Apple-winkelketen Amac breidt in Limburg uit met overname ivizi

Apple Premium Reseller Amac heeft zijn branchegenoot ivizi overgenomen. De drie winkels van ivizi in Limburg en hun personeel gaan daarmee over naar Amac, dat tot nu toe twee winkels in Limburg had.

Amac was tot nu toe met winkels in Sittard en Roermond aanwezig in Limburg en krijgt daar door de overname winkels in Heerlen, Venlo en Maastricht bij. In totaal heeft Amac nu vijftig winkels, verspreid over Nederland.

Ivizi heeft 26 personeelsleden, die in dienst blijven nu het bedrijf als Amac verdergaat. Amac handelt ook de garantie, cadeaukaarten en lopende bestellingen van de keten van drie winkels af. De reden voor de overname ligt volgens ivizi-oprichter Robert de Vree bij een gebrek aan opvolging. Zijn bedrijf verwachtte in 2019 7,1 miljoen euro omzet te gaan behalen. De Vree heeft ivizi in 1995 opgericht.

Amac verdubbelde in 2017 zijn aantal winkels nagenoeg door de overname van iCentre.

ivizi

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

16-12-2019 • 16:49

73

Submitter: robcoenen

Reacties (73)

Sorteer op:

Weergave:

Och wat zonde om te horen. iVizi had altijd goede service, garantie en reparatiebeleid - iets dat ik van Amac absoluut niet kan zeggen. Als het serviceniveau omlaag gaat naar de Amac standaard, dan bied ik mijn welgemeende condoleances aan aan de mensen die eerst graag naar iVizi gingen of waarvoor dat de enige optie is in de regio.
Blijkbaar heeft de consument geen geld over voor service. Als het om dit soort overnames gaat, zijn het altijd bedrijven die bekend staan om hun goede dienstverlening die het zelfstandig niet redden.
Gebrek aan opvolging, niet gebrek aan omzet als ik het bericht mag geloven.
Omzet zegt natuurlijk niks.
jawel, omzet zegt hoeveel geld binnen is gekomen in een bepaalde periode.
Het zegt niks over de winst ;-)
10 miljoen omzet met 12 miljoen onkosten is niet erg rendabel en zegt dus vrij weinig over de gezondheid van het bedrijf.
Klopt als een bus. Ik hou m'n hart dan ook vast voor Card Services. Ik hoop dat die echt niet overgenomen gaan worden door Amac, dan krijgen ze echt een monopolie. Maar dat zal denk ik niet snel gebeuren gezien die ook veel zakelijke klanten hebben en, voor zover ik weet, het hoogst aangeschreven staan. Die hebben ook zo'n reputatie opgebouwd bij Apple dat ze iets meer leeway hebben.
Card Services laat ook veel te wensen over, al jaren. Toen Van Lelieveld nog bestond waren die ontzettend goed. Tegenwoordig doe ik zaken met Microfix waarbij ik bijna nooit problemen heb (en anders worden ze serieus behandeld) en hun reparatietijd is ook nog een zeer goed (Vaak binnen een week terug)
Nog nooit gedoe met CS gehad eigenlijk. Microfix zit hier niet, maar een week voor reparatie is teveel voor me - daar heb ik geen tijd voor.
Helaas geen bij mij in de buurt, alleen weet ik nu ook uit betrouwbare bron dat het niet lang duurt voordat CoolBlue ook volledige ASP status krijgt per filiaal. Dus ben benieuwd wat dat tegenover de andere ASPs gaat doen
Zolang ze geen reparatiecentra hebben waar je binnen kan lopen zal ‘t voor mij afvallen :P
Dat gaan ze dus wel doen, per filiaal. Beginnen nu met iPhone en iPad (Op afspraak binnen 1u klaar, zonder afspraak 2u) en als dat er goed in zit komt de Mac er achteraan
Authorised? Dat lijkt me toch behoorlijk stug, want ze kunnen nauwelijks tot geen onderdelen op voorraad hebben? Zou een unicum zijn, en ‘t zou raar zijn als CB dat zichzelf er nog niet eens mee bewezen heeft daar de primeur mee zou krijgen. :P
Toch wel, scroll maar eens naar beneden en dan staat daar vrolijk al het ASP logo: https://reparatie.coolblue.nl

Dit wordt dus ook uitgebreid met Mac als ze de iPhone en iPad reparaties strak hebben staan.
Ja daar staat dus dat ze op *sommige* plekken authorised zijn en dat daar ook meteen andere voorwaarden gelden en ze enkel daar originele onderdelen gebruiken; je kan vaag genoeg ook geen enkele afspraak maken op die locatie. Die iPhone zonder afspraak binnen 2 uur gefixt is zo te zien op een locatie zijn waar ze dus imitatiespul gebruiken waarbij je garantie mogelijk vervalt. Daar kunnen ze dat bieden omdat ze die nepaccu's gewoon op voorraad kunnen hebben. Ik denk dat daar het verschil in zit. :)
Komt omdat het personeel voor die filialen nog niet getrained zijn. Insteek is dat ze per filiaal apart een ASP worden (Niet zoals Amac 1 centrale ASP) en de komende maanden worden die gecertificeerd. Dit is "interne" info die ik heb gekregen. Wait and see, hopelijk trekken ze hun vriendelijke service ook door naar de ASP wereld (zou een mooie toevoeging worden!)
Ja het zal me benieuwen, zal het in de gaten gaan houden :)
De gehele zakelijke tak van Ivizi is overgenomen door Bechtle, niet door Amac. Zie ook: https://dutchitchannel.nl...-nederland-met-ivizi.html
Één keer van de service gebruik gemaakt bij Amac, daar hebben ze echt mee lopen te prutsen. Ik ga zo veel liever naar de Apple Store in Amsterdam.
Onlangs wilde ik een nieuwe batterij voor mijn iPhone, zou 5-8 weken gaan duren volgens amac... en ik moest er op rekenen dat er meerkosten bij zouden komen omdat de reparatie afdeling nogal kritisch is... uiteindelijk via Apple zelf geregeld, moest het dan opsturen (UPS kwam het ophalen). Het was binnen een week terug en ze hadden meteen even het scherm vervangen (iets met een kwaliteits issue) zonder extra kosten!
Ach, ik ben een paar keer prima geholpen bij de Amac in Roermond. Aardige mensen, nemen de tijd voor je, nemen je serieus. De enige reden dat ik er niet meer kom is omdat ik eenmalig iets retour bracht en vervolgens voor het ontbreken van een stukje cellofaan 10% "restocking fee" moest betalen. Dan bestel ik liever bij Bol.com of Coolblue, dan kan ik gewoon zonder gezeik een retour sturen.

Maar dat terzijde, ik moet eerlijk bekennen dat ik voor Apple garantiezaken sindsdien gewoon rechtstreeks met Apple mijn zaken regel. Dat heb ik twee keer moeten doen, en beide keren na wat stappen via de telefoon gewoon het product opgestuurd en uiteindelijk eenmaal een refurbished en eenmaal een geheel nieuw vervangend product voor gekregen. Verreweg een van de meest pijnloze service ervaringen met een fabrikant.
Dat zou ik ook het liefst doen, maar Apple zelf zit helaas heel slecht verspreid in Nederland ;(
Voor iets 11 euro wordt je product opgehaald en weer afgeleverd als je het via Apple doet.
Ja I know, maar dat proces duurt te lang. Vaak binnen 5 dagen overigens wat een van de beste servicesnelheid is die je kan krijgen met mail-in - dat heeft Apple heel goed geregeld, maar daar heb ik alsnog geen tijd voor. Dus ga ik naar een punt voor diagnose, dan neem ik hem weer mee en bestellen zij de onderdelen. Paar dagen later drop ik hem, paar uur later haal ik hem weer op. In totaal ben ik hem enkel een paar uur kwijt, op z’n hoogst een middagje. Dat is de service die ik nodig heb en verwacht. :) iPhone is wel prima geregeld overigens, Apple stuurt gewoon een nieuwe, dan zet ik ff alle data over en stuur ik de oude terug. Kost slechts een uurtje tijd in totaal. :P
Ben ook vaak genoeg bij Amac geweest voor advies, ze nemen de tijd voor klanten, en leggen alles geduldig aan je uit. Ook gimgen ze mij niet het duirste van het duurste aansmeren (gek genkeg juist het goedkoopste 😂).

Over garantje etc kan ik weer niks zeggen, uiteindkeijk to h maar geen iPad gekocht omdat er geem met OLED iss
Ik was anders niet echt te spreken over de service van Ivizi. Zowel in Maastricht als Heerlen gevraagd voor service voor een bepaald product, waar ik gewoon recht op had, niet gekregen.
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten!
Helemaal mee eens dit. Aan de andere kant kunnen we uitwijken naar Belgie of Duitsland voor goede alternatieven.
Heb tot een paar maanden geleden bij ivizi gewerkt. Compact bedrijf met een hecht team zonder veel managementlagen. De gedachte dat het bedrijf ooit door een partij als Amac overgenomen zou kunnen worden was er bij mij toen al.
Qua service / reparatie altijd zeer snel door het service center dichtbij in Maastricht. Reparatie iOS devices binnen 3-5 werkdagen, MacOS devices binnen 5-10. Vaak zelfs korter. De klanten wisten ons vaak ook te vinden speciaal voor de service.
Ik wens ze in elk geval een mooie toekomst tegenmoet.
Voorheen met regelmaat wat gekocht bij deze partij maar helaas is hun USP (voor mij) vorig jaar verloren gegaan: Amac verkort garantie naar 2 jaar (was voorheen 3 jaar)
Wat zou dat? Je hebt als consument recht op EU garantie. Met andere woorden, zolang als je redelijkerwijs mag verwachten dat een product functioneert. Dat is met de meeste producten die Apple verkoopt fus überhaupt langer dan 2 jaar.
Wat zou dat? Je hebt als consument recht op EU garantie. Met andere woorden, zolang als je redelijkerwijs mag verwachten dat een product functioneert. Dat is met de meeste producten die Apple verkoopt fus überhaupt langer dan 2 jaar.
De praktijk bij Amac wijst in veel gevallen anders.
Amac wil zich vaak niet houden aan conformiteitsvereiste in artikel 7:17 BW als verkopende, maar verschuilt zich achter Apple.(geeft Apple de schuld en doet zgn het beste voor hun klant. maar neemt zelf geen verantwoording wat elke verkoper hoort te doen in NL)

[Reactie gewijzigd door Hackus op 23 juli 2024 17:00]

De praktijk bij Amac wijst zeker anders uit. Als je er iets koopt bij Amac en het werkt ben je gelukkig maar de ervaring zegt echt wel wat anders. Het moment dat iets niet werkt of kapot is of dat je niet blij bent met je aankoop. Dan leer je Amac pas echt kennen, geen goed woord over.

Tijdens een trip naar het oosten shit mijn Macbook pro stuk.. naja dan maar snel naar Amac, want die zullen wel hetzelfde zijn als een Apple Store (dat is wat een normale consument denkt).

Macbook pro gekocht en snel terug naar de studio, ik pak de laptop uit en hij werkt niet. Lekker, kan gebeuren. Ik weer terug. Krijg ik te horen ja meneer we moeten eens onderzoek doen of u het niet kapot heeft gemaakt. Letterlijk LOL.....

Na heel veel overleggen, medewerker moest zelfs bellen naar hun HQ en wat voor drama er nog meer nodig was. Kreeg ik een nieuwe. Maar mijn kookpunt was allang bereikt ik wilde mijn geld terug. Nou dat ging ook al niet makkelijk, echt service van 0.

Sorry maar ik heb altijd mijn macs gekocht bij Apple Stores in Amsterdam/Haarlem en toen ik nog in het buitenland woonde in Parijs of New York.

Daar doen ze never en dan never moeilijk bij een product dat je net hebt gekocht.

Sterker nog als je mac/ipad/iphone 3 keer kapot gaat op hetzelfde onderdeel krijg je per direct een nieuwe (staat gewoon in hun policy) nou die service krijg echt niet bij een partij als Amac.

Dat zijn organisaties die hun marge alleen behalen op klanten die hiephoi een mac kopen en nooit meer zien. Maar als je een probleem hebt, zijn de instructies heel duidelijk, want daar gaat de marge als er teveel naar service wordt gekeken.
Sterker nog als je mac/ipad/iphone 3 keer kapot gaat op hetzelfde onderdeel krijg je per direct een nieuwe (staat gewoon in hun policy) nou die service krijg echt niet bij een partij als Amac.
Daar heb je (als consument in Nederland) bij wet recht op binnen de garantietermijn, dat is dus niets bijzonders.
Sorry? Recht hebben en recht krijgen zijn twee hele verschillende dingen.
Dat valt wel mee als je een rechtsbijstandverzekering hebt. Je moet soms wat harder werken voor je recht, maar dat betekend niet dat je het niet krijgt. De winkel zal voor de makkelijkste route kiezen, dat is niet een route langs hun advocaat, dus als het ze te heet wordt onder de voeten dan krijg jij gewoon waar je recht op hebt.
Dat valt dus niet mee als je geen rechtsbijstandverzekering hebt. Mijn argument blijft daardoor staan.
Recht hebben en recht krijgen zijn twee hele verschillende dingen.
Je hebt genoeg alternatieven zoals social media, fora van partijen als Kassa etc. Het is mij tot nu toe altijd gelukt om mijn gelijk te krijgen wanneer webshops zich niet aan de wet houden (zonder inschakelen van rechtsbijstand). Het kost wat moeite, maar als koper ben je in nederland heel goed beschermd.
Dat zeg ik, je moet er moeite voor doen. Je kan de Nederlandse bevolking niet over 1 kam scheren. Niet iedereen zit op social media en stuurt gelijk een tweet als iets niet bevalt. Als oma of iemand die minder bekent is met het consumentenrecht nee krijgt, dan houdt het vaak daar op.
Je hebt helemaal gelijk, een goede service is ook niet moeilijk doen in zulke gevallen DOA die binnen een week gemeld wordt moet gewoon zonder kosten en zo snel mogelijk voor de klant worden opgelost.
Sterker nog als je mac/ipad/iphone 3 keer kapot gaat op hetzelfde onderdeel krijg je per direct een nieuwe (staat gewoon in hun policy) nou die service krijg echt niet bij een partij als Amac.
Volgens mij was het refurbished wat je terugkreeg, niet nieuw. Of is dit inmiddels aangepast? Hoop gezeur over geweest een paar terug terug, omdat Apple een product als Nieuw aanmerkte, terwijl als je het in handen kreeg er al wel krassen etc op zaten.
@Fraaank Bij Apple krijg je gewoon de optie je geld terug of een nieuwe. Je nemen je product ter plaatse in en halen een splinternieuwe op en die mag je uitpakken en zit gewoon 3 jaar garantie op. Ook zetten zelfs nog je oude AppleCare over op je nieuwe devices of ze storten het geld terug van je AppleCare.

De genius bar heeft verschillende regels. Je moet ze gewoon kennen. Ik ben al 20 jaar een verwent Apple gebruiker helaas wel met veel defecten. Maar tot heden bij Apple altijd boven verwachting opgelost.

En het hele refurbished verhaal is niet van toepassing op een onderdeel dat 3 is vervangen. Apple heeft gewoon een policy als 3 keer hetzelfde (3 strikes out) onderdeel is vervangen en nog niet werkt naar behoren ze je de oplossing aanbienden. Geld terug of een nieuwe product na de aankoopprijs van je product.
Gewoon drie jaar garantie of is dat nadat je EXTRA hebt betaald voor AppleCare?
Gewoon drie jaar. AppleCare kun je voor de zekerheid aanschaffen, maar niet nodig.
Mijn ervaringen met Amac zijn ook niet al te best. Keer de reparatie van de iPhone van een oom die ik hielp: tot twee keer toe verkeerd uitgevoerd! Elke keer voor jan joker naar die winkel toe. Dan voor iets met m'n Macbook waar ik niet zeker over was of het een probleem was. Wordt er gezegd: je kan langskomen voor diagnose, dan kijken we er ter plekke naar. Ik daarheen, half uur rijden (uur heen en terug). Nog geen ramp, maar toch. Kom je daar aan. "Wij hebben daar in deze vestiging de apparatuur niet voor, dus moeten we hem opsturen naar het reparatiecentrum". Oh en dat had je over de telefoon niet ff kunnen zeggen? Laat maar zitten, ik rij wel door naar CS. :+

Of al voor iets heel simpels als een screenprotector laten plakken. 35 euro voor z'n ding, op Ali heb je er 100 voor - maar als ze goed zijn en perfect zitten heb ik er wel wat voor over en ik was toch in de buurt. Ding liet heel snel los. 6 weken plakgarantie werd er gezegd. Kom je binnen 2 weken terug "Nee dat is nu maar een week en je zal het zelf wel gedaan hebben". Toen ik hem kocht waren het er 6, dat je nu de voorwaarden hebt veranderd is prima - maar dat zou toch niet voor mij moeten gelden? En hoe dan, er zit in het midden een luchtbel, hoe heb ik de randen dan weer perfect plakkend gekregen? En waarom zou ik dat doen? "HOE u het gedaan heeft en wat uw beweegredenen waren weet ik ook niet, dat zult u zelf wel het beste weten he?" Afijn, na die opmerking ben ik ook vervelend gaan doen en is uiteindelijk "uit coulance" een nieuwe geplakt; maar allemachtig wat een moeite om garantie te krijgen op een stukje plastic.

Ik ga er denk ik ook niet meer heen. Gelukkig werkt al m'n eigen Apple spul nu prima naar behoren en ze zijn met AC+ gedekt dus kan elke winkel/reparatiecentra binnenlopen, dus ik hoef er voorlopig hopelijk ook absoluut niet heen. En als het nodig is: dan rij ik wel lekker naar Card Services. ;) Hiervoor zou ik zeggen "Card Services of iVizi", maar helaas blijft nu dus enkel CS nog over. ;(
Amac doet precies het zelfde hoor, iPhone 8 2x gerepareerd en toen zeiden ze uit zichzelf dat bij de 3e keer het toestel vervangen werd mocht het nog een keer voor komen.
Zeggen en ook doen zijn 2heel verschillende dingen :) als ik de reacties hiervoor zo lees maken ze een hoop mooi weer maar gaan ze meteen in de aanval zodra het ze meer gaat kosten dan de planning was.
Dat had ik in de winkel wel eens vaker gehoord van klanten, maar dat heeft nog nooit een klant gekregen.
Behalve dat we soms zelf coulant waren en soms een kleine reparatie uitvoerde.
Schoonmaken connector of noem maar iets.

Maar zodra de telefoon over de 2 jaar was werd er geen garantie meer gegeven door de fabrikant, al zou dat redelijkerwijs nog wel moeten.
Maar wie bepaald wat redelijk is.
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

De verkoper is verantwoordelijk, niet de fabrikant. Apple bijvoorbeeld geeft standaard een jaar fabrieksgarantie, mag je in alle winkels en reparatiecentra naar binnen lopen en wordt 't gefixt. Daarna moet je bij de verkoper zijn om problemen op te lossen; dus je provider, Amac, CoolBlue, whatever. Tenzij je hem direct bij Apple gekocht hebt natuurlijk of AppleCare+ hebt, dan helpen ze je wel. Je mag natuurlijk ook in het eerste jaar al direct bij de verkoper aankloppen, maar vaak is Apple sneller met reparaties. Fabrieksgarantie is dus een extra service die je krijgt, maar "na 2 jaar" wil dat niet zeggen dat je dan nergens recht op hebt omdat de *fabrikant* het niet meer voor je wil doen. Dat ontslaat de verkoper niet van haar verplichtingen. ;)

Het grootste probleem in dit soort kwesties is je gelijk als consument krijgen, want een winkel kan makkelijk weigeren en wat wil je daar tegen gaan doen? Voor een apparaat van een paar honderd euro is een rechtszaak beginnen geen doen natuurlijk. En zo komen ze er vaak mee weg.
Ik heb al een paar keer de ombudsman ingeschakeld, tot de Europese ombudsman toe. Negen keer op tien haalt de winkel dan snel bakzeil. Bij een geschil met PayPal heeft het net geen half jaar geduurd maar ook daar heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen.
Oh lawd, PayPal. Als verkoper of als koper? Als verkoper dingen meegemaakt met die lui, ongeloofelijk. Uiteindelijk wel m’n geld teruggekregen, maar die spelen het spelletje echt maximaal smerig en kennen alle loopholes in de wetgeving. :P De gouden regel daar is om je niet uit de tent te laten lokken door de geacteerde onbeschoftheid van ze aan de telefoon, hehe.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 23 juli 2024 17:00]

Als koper, het ding wat geleverd werd was totaal niet wat geadverteerd was door een chinese verkoper. Paypal gaf mij tot drie keer toe niet de kans om mijn bewijsstukken voor te leggen en hield die verkoper de hand boven het hoofd. Daarop de Belgische ombudsman ingeschakeld die het doorgaf aan de Europese ombudsmannen wiens advocaten een proces hebben aangespannen tegen paypal luxemburg die als bank gerigistreerd staan. Dan heeft paypal ingebonden.
Nice, dat is fijn dat die je helpen :) Bij mij vroeg PP om aangifte te doen van iets waar je helemaal geen aangifte voor kan doen. :+ En dat wisten ze dondersgoed, belachelijk gedoe. Gelukkig heel veel mazzel gehad dat een agente best snel ff een aangifte wilde opnemen in d’r pauze, met de kanttekening dat ze er zelf nooit iets mee gaan doen. Daar had PP niet van terug dus hebben ze uitgekeerd. :P

Er is veel mogelijk als je je niet laat afschepen met een “nee” terwijl dat onredelijk is. Maar het blijft lucratief omdat veel mensen wél zo’n nee accepteren. Bij hele kleine bedragen doe ik dat ook trouwens, m’n tijd niet waard, maar dit ging om een bedrag met wat meer dan 2 cijfertjes hehe.
Maar zodra de telefoon over de 2 jaar was werd er geen garantie meer gegeven door de fabrikant, al zou dat redelijkerwijs nog wel moeten.
Maar wie bepaald wat redelijk is.
Nee, de fabrikant is niet verplicht tot het leveren van meer dan 2 jaar garantie, volgens mij hoeft de fabrikant niet eens 2 jaar garantie te leveren. De partij die het product verkoopt aan de consument is verplicht minimaal 2 jaar garantie te leveren en ook daarna afhankelijk van het product een bepaalde vorm van garantie te leveren. (niet volledig, en de voorwaarden verschillen per product)
Dat fabrikanten 2 jaar garantie leveren is vrij normaal omdat ze anders simpelweg niet worden ingekocht door winkels die het product aan consumenten moeten verkopen, die gaan dat tenslotte niet uit eigen zak willen betalen. Maar de fabrikant heeft op dit gebied geen verplichting. De verplichting ligt enkel bij de partij die de koopovereenkomst met de consument sluit.
Wanneer een winkel 3 jaar garantie biedt heb je gewoon geen gezeik. Wanneer ze dat niet doen is de garantie slechts beperkt en heb je bijvoorbeeld recht op vergoeding van (een percentage) van de componenten, maar kunnen zaken als verzending en manuren in rekening worden gebracht. Dat is met apple producten al snel de moeite niet meer waard gezien de torenhogen reparatiekosten die zij rekenen.
Dus nee, 3 jaar garantie of 2 jaar garantie en je beroepen op het consumentenrecht is niet het zelfde. Daar komt bij dat veel mac gebruikers de apparaten zakelijk gebruiken, dan vervalt het consumentenrecht volledig en heb je dus 2 jaar garantie, meer niet.
Maar je moet als consument wel aantonen dat een defect veroorzaakt is door een productfout. En dat moet je al na 6 maanden doen. In veel gevallen praktisch onmogelijk.
EU garantie is 2 jaar, hetgeen jij naar refereert is NL conformiteit.
Lekker 4-5 weken wachten bij elke reparatie. Dat ze Authorized Sellers zijn, prima. Maar Service Center is echt onzin. Kan je beter naar Card Services gaan of naar de Apple Stores zelf :/
Klopt, ik dacht ook even makkelijk bij amac binnen lopen, 6-8 weken voor een batterij vervangen, daarna een poging gedaan via T-Mobile maar die gebruiken dynafix (terwijl men in de winkel zei dat het naar Apple ging) en die wilden 160 euro er voor hebben.. T-mobile heeft de onderzoekskosten betaald uit coulance, Ze vonden het zelf ook ronduit schandalig...Apple zelf het laten regelen: binnen 5 dagen retour, netjes door UPS opgehaald en weer terug gebracht, was mij de 11 euro extra wel waard.

[Reactie gewijzigd door mjl op 23 juli 2024 17:00]

De zakelijke tak van Ivizi is overgenomen door de Bechtle Groep: https://www.bechtle.com/d...he-Netherlands-with-Ivizi
Ik woon in het Zuiden van Limburg, vraag me nog steeds af wat maakt dat tot op heden er nog altijd geen Apple Store in Maastricht is gebouwd. Dichtstbijzijnde is in Keulen...
Dat Amac nu Ivizi overneemt zorgt misschien voor minder marktdiversiteit. Echter, de prijzen blijven hetzelfde. Ik zie daar niet zo’n meerwaarde in ten opzichte van een Apple Store. Begrijp me goed, werkgelegenheid biedt het dan weer wel met diverse Amacs in de provincie.
In Aken heb je nog Aixxess, ondertussen een aantal jaar geleden maar daar had ik wel hele goede ervaringen mee (zowel aankoop als reparatie).Dan is er nog Gravis (geen persoonlijke ervaring mee).
Persoonlijk lijkt mij dit enigszins toegevoegde waarde hebben omdat er in Nederland maar een select aantal Apple Premium Resellers zijn, minder dan de Authorized Resellers. Verschuivingen in deze beperkte markt vind ik persoonlijk wel interessant om mee te krijgen.
Nee.

Een computerwinkel neemt een andere computerwinkel over, dat komt vrijwel altijd op Tweakers.net.

Dat heet; Nieuws
Als ik de reacties zo lees levert dit weinig goede reclame op voor amac...
Hoe stel jij technieuws dan voor?

“Een grote smartphonefabrikant komt binnenkort met een nieuw model. Deze is sneller dan de concurrentie en heeft meer geheugen. De telefoon is eind van het jaar verkrijgbaar”.

En dat zónder merken te noemen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.