PC Building Simulator is beschikbaar voor consoles

Het spel PC Building Simulator was al even beschikbaar voor de pc en is nu ook uit voor de Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Zoals de naam al doet vermoeden, is het een simulator waarin spelers hun eigen pc kunnen samenstellen en bouwen.

Ontwikkelaar The Irregular Corporation licht toe dat er min of meer een verhaal of een carrièremodus in de consoleversie zit, waarbij het aan de speler is om in de pc-repareerwinkel van een oom het heft in handen te nemen. Via de kantoorcomputer komen opdrachten binnen en zodra klanten hun kapotte pc's hebben afgeleverd, is het zaak om bijvoorbeeld de computers schoon te maken, virussen te verwijderen, het geheugen te upgraden, koelpasta aan te brengen of een cpu te vervangen.

Naast dit repareeronderdeel is er ook een Free Build-modus, waarin een pc naar wens kan worden samengesteld. Daarvoor zijn duizenden echt bestaande onderdelen beschikbaar van fabrikanten als NZXT, Cooler Master en Fractal Design. Ook voor waterkoeling zijn de nodige opties beschikbaar en programmeerbare leds, kabelmanagementopties, overklokmogelijkheden en casemodding ontbreken evenmin. Na het bouwen van een pc kunnen er benchmarks worden gedraaid in 3DMark. Daarnaast is er een How to Build a PC'-modus, waarin gebruikers meer uitleg krijgen over componenten en het bouwen van een pc.

PC Building Simulator lijkt weinig of niet te verschillen van de pc-versie, die sinds maart vorig jaar beschikbaar is als Steam Early Access-titel. De simulator verscheen daarvoor al als alfaversie. De consoleversie gaat achttien euro kosten, maar is in de komende dagen voor ruim zestien euro te koop.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Joris Jansen

Redacteur

14-08-2019 • 10:19

114 Linkedin

Reacties (114)

Wijzig sortering
Ik zie een toepassing op scholen! De leerlingen die voor ICT kiezen in het voortgezet onderwijs kan je hier een hoop mee leren!

Eens kijken of een testversie voor docenten beschikbaar is. (kom ik op terug)
Waarom laat je ze gewoon niet knutselen met echte componenten? Voor een school zijn de componenten van 5 jaar geleden echt wel te betalen en veel leuker dan achter een computer zitten om een computer in elkaar te zetten.
Een klasgenoot van mij wist een Intel CPU passend te krijgen op een AMD moederbord. Needless to say dat het niet bepaald goed af liep :+
Wellicht is dat een van de redenen om niet (meer) met echte componenten te werken. Ook al moet ik zelf zeggen dat ik dát altijd wel leuk vond tijdens de ICT opleiding.
Fouten maken mág en is juist heel leerzaam ;)

Feit is dat heel de klas nu voor de rest van zijn leven weet dat Intel CPU’s niet passen op AMD boorden :)
Feit is dat heel de klas nu voor de rest van zijn leven weet dat Intel CPU’s niet passen op AMD boorden :)
Er was een tijd, nog niet zo héél lang geleden voor sommigen onder ons ( ;) ), waarin dat wél het geval was ;) En het is ook niet uitgesloten dat het ooit wéér zo is.
En zo zou het idealiter ook moeten zijn!

Duidelijke, open standaarden zijn een groot goed.

Wat dat betreft jammer dat Apple juist lijkt te neigen naar custom CPU’s. Anderzijds zijn er ook voordelen aan uiteraard, ook voor consumenten.
Ik begrijp dat wel. De stappen die Apple met CPU's maakt in vergelijking met die van Intel zijn een stuk groter. Als dit zo doorgaat haalt Apple Intel over een tijdje in. Het zou dan raar zijn dat je iPad meer computing power zou hebben dan je Mac. Ik zit daar niet echt op te wachten i.v.m. compatibility, maar de stappen die Apple maakt zijn gewoon gigantisch. Wellicht zit X86 een beetje tegen het plafond?
Je leest wel eens dat Intel (en dergelijke bedrijven) hun innovaties heel bewust gedoseerd uitbrengen, hogere beetje bij beetje uitsmeren over de jaren.

Dat is begrijpelijk want door een ‘buffertje’ aan te houden kunnen ze garanderen dat ze elk jaar netjes een beetje sneller / beter kunnen leveren, maar voor Apple betekent dat dat ze via nooit een voorsprong op de concurrentie kunnen krijgen. (Hooguit een beetje, voor een heel grote zak geld).

Door zelf te ontwikkelen kan dat wél.
Mee eens, van fouten kun je leren. Via een simulatie heeft dat geen gevolg (behalve in-game). Er is een goede reden dat piloten simulators gebruiken: vanwege de impact van een ongeluk. Een CPU slopen kan ook impact hebben. Tenzij je er veel (oudere) over hebt.
Reden te meer om te oefenen op oude onderdelen! Ik heb laatst m'n 10 jaar oude gamebak weggegeven. Mits je de correcte onderdelen gebruikt heb je daar nog een prima werkende computer aan, maar ik kreeg er geen cent meer voor. Beter om leerlingen te laten oefenen op dat soort letterlijk waardeloze hardware, lijkt me.
Ik heb het meeste geleerd en ook mijn interesse voor HW gewekt.
Door dat ik ooit dacht een 286-er te kunnen fixen door de BIOS EPROM van een andere 286-er te gebruiken.
En er achter te komen dat het niet werkte en vooral waarom.

Van fouten leer je best wel veel en soms is iets proberen gewoon de moeite waard.
Zoals live je AGP kaart verwisselen, ja dat kon ;)
Ik was een beetje lui op de technische dienst en bedacht alles om zo min mogelijk werk te hebben.

Dat zijn dingen die je niet leert via een simulator :)

[Reactie gewijzigd door wica op 14 augustus 2019 11:58]

Dat zijn dingen die je prima zou kunnen leren via een simulator wanneer dat ingebouwd is.
Ik weet niet of dat bij pc building simulator daadwerkelijk ingebouwd is, mijns inzien zou het geen sim zijn als het er niet in zit.
Bekijk hun roadmap.
https://favro.com/organiz.../51aa8dee298fc8d2258cb1c2

Is geen leermiddel, maar een verkoopmiddel.
Ik was een beetje lui op de technische dienst en bedacht alles om zo min mogelijk werk te hebben.
Daar komen vaak de meest creatieve en ingenieuze oplossingen uit voort. :)
Een klasgenoot van mij zette ooit een PC in elkaar zonder het moederbord op standoffs te zetten.

Het resulteerde in een leuk en rokend effect bij het aanzetten. (En direct weer uitzetten)

Wonder boven wonder werkte alles nog. Toen het wel correct werd geïnstalleerd.
Lang geleden was het normaalste zaak van de wereld dat zowel een AMD als een Intel cpu op hetzelfde moederbord paste...
Dat was toch in de tijd dat je op de DOA-afdeling al zoekend naar fouten de koeler van de cpu trok en met je vinger voelde of ie warm werd zodat je uit kon sluiten dat de cpu dood was? :+
In mijn tijd waren koelblokjes nog luxe/optioneel ;)
Ik werkte bij Tulip in Nieuw-Vennep via het uitzendbureau in '96-ish ;)
Dat was waarschijnlijk in de tijd tot de 486 want intel is express de pentium begonnen vanwege dat ze dan niet meer mochten kopieeren.
Intel CPUs hebben al een tijdje geen pinnen meer. Lijkt me dat er weinig elektrisch misging. :9 ?
Ik weet nog heel goed tijdens mijn opleiding kreeg de jongen naast me een floppy ide kabel in een cd-rom drive. En dan vragen aan de docent waarop de cd-rom niet werkte. Mooie tijden :-)
Vreemd genoeg hebben ze daar niet altijd belang bij.
Zo hadden wij als bedrijf contact gelegd met een lokale opleidingsinstelling.
Wij hebben vaak een aardige berg laptops en desktops die in de container belanden en dat elke maand.
Prima materiaal voor leerlingen!

Ze wouden het niet hebben. Terwijl we stagiaires rond hebben lopen van dezelfde instelling.
Waarbij regelmatig voorkomt dat de stagiaire zegt "Ik heb nog nooit een laptop/desktop gedemonteerd"

Vooral bij laptops is het toch iets waar je een 'feeling' voor moet ontwikkelen.
Misschien kunnen ze gebruikt worden voor dit soort acties?
plan: Tweakers Helpt-actie levert 277 pc's op voor stichting Leergeld
(oud artikel, maar wellicht wordt dit nog steeds gedaan)
Dat was, spijtig genoeg, een eenmalige actie. Heb me wel vermaakt bij het builden van die systemen.
Ligt echt compleet aan de opleiding en de leraren die daar rondwandelen of ze er wat mee doen of niet. De opleiding die ik gevolgd heb aan het Friesland College stond te springen om een beetje recente hardware om mee te puzzelen. De rest gebruikte ze in hun leerwerkplek omgeving om daar uit elkaar te schroeven, te recyclen of hergebruiken door onder kringloop prijs goedkope computers aan te bieden aan arme huishoudens. Ook geven ze hardware mee aan studenten om daar thuis mee te kunnen knutselen.

Maar mijn ervaring op andere opleidingen is, dat ze dat hele IT gebeuren totaal niet serieus nemen en men het prima vind als men vandaag de dag nog op oude IBM 486jes bezig gaat.

De kwaliteit van (MBO) IT opleidingen ligt volledig in handen van de leerkrachten, ik vind dat echt idioot.

Probeer anders meerdere opleidingen te benaderen, zullen er genoeg zijn die amper voldoende budget hebben en echt staan te springen om dat soort donaties.

[Reactie gewijzigd door batjes op 14 augustus 2019 11:24]

Vreemd genoeg hebben ze daar niet altijd belang bij.
Die denken vaak verder in de toekomst.

Waar gaat het afval naartoe.
Er kan wel een hele hoop tech geleverd worden, maar het moet uiteindelijk ook een keer afgevoerd worden.
En dat is niet gratis.

Als particulier kan je je oude pc/apparatuur prima naar de afvoer brengen, maar scholen hebben dat voordeel niet zo makkelijk.
School kan zich waarschijnlijk aanmelden bij Wecycle. Dan KRIJGT de school geld voor het op laten halen van oude systemen die niet meer werken en waar weinig educatiefs meer mee gedaan kan worden.
Ik herken dit 100%.
Ons bedrijf heeft exact dezelfde verhalen.
Simpel, want deze game gaat niet over PCs bouwen (het is een middel en niet een doel), maar over resource, time en money management. Je kan hiermee eindeloos experimenteren wat werkt en wat niet, maar ook veel fouten maken. Veel van dit soort spellen zijn ideaal om mensen te laten ontdekken of hun idee kan werken of niet.
het enige probleem wat ik hiermee zie is dat als je een idee wilt proberen en dat in het echt werkt, maar de developers er in dit spel niet (genoeg) over nagedacht hebben en het daar dus niet werkt.
Ik denk eerder dat het andersom is en dat niet alle bestaande componenten ooit gemaakt in het spel zitten c.q. worden toegevoegd de komende jaren en dan moet het ook nog precies kloppen wat er wel en niet te combineren valt.. ligt ook weer aan firmware, drivers en andere software… :P
Je kan een simulatie zo complex maken als je wilt, maar zoals gezegd is dit uiteindelijk een accounting simulator. Je moet aan het einde van de dag je rekeningen betalen en blije klanten hebben. Vele vinden het leuk om te knutselen en daar hun bestaan van te maken, maar niet beseffende dat er ook een zakelijke kant is. Deze game verpakt de zakelijke kant in keuzes maken waar je aan gaat knutselen en hoe.

Er is altijd te discussiëren of een variable ontbreekt, maar voegt het ook wat toe is de andere vraag. Het plaatsen van een voeding in dit spel is een klik en in het echt is het meer werk. Nu kan je alles uitwerken wat je moet doen, maar je kan ook gewoon aanklikken waarmee de voeding verbonden moet zijn en daar tijd voor rekenen.

Het is was grappig om te zien dat iemand op een gegeven moment alle virusinfecties telkens als eerste deed omdat het makkelijk geld in een korte tijd was. Het is voor vele ook een manier om te zien of ze van ondernemen houden of meer van knutselen of waarom de baas je elke keer op je huid zit om dingen op te leveren.
Dat raadde ik mijn informaticadocent ook aan, hij vond dit een goed plan en onze school heeft nog een aantal oude pc's die niet worden gebruikt. Jammer genoeg ging het bouwen niet door (ik heb geen idee waarom).

Ik vind dat scholen dit echt meer moeten gaan doen, want dan leren ze eens écht wat over hardware (in de praktijk), en niet alleen de theorie over verouderde hardware (onze methode fundament-online.nl is echt teleurstellend)
Uiteraard is dat leuker maar of het betaalbaar is.. Ik vrees van niet. Natuurlijk doe je als docent je best om het wel mogelijk te maken maar het echte knutselen als eindproject is ook een optie. Dan kan je met dit programma een hoop kennis opdoen.

Ik las dat je ook opdrachten krijgt van klanten die bij jou langs komen. Dat zijn leerzame momenten voor leerlingen. Mocht het mogelijk zijn dan zou ik als docent 3 verschillende klanten (situaties) aanbieden die ze tussen andere projecten door netjes af moeten handelen.

Zelf heb ik contact met onze ict afdeling die afgeschreven modellen ter beschikking wil stellen waardoor je zo nu en dan wel echt kan demonteren.
Bij ons zijn de pc’s na 3 jaar afgeschreven en worden de pc’s aan handelaren zoals hier verkocht voor een prikkie, gelukkig houden we er nu genoeg voor in de les (o&o), helaas wordt het vak ICT op steeds meer scholen opgeheven (niet verplicht en docenten niet te vinden).
Omdat een fuckup al een flink aantal tientjes kost als het al niet honderdjes zijn.

Daarnaast is het maar de vraag of als de componenten betrouwbaar zijn als de computers uit elkaar worden gehaald voor de lichting van volgend schooljaar.
Een computer in elkaar zetten is niet moeilijk en ook geen onderdeel van het lespakket informatica in het voortgezet onderwijs, al heb ik wel gehoord van scholen die het toch doen. Het enige wat je moet weten zijn de namen van de componenten, daarna ga je programmeren.
Ik heb dit destijds op mijn MBO ICT opleiding toch moeten doen (als klein onderdeel uiteraard).
Het probleem met dit soort lessen is altijd dat je met oude rotzooi opgescheept wordt, immers is het allemaal gebruikte/gedoneerde hardware van de IT afdeling of buitenaf.
Waarom is het een probleem dat je met "oude rotzooi" opgescheept zit? Je wil toch leren hoe je een computer in elkaar steekt? Het resultaat moet natuurlijk wel werken. Maar dat het geen hele snelle pc oplevert maakt lijkt mij niet uit?
Nja, ik had reeds ervaring met meerdere pc's.
Oké maar waarom is het dan een probleem dat je met "oude rotzooi" opgescheept zit?
Omdat het niet meer representatief is. Leuk die IDE harddisks en floppydrives, maar ook toen gebruikte niemand ze meer.
IDE harddisks en floppy's zijn ondertussen wel echt antiek. Maar dan nog, waarom zou je het niet zo leren? Of je nou een pc met floppy of cd-rom speler bouwt. Lijkt mij even leerzaam.
Als je een IDE-systeem kunt bouwen, lukt een SATA of nvme ook wel hoor. Het is namelijk belangrijker dat je leert hoe je lintkabels identificeert, geheugen/nvme/videomodules, cpu's, koelers, moederborden monteert etc, dan of dit een i7, Ryzen of 486 is.
Als het nieuwe hardware zou zijn geweest was het onbetaalbaar. Het is niet up to date te houden en tevens "verdwijnt" er met nieuwe hardware te veel.
En dus heb je hier de digitale oplossing ;)
Dat klinkt al logischer dan op een middelbare school.
Jou statement over dat je de namen moet kennen en daarna moet programmeren is wel een beetje kort door de bocht.

Er zijn inderdaad opleidingen waarin dit zal gebeuren, echter zijn er ook informatica opleidingen waar je hier meer over leert en bezig gaat met virtuele machines en netwerken.

Daarnaast is het niveau ook verschillend met de invulling. Op MBO niveau 4 ging het er snel door heen terwijl op 2/3 er veel meer mee gedaan wordt.
Op HBO wordt de PC niet eens aangeraakt.
Durf niet te zeggen of ze er van uit gaan dat je een PC in elkaar kunt zetten of dat het niet aansluit op de lesstof/beroepstaken.
Dat is het leuke aan informatica op het voortgezet onderwijs. Er is geen lespakket. De overheid heeft bij elk vak dingen opgesteld wat de leerling moet kennen. Informatica heeft geen eisen. Dus het wordt ook steeds anders ingevuld. Ook niet elke school hoeft dit aan te bieden.

Ik hoor mensen die met een soort van verbasterde Java hebben gewerkt, andere dan weer met python.

Ik heb op de middelbare eerst (van een oudere docent) HTML, CSS, binair rekenen, hexadecimaal rekenen, een soort van turtle code maken (dus in feite 10V 360R (dus 10 vooruit, 360 graden rechtsaf draaien)). Het jaar erop ging hij met pensioen, toen kreeg ik een man die uit het bedrijfsleven kwam, en die kwam met dingen aanzetten als Javascript, en als laatst een echt project, dus dan moest je of een app, webshop, game maken. Klinkt leuk, was het ook, alleen wordt er bij dit project keihard gewerkt door de echte ICT mensen uit de klas, en de andere mensen die draaien er een beetje om heen.
In mijn tijd (1994-199) werd op het MBO slechts heel beperkt aandacht hieraan gegevenn(op 3 van de 60 leerlingen van mijn jaar na (ver)bouwde/upgrade iedereen zijn eigen desktop), dus de enkeling die dit soort zaken niet wist kon gewoon terecht bij de leraar die bij de meeste van ons gewoon maar een beetje kon kletsen en met zijn armen over elkaar staan(en als je alles wist en de docent ervan overtuigde hoefde je niet meer te komen. Het was IMHO voor veel van ons ondenkbaar dat iemand die niet snapte hoe een computer werkte aan een dergelijke opleiding begon, want dan ging je toch iets doen wat je wel kende/interesseerde?

Hiernaast moet ik ook nog opmerken dat op mijn middelbare school in de 2e klas, op alle niveaus eenblokuurr per week informatie gegeven werd, waar ook de basiscomponenten(CPU, geheugen, harddisk, moederbord, grafische adapter, besturingssysteem) werd uitgelegd. Maar het meerdendeel van de tijd werd hier besteed aan gebruikerstoepassingen(spreadsheet, database, tekstverwerker, en hoe je opdrachten op floppy zette om ze in te leveren bij de docent)
Bij mij begon het hardwarematig uit elkaar halen van computers pas op het MBO hoor... en daar kan je prima antieke hardware voor gebruiken die je met een extreem beperkt budget kan bemachtigen als je een beetje je best doet.
Hardware wordt allemaal wel beter maar de basics zijn eigenlijk nooit veranderd als je kijkt naar de desktop computer zoals we hem gebruiken.
Als je een computer uit de 90's in elkaar kan draaien lukt je dat ook wel met de laatste generatie Ryzen.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 14 augustus 2019 10:55]

Ik weet niet of je eens rond hebt gekeken maar veel pc's worden er niet meer gebruikt. PC bouwen als hobby is leuk maar tegenwoordig doen veel mensen alles op een tablet of gsm en daar valt niets meer aan te knutselen. Als er iets met zo'n toestel is halen mensen toch een ander of komt het ding terecht bij een laagbetaalde reparatiemedewerker of Aziaat. In de ICT opleidingen kunnen ze hun tijd beter gebruiken.
Ehm heb je wel eens binnen gekeken bij een bedrijf?
Bedrijven hebben vaak nog merendeels Pc's staan, en de meeste systeembeheerders zullen daar toch wel eens een ander component in moeten kunnen steken.
Het is dus niet zo dat het verspilde moeite is om dit te leren. Uiteraard hoeft hier maar een klein blok aandacht aan geschonken te worden, want echt moeilijk is het niet.
De laatste 12 jaar bij verschillende bedrijven gewerkt, en 99% is laptop, 1% een desktop. Dat component insteken beperkt zich dan tot een ssd disk of een geheugen module..
Dan kom je in hele andere bedrijven als ik. Alleen management zie ik met laptops.
Ik heb laatst anders nog de USB oplaadpoort van m'n telefoon vervangen. Zonder kennis van repareren van PC (en later laptop) zou ik hier nooit aan begonnen zijn.

In het ergste geval draait een kantoor ook op laptops, niet zo snel op alleen telefoon/laptop.
En alle websites draaien tegenwoordig ook op tablets in een serverrack?

Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe een computer of systeem werkt (wat doet RAM/CPU etc) om te begrijpen hoe de code die je schrijft effect heeft of efficiënter kan.
Klinkt als een oplossing voor een niet bestaand probleem. Het lijkt me veel beter om die leerlingen iet in hun handen te drukken i.p.v. het in een stukje software te proppen.
Hierover heb ik wel eens contact opgenomen met de ontwikkelaar en de uitgever. Er werd wel over nagedacht indertijd, maar ik heb hier verder nooit meer wat van gehoord.

De tutorial die erbij zit is sowieso erg interessant, omdat je veel informatie krijgt over de verschillende categoriën onderdelen.
al onze afgeschreven werkplekken/servers/switches etc, gaan naar de techniek afdeling voor hands-on praktijk ervaring. scrhoeven/timmeren (met handjes werken) leer je niet virtueel - het kan helpen - maar kan praktijk niet ervaren.
Hardware veranderd met de dag, Ik vrees dat een simulator leuke spielerij is maar als het geen tijdige updates krijgt zal het nooit de juiste leerstof geven waarmee je een school kunt verlaten, alsof je leert dat langspeelplaten en cassettebandjes de huidige muziek opslag mediums zijn.
En wordt er wel bij ICT opleidingen hardware kennis gegeven of is het oppervlakkig in de vorm van soorten bussen, kaartinterfaces, processoren etc.?
"Ik zie een toepassing op scholen! De leerlingen die voor ICT kiezen in het voortgezet onderwijs kan je hier een hoop mee leren mooi mee afschrikken!
"


FTFY :)

[Reactie gewijzigd door Heroic_Nonsense op 14 augustus 2019 13:42]

Met als eindbaas; de tante van de buurvrouw die vraagt of je ook haar pc kan nakijken want haar Google doet het niet meer
Met als eindbaas een tijdreis naar de eind 90er jaren vroege 2000's naar die buurman die Limewire op zijn PC heeft gezet en nu allemaal "van die schermpjes" krijgt.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 14 augustus 2019 10:57]

Wist je dat je Limewire Pro kan krijgen, met Limewire!?
Mooi zo'n echte simulatie.
Moet je daarop dan ook het OS en de drivers installeren + instellen van het wifi-netwerk? ;)
En ook inclusief bestellen van onderdelen waarvan de levertijd ineens wordt aangepast, ontvangen van een DOA videokaart en vervolgens 3 weken wachten voordat je een nieuwe heb ontvangen? ;)
Klopt, met wel pas na kopen van de realtime nvidia dlc.
Moet je daarop dan ook het OS en de drivers installeren + instellen van het wifi-netwerk? ;)
En ook inclusief bestellen van onderdelen waarvan de levertijd ineens wordt aangepast, ontvangen van een DOA videokaart en vervolgens 3 weken wachten voordat je een nieuwe heb ontvangen? ;)
Als EA het uit zou brengen zouden dat twee aparte DLC's zijn geworden. Maar die konden dan ook weer met een season pass afgekocht worden natuurlijk! :+
Ik zie wel zo’n versie als vervolg voor me, voor gevorderden.

*kuch* #HACKINTOSH *kuch* :Y)
Bij Hardware Engineer heb je wel drivers voor gpu en moederbord. Ook mining is daar een ding. Ook bios beepjes.

Hardware Engineers is ook aan te raden, alleen geen licenties voor merken (dus azuz, windoor, ect)
Kantoor automatisering onderhouden op en console :+
Voor de console gebruikers die eens aan een echt gamesysteem willen sleutelen? :+

Grapje, grapje...
Kantoor automatisering toch? :+ :+

Weinig gamesysteem aan....

Hap hap :+
Leuk spel! Niet helemaal passend op consoles natuurlijk maar heb me er wel een aantal uur mee vermaakt. Al is het ook voor een groot deel marketing van enkele grote merken van PC componenten.

De diepgang van de management is niet erg indrukwekkend, de nadruk
ligt op het PC’s repareren. Met een beetje moeite een extra werkbank bij elkaar sparen om aan twee PC’s tegelijk te werken is leuk maar niet noodzakelijk.
Heb deze voor de PC gespeeld, bij elkaar een uurtje. Leuke spel maar het wordt helaas snel eentonig
Klopt, heb de game en het wordt snel irritant - heen en weer slepen met virtuele USB sticks, wachten op gesimuleerde benchmarks en virusscanners en constant geklooi met kabels. Na 10 virtuele pc's was ik er wel klaar mee.

Je kan net zo goed een oude pc uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.
Je kunt een upgrade doen die alle kabels direct vanzelf aansluit ;)
Tja, wat moet je hier nu van zeggen. Ik zie ook vooral een markt voor educatieve toepassingen. Eerst op de simulator de basis leren, dan verder met echte hardware. Het is wel een sneaky actie om pc gaming te promoten... O-)
heel internet/youtube staat vol met how to build a computer :)
Volledige guides, stap voor stap, kabel voor kabel. Waterkoeling staat ook al helemaal uitgelegd.
zou bijna niet weten wie hier 16 tot 20 euro voor betaald. Leuk om als demo een keer gedaan te hebben, maar na 1x een computer bouwen ben je t toch zat :D?
De 'uitdaging' in dit spel zit 'm niet echt in het steeds opnieuw bouwen van de computer zelf maar naar mijn idee in het voldoen aan de verzoeken van de klanten. De één wilt een NASA PC en de ander heeft genoeg aan een houten pc. Je kunt vervolgens zelf bepalen wat voor pc je maakt en uiteraard welk budget daar aan vast hangt.

Er zit in de carrieremodus van dit spel ook een soort progressie in de game waarbij je per level betere hardware kunt kopen en je pc sneller in elkaar kunt zetten etc.

Ook dit ben je wellicht op den duur weer een keertje zat maar welke game eigenlijk niet?
Het is een management game, niet zo zeer een leer een computer bouwen game. Je krijgt te maken met steeds meer orders, dus je moet steeds meer onderdelen op tijd bestellen en meer tools kopen om nieuwe opdrachten bij te krijgen enz.

Overigens is het als beginner denk ik wel goed om het eens te spelen. Zo leer je meteen de goede socket voor je CPU te pakken en de goede geheugensnelheid etc. Maar nogmaals, dit is ondergeschikt aan de management game.

Ik ben het wel zeker met je eens dat het na een tijdje repeterend is. Ik heb het dan ook slechts enkele uren gespeeld.
Is dit nou een game of een hulpactie voor console gamers?
Het is een management game. Met de technische kant van pc bouwen inbegrepen.
Ik moet zeggen dat ik het maar een aantal uur heb gespeeld op de PC.

Het is een spel waarbij je in het begin vooral als bijbeuner begint computers te "fixen" met kleine dingen. O.a: Computer verhelpen van virussen en schoonmaken van de hardware. Je krijgt steeds "moeilijkere" klussen bijvoorbeeld vervangen van hardware, hardware op tijd moet bestellen en het halen van je deadlines. Een management spel dus.

Omdat ik het spel niet heb uitgespeeld weet ik niet of het bouwen van complete systemen van scratch erin zit.
Ik probeer dit in real life al te ontlopen ....
Zodra er maar bekend raakt dat je enigzins 'verstand' of 'affiniteit' hebt, lijkt het ineens de goal in life te zijn om iedereen maar te moeten helpen.

Er is ( uiteraard ) zelfs een GOT topic over

Ervaringen met onbeschofte kennissen die tech support eisen
met een betere processor en soms beter uitziende kasten.
Dat hangt af van je gamesysteem budget ;p

"Beter uitziende kasten" is overigens wel het minst relevante verschil.
aanwezigheid van een grafische kaart en een krachtige cpu zijn wel zeer relevant maar soms steekt men het geheel in "beter uitziende" kasten oordeel zelf of het beter is.
Games zijn ook gewoon normale applicaties die hogere grafische eisen hebben...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee