Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 7 reacties
Bron: AnandTech

AnandTech heeft de mogelijkheid gehad om een interview af te nemen van Dave Orton, de directeur van ATi. De vragen komen van het forum af en gaan onder andere over de drivers; Orton zegt dat er in de komende maanden regelmatiger beta-drivers zullen worden uitgebracht. Verder wordt er gesproken over de concurrentie, toekomstige producten en de hogere doelstellingen van het bedrijf. Helaas zijn sommige antwoorden behoorlijk ontwijkend, zodra men naar de Radeon SE vraagt wordt bijvoorbeeld gezegd dat ATi altijd werkt aan de beste prestaties voor de beste prijs. Sommige antwoorden zijn echter langer, bijvoorbeeld deze op de vraag of het bedrijf wel opgewassen is tegen de gecombineerde kennis van nVidia en 3dfx:

ATI has a variety of exciting new technologies in the mill that will be appearing in upcoming products, including advancements in FSAA technology and many other areas, but unfortunately I can't say more just yet. As for Hidden Surface Removal (HSR), many people don't seem to realize that the HYPER Z feature incorporated in the entire family of RADEON products already accomplishes this in hardware. HSR is a general term describing an algorithm that determines which surfaces in a 3D scene will not be visible in the final image and discards them before they are rendered. This is exactly what the Hierarchical Z component of HYPER Z does.

[...] One of the difficulties that developers face is that the design cycle for cutting edge games is in the 18-24 month range, while graphics companies are releasing new versions of their products every 6-12 months. ATI is investing more to develop features for the greatest gaming visuals while requiring minimum effort for game developers to implement, as well as maintaining easy backwards compatibility with older hardware. The response we've received from developers has been great so far, and you'll start seeing the results in games later this year.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (7)

Oh shit ja, das waar ook, weken terug kon je op het Anand forum vragen neerzetten voor deze beste man.
De helft van de vragen ging uiteraard over drivers, zeker omdat toen nog de Unified drivers hot waren }>(hebben we trouwens al lang niks meer over gehoord)

Blij dat er regelmatig Beta drivers blijven komen, dat betekend toch dat er mensen bij ATI bezig zijn met die kaart :)
'regelmatig betadrivers'

Die kaart is al een jaar oud. (radeon). als je dan nu nog geen stabiele final drivers hebt (hebben ze niet, opengl is rampzalig slecht geimplementeerd, alleen de q3a features), dan doe je echt iets fout. Wel jammer.
One of the difficulties that developers face is that the design cycle for cutting edge games is in the 18-24 month range, while graphics companies are releasing new versions of their products every 6-12 months.
daar heeft nVidia iig geen last van. die brengen toch ieder half jaar een nieuwe kaart uit.

en voor de rest idd beetje simpele antwoorden. maar ja...de concurrentie is natuurlijk moordend in dit marktsegment
Dave Orton brengt het juist alsof dat een nadeel van nVidia is.
Nou das natuurlijk niet helemaal waar want wat nVidia en jij onder een nieuwe kaart verstaan (ze brengen eigenlijk alleen GPu's en een rev design uit BTW) is eigenlijk alleen een uitgeselecteerd groepje chippies, GF2, ultra en pro zijn psies dezelfde chippies alleen uitgezocht op schaalbaarheid, net als dat er totaal geen verschil zit tussen duron 600-900 ze zijn alleen geselecteerd op de hoogte van de snelheid waar ze oplopen, voldoet hij aan een bepaalde eis, zeg hij loopt harder dan 250 MHz dan stampen ze er een Ultra stempel op.
Het ontwikkelen van een ECHTE nieuwe GPU neemt inderdaad zo lang in, alleen merk je daar niet heel veel van, omdat er al aan volgende projecten word begonnen terwijl ze nog met het oude bezig zijn, de GF3 Kwam ook pas een jaar later dan de GF2, dus daar zullen ook wel meer dan 12 maandjes denkwerk in zitten. Hoe denk je anders dat de berdrijven zulke vooruitziende roadmaps hebben? gewoon omdat er allang aan een opvolger/opvolgers gewerkt word.
Ik hou van ATI.....
Hoe zit het met Linux support ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True