Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dead or Alive 6 uitgesteld tot 1 maart

Ontwikkelaar Team Ninja en uitgever Koei Tecmo maken bekend dat Dead or Alive 6 vertraging oploopt. De game verschijnt niet op 15 februari, maar is uitgesteld tot 1 maart. Het team krijgt extra tijd om de balans te verbeteren.

Uitgever en ontwikkelaar willen niet alleen de balans aanpassen, in de extra weken die Team Ninja krijgt, willen ze ook de gameplay en 'expressiviteit' van Dead or Alive 6 verbeteren, stelt producer Yohei Shimbori, die zich verder verontschuldigt voor de vertraging. Dead or Alive 6 verschijnt nu op 1 maart, voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One.

Vrijwel tegelijk met de bekendmaking van het uitstel stuurt uitgever Koei Tecmo een tweet de wereld in die doet vermoeden dat er een demo van de game gaat verschijnen. "Misschien is de tijd gekomen om onze vechters de kans te geven hun skills te TESTEN", luidt de wat cryptische omschrijving. Een datum en de platforms waarop de demo zou verschijnen, worden niet bekendgemaakt door de uitgever. Fans wordt aangeraden om de Twitter-account van de game te volgen.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

09-01-2019 • 12:18

32 Linkedin Google+

Reacties (32)

Wijzig sortering
Ik wordt door dit soort spellen toch wel te snel afgeleid wegens overdose aan boobs :P

Ben redelijke benieuwd wat de nieuwe generatie feministen hiervan vinden...
Als ik me niet vergis zijn dit soort games ook niet echt een probleem geweest in vergelijking met GTA bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door NBAasDOGG op 9 januari 2019 13:11]

Team Ninja staat erom bekend dat ze van rond borstige vrouwen houden in hun spelletjes. Ze hebben als voordeel dat ze in japan gevestigd zitten en niet in amerika. Over het algemeen doen ze daar wat minder moeilijk over dit soort dingen.

Daarnaast is het natuurlijk ook maar net hoeveel aandacht je als ontwikkelaar aan dit soort gezeur besteed. Waarschijnlijk zijn die zogenaamde feministen niet echt onderdeel van hun demografie, dan hebben ze hier minder boodschap aan.

[Reactie gewijzigd door JackJack op 9 januari 2019 14:06]

Team Ninja staat erom bekend dat ze van rond borstige vrouwen houden in hun spelletjes. Ze hebben als voordeel dat ze in japan gevestigd zitten en niet in amerika. Over het algemeen doen ze daar wat minder moeilijk over dit soort dingen.
Dat is nu mooi afgelopen met het nieuwe beleid van Sony helaas. Sony wil nu nog meer zelf de controle over wat er wel en niet op hun console wordt gepublished en verwacht dat bepaalde dingen gecensureerd of verwijderd worden. Zo zie je bijvoorbeeld dat Senran Kagura bepaalde modus moet weglaten omdat Sony het te vrouw onvriendelijk vindt terwijl PEGI en ESRB het prima vonden want de modus komt wel op de PC.

Dit trekt zich ook door naar Dead or Alive. Ze hebben in Japan Dead or Alive Xtreme 3 Scarlett aangekondigd een "nieuwe"versie van DOAX3 met nieuwe characters en functies maar bepaalde items zijn weggehaald op de ps4 versie zoals de black jet fan. Deze item zorgt ervoor dat de Bikini van de meisjes extra los komt te zitten of een bepaalde gel waardoor alles extra stuitert. Deze functies zitten wel in de Switch versie en in de oude versie van DOAX3 voor de ps4. Dus Ja er is keuze maar de meesten mensen weten dat de PS4 versie de best verkopende versie altijd is in de DOA serie dus belangrijk voor de eerste indruk.

Ik denk ook deels dat het de reden is waarom Dead or alive 6 het spel dat nu uitgesteld is wat minder seksueel getint is dan het vorige deel. Wat ik wel vreemd vind aangezien ze heel veel bikini dlc verkocht hebben voor 5. Ja ik denk dat na de release er ook voor dit spel een hoop dlc gaat uitkomen waaronder bikinis om het goed te maken. Maar ik merk nu al dat een deel van de fans niet hierop zit te wachten aangezien de eerste indruk al zo goed als verpest is. Vooral omdat hun marketing campagnes in het westen en in japan bijna het tegenovergestelde zijn waar de focus ligt.

Ikzelf kijk eerlijk gezegd niet zo uit naar DOA 6 als ik naar de vorige games uitkeek en ik speel deze serie al sinds Dead or Alive op de Dreamcast. Dit ligt niet aan het feit dat er minder seksueel getinte onzin inzit maar meer op het gebied van gameplay en extras die nu dlc worden. 1 van de dingen dat echt een stuk minder is geworden in de spellen na 4 zijn de stage hazzards. Waar DOA zich vooral in onderscheid van de andere vechtspellen was dat je niet alleen tegen je tegenstander vocht maar ook tegen de omgeving. Dit was voor mij de nummer 1 reden waarom ik dit spel zo leuk vondt. Iemand van een berg aftrappen kon iemand half zijn leven kosten of je vecht op de chinese muur waar je iemand de hele muur af kan trappen.

Dit is een stuk minder geworden omdat Tecmo Koei inzet op de E-sports cultuur voor het spel en als je dit competief wilt spelen is het natuurlijk niet leuk als je groot deel van je leven kwijt raakt aan de omgeving. Andere deel wat ik minder vind ligt aan de extras. Vroeger had je echt een hoop costumes om uit te kiezen het grootste deel hiervan is helaas allemaal dlc geworden ipv in verschillende modi het proberen te unlocken ervan om als laatste en moeilijkste opdracht een bikini te unlocken voor je vechter. Het was voor mij het heerlijke toetje na een geweldig maal. Om je vechter in wat meer sexy kleding te zien.

Maar in moderne DOA lijkt het meer het hoofd maal te zijn dus snapte daar in wel dat ze dat wilde veranderen. Maar dat betekend niet dat je moet proberen alles weg te halen en doen alsof het niet bestaat zoals in 6. Ook ben ik persoonlijk wat minder tevreden over de redesigns van doa 5 waardoor ik minder enthousiast ben als laatste is de graphics update en animatie ook niet echt anders dan 5.
Voor mij is DOA al sinds de eerdere deeltjes weinig meer dan een herhaal oefeningen met betere graphics. Heb sinds deeltje 3 geen DOA games meer gekocht, en zal dit wss ook niet meer doen. Het hele vecht genre is een beetje gestagneerd, terwijl er genoeg mogelijkheden zijn in mijn ogen.

Dat van Sony wist ik niet. Ergens wel te begrijpen natuurlijk, het blijft hun platform. Senran Kagura ken ik niet, maar ik denk dat ik aardig begrijp welke kant dit spel uitgaat. Japan is erg goed in het afbeelden van jonge meisjes in ongebruikelijke situaties, en ikzelf kan goed begrijpen dat ergens een grens ligt.

DOA vindt ik een ander verhaal, dit zijn gewoon volwassen vrouwen. Dat alles steeds meer "Family friendly" moet vindt ik erg jammer. Er zijn gewoon verschillende doelgroepen binnen de game industry. Helaas durven veel bedrijven geen risico's meer te nemen, en vindt iedereen tegenwoordig dat ze overal maar een mening over moeten hebben. Als een game gericht is op een totaal andere doelgroep zijn er toch mensen die ff moeten laten weten wat er allemaal wel niet deugt. En helaas hebben dankzij social media dit soort meningen ook een platform, en worden deze nog eens uitvergroot. Terwijl ze eigenlijk helemaal niet met het oorspronkelijke spel te maken hebben, en het niet eens zullen kopen.
Ja ik begrijp zelf ook wel dat sony bepaald wat er op hun consoles mag uitkomen maar er zijn grenzen en kan grote financiële gevolgen hebben voor publishers. Het gaat zelfs zo ver dat spellen die toen bijna gold waren opeens niet meer uitgebracht mochten worden. Terwijl het spel al door de PEGI en ESRB was gegaan en de limited editions al klaar waren alleen het spel moest nog naar de drukker. een voorbeeld hiervan is Omega Labyrinth Z dit is een spel dat wel in Japan is uitgekomen maar niet in het westen vanwege seksuele content.

Ook Senran Kagura is uitgesteld vanwege aanpassingen die op het allerlaatste moment gedaan moeten worden. Nog even te verduidelijking Senran Kagura is een beat em up game die idd seksueel getint is. Als jij of je tegenstanders schade oplopen scheuren de kleren. De meisjes in het spel zijn tussen de 15 en 27 jaar oud. Wat er veranderd moest worden was een intimacy modus. Je kan dan de meisjes overal aanraken en "bevriend" met ze worden. Zit al aardig lang in de voorgaande spellen ook. Tevens zit deze modus ook gewoon in Dead Or Alive Xtreme. Dat vind ik raar dat alles al geoordeeld is door alle checks heen en dan opeens iemand besluit dat bepaalde dingen niet okay zijn voor bepaalde spellen wel en voor andere niet. Laat het gewoon door een betrouwbare onafhankelijk orgaan beoordelen of spellen wel of niet door kunnen.

Als Sony met zijn 3rd party ontwikkelaars meedenkt kunnen ze veel eerder ingrijpen of veranderingen suggereren. Maar dat zal met verloop van tijd en nu die regel langer in werking is wel beter lopen. Ik denk daarom dat er eventuele aanpassingen gedaan moesten worden van Sony voor Dead or Alive 6 en daarom eventueel uitgesteld is of nog grote bugs die moeten worden opgelost. Maar dat zijn slechts aannames want je kan niet zo heel veel veranderen in 2 weken extra ontwikkelingstijd. Het spel zelf heeft ook nog niet een hele lange ontwikkelingsfase gehad als ik de interviews mag geloven.
Het is maar zeer de vraag of dit spel gecensureerd wordt, en zeker in Europa....
"Zeker in Europa" betekend niks met het nieuwe beleid van Sony. Aangezien Sony nu zelf oordeelt per game wat wel en niet mag op hun console. Vandaar dat vooral japanse fans getroffen worden door dit en ook ophef veroorzaakt onder westerse fans. Sinds de playstation tak van Sony naar Amerika is verhuist hebben ze vrij weinig te zeggen in Azie maar ook in europa. Er zijn al meerdere vragen gesteld over het censuur beleid. Hier is een voorbeeld van hoe Sony Azie het zegt te behandelen.

"one fan asked Sony Interactive Entertainment Japan/Asia President Atsushi Morita about the censorship policy and how they could balance both freedom of expression and games that are aimed at adults.

“About the censorship, we tried to meet global standards,” he is reported as saying. “Regarding the balance of the freedom of expression and safety for children, it’s a tough problem to deal with.”

Read more at https://www.gamerevolutio...#XqLq6Uq8Igdql7r7.99"

Of dit betrekking heeft op Dead or Alive 6? Wat ze tot nu toe laten zien wel. Dat komt omdat er tot nu toe vele sexy dingen zijn weggehaald uit oude delen zoals: alle borsten zijn verkleind, de "kijkgaten"van costumes zijn kleiner, er wordt niet veel over bikinis gepsroken en ook de speciale engine voor de borsten is verwijderd uit deze game. Want ze willen dit een serieuze vechter laten zijn. Dus er zijn zeker stappen terug gedaan wat betreft fanservice. Of dit zelf censuur of wat dan ook is weer een andere discussie, maar het punt is er is minder fan serice en dat is de richting die vele Japanse games gewild of ongewild opgaan.
Veel van deze spellen werden naar mijn weten voorheen toch heel niet buiten Azie uitgebracht? Door inmeninging van "westerse" belangen wordt dit waarschijnlijk terug geschroeft. Op steam bijvoorbeeld zie ik de laatste tijd juist veel meer van dit soort games verschijnen. Nou zal ik ze zelf nooit kopen, maar ik denk dat dit voor geinteresseerde toch een groot plus punt is?

Wat jij beschrijft is een trend die je in heel de game industrie ziet. Alles wordt helaas steeds meer mainstream, en unieke games met een speciale doelgroep worden steeds zeldzamer. Erg jammer, maar bij de mainstream valt nou eenmaal het meeste geld te halen. De trend is om zo weinig mogelijk risico te lopen, en zo veel mogelijk geld binnen te harken.
Veel van deze spellen werden naar mijn weten voorheen toch heel niet buiten Azie uitgebracht?
Het begon juist beter te worden. Dankzij de opkomst van digitale distributie en het toestaan van beperkte druk van games is juist tijdens het einde van de PS3/Vita periode en het begin van de ps4 juist heel veel spellen uitgebracht die normaal niet zouden uitkomen. Er begonnen zelfs publishers focus te leggen in niche games in Europa zie een Pqube, Marvelous met een europese tak etc. Bijvoorbeeld een Gal Gun of een Under night waren ondenkbaar maar dankzij de verkopen via die platformen konden ze uitbreiden en meer publiceren.
Op steam bijvoorbeeld zie ik de laatste tijd juist veel meer van dit soort games verschijnen. Nou zal ik ze zelf nooit kopen, maar ik denk dat dit voor geïnteresseerde toch een groot plus punt is?
Grappig genoeg was het juist Sony die vroeger de mogelijkheid bood aan publishers van niche Japanse games zich hier in Europa te ontwikkelen. We zien dat nu opeens overgaan naar steam en Nintendo die er meer ruimte toe laten. Het voordeel klopt wat je zegt de games zijn op bepaalde platforms makkelijker te verkrijgen. Maar vaak zie je toch dat de sony console de beste verkopen krijgt wat betreft niche Japanse game omdat ze die naam hebben opgebouwd en in het verleden games vaak exclusief op Sony consoles te spelen was.

Nier Automa is bijvoorbeeld heel erg populair geworden en de meeste verkopen zijn geweest op de ps4 maar er is ook een Steam versie. Daarom denk ik toch wel dat het belangrijk is voor de toekomst dat Sony het goed blijft doen en dat Japanse games deels toch wel afhankelijk van Sony blijven. Aangezien de Japanners zelf ook deze games op de PS4 spelen. Ik ze ook vaak klagen over dat de Japanse spellen op Steam niet eens in Japan zelf worden gepublished.

De reden hiervoor is dat er bijna geen game market op de pc voor de Japanners zelf. De Japanse games die je nu op Steam ziet verschijnen zijn vaak al spellen die al op de pc zijn uitgebracht en dat zijn vooral visual novels en vele vol erotische spellen die niet op de Consoles mag gepublished worden. Daar hebben ze die naam opgebouwd PC is alleen voor Otaku van zeer erotische niche games zelfs in Japan.

Het is ook goed dat de games nu meer multiplatform gaan en de publishers werken aan laten zien dat het ook op andere platformen kan. Helaas is het vaak het geval dat de games veel later uitkomen op de PC en de Switch dus veel mensen voelen zich in het nauw gedrukt. Of het eerder spelen met censuur of hopen dat ze het later alsnog uitbrengen op de Switch/Steam en dan veel later kunnen spelen. De publishers moeten dus nu laten zien dat ze het zonder Sony kunnen en dat is als je maar een klein bedrijf bent lastig. Ik zie nog te vaak dat publishers met de winsten die ze maken op de Sony release de ports naar Steam en Switch doen.
Nou aan de DOA6 interview van Eurogamer zijn ze niet bepaald blij met DOA6, maar ze zijn met geen enkel spel blij, die vooral mannen veel spelen, Eurogamer heeft zelf de video van YouTube verwijdert omdat mensen dat linkse/feministiche/SJW gedoe zat zijn de backlash in de comments van mensen die dit gezeur zat zijn, zo als hunterrnl hier boven zij.

Ben benieuwd hoe hij woord als hij uitgebracht woord.
Ze zijn nog aan het scouten voor nieuwe volleybal locaties? Of badpakdesigns? :P

[Reactie gewijzigd door Vrijdag op 9 januari 2019 12:45]

Ben waarschijnlijk de enige, maar ik keek hier wel echt naar uit. Nu nog twee extra weken wachten. T.T
Ik vraag me altijd af bij dit soort games wanneer de beledigde mensjes dit spel vinden. Tot nu toe nooit echt veel gezeur over gehoord.
Was nog best wat gezeur rond de beachvolley versie, maar dat waren de games in de tijd dat het meestal nooit zo'n probleem was, hele feminist hype is toch meer iets van recente jaren.
Volgens mij heeft Koei Tecmo destijds nog een uitspraak gedaan dat het ontbreken van een westerse release van DOA:X3 lag aan dat de westerse markt te klein was voor zo'n type product en dat het de kosten niet kon verantwoorden, iets met localization, persen van DVD's, reclame en whatnot.

Tegenwoordig lijkt me dat trouwens niet zo'n groot issue. Als ze dit als een digital only iets uit zouden brengen op PC/PS4/XB1/Switch dan kunnen ze voor een groot gedeelte de kosten al drukken. Reclame heb je bij zoiets vrijwel niet nodig. Veel mensen kennen het inmiddels al, en anders zorgt eventuele controverse wel voor gratis reclame :)
Klopt niet helemaal wat je zegt. Game is niet uitgebracht wegens sommige factoren zoals de Amerikaanse/UK game media en een bepaald groepje gekkies die 100% zeker de game zouden neer sabelen en verder gaan dan alleen *bah poep* game roepen. Het heeft geen nut om daar geld in te gooien.

Goed voorbeeld was natuurlijk DOA6 interview van Eurogamer. Helaas is het hele interview verwijderd na backlash in de comments van mensen die dit gezeur zat zijn. Het ging vooral over vrouwen, vrouwen en vrouwen. De developer werd gewoon in een hoekje gedrukt. Alsof hij sexist of slecht mens was. Niks over de game zelf.

Ik snap trouwens dat gezeur over bouncing boobies niet. Je kan ze namelijk gewoon uitzetten.

DOAX3 is trouwens gewoon te krijgen in het Engels bij PlayAsia. Er zijn al Japanse uitgevers die op deze manier zonder gezeur hun games in het westen willen krijgen en tegelijk zuidoost azie veroveren.

[Reactie gewijzigd door Hunterrnl op 9 januari 2019 13:53]

Ik zeg ook niet dat wat Koei Tecmo zei de uiteindelijke reden was, maar er komen meer zaken bij een release kijken dan alleen wat mensen schreeuwen. De hele investering voor een normale release is het dan ook gewoon niet waard, en dan begrijp ik ook best dat je het op een andere manier aanpakt. Er zijn tegenwoordig al best veel spellen waar zelfs in japan al standaard een engelse vertaling in zitten, dus digitale reases zijn daardoor sowieso al een stuk makkelijker.

Dat uitzetten van de physics zit er zelfs al vanaf DOA1 in, dus het eruit halen is daarom niet alleen onlogisch, maar ook gewoon onrealistisch... Als gezette kerel ben ik me namelijk ook heel erg bewust van irl moob physics......
Daarom heb ik het over nu ;)

Gezeik allemaal, het zijn maar pixels
Ik zie wel nieuwsberichten langskomen over Sony die games (laat) censureren maar ik weet niet of dat hier ook speelt.
Sta je ook niet echt voor je product als je het censureert.
Eindelijk een mooi excuus om mijn zoon in elkaar te trappen te verslaan, virtueel uiteraard :Y)
Balen, geen switch uitvoering! Ik vind het heerlijk om fighters op een portable te spelen, kun je er makkelijk ff bij pakken en een match is niet extreem van duur.
Ja, op de ps3 maar was er niet van onder de indruk....vond de demo van DOA5 op de PS4 ook niet boeiend. Zal wel aan mij liggen...
Het schijnt dat de bounce parameter nog wat moet worden getweakt ;)

DOA, dat speelde ik vroeger maar voor 1 ding (twee eigenlijk). En dan de film..
Film? Wat bedoel je precies?
Heb hem toevallig een paar dagen terug op blue ray binnen gekregen. Ik wilde hem weer een keer gaan kijken dus maar via Ebay besteld :P ik vond hem persoonlijk erg leuk wel een keer of 3 gezien.
de DOA serie is best een competente fighting game serie. Heb je ooit een van deze fighters gespeeld?
Borsten bewegen nou eenmaal. Je kan de bouncing boobies gewoon uitzetten in de settings van DOA.
Het feit dat die optie al in het spel zat was voldoende om het niet serieus te nemen...


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True