Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 10 reacties
Bron: Beyond3D

Bij Beyond3D staat een persbericht van Imagination Technologies, waarin ze de PowerVR MBX aankondigen. Deze is ontwikkeld voor ARM, producent van embedded processors. De MBX heeft aantal voordelen boven de huidige Kyro chip, zoals een toegevoegde VGP (Vector Geometry Processor) die hardware T&L moet gaan verzorgen. De nieuwe chip is uitermate geschikt voor System on Chip (SoC) toepassingen door het lage stroomgebruik en het compacte ontwerp. Volgens een woordvoerder van ARM is het binnenkort mogelijk om PC- en consolespellen te spelen op bijvoorbeeld telefoons en PDA's, iets waar Sega ook al mee bezig is:

Steve Evans, VP Business Segment Marketing, ARM, said: "With an industry-leading ARM core and PowerVR MBX solution, it will soon be possible for a mobile device to play games with all the features of the latest PC and console titles. Whether for mobile or consumer entertainment markets, a key goal for the technology is to bring the rich but complex world of 3D graphics to cost-effective System on Chip devices, to enable the use of advanced graphics in high-volume markets where system cost is a key parameter."
  • Scene Manager(tm) - seamless scene complexity management to support arbitrarily complex scenes in limited memory footprint applications
  • FSAA4Free(tm) - full screen anti aliasing with no performance loss delivers a significant improvement in visual quality by using high resolution rendering and filtered scaling. The result is smoother, more realistic graphics at mobile resolutions
  • ITC(tm) - Internal True Colour operations performed on chip at 32 bpp for superior colour precision
  • PVR-TC(tm) - PowerVR Texture compression
  • AHB Interface for ARM bus architectures
  • Optimisation for UMA (Unified Memory Architectures)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (10)

Nou nog een bril met 2 LCD's (zoals die van sony) Twee vritual gloves, en dan lekker de geek uithangen in de trein terwijl je met die bril op quake of UT zit te spelen B-) (wel oppassen dat je niet aan de dame voor je gaat zitten friemelen anders kost dat je bril)
Je kan toch zeggen dat het een blinde bril is :+
Klinkt wel gaaf vooral die MBX chip heeft leuke dingen er in zitten. Game ontwikkelaars gaan dit wel leuk vinden denk ik....
WoW T&L ja dat lijk me nu echt een verbetering in dat gebied. :9
Ik vind dat op me Geforce zo lekker draaien :)
Dus als ik het goed begrijp is er nu een echte concurent voor de pc games :?
Quake op een palmtop of mobiele telefoon. :P
Dit zou een behoorlijk stoer ding moeten worden: 0,07 W stroomverbruik (ja, 70 mW) en FSAA4Free technologie (de naam zegt het al, hetzelfde wat GP aan het doen was.

Straks worden Sony en MS weer afgelost door Nokia en Ericcson (is die naam goed zo?).
Als er interesse voor is tenminste

cya, Pussycat
hmmm dus zo meteen niet PDA (Personal Data Assistent),
maar PGA (Personal Game Assistent)
Als ik het goed was het gewoon de huidige Kyro chip met extra's inderdaad Hardware T&L, en als je al bedenkt dat de kyro zonder T&L sneller was dan een Geforce2 zonder T&L, hij kwam zelfs akelig dicht in de buurt van de ultra's.
Dan zie ik wel toekomst in deze chip ik denk dat ie zelfs sneller is dan de huidige Kyro kaarten wat opzich wel gerappig is aangezien ie voor laptop's en andere kleinere aparaten is
Een chip om van te smullen :9
Zoals met alle Kyro voorspellingen zal deze ook wel stranden op de driverondersteuning... :(
Jammer, als die Kyro dingen nu goede drivers meekregen waren het pas echte concurrenten van de GFx families kunnen worden.

Nu vrees ik gewoon weer het Savage2K verhaal (aardig goeie chip, maar bagger drivers).

Ik heb hoop... ;)

edit:

spelfoutjes... het is nog vroeg
FSAA4Free(tm) - full screen anti aliasing with no performance loss delivers a significant improvement in visual quality by using high resolution rendering and filtered scaling. The result is smoother, more realistic graphics at mobile resolutions
Klinkt goed! Alhoewel?
Volgens een woordvoerder van ARM is het binnenkort mogelijk om PC- en consolespellen te spelen op bijvoorbeeld telefoons en PDA's, iets waar Sega ook al mee bezig is:
LoL, ik heb strax dus Full Screen Anti Alias op me Nokia'tje?!? ;)
Goede ontwikkeling, maar soms moeten ze er wel op letten wat ze zeggen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True