport of minecraft is hou ik het niet lang vol, nee en die heb ik nu wel genoeg gespeeld :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 776095 op 6 juli 2020 09:58]

Ik kan niet eens een Netflix serie episode afkijken op m'n mobiel xD
Ik ben altijd een gamer geweest maar heb in The Division recent een aantal mensen leren kennen waaronder een 67-jarige Brit die niet buiten mag omdat corona te gevaarlijk is voor hem, die man is pas beginnen gamen en maakt nu internationaal vrienden zoals ikzelf die hem een handje helpen in het spel en ondertussen praten over koetjes en kalfjes. Die man zijn sociale isolement is daarmee doorbroken dus gamen kan ook positief zijn.
Omdat het ontspannend werkt? Omdat het sociaal kan zijn?

Genoeg redenen waarbij uren gamen helemaal niet slecht hoeft te zijn. Hierbij even vanuitgaande dat iemand af en toe een pauze neemt (al is het maar om naar de wc te gaan of drinken te pakken) maar dat geld net zo goed voor het binge watchen van een tv show of het lezen van boeken.
Het ligt er geheel aan wat voor games je speelt, maar uren gamen is niet persé iets mis mee. Fysiek is het net zo slecht als de hele dag achter je computer zitten werken, en er zijn spellen die zelfs een positieve invloed op je hersenen hebben.

Daarnaast werkt het ontspannend en kan het heel sociaal zijn, zoals anderen al aangeven. Niks mis mee. Ook vele malen beter dan de hele dag vanaf je telefoon op twitter of instagram kijken zoals veel mensen doen, maar daar wordt dan weer niet raar over gedaan.
7 euro EN nog eens dlc? hmmm.
+1Anoniem: 1350842
@sderooij6 juli 2020 13:02
Inderdaad 7 euro voor een game die je uren plezier brengt, wie denken ze wel niet wie ze zijn. :+

7 euro is de helft van een bioscoopkaartje, maar ik vermoed dat je daar ook wel eens bent geweest. Daarnaast, ja die DLC is er al een tijdje (gezien het een 2017 game is) en het porten naar mobile hebben mensen ook voor gewerkt. Als 7 euro te veel is voor een game, dan is een realitycheck wel op zijn plaats denk ik.
Nee mijn punt was meer “7 eur voor een mobiele Game en dan nog betalen voor extra dlc “ ;)

Misschien heb ik niet goed gelezen
+1Anoniem: 1350842
@sderooij6 juli 2020 13:48
Maar zelfs als dat zo is. 7 euro voor een volledige game en dan de optie om extra content er bij te kopen, dat is toch een prima prijspunt? De trend is natuurlijk om mobiele games gratis of een euro te maken en dan veel geld uit te kunnen geven in de game, maar 7 euro klinkt als een vrij redelijk bedrag voor de base game. Uiteindelijk hebben mensen ook gewerkt om die te maken, en de DLC kost ook weer extra moeite.

Ik vind toch DLC niet te vergelijken met al die andere games die gratis zijn maar honderden of duizenden euro's aan transacties in je gezicht gooien. 30 notificaties per dag geven en inspelen op gokverslaving, nee doe maar een game met DLC dan ;)
Als 7 euro te veel is voor een game, dan is een realitycheck wel op zijn plaats denk ik.
Ik denk dat je dat in perspectief moet zien. Een casual gamer zal dit veel geld vinden, omdat deze persoon (lees: ik) van tijd tot tijd een sessie doet en dan weer verder gaat met het echte leven. Een ander zal dat bedrag er wél uithalen en het weinig vinden.
0Anoniem: 1350842
@Skyrunner7 juli 2020 13:06
Ja maar ik denk dat dit perspectief dus voor veel mensen een beetje is verpest door 'gratis' mobile games. Want als je soms een sessie doet en weer verder gaat, dan is 7 euro toch nog steeds weinig? Er zijn weinig entertainment opties te vinden die minder dan 7 euro kosten, en allemaal zijn ze een stuk minder lang te gebruiken dan een game (want ook casual een sessie speel je wel meer dan 30 minuten natuurlijk, behalve als de game echt niks voor je is).
Ik vind juist dat het perspectief ten opzichte van entertainment een beetje weg is voor mensen. Games moeten maar gratis of goedkoop zijn, maar moeten wel vermaak bieden. Maar dat komt alleen maar door de games die mensen uitbuiten of kinderen proberen op te lichten, terwijl die totaal niet te vergelijken zijn met een echte game. Een Candy Crush is gratis, maar het doel is om je zo veel mogelijk geld uit te laten geven aan hun currency (en waarschijnlijk geven mensen veelvouden van 7 euro uit om 3 levels verder te komen).
DLC is gratis.

Edit:
Bovendien vindt ik 7 euro een nette prijs voor een mobiele game zonder verdere aankopen.

Mensen klagen maar dat de hele app store verziekt is maar verder mag het ook niks kosten.

[Reactie gewijzigd door Jeroen O op 6 juli 2020 12:42]