Apple repareert iCloud voor Windows 10 October 2018

Apple heeft een nieuwe versie van zijn iCloud voor Windows-software uitgebracht, die compatibel is met Windows 10 October 2018. De vorige versie had compatibiliteitsproblemen, die onder andere maakten dat de synchronisatie van gedeelde fotoalbums stopte.

De update brengt iCloud voor Windows naar versienummer 7.8.1. Bij de ondersteuningspagina meldt Apple dat de software werkt in combinatie met Windows 7 of latere versies. Bij iCloud voor Windows 7.7 stond nog dat deze Windows 7 tot Windows 10 April 2018 Update vereiste.

In combinatie met Windows 10 October 2018, de meest recente en door problemen geplaagde versie van Windows 10, hadden veel gebruikers van iCloud voor Windows last van diverse bugs. Onder andere de synchronisatie met de Foto's-app liep spaak. Microsoft erkende dat er problemen waren en blokkeerde de October 2018-update voor gebruikers van de iCloud for Windows-app, zodat Apple zijn software kon bijwerken.

iCloud for Windows

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-11-2018 • 10:42

47

Reacties (47)

Sorteer op:

Weergave:

Apple moet toch echt zijn windows-act bij elkaar krijgen als je het mij vraagt.

Al jaren geeft iCloud voor windows problemen met outlook agenda's (duurt minuten voordat je je kalender kan openen). Issue is ook al bekend maar Apple doet er niets aan. Zelfde met die foto intergratie die vaker wel dan niet werkt.

En dan hebben we nog iTunes, wat echt van een Apple onwaardig niveau is. Was tevreden met Apple Music maar het is puur iTunes waardoor ik uiteindelijk toch weer terug ben gegaan naar Spotify, het is gewoon niet te doen.

Apple zou toch goed lopende applicaties moeten kunnen maken voor Windows denk ik dan?
Ik snap de tactiek van apple hierachter ook niet meer, vroeger toen ze nog goede eigen machines maakten en focus op mac's lag was het logisch. Nu ligt de focus op de mobiele apparaten. Maak dan gewoon een goed werkend programma op Windows wat door het overgrote deel van de IPhone en Ipad gebruikers als computer OS word gebruikt.
Heb je een bron voor die bewering? Ik zie om me heen nauwelijks mensen die een iPhone of iPad op een Windows systeem gebruiken, meesten die ik ken met iPhone hebben ook 'gewoon' een mac.
Tja, heb jij voor jouw bewering ook een bron? Het bewijs van beide kanten is hier erg anekdotisch. Zo zie ik bij mij juist de meesten met een iPhone, met een Windows-laptop/desktop. Aangezien er meer iPhones verkocht worden dan MacBooks, neig ik eerder te denken dat de meeste iPhone-gebruikers een Windows-laptop hebben. Jaarlijks wordt er ongeveer voor elke 10 iPhones 1 MacBook verkocht. Best case scenario hebben dus 1 op de 10 mensen met een iPhone ook een Mac. Waarschijnlijk minder, want de mix MacBook + Android phone zie ik ook best vaak hier op het werk.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 17:04]

Houdt hier wel rekening mee dat dit ook niet helemaal klopt. Ik denk dat men langer doen met een laptop dan met een telefoon. Dit als in zij zullen om de 2 jaar hun telefoon vervangen en elke 4 jaar hun laptop.
4 op 1? Bij lange na niet zelfs... in 2017 zijn er 216 miljoen iphones verkocht, tegenover 19 miljoen 'macs'... daarmee wordt dus alles bedoelt wat macOS draait... dat maakt het 11 iphones op 1 'mac'. En die verhouding wordt alleen maar groter als je over meerdere jaren gaat kijken. Als men een 'desktop systeem' gebruikt mag je er dus rustig vanuit gaan dat het merendeel van alle iPhone bezitters een Windows systeem heeft.

Buiten dat heb ik er in de praktijk heel veel mee te maken en wat ik zie bij de klanten die ik help klopt wel ongeveer met die cijfers... buiten dat de 'mac' in Nederland helemaal niet sterk vertegenwoordigd is als je dit vergelijkt met de VS.
Thanks, gecorrigeerd. Cijfers die ik had waren ruk.
Ik heb zelf ook een iPhone en een Mac, met daarbij een Windows dekstop. Het is natuurlijk niet zo dat iedereen met een iPhone altijd een Mac heeft, maar in mijn kringen ken ik behoorlijk veel mensen die wél een iPhone en een Mac hebben.
Ik, heb een iPhone en een iPad met een apple Pencil, maar gebruik een Windows machine om 'echt' op te werken en zie dit totaal niet veranderen.

iCloud is handig, maar er is véél wat er aan kan worden verbeterd oa sync problematiek én het niet constant doorsturen via de browser naar oa notities etc.
Ik ken best wat mensen met een iPhone maar niet aan een macbook of imac willen hoor, want "Apple". Rare redenatie als je wel een iPhone hebt, maar oke. Zijn voornamelijk system engineers die gewoon altijd in windows omgevingen werken, dus waarom zou je dan een macbook nemen? Ja het werkt (ik heb er zelf 1) maarja... tis toch een soort barriere voor veel engineers.
En zo ken ik weinig mensen die een Mac gebruiken terwijl iedereen om mij heen wel een iPhone heeft. En waarom een bron er bij vermelden als Apple Music ook een dienst is die je kan afnemen als Windows gebruiker, dan is het toch begrijpelijk dat je ook een goed werkende applicatie verwacht met Windows.
Meer dan 90% van alle pc's wereldwijd draait op een Windows-variant. De marktpenetratie van iPhones en iPads is groter. You do the math...
Jij gaat ervan uit dat iedere iPhone gebruiker ook een pc of Mac heeft. Ik ken een heleboel mensen die een iPhone en een iPad hebben, en dat is voor hun voldoende.
Snap ik, maar daar ga ik niet vanuit. Ik trek alleen de bewering in twijfel dat mensen met een iPad/iPhone geen Windows-machine gebruiken.Die is op z'n best anekdotisch en zo ken ik er nog een paar. Ik gebruik zelf een mac, een Windows-pc, een iPad, een android telefoon én android tablets.
Is toch logisch? De iPhone en iPad zijn de best verkochte telefoon en tablet. Windows is op afstand het meest gebruikte PC-OS. Macs zijn verre van zo mainstream als iPhones en iPads. Dus dan is de Windows - ipHone/iPad-combinatie er vanzelfsprekend een die vaker voor komt.
30% marktaandeel op mobiel en max 15% op desktop. Dan heeft toch minstens de helft Windows of Linux.
Of er worden 2x meer mobieltjes verkocht als desktops.
Klopt en daarmee wordt het nog waarschijnlijker dat mensen met een iPhone juist geen mac hebben...

Er worden ongeveer 20 miljoen macs per jaar verkocht en 200+ miljoen iPhones. Nu is een mac wat minder snel aan vervanging toe, maar dat maakt dat enorme verschil bij lange na niet goed.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 17:04]

dat is ook raar .....bij mij is het precies andersom
Dit is Apple ten top. Zo zorgen ze er voor dat er slecht over Microsoft / Windows wordt gedacht waardoor ze weer wat negatief in het nieuws komen.

MSFT was vroeger ook zo met zijn Office voor Mac maar dat is nu toch wel netjes.
Apple zal ook wel snappen dat ze verder moeten kijken dan OSX en iOS voor hun ecosysteem. Diensten zijn de toekomst. Apple is echt niet zo naief om bewust hun Windows aanbod te saboteren.
Daar heb je wel gelijk in denk ik. Een Windowsgebruiker die merkt dat de meeste applicaties goed werken behalve iTunes zal sneller denken "iTunes is brak" dan "Windows is brak", de rest van de apps doet het immers wel. Dat snapt Apple hopelijk toch wel.
iCloud en iTunes zijn oo mijn systeem zo sloom als maar kan tov andere applicaties die een pak meer power vergen. Apple music trekt al helemaal op niets, terwijl mijn oude iPad air er nog perfect voor kan dienen.
Je hebt gelijk over een hoop zaken. Nu valt het mij wel op dat iTunes in Microsoft Store toch een stuk responsiever is dan de los te installeren versie. Aangezien ik mijn apparaten toch niet (meer) met een kabel aansluit is iTunes uit Microsoft Store vele malen beter.

Voor wat betreft iCloud: fijn dat Apple het in orde heeft gebracht, ook al ondervind ik geen problemen. Er mag overigens wel ondersteuning komen voor bladwijzers in Edge.
Ik had deze ook geïnstalleerd toen hij beschikbaar was, ik had echt de hoop dat het een nieuw applicatie was zeg maar. Maar helaas, er is wel wat uitgehaald en hij is iets minder zwaar maar nog steeds in verhouding met Spotify is het een dag en nacht verschil. Na al die tijd wachten ben ik nu wel op het punt gekomen dat ik serieus denk dat Apple het niet kan, of het interesseert ze gewoon niet.

Er gaan al jaren geruchten over een compleet nieuwe versie van iTunes, hoelang moet het duren :) .En de iCloud problemen ontstaan bij mij door de Outlook agenda intergratie.
De reden dat alle Apple software op Windows zo dramatisch werkt is omdat het gewoon een halve(-gare) port is van de Mac software.
Maak om die reden geen gebruik meer van icloud, heb alles lopen via Microsoft.

Voor andere welke Windows gebruiken raad ik persoonlijk ook altijd Microsoft aan of mensen die fan zijn van Google, hen services aan voor een goede syncing over alle apparaten.
iCloud op Windows is inderdaad dramatisch en ook gelijk de reden waarom ik niet 100% overstap van dropbox op iCloud
Volgens mij is dit gewoon zodat Apple kan roepen dat Windows slecht is en niet goed presteert.
Jobs was vroeger nog aan het opscheppen dat iTunes de favoriete software van Windows gebruikers was.

Andere tijden. Terwijl Apple prijzen omhoog gooit en de QA afdeling in de kelder heeft gezet, is Microsoft... nja ik wilde iets positiefs zeggen over Microsoft maar hun Surface-lineup staat niet bekend om betrouwbaarheid en iets met oktober updates enzo. Maar ze maken in ieder geval mooie hardware tegenwoordig :D En Windows 10 is best oke als je niet een bestand wil hernoemen/verplaatsen dat je open hebt in een programma, of je geluidsinstellingen wil wijzigen, of netwerkinstellingen

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 23 juli 2024 17:04]

Nee hoor, de ontwikkelaars die voor Apple werken hebben dezelfde restricties als alle andere ontwikkelaars, te krappe deadlines en een brakke codebasis.
Helemaal mee eens, al moet ik zeggen dat de UWP app van itunes echt een wereld van verschil is en als je dan toch echt itunes op je windows pc wilt hebben adviseer ik om die te installeren ipv de standalone package.
Dit is inderdaad bait.. heeft totaal NIETS met het artikel te maken.
Dat is inderdaad al lang niet meer zo. Sterker nog, Microsoft is heel erg goed bezig de laatste jaren met hun iOS and macOS software. Slim ook, want zo krijg je in de zakelijke markt steeds meer Apple users die probleemloos van Microsoft's M365 diensten gebruik kunnen maken en kunnen consumenten die bijvoorbeeld een Apple device combineren met een Windows device zelf kiezen of ze OneDrive of iCloud gebruiken, of andere M365 diensten die op beide platforms beschikbaar zijn.

Microsoft staat tegenwoordig zelfs tijdens de Apple Keynote op het podium. Je kan tegenwoordig beter stellen dat ze elkaar sterker maken op dit vlak.
Hahahah. Dus jij pakt een artikel van 10 jaar geleden om je punt te maken? Weet je wel hoe dat klinkt?
Apple kan ook wel eens de iCloud website verbeteren, kan niet eens directories uploaden, alleen lossen bestanden. Voor directories moet je de app downloaden. 8)7
Nouja, daar is Apple dan niet de enige in, ook andere cloud providers is de webinterface verre van prettig/handig om te gebruiken (of zelfs hun applicaties)..
Met Google Drive kan je gewoon slepen vanuit explorer naar je webpagina en alles wordt geupload. Voor een gratis dienst, waar je toch wel betaalt met je privacy, hebben ze dat tenminste goed voor elkaar.
Je kunt wel meerdere foto's tegelijk selecteren. Maar meedere subdirectories gaat idd niet.
iCloud op Windows heeft bij mij nog nooit goed gewerkt. Na een paar dagen/weken/maanden stopt hij met synchroniseren en is dan bijna niet meer aan de praat te krijgen. Google staat vol met problemen en gesuggereerde oplossingen, die meestal niet werken.

Ik ben mijn foto's maar met Google Photos gaan synchroniseren; dat werkt wel.
Dat probleem dat hij het na een tijdje niet meer doet heb ik ook, maar ik heb er een makkelijke oplossing voor: gewoon icloudphotos.exe elke nacht via task scheduler herstarten. Sindsdien geen problemen meer mee gehad.
Is toch belachelijk dat je zo'n oplossing nodig zou hebben. Probleem ligt duidelijk dus aan icloudphotos.
Dat slaat ook nergens op, maar gegeven dat mijn pc nu eenmaal Windows draait, vind ik dit een betere oplossing dan alles via Google te gaan doen.
Ik klik dat update venster al jaren weg ;) gebruik eigenlijk alleen quicktime (alhoewel dat niet meer ondersteund word, is er niet echt een andere optie voor mij. Voor nu)
Apple Photos is al een tijdje ondergeschoven kindje. Ik hoop echt dat ze in iOS 13 er een hoop aan gaan verbeteren.
Ik ben echt Apple fan en heb al meerdere keren (in meerdere jaren) suggesties voor verbetering bij Apple gemeld.
Bijvoorbeeld dat het mogelijk moet zijn om fotos in een gedeelde PhotoStream te sorteren op datum gemaakt ipv toegevoegd. Want je kunt nu achteraf niet lekker door het gedeelde album heengaan omdat de momenten kriskras door elkaar staan. 8)7
Nou we toch in klaagmodus zijn... de bandbreedte die we hier in NL toegewezen krijgen voor iCloud fotos is echt bedrovend laag (ca 20 tot 30 Mbps max). Hierdoor moet je vaak en dus lang wachten tot een filmje uit de iCloud fotos is geladen :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.