Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Kinepolis opent ScreenX-filmzalen met 270-gradenbeeld in Nederland en België

Bioscoopketen Kinepolis opent komende periode zes zalen met een panoramisch 270-gradenbeeld in Europa. In Nederland krijgt Utrecht binnenkort de primeur, in december volgt Antwerpen in België.

Kinepolis meldt de komst van de ScreenX-zalen bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers. De zaal bij Kinepolis Jaarbeurs Utrecht opent binnen enkele weken zijn deuren, samen met die in Madrid. Later dit jaar krijgt de Kinepolis in Antwerpen een ScreenX-zaal, evenals twee vestigingen in Frankrijk.

Volgens het bedrijf past de opening in de strategie voor 'verdere diversificatie van het aanbod'. Kinepolis heeft ook Laser Ultra- en 4DX-zalen. Voor de ScreenX-introductie heeft het concern een contract gesloten met het Koreaanse CJ 4Dplex.

Bij ScreenX wordt het filmbeeld niet alleen op het doek aan de voorkant maar ook op zijwanden geprojecteerd. Zo ontstaat een panoramisch beeld van 270 graden dat de kijker een gevoel van immersie moet geven. Films moeten voor ScreenX aangepast worden. Dat kan bij de opname en post-productie maar ook via conversie achteraf.

Onder andere Spiderman: Far from Home, Pokemon: Detective Pikachu en Alita: Battle Angel zijn internationaal in ScreenX vertoond. De wanden zijn niet alleen te gebruiken om filmbeeld uit te breiden maar ook om additionele beelden op te tonen, bijvoorbeeld als onderdeel van reclame.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

22-08-2019 • 21:15

108 Linkedin Google+

Reacties (108)

Wijzig sortering
Soortgelijke scherm setup heeft Kinepolis (Antwerpen) al jaren met de Barco Escape? https://kinepolis.be/nl/movie-formats/barco-escape

ScreenX is gewoon een alternatieve technologie van een systeem dat ze al jaren aangeboden hebben :p
Heel veel van deze technieken heb je inderdaad al heel erg lang, Japan en zuid Korea hun bioscopen hadden dit eerst, de techniek waarbij het scherm in een curve vanuit het midden naar je toen gaat maar ook van boven en onder (kon even niet op naam) is velen malen beter, in zuid Korea dit gezien.
Klopt. Beeld is nagenoeg naadloos, doordat de zij-schermen aan de voorkant naar binnen krommen op/over het hoofdscherm.

Jammer van BarcoEscape is/was dat de projectoren het licht onderling door elkaar verstrooiden en dat de resolutie bij de specifieke BarcoEscape beelden (o.a. Star Trek Beyond) op het hoofdscherm logischerwijs lager wordt.
IMAX? Bestaat geloof ik ook al 30 jaar! ;)
Waarbij IMAX gewoon groot is en OMNIMAX in een koepel boven de toeschouwer geprojecteerd wordt.
Hand omhoog wie nog nooit in het Omniversum is geweest. :)
Het Omniversum! Dat is pas geniaal... Maar vervolgens ga je er nooit heen want tja... wat moet je ermee? Het is even leuk, maar een volwaardige goede film kijken gaat hem echt niet worden met zo'n koepelprojectie... Ben er als kind wel een paar keer geweest. Daarna nooit meer (ook omdat het voor mij héél ver weg is)
Ik ben al meer dan een paar keer in het Omniversum geweest. Het blijft iedere keer weer een mooie ervaring. Maar inderdaad niet zo geschikt voor films, meer voor docu's.

Nou is Den Haag vanuit Almere ook nog wel te doen om eens een dagje Omniversum te doen :).
Dat is het. Het is een prachtige ervaring. Maar niet meer dan dat... Totaal ongeschikt voor (verhalende) films.
De grootte van IMAX valt ook wel weer mee.

Als ik bv. de IMAX zaal van Pathe ArenA vergelijk met zaal 1 en 2 van Kinepolis in Almere, dan zijn de schermen in Almere echt wel meer immersive, naar mijn mening.

IMAX is vooral een andere beeldverhouding, maar meer ook niet (maar dat is mijn mening).
Dacht ik meteen aan slap aftreksel van imax. Daarbij je zit nog steeds in een doos en hebt dus 2 hoeken waar de schermen bij elkaar komen, dat is niet echt natuurlijk, een curve daarin was veel beter geweest.

Maar afgezien daarvan als men zie je maar een klein deel scherp de rest neem je waar maar niet scherp. Dus 270 graden, leuk maar je wordt stapelgek als je een film moet volgen.

Maar wie weet maken ze er een 270 graden 3d versie van, dan zit je echt midden in de film.
Nee, dat verzin je maar, want Kinepolis begint met deze techniek in Nederland omdat België op technologiegebied altijd achterloopt :P :+
Nee, dat verzin je maar, want Kinepolis begint met deze techniek in Nederland omdat België op technologiegebied altijd achterloopt :P :+
Sorry, ik zeg het niet vaak. Maar wat een domme zin. België loopt helemaal niet achter op technologie gebied. Dat ze zaken op een andere manier implementeren is misschien moeilijk te begrijpen voor de arrogante Hollander. Sterker nog, soms loopt België voor op Nederland. Maar dat moet je natuurlijk willen zien ;)
Sorry, ik zeg het niet vaak, maar wat een dom antwoord. Of heb je emoticons uit staan? Want ik zette er toch duidelijk twee emoticons achter die aangeven dat het een grapje was (omdat die leus hier vaak wordt gedaan op Tweakers).
Voor de geïnteresseerden: ook in Kinepolis Kortrijk (thuisbasis van Barco) hebben ze een zaal met Barco Escape.
Ik heb er indertijd (toen ik nog bij Barco werkte, dus gratis tickets :Y) ) Star Trek Beyond en Maze Runner gezien.
Het was toen veelbelovend, maar enkel als de film specifiek voor de techniek is gemaakt, anders heb je 2 schermen die functioneren als een gigantische Ambilight. wat trouwens ook bij de meeste scenes in die films het geval was, enkel de “meest spectaculaire” scenes werden uitgebreid met extra beelden op de zijpanelen. Maar ook die waren van mindere kwaliteit als het hoofdscherm, en bevatten enkel de CGI landschappen, dus als een acteur zijwaarts van het hoofdscherm verdween, kwam hij niet op de zijschermen terecht.
Wellicht is dit alles beter als de film van af den beginne 100% voorzien is om 3 schermen te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door efari op 23 augustus 2019 12:59]

Ja daar lijkt het een beetje op maar de zaal waarin ik bij GSC in Maleisië Spiderman heb gekeken een paar weken terug, was het toch wel heel wat indrukwekkender dan in Antwerpen. Het beeld is echt gigantisch en ondanks dat je je voornamelijk richt op het main scherm geeft het feit dat er in je ooghoeken ook film afspeelt een heel goede immersive ervaring.
Ik vond het zeker het extra geld waard. (voordeel van Maleisië is dat 2 tientjes extra voor ons slechts 4 euries is)
we hebben paar weken geleden bij Universal studio's in LA dit al kunnen zien. Erg gaaf. Dat kun je niet ff snel thuis nabootsen. Absoluut de volgende innovatie in de bios.
Microsoft probeerde het wel

https://youtu.be/nGGMv9RnJIA

Verder nooit meer iets van gehoord
Ha! Dat kan ik me nog herinneren, wat zag dat er beroerd uit zeg.
Nou, ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Ambilight on steroids :D
Ik ben hier vorige week geweest en heb dit precies gemist. Waar kon je dit zien? :D
bij Kungfu panda
Als je achterin zit, vervormt het beeld naar voren dan niet compleet? Lijkt me meer voor reclames dan daadwerkelijke films.
Is het dan niet veel mooier, net als je bij monitors hebt, het beeld laten krommen?
Zeker bij donkere stukken zie je de lichtreflectie van het hoofdscherm te erg in de zijwanden...
Onder andere...

Ik zie dit dan ook als de 'poor man's VR' oplossing.. en dat is mijns inziens al dubbelop slecht want 360 videos (voor VR) zijn alleen echt leuk voor landschappen ed. (ski videos, parachute springen etc).
Een gedirigeerde film heeft echt nul komma nul meerwaarde aan 360.. en dit is dat nog niet eens..

Ik heb een VR headset en zo'n 360 video is even leuk een paar keer.. maar dan verveelt het al snel.
En dingen als porno word sowieso voornamelijk in 180 graden opgenomen.. want wie gaat er nou naar de achterliggende muur/kamer lopen staren wanneer alle actie aan de voorkant gebeurt.
"Ja dan laat je daar achter toch ook actie plaatsvinden"... ja leuk.. maar niet dus.
Een (cinema) film heeft een verhaal wat verteld word met behulp van audio en video. 360 audio is logisch, want dat kan je allemaal tegelijk binnen krijgen.. maar het beeld van waarneming van je ogen is beperkt, en als ze op alle 360 graden van zo'n film iets 'noemenswaardigs' tonen betekent dat dat je minstens de helft van de film dus gewoon mist, ongeacht waar je naar kijkt.

Ze hadden net zo goed gewoon wat ambilight achtige kleur effecten kunnen gebruiken in plaats van een gehele projectie, dat zou een stuk minder afleidend zijn en zou nog wel eens meerwaarde kunnen hebben.. maar 2 extra geprojecteerde beelden?...
Ik zie het echt als een nutteloze gimmick om een industrie die op sterven na dood ligt te proberen relevant te houden.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 22 augustus 2019 21:58]

Dat klopt zeker, je 'focust' je toch echt op het middenste scherm. Zoveel gaat die extra ruimte dus niet opleveren
Daarnaast: als je helemaal vooraan of zelfs in het midden zit: hoeveel van die extra ruimte ga je dan nog zien?
Zover ik weet stijgt de omzet nog steeds van bioscopen ondanks een lichte daling (0.8%) van bezoekers in 2018. Gezien de vele mogelijkheden om thuis film te kijken lijkt de branch zeker niet "op sterven na dood" te zijn. Ja, ze zullen moeten blijven innoveren en bovenstaand idee is een voorbeeld hoe men dat probeert aan te pakken. En het idee vind ik best wel goed. Wil best wel een filmpje pakken in deze setup, met fatsoenlijke afwerking.
Hoe kan een bioscoopfilm dood zijn? Juist in de bioscoop komt het als eerste, en mag je hopen of het tegenwoordig op sommige digitale platformen komt.
Op sterven na dood? Als je de cijfers van Kinepolis bekijkt, is dat een gekke conclusie.
Ik heb vorig jaar een VuzeXR camera gekocht die 360/2D of 180/3D kan opnemen op in een VR headset te bekijken. Na een tijdje experimenteren neem ik alleen nog maar de 180 graden filmpjes op met 3D. Die 3D gekoppeld met een 180 graden zicht is de beste manier om je het gevoel te geven dat je in de wereld zit. Een 360 graden film zonder 3D blijft een film om je heen waar je naar kijkt zonder diepte.
In geval van Barco Escape is de sweet spot op ongeveer 1 derde. Dat is sowieso de beste plek om te gaan zitten. Ga ver genoeg achteraan zitten en je krijgt dezelfde kijkhoek als bij televisie kijken thuis.
Ik weet eigenlijk niet of ik hier nou heel erg op zit te wachten. Zoals anderen ook al opmerken lijkt het het idee me leuk, maar de uitvoering uiterst experimenteel en waarschijnlijk irritant.

Eigenlijk is er maar één bioscoopformaat waar ik écht fan van ben, en dat is "Dolby Cinema" ( Dolby Cinema laserprojectie + Dolby Atmos geluid ). O.a. bij Vue Hilversum en Eindhoven, en Pathé De Kuip.

Dolby Cinema is gewoon zéér contrastrijk en ook nog goed te volgen in donkere scenes, vloeiend en bijna geen 'overspraak'. Eigenlijk is dit ook het enige formaat waarin ik 3D te pruimen vind.

Laser Ultra bij Kinepolis komt er een beetje in de buurt, maar maakt gewoon nog gebruik van de gewone gepolariseerde 3d-brillen en haalt het niet echt bij Dolby Cinema.
De nieuwe IMAX 4K Laser projectoren hebben een betere zwartweergave waar juist Dolby Cinema weer wat beter is als het gaat om de helderheid. Persoonlijk ben ik geen fan van 3D, maar IMAX 3D <-- maar dan wel met de nieuwe 4K Laser projectoren is net even wat beter dan de Dolby Cinema 3D.
Ik ben geen expert, maar betere zwart weergave? Bedoel je dat de ene beamer nog beter geen (zwart) licht kan geven dan de andere? ;-)
Ik ben geen expert, maar betere zwart weergave? Bedoel je dat de ene beamer nog beter geen (zwart) licht kan geven dan de andere? ;-)
Een zwart signaal betekent nog niet altijd 'zwart licht'.

Als je een beamer op zwart zet (dus video mute of gewoon een zwarte achtergrond er op zetten) dan zul je altijd zien dat er iets van licht doorheen lekt, zwart is dus eigenlijk altijd meer grijs.

Bij een televisie kun je dat ook goed zien, een zwarte achtergrond is altijd helderder dan de TV uit zetten.
Ha ha ha ha. Mr. Wiseguy 😜
Ik ben ook absoluut geen fan van 3D. Zeker niet de mainstream vorm (van RealD). Het komt schokkeriger over, maar mijn hoofdprobleem (terwijl ik al slechtziend ben) is dat de helderheid super laag wordt. Dus in 'gewone' bioscopen kies ik liever voor 2D.

Laser Ultra is wat beter dan gewoon 3D, dus als ik de film graag wil zien en er dan het geld voor over heb, dan kies ik daarvoor. Kinepolis in Almere (mijn woonplaats) heeft sinds kort een Laser Ultra zaal. Laser Ultra is in ieder geval helderder en op een hogere framerate, dus beter te doen dan 'gewoon' 3D.

Voor films waar ik écht fan van ben (o.a. Star Wars, Star Trek) ga ik met de trein naar Hilversum om 'm in Dolby Cinema te zien. Dat is voor mij tot nu toe de 'ultieme' filmervaring, als het dan toch 3D 'moet' zijn.

IMAX 4K heb ik nog niet bekeken. Maar als bij IMAX 4K de helderheid lager is dan bij Colby Cinema, dan ga ik wrs toch liever voor Dolby Cinema :D. Betere zwartweergave lijkt me trouwens niet zo drastisch, want als ik in een Dolby Cinema zaal zit, dan lijkt zwart eigenlijk al écht zwart :).
Het grappige is just, dat de helderheid bij 3D hoger is bij IMAX Laser dan bij Dolby Cinema. Maar dat komt vooral door de techniek die wordt gebruikt. Hoe dan ook is het zowel voor Dolby Cinema als ook IMAX Laser geen straf om een film in 2D/3D te zien. 🙂
Ik zie nergens enige indicatie van de contrast ratio van Imax 4K Laser behalve het dubbele van IMAX 15/70mm wat steeds herhaald wordt.
Maar dat komt nooit in de buurt van Dolby Vision Laser projection met 1,000,000:1.

En 12 surround kanalen aan audio bij Imax tegen object based bij Dolby Vision / Atmos waarbij er in VUE Eindhoven en Hilversum ongeveer 65 kanalen zijn

Over de helderheid wordt ook door Imax behoorlijk weinig gezegd. Dolby Vision haalt 14 FL in 3D en 31 in 2D

Imax 4K Laser haalt volgens dit artikel max 22 FL 2D/3D wordt dan weer niet vermeld.

[Reactie gewijzigd door Big-Foot op 25 augustus 2019 14:43]

Dit is well een leuk interview waar de verschillen worden aangegeven.

https://www.digitaltrends...imax-with-laser-tour/?amp

IMAX’s laser system can create true black on screen, in spite of the fact that Dolby’s system offers incredible contrast and better brightness, reaching 38 foot-lamberts compared to IMAX’s 22. Bonnick even admits that Dolby’s system can offer more striking contrast when it comes to images with less color, such as a star-littered sky.

when it comes to “interframe contrast” where multiple shades of whites and blacks are shown on screen at once, IMAX’s system has the advantage because it’s actually creating a black image. “When Dolby goes black, they are actually turning off two of the chips,”

Qua sound, tja.. als ik al die speakers om me heen moet hebben prefereer ik nog altijd AuroMax. De manier hoe de speakers gepositioneerd zijn, geeft voor mij in ieder geval een veel natuurlijker en realistischer gevoel t.o.v. Dolby Atmos. De immersie die ik ervaar van het IMAX 12-track systeem is voor mij groter dan bij Dolby Atmos, maar nogmaals, dat is uiteraard heel persoonlijk. 🙂
Dit gevoel heb ik ook... Het lijkt me een prachtige techniek voor reclames en misschien voor een korte film is het ook een leuke gimmick. Maar meer dan dat? Ik zie het niet... Het is ook een erg gekunsteld beeld, je ziet duidelijk de overgang van het ene naar het andere scherm, dus helemaal 'in' het beeld zit je niet en afhankelijk van waar je zit zal de uitlijning wellicht ook niet helemaal juist zijn! (er wordt namelijk in 2D een 3D illusie opgewekt en dat werkt maar vanuit één gezichtspunt vlekkeloos - vanaf alle andere plekken zal het nét iets scheef zijn. Wat dat betreft werkt een bolvormige projectie veel beter - maar goed, ook daar zit je niet op te wachten voor iedere film... Dat is eigenlijk enkel leuk bij (niet te lang durende) documentaires waar er niet één punt is waar de actie plaats vindt (wat bij een verhalende film altijd het geval zal zijn!).

Ikzelf vind momenteel 3D Laser de minst slechte optie. In mijn regio is dat helaas het hoogst haalbare. Dolby Cinema lijkt me fantastisch evenals IMAX 4K Laser... Maar helaas: de spik- splinternieuwe bioscoop in mijn woonplaats heeft beide niet... En omdat deze net nieuw is zal dat ook voorlopig niet komen verwacht ik!
Bij een echt goede film zal ik zeker een reisje overwegen voor een Dolby Cinema zaal of Imax 4K Laser, maar dit ScreenX? Ik denk het niet...
Eens, Dolby Cinema (meerdere malen ervaren bij Vue in Eindhoven) is een fantastische pure film ervaring. Opsmuk als 3D, 4DX en ScreenX voegt voor mij niets toe.
inderdaad, ik zie Dolby Cinema veel liever dan deze onzin.
Volgens mij gaat het ze meer om reclame dan om de films als ik het zo bekijk..

De randen lijken mij ook niet wat, kunnen ze dit niet laten doorlopen zodat de randen overbodig zijn ?
Dat is een filmpje van ScreenX, dat zijn diegenen die de techniek aan bioscopen zoals Kinepolis moeten verkopen. Dan is het logisch dat zij de reclame wat meer benadrukken: iets in de trant van "onze techniek verdient zich vanzelf terug door verhoogde reclame inkomsten".
Leuk dit, maar voor gewone bioscoop mensen zal dit niks wezen lijkt mij, de eerste keer/paar keer kijk je wel om je heen maar daarna niet meer, je wil niet constant alle kanten op kijken om vanalles te kunnen zien, eerste krijg je enorm last van je nek en ten tweede mis je van vanalles op de plekken waar je niet kijk.

Maar we zullen wel zien wat mensen er van zullen vinden.
Ik heb in de bioscoop mijn snacks meestal al op, en dan moet de film nog beginnen. Zoveel reclame en trailers tegenwoordig... Men komt toch niet naar de bioscoop om reclame te kijken? Waarom zou je een product in de mark willen zetten om en dan zeggen dat je de kosten terugverdient door reclame?

Als die reclameboeren er voor willen betalen is prima, maar ik kan mij niet voorstellen dat reclame in de bioscoop meer impact heeft dan op tv.
Kan ook meer een voor mij persoonlijk dingetje zijn, elke vorm van reclame geeft mij jeuk en ik ga dan heel gezellig nog even op de telefoon verder dan dat ik naar die bende op tv/internet/bioscoop ga zitten kijken.
Ik heb in de bioscoop mijn snacks meestal al op, en dan moet de film nog beginnen. Zoveel reclame en trailers tegenwoordig... Men komt toch niet naar de bioscoop om reclame te kijken? Waarom zou je een product in de mark willen zetten om en dan zeggen dat je de kosten terugverdient door reclame?

Als die reclameboeren er voor willen betalen is prima, maar ik kan mij niet voorstellen dat reclame in de bioscoop meer impact heeft dan op tv.
Kan ook meer een voor mij persoonlijk dingetje zijn, elke vorm van reclame geeft mij jeuk en ik ga dan heel gezellig nog even op de telefoon verder dan dat ik naar die bende op tv/internet/bioscoop ga zitten kijken.
Eerlijk gezegd voelt reclame voorafgaand aan films tegenwoordig eerder gênant dan dat het de adverteerders iets op gaat leveren. Vooral reclames die je ook op TV ziet die 1 op 1 zonder de meerwaarde van een bios te gebruiken worden vertoond vind ik echt zonde van mijn tijd in de bios. Je betaalt een steeds hogere prijs voor je bios kaartje. Om maar te zwijgen over lokaal gemaakte promo filmpjes. De knulligheid straalt er vanaf. Eerder plaatsvervangende schaamte!

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier dat ervaren.
Men komt toch niet naar de bioscoop om reclame te kijken? Waarom zou je een product in de mark willen zetten om en dan zeggen dat je de kosten terugverdient door reclame?
er zijn er die er anders over denken jaarlijks is er zelf een event waarvoor je moet betalen om enkel naar reclame te komen kijken 8)7
In Duitsland is het zelfs nog erger dan in Nederland, en daar klaagde ook de mensen er over, en haalde ze de reclame er uit, en toen werden de kaartjes bijna 2x zo duur, en toen klaagde ze over de prijs van de kaartjes, en toen gingen ze maar weer de reclame er in doen.

Maar ja het is belachelijk, in VUE heb je 10+ minuten reclame en dan nog is 5+ minuten trailers van films, waarvan soms van de films die je ga kijken.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 augustus 2019 20:51]

Als je je bioscoop een beetje kent, dan weet je dat toch? Dan kan je ook die tijd gebruiken om je snacks te kopen en 5 minuten na "aanvangstijd" binnenlopen, vlak voor de trailers beginnen.
Tja, en dan een kutplek aan de zijkant omdat iedereen al zit. En die trailers hoef ik ook niet te zien. Kom je een 'kwartier' later (als het niet langer is) dan loop je het risico dat je niet eens meer naar binnen mag (nog niet meegemaakt, maar ze zullen er vast zijn).

Dus het is een lose-lose situatie in elk geval.
Ah, als ik naar de film ga, is het 9 v.d. 10 keer met gereserveerde plaatsen, waarbij ik altijd op tijd mijn favoriete stoelen reserveer. Bij vrije plaatskeuze is het een ander verhaal.
Ze zien mij al aankomen. Een prominent gereserveerde plaats ergens op de achterste rijen in het midden. Kom je daar aan en vraag je even vriendelijk terwijl de film net begint of iedereen even wil opschuiven zodat ik op mijn gereserveerde plek kan gaan zitten. Als het vol zit met 'jeugd' dan kun je die schappelijkheid wel vergeten. Ik hoor de termen "had je maar eerder moeten komen" en "Vooraan is nog plek zat" al.

Misschien ga ik naar de verkeerde bioscopen, maar die schappelijkheid hoef ik niet te verwachten. Kan je nog in je 'recht' staan, ik zit niet op discussies te wachten terwijl de hele zaal je zit aan te gapen.
Dat, en ze kunnen natuurlijk weer een tientje extra vragen voor een ticket...
De voorbeelden in het eerste filmpje vanaf ongeveer 0:35 werken toch alleen vanuit 1 positie in de bioscoop? Anders lopen lijnen niet goed door etc. Ik weet niet of dat nou zo'n succes zou worden...?
In elk geval is het geen cent waard als je op de eerste rij zit.
Mij lijkt het juist een extra dimensie toe te voegen met meer impact dan 3D...ik kijk er naar uit om het uit te proberen!
Idee is goed, de uitvoer ervan doet mij denken aan een 4K scherm in het midden met FHD schermen aan de zijkant want hadden we nog 'liggen'.

Maar goed, als dit geoptimaliseerd wordt denk ik dat het zeker wel iets extra's kan bieden aan toekomstige films. Zoals Avatar2. Bring it :)
Jah, dit konden we thuis ook al jaren hoor met 3 game monitors, en het verloop van die 2 flank schermen naar het middelste scherm lijken ook hier gewoon nergens op. Zolang dit te veel opvalt zit je naar mijn gevoel niet in een 270 graden bol te kijken , maar gewoon 180...
Hoe zit het eigenlijk qua kleurbereik in Nederlandse bioscopen? Ik heb onlangs 70mm imax mogen ervaren en de Kinepolis in Utrecht voelt niet echt bijzonder meer sinds...
Sinds ik films in Dolby Cinema heb gezien (Vue Eindhoven), wil ik niet anders meer. Super dynamisch beeld. Zwart is ook echt zwart en alles is rete scherp.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True