Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Huawei Mate 20 Pro krijgt vanafprijs van ongeveer duizend euro

De Huawei Mate 20 Pro, die binnenkort gepresenteerd moet worden, krijgt een vanafprijs van rond de duizend euro. Dat claimt de Duitse site WinFuture, die veel informatie over de smartphone online heeft gezet.

Veel van de informatie die WinFuture heeft gepubliceerd, komt overeen met eerdere uitgelekte details over de telefoon. WinFuture-redacteur Roland Quandt, die vaker juiste informatie over onaangekondigde telefoons naar buiten heeft gebracht, meldt dat het basismodel van de Mate 20 Pro 999 euro kost. In sommige delen van Europa zou deze prijs iets hoger liggen met een bedrag van 1049 euro. Het basismodel waaraan Quandt refereert, heeft 6GB geheugen en 128GB opslag. Er komen ook varianten met 256 en 512GB opslag. De telefoon zou vanaf 5 november beschikbaar zijn.

Volgens de gepubliceerde informatie gaat het bij de Mate 20 Pro om een toestel met een 6,39"-oledscherm met een resolutie van 3120x1440 pixels. Achter het scherm zit een vingerafdrukscanner verwerkt. Daarnaast is er een accu met een capaciteit van 4200mAh aanwezig, die binnen een half uur tot 70 procent opgeladen moet kunnen worden met een meegeleverde 40W-lader, aldus WinFuture. Ook draadloos opladen wordt ondersteund, waarbij het bijvoorbeeld ook mogelijk is om draadloze oordopjes via het toestel op te laden. Het geheel heeft een gewicht van 189 gram.

De Mate 20 Pro zou verder voorzien zijn van drie camera's aan de achterkant, waaronder een groothoek- en een telelens. Respectievelijk gaat het daarbij om een 20-megapixelmodel met diafragma van f/2.2 en een achtmegapixelmodel met f/2.4. De hoofdcamera is voorzien van een 40-megapixelsensor met een diafragma van f/1.8. Zogenaamde neural processing units moeten daarbij via automatische instellingen voor een beter beeldresultaat zorgen. De frontcamera is een 24-megapixelexemplaar waarmee gezichtsontgrendeling mogelijk moet zijn.

Ook de eerder uitgelekte kleinere sd-kaarten worden door WinFuture genoemd. Hoewel er geen micro-sd-kaartslot is, is het mogelijk een zogenaamde NanoSD in het formaat van een nanosim te gebruiken. De maximale capaciteit daarvan zou 256GB zijn. De Mate 20 Pro draait op een Kirin 980-soc, die is gefabriceerd op 7nm. Daarbij draaien vier Arm Cortex A55-kernen op maximaal 1,8GHz, terwijl er twee Cortex A76-kernen op 1,9GHz draaien en nog eens twee op maximaal 2,6GHz. Daarnaast is een Mali-G76-gpu aanwezig. Huawei maakte bij de presentatie van de nieuwe soc bekend dat het zijn Mate 20-toestellen op 16 oktober in Londen wil aankondigen.

Afbeelding via WinFutue

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

12-10-2018 • 17:44

148 Linkedin Google+

Reacties (148)

Wijzig sortering
Hebben die BKR checks etc eigenlijk wel enige nut gehad? Volgens mij gaat dit nog net zo hard over de toonbank.
In tegenstelling wat hier verder allemaal beweert wordt: Ja, die hebben absoluut nut.
Ja, natuurlijk kan een klant onzin-gegevens invullen, en dat is eerder regel dan uitzondering. Echter heeft deze invoer van de klant slechts een poortwachter-functie (lees: is een wassen neus). De provider voert namelijk haar eigen controle uit bij het BKR. Gebaseerd op díe check worden regelmatig aanvragen afgewezen. Je ziet in de praktijk echter dat mensen die aanvankelijk iets invullen wat niet door de eerste controle komt en daarna pas met onzin komen een veel grotere kans hebben om uiteindelijk alsnog door de provider afgekeurd te worden.

Bron: Ik werk voor een bedrijf dat maandelijks honderden aansluitingen met toestel bij verschillende providers voor consumenten regelt.
Natuurlijk niet. Sterker nog. Bij Vodafone is de inkomenscheck passief. De klant wordt gevraagd naar zijn salaris, maar hoeft geen bewijs aan te leveren. Ze gaan er vanuit dat je de waarheid spreekt...
Er wordt nergens vanuit gegaan.
Zoals @Melkunie al aangeeft is dit slechts een kans voor de klant op de juiste gegevens in te vullen. Geloof me, alles zal worden gecheckt.
En de provider of het BKR weet hoeveel iemand verdiend?
Daar is makkelijker achter te komen dan je wellicht denkt.
Als je dan zegt "maar ik geef geen toestemming voor inzage", jammer. Je hebt op dat punt al fraude gepleegd door je gegevens onjuist in te vullen..
De enige partijen die dat weten zijn mijn werkgever en de belastingdienst. Nou kan je van de laatste veel verwachten de laatste tijd, maar dat ze zomaar inkomensdetails van anderen verstrekken aan iedereen die opbelt lijkt me toch wel ver gaan.
BKR registratie ....
Boeit de meesten niks en waarom zou je als je al een hypotheek hebt en je verder niet van plan krediet te halen.
Denk dat er dus genoeg gewoon de smartphone met een abo kopen.
Er is toch geen aanbod op de huizenmarkt; who cares :P
Grappig omdat het waar is haha
Natuurlijk niet. Op deze manier kan je gewoon wat invullen..
Ik ben mij ook rot geschrokken van het feit dat mijn Samsung A8 bijna net zo goed functioneert als mijn Samsung note 8 die 2keer zo duur is. Dus ik kan me aardig vinden in de reacties over een midrange toestel van tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door d1zzje op 12 oktober 2018 19:30]

Nou bijna zo goed. Ik heb ook een A8 en had hiervoor een S6. Ik zou de performance eerder omschrijven als gelijkwaardig met de A6 maar zeker niet 'als bijna' met een Note8. Voor de duidelijkheid, ik heb ook een tijd lang met een note8 gewerkt en dat is toch wel een wereld van verschil.

Bottom line is wel dat de A8 zeer goed is en dat de midrangers van tegenwoordig echt wel goed zijn in wat ze te bieden hebben. Ik ga geen ¤1000,- uitgeven aan een toestel. Ik had altijd de vlaggenschepen en dit jaar bewust gekozen voor midrange. Ik heb de jack, geen notch en een toestel voor een habbekrats en goede prestaties. :)

Mijn vader laatst een P20 Lite gegeven, zelfde verhaal, werkt goed, voelt snel aan en doet wat hij ermee wil doen. Zware spellen moet je er niet mee willen spelen maar dat doet hij toch niet dus ook een geval van de goede telefoon voor weinig geld die doet wat nodig is. :)
Het werkbare gebied van een high-end smartphone is meestal veel hoger dan wat de gemiddelde consument met zijn/haar phone doet of altijd gaat doen.
Bij sommige mid range telefoons misschien al.
Ik doe hier zelf ook aan mee hoor. Ik heb een iPhone X, maar ik geef dat ding totaal niet op zijn donder in de zin van dat ik de proc naar 100% ussage breng, en al helemaal de grafische chip niet. Als ik heel eerlijk ben zou ik aan een iPhone 5 genoeg hebben. Maar goed, dan vind ik de buitenkant van een X toch mooier en ik wil ook weleens wat anders.
Maar om nu elk jaar een nieuwe high end telefoon te moeten hebben? Nee!
Je koopt ook niet elk jaar een nieuwe tv oid.
Helemaal mee eens. Nadat de prijzen van de high-end toestellen steeds maar verder omhoog ging ben ik gaan nadenken of ik dat allemaal wel nodig had. Ze zijn mooier inderdaad alleen gaat er in mijn geval ook nog een shellcase om dus zelfs het pracht en praal is niet te zien. :+
Whaha ja precies! Ook zo iets.. Mooie smartphone, maar om hem netjes te houden ben je al snel geneigd een case of screenprotector erop of omheen te doen. Allemaal dingen die een telefoon lelijk maakt. Upselling technieken noem ik dat, want iedereen moet een graantje meepikken. (hier doe ik dan weer niet aan mee)
Ik zeg, high end specs aan de buitenkant incl beeldscherm en van binnen mid-end/lower end. Of is dit een utopie? Want al die processor power is niet nodig, althans vind ik. Een mooi beeldscherm ook qua beelscscherm verhouding vind ik belangrijk, want hier kijk je constant naar. Er is hier denk ik wel markt voor...

Verder vraag ik mij wel af waarom de toestellen steeds duurder worden? Heeft dit te maken dat fabrikanten weten dat de consument minder snel om het jaar, of misschien 2 een nieuw toestel aanschaft en zich zeg maar indekken om toch de winsten te behalen die de aandeelhouders van hen verwachten, of sterker nog, failliet gaan als ze die prijzen niet omhoog gooien. Of is de rek er helemaal uit qua innovatie waardoor er ingecalculeerd wordt dat wij niet zo snel een nieuwe aanschaffen? Of de handels oorlog die gaande is? Kortom, elkaar lekker pesten...?

Wat is de precieze reden? Want we lopen allemaal te zaniken dat de prijzen omhoog gaan, maar verder gissen we maar wat de precieze reden is. Je ziet nooit een reactie van een echte kenner de er verstand van heeft. Een econoom bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door Audione0 op 13 oktober 2018 19:06]

Als ik zo naar die render kijk krijg ik toch een sterk Galaxy S8 gevoel. Ben benieuwd wanneer de volgende stap wordt gezet naar een fris en nieuw uiterlijk. Hopelijk hoeven we niet helemaal op de foldables te wachten, wat wel weer een revolutie gaat worden.
Samsung heeft niet die vreselijk afzichtige notch.

1000 euro voor een Huawei, grootheidswaanzin daar :')
In veel landen hebben mensen alleen een telefoon. Geen laptop of desktop. Zelfs in technologische vooruitstrevende landen zoals bv Zuid-Korea. Voor desktop werk kan je terecht op 1 van de duizenden internetcafe's waar je voor 5 euro per dag kan werken.

Ik kan me dus voorstellen dat mensen dan meer geld stoppen in een telefoon, omdat dit hun enige middel van communicatie is.
Alsof je dan 1000 euro moet uitgeven en niet hetzelfde kunt met eentje van 500.
Samsung heeft niet die vreselijk afzichtige notch.

1000 euro voor een Huawei, grootheidswaanzin daar :')
Helemaal mee eens. De smartphone industrie is de grens aan het opzoeken. Wat zijn mensen bereid om te betalen? Ik vind het maar belachelijk en dat geldt niet alleen voor Huawei. Samsung en Apple idem.
@Cpimp
Tja een auto is niet een auto, inmiddels is iedere industrie opzoek wat mensen bereid zijn om te betalen.
Gaat zelfs zover, dat de (stroom leveranciers )met gekochte 100% groene energie gekocht in Noorwegen.
maar oké ging om de Huawei Mate 20 Pro ¤1000 inderdaad erg veel geld voor een telefoon.
Maak nog steeds gebruik van een Newman K1 ooit eens van een mede tweaker gekocht, en heb nog een nokia 3310 .
Vraag me af of een telefoon van > ¤ 1000 en meer voor meerwaarde heeft te opzichte van een ¤ 100-250 telefoon.
Misschien een beter scherm, accu, en al de opties, maar vraag me ook af apps blijven apps met reclame
Worst tijd dat er een schone telefoon komt zonder voorin geïnstalleerde apss die je niet eens kan verwijderen.
Goh een rechthoek met een scherm en aan de achterzijde een camera zoals alle telefoons van tegenwoordig.
Een foldable is uniek tot alle fabrikanten er een uit brengen als dat concept populair wordt
Het scherm lijkt afgeronde hoeken te hebben, zoals de Edge/Infinity Displays van Samsung.
Ja en dat heeft Apple OnePlus enzovoorts enzovoorts ook wat is daar uniek aan.
Meestal als een trend populair is wordt dat veel vaker toegepast.
Logisch voor een fabrikant want waarom het niet doen als de consument dat verwacht.
Ik denk dat @OmgItsKoen doelt op de afgeronde zijdes ipv de hoeken?
Tja. De hoevelheid échte variatie met een praktisch "bezelless" design is natuurlijk vrij beperkt wat de voorkant betreft.
Ja die notch, net een S8 |:(
Wat vernieuwing in de user interface van Android zou al veel helpen, denk ik.
Vind het ook lastig.
Ben zoekende naar een vervanger voor mijn bijna 2 jaar oude s7 edge. Waar ik afgelopen 10 jaren altijd het nieuwste van het nieuwste wilde hebben, begin ik nu mijzelf toch achter de oren te krabben.
Financieel gaat het prima met mij, en ik wil er ook best geld aan uitgeven aangezien ik er weer twee jaar mee rond ga lopen. MAAR toch..... het verschil in een telefoon van 500 euro en 1000 euro is relatief kleiner als vroeger.
Ik heb nu ook een s7 edge, ik ga dit jaar verlengen met een sim only voor een jaar. Dan zie ik wel weer verder. Deze telefoon voldoet letterlijk in alles wat ik wil doen incl spelletjes. En de accu doet het ook nog prima.
De trend van geen 3.5 jack staat mij niet aan en de telefoons die ik vind voldoen aan alle andere wensen hebben die niet. Dus een sim only tot mijn foon niet meer voldoet of tot er 1 komt die wel voldoet
Denk eens aan een Xiaomi redmi note 5/6 dat is een enorme tegenwaarde voor je weinige centen. Die phone laat zien dat ook 500 euro veel en veel te veel is
If it ain't broken, don't try to fix it.
Denk dat veel mensen telefoons van boven de 700 euro laten liggen...
De mid range toestellen vanaf 300 zijn al vreselijk goed. Camera en processor allemaal dik in orde.

Vraag mij af of dit een enorme hit gaat worden voor deze prijs. Het mag dan wel een snelle nieuwe processor hebben maar volgend jaar zit quallcom ook op 7nm een is dan net zo snel zoniet sneller
Ik heb eens iemand horen zeggen; waarom zou ik er 10 maken aan ¤500 als ik er 5 kan verkopen aan ¤1000.
Even rekenen..

4200 mAh 70% opladen; dat is 2940 mAh.

2940 mAh in een half uur tijd is dus het dubbele in ampères. Dat is een stroom van bijna 6 A die door de accu loopt! Dat zal flink wat hitte opwekken, en een behoorlijk complex circuit nodig hebben. Weet iemand of de regeling zoals normaal ook het geval is, in de telefoon zit? Lijkt me anders bijna niet te doen. Kwa hitte-ontwikkeling.

Toch snap ik dan niet helemaal waar die 40W lader voor nodig is.. Uitgaande van de nominale Li-Ion/Li-po spanning van 3.7 à 3.8 V, is dat hoogstens 24 W (voor het gemak afgerond).
Ik zou hem lekker langzaam laden. Allemaal leuk en wel dat snel laden, maar verwacht dan niet dat je accu na een jaar nog fris is.
Het is niet per se incorrect om de eenheid te noemen die hoort bij het natuurkundig verschijnsel.

Waar ik meer over val is dat mensen die niet kaas gegeten hebben van electriciteit altijd praten over “stroom uitval” (tot in landelijke nieuwsberichten toe!) terwijl stroom niet bestaat zonder spanning, maar spanning wel zonder stroom ;)
Het is voor mij over de grens die ik zelf heb, maar het leuke van een Huawei of een Samsung is dat de prijzen omlaag gaan voor dat de volgende versie komt, en er zijn vaak ook acties.

Ook de Xperia XZ3 is een mooie voorbeeld van, 800 maar je krijgt wel de nieuwe headphones die 380¤ kosten mee.
Dat is bij elke telefoon zo :P
Pixel, iPhone en OnePlus dan weer niet, prijzen blijven bijna altijd gelijk aan lancering tot de release van de volgende toestellen.
Jawel hoor, ook die merken droppen zeer snel qua prijs. Misschien niet bij de fabrikant zelf, wel bij de telefoonzaak op de hoek van je straat.
Ook de nieuwste iPhone zie je vaker na 3-4 weken al voor 100 euro minder.

Loop eens wat winkels af en oordeel zelf, ineens is dat fabeltje van: ''apple is waardevast'' spontaan verdwenen :D

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 12 oktober 2018 18:39]

Natuurlijk verliest een iPhone ook waarde, gewoon veel minder snel ;-)
Lol jij bent grappig. Met waardevast bedoelen mensen natuurlijk niet dat de vraagprijs nooit daalt. Het is eerder zo dat Apple toestellen niet ZO SNEL dalen in prijs en geen Cash-Back acties hebben bijvoorbeeld. Zo kan je bij de 'telefoonzaak om de hoek' de S9+ aanschaffen voor minder dan een iPhone 8 plus terwijl de iPhone 5-6 maanden 'ouder' is (qua release).
Zoals met alles mensen gaat de prijs omhoog als de kwaliteit stijgt, design beter wordt, meer gadgets, en mensen die het daadwerkelijk willen hebben in het westen.

Gezien met Huawei de afgelopen jaren, One Plus, Xiaomi, Samsung, etc.
En niet alleen met electronica maar kijk eens naar autos de afgelopen decennia: kia, Hyundai, Seat, Skoda en ga zo nog maar door.

Jaren ervoor wilde niemand ermee gezien worden en was het ook niet allemaal top maar naarmate dat beter werd steeg ook de prijs.
B merken rukken op tot A merk en daar hoort ook een ander prijskaartje bij.

Heb het zelf met consumenten electronica gezien de afgelopen 40 jaar. Absolute toppers die hun markt deels zijn kwijt geraakt (oa Sony), anderen die het niet overleefd hebben en merken die echt van C tot B merk status een absoluut A merk geworden zijn vandaag de dag ( Samsung bijv.)
Xiaomi is niet duurder geworden, zal niet lang meer duren tot dat veranderd jammer genoeg.
Echt wel ... Hier zie je dat niet omdat ze hier niet heel lang op de markt zijn buiten de import om maar 2 a 3 jaar geleden waren ze stukken goedkoper en ook niet te krijgen hier in NL via de normale retail.
Was ook de tijd dat je liep te klooien met tomaat flashen en 4G frequentie beperkingen.
Nu beginnen ze naam te krijgen hier in NL en let op wat er met die prijs gaat gebeuren.
Note 3 kostte me 2 jaar geleden meer dan me note 5 dit jaar, beide xiaomi.
Ach ja, de mate 10 pro had introductie prijs van 800, heb hem toen direct besteld voor 572,- inclusief moleskin set.(pre order actie) Die verkocht voor 100,-

Dus die 1000,- zegt me niet zoveel....
Als ze nou eens stoppen met die lelijke schil over android heen.. als .. als ..


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True