Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 56 reacties
Submitter: Malistix1985

Microsoft gaat samenwerken met Studio Gobo, een bedrijf dat voornamelijk bekend is van het maken van speelpoppetjes voor Disney. Het is nog onduidelijk waar de twee bedrijven aan gaan werken, aangezien zij geen details hebben gegeven over hun samenwerking.

Op Twitter liet Studio Gobo weten dat het een samenwerkingsverband met Microsoft Studios heeft gesloten, de tak die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van games. Het bedrijf stelt "niet te kunnen wachten" om meer informatie te kunnen delen, maar momenteel is er verder niets duidelijk geworden over de inhoud van het samenwerkingsverband.

Studio Gobo is een designbureau dat voornamelijk bekend is geworden van zijn samenwerking met Disney. Zo maakte het poppetjes voor de Disney Infinity-reeks van games. Deze worden echter niet meer gemaakt. Aannemelijk is wel dat er voor Microsoft iets soortgelijks zal worden ondernomen.

Concurrent Nintendo heeft met de Amibo-reeks een stel populaire speelpoppetjes. Deze kunnen onder andere worden gekoppeld met games, waardoor allerlei extra's zijn vrij te spelen. De Disney Infinity-reeks werkt op vergelijkbare wijze, maar was aanmerkelijk minder succesvol.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (56)

Het kan geen kwaad om met een Xbox variant van de Amibo te komen. Het legt Nintendo immers geen windeieren volgens mij. Ik ben zeer benieuwd hoe ze het aan gaan pakken.
Ze zijn toch met Disney Infiniti gestopt omdat het hele gebeuren amper verkocht ten opzichte van Skylanders en de Amibo meuk?
Zover ik begrepen had maakte ze nog steeds winst op Disney Infinity maar na al die jaren en overvloed aan poppetjes veel minder en vond men het bij Disney wel welletjes...
Met een beetje mazzel lieert Disney zich aan Lego Dimensions. Er zijn immers al genoeg Disney franchises te krijgen in gewone Lego.
En bij Sony is het ook best succesvol geweest volgens mij.

In het verleden op de 360 hadden ze ook al de Infinity poppetjes.
Voor zover ik weet heeft Sony geen eigen Amiibo achtige zaken. Enkel Disney Infinity en Skylander figuurtjes die multi platform waren/zijn.
Die heetf Sony wel: Een exclusieve Skylanders Crash Bandicoot figuurtjes die uitsluitend werken op PS3/PS4.
Maar geen eigen lijn dus zoals Amiibo.
Crash Bandicoot figuren werken ook op Xbox.
Die heeft Nintendo ook gehad in de vorm van Donkey Kong en Bowser bij de vorige Skylanders game :p (en dat waren tevens óók Amiibo)

Maar Microsoft met toys to life? Wat ga je dan krijgen een Master Chief Amiibo? Ik zie het niet bepaald een succes worden op de XBOX..

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 30 april 2017 01:29]

Hoe meer ik er over na denk, hoe meer ik denk dat poppetjes voor Microsoft franchises idd niet zullen werken.

De meeste MS franchises die in aanmerking kumnen komen kent bijna niemand.

Wat mij het meest logische lijkt is dat MS dan ook mogelijk met een geheel nieuwe franchise komt en dat zou best wel eens een goeie zet kunnen zijn want door de verwaarlozing van Banjo-Kazooie en andere kindvriendelijke platformers mist Microsoft nu het complete genre en dat is gewoon erg zonde.

Off-topic: De DK en Bowser Skylanders zijn een van de weinige Amiibo die ik in bezit heb, Puur omdat ik het grappig vind om met DK en Bowser samen een game te kunnen spelen in Co-op.

Wat mij betreft was het een leuke originele samenwerking tussen Activision en Nintendo en zie ik het graag nog eens herhaalt worden bij een volgende editie Skylanders; Olimar en Squit Kid Skylanders lijkt me wel wat :)

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 30 april 2017 07:44]

Volgens mij hebben ze het gedaan voor Mojang / MineCraft. 1 van de francises waar het juist wel voor zou werken.

Ik heb zelf een dochter van 7 en voor haar en vele van haar klasgenootjes, draait het leven al geruime tijd om deze virtuele wereld.
Jup. Het is een Skylanders figuur en een Amiibo figuur, aan de onderkant van de figuurtjes zit een schakelaar om hem in de Skylander of de Amiibo stand te zetten.

Deze bv: https://www.nedgame.nl/me...arrel-blaster/1744023971/

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 30 april 2017 11:38]

Welke personages heeft Microsoft om amiibo achtige poppetjes te kunnen maken ?
Ik ben zelf een groot fan van Amiibo's, ik heb daarom ook een verzameling van 75 amiibos ;)

Ben nu nog zelf opzoek naar Megaman, Captain falcon en link met pijl en boog van de laatste zelda game.
Minecraft, Halo, Gears of War. Nieuw spel in de Fable reeks? Losse autotjes voor Forza?
Of figuurtjes voor een nieuwe Viva Pinata zou ook leuk zijn.
Ik denk dat je zomaar heel dicht in de buurt kunt zitten van de waarheid.
Daar moest ik inderdaad ook aan denken.
Minecraft sluit inderdaad perfect aan op de doelgroep. Het idee van verschillende auto's voor forza klinkt ook niet slecht, maar ik denk niet echt dat daar de doelgroep zit.
Wat betreft Forza auto's; zouden ze dan niet beter een samenwerking met Bburago aan kunnen gaan, en daar gewoon een licentie-deal mee maken dat ze in sommige auto's die ook in Forza zitten even een NFC code ofzo gooien? Staat er voortaan Forza en Xbox op die Bburago dozen, dus wellicht dat die kooers dan eens een Forza game proberen, en Forza fans willen dan wellicht wat van die Bburago modellen kopen...
Fable is dood en Lionhead studios failliet. Jammer, maar waar.

[Reactie gewijzigd door Riyyi op 1 mei 2017 09:18]

Halo, Gears of War, Blinx, Voodoo Vince, Banjo-Kazooie, Battletoads, Kung Fu Chaos, Viva Pinata, Killer Instinct, kameo etc.

Xbox heeft genoeg franchises om een lijn van plastic figuren op te zetten, of Xbox momenteel ook iets met die franchises doet is een ander verhaal maar er zijn ook genoeg Amiibo van Nintendo figuren waar recentelijk geen games voor uitgekomen zijn.
Probleem is dat ze totaal niet bekend zijn bij het grote publiek, buiten Halo en Gears, en Banjo. Ik vraag me af of de Xbox hiervoor wel de juiste console of doelgroep heeft. Dit past niet zo bij Sony, laat staan bij Microsoft.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 29 april 2017 23:20]

Daar heb je een punt. MS zou de franchises eigenlijk eerst bekendheid moeten geven door op virtual console te zetten.

Voodoo Vince (om er eentje tussenuit te pakken) vond ik echt een te gekke game; Een 3D platformen waarin je een voodoo poppetje bent en vijanden verslaat door jezelf te pijnigen; Zo moet je bv een baas verslaan door in een gehaktmolen te springen.

Xbox heeft echt leuke (inmiddels vergeten) franchises. Super jammer dat ze er niets meer mee doen. Hoop dat dat ooit nog verandert.
3/4 van de titels die je noemt verkochten 15 jaar geleden zo belabberd dat ze nu zo goed als dood zijn. Ik durf te stellen dat er geen hond geïnteresseerd is in poppetje van kung fu chaos, blinx of kameo.

Naar mijn weten zijn er weliswaar amiibo poppetjes waar recentelijk geen nieuwe games van zijn uitgekomen, maar dat gaat dan om poppetjes die wel in Smash zaten en daardoor populair zijn.
Msiibo + hololens + scorpio? Ik denk dat Microsoft weleens hele goede zaken kan gaan doen op gamegebied. De poppetjes met AR in hololens zijn natuurlijk echt iets om mee te doen.

[EDIT] VR = AR

[Reactie gewijzigd door juggle op 29 april 2017 20:10]

Duur grapje wat niet zal aanslaan. Daarbij is het doelgroep ook nou niet die hier daadwerkelijk op zit te wachten. En om nou te zeggen dat Microsoft zulke sterke franchises heeft waarmee ze dit kunnen doen?...niet echt.

Ik zou niet weten hoe Microsoft dit succes wilt evenaren mochten ze met zoiets bezig zijn. Qua bekende game franchises komen ze niet eens in de buurt van een Nintendo of Sony. De gene die nog relevant zijn, zijn maar op 1 hand te tellen of misschien zelfs maar een paar vingers. Ik denk dat de verzameling van zulke poppetjes dan eerder leuker is om ze te verzamelen dan de hele integratie met een game.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 29 april 2017 23:32]

Ik denk dat je toch iets te beperkt denkt hierover. Microsoft lijft een dergelijk bedrijf natuurlijk niet in om morgen een game uit te brengen met nieuwe poppetjes.

We zitten in het voorstadium van een nieuw ERA wat gaming betreft. Hierin zijn de opkomende technologieën als VR en AR leidend. Als je uitgaat van de huidige mogelijkheden is het lastig te bedenken waarmee Microsoft gaat komen. Maar als je out of the box gaat denken kom je misschien wel op creatieve toepassingen.

Denk aan objecten die je kunt kopen in de winkel en vervolgens met Hololens kan gebruiken in een game. Nieuwe karakters die live voor je staan en met je of tegen je kunnen spelen in een game.

Technologieën die momenteel natuurlijk duur zijn maar de ontwikkelingen gaan toch zo snel dat deze binnen 1/2 jaar misschien bij iedereen wel in de huiskamer staan.

Microsoft kijkt dus naar de toekomst en waar we heen gaan en ik ben heel benieuwd waarmee Microsoft gaat komen op de E3 bijvoorbeeld. Ze hebben krachtige hardware in de vorm van Scorpio. Ze hebben Hololens en ik weet zeker dat ze die 2 gaan combineren. Het enige wat ze daarbij nodig hebben zijn creatieve developers en denkers die virtueel en fysiek kunnen combineren en daarbij met creatieve ideeën gaan komen.

Check: https://www.cnet.com/news...t-developer-gdc-mwc-2017/

[Reactie gewijzigd door juggle op 30 april 2017 00:47]

Zelf denk ik dat je de toekomst iets te rooskleurig inziet - er moet nog héél wat gebeuren eer VR meer is dan een grappige gadget (beschikbare software, gebruiksgemak, kosten, etc).

Ik hoop dat VR een (hurr) realiteit wordt, maar niet met de huidige opstellingen.

Overigens ken ik deze collectie van Disney niet, maar als het poppetjes zijn van Donald, Sneeuwwitje en weet ik wat nog meer, dan denk ik niet dat de doelgroep (kinderen, mag ik hopen) het gaat lukken om een hele VR-opstelling te kopen met het wekelijkse zakgeld ;( (Ach ja, goed zeuren bij papa, lukte vroeger ook altijd ;))
Volgens mij gewoon een overeenkomst voor MineCraft... Met Amiibo achtige poppetjes...
Is op zich heel aannemelijk en de Minecraft game is daar natuurlijk uitermate geschikt voor. Namelijk;

1. Draait op alle platformen
2. Enorm grote jonge gebruikersgroep
3. Ingame content is makkelijk te realiseren

Dus ik vermoed dat iets dergelijks er wel gaat komen. Toch zou ik niet uit willen sluiten dat ze verder kijken dan deze franchise.
Vergeet AR niet, Viva Pinata in je eigen huiskamer. Zal niet met de Hololens zijn gezien de prijs. Tenzij ze met een Hololens Light komen.
Denk het ook. Prima aanvulling op Minecraft op je tafel spelen :)
Ben benieuwd waar ze mee gaan komen, ik heb hier de hele verzameling Star Wars infinity figuurtjes. Niet omdat ik dat spel heb maar omdat ze best wel goede kwaliteit zijn en er gewoon leuk uitzien zo op mijn hobbybob kamer. hehe
Wat denk je? Halo "SkyFinity" natuurlijk.
.. of Marcus en zijn kornuiten
Ik heb ook de hele serie hier thuis staan, heb ze gekocht toen werd aangekondigd dat de servers gingen sluiten en ze voor 5 euro over de toonbank gingen. Heb ook alle Light FX figuurtjes (voor de niet kenners: via NFC wordt een ledje aangestuurd waardoor lightsabers licht geven). De kwaliteit is echt mooi, design ook en naar mijn idee ook mooier dan die van Nintendo, waar ik heel wat Zelda Amiibo's van heb.

Vind het wel nog steeds jammer dat Disney Infinity stopte, spellen zaten goed in elkaar en had ook graag nog meer Star Wars poppetjes willen hebben.
Ik ben benieuwd wat dit gaat geven. Qua verkopen heeft Skylanders toch best goed gedraaid. Is het een haalbare kaart om flink te verkopen in deze concepten? Helemaal nu Lego Dimensions (ik vind het relevant om dit hier te noemen daar het concept volgens mij hetzelfde is) volgens geruchten gaat stoppen na de 'waves' aan poppetjes die dit jaar nog uitkomen. Bron van geruchten zijn de diverse lego groepen op social media die aangeven dat nu lego Dimensions op de officiële Lego site grotendeels in de 'aanbiedingen-sectie' staat.

[Reactie gewijzigd door austin_77 op 29 april 2017 13:09]

Da zou goed balen zijn
Heb nog aardig wat dozen van dimensions om uit te spelen/unlocken
Maakt toch niet, zolang ze geen servers leeg halen kan je gewoon door spelen.
Is dat zo? Dat zou jammer zijn. Ben er net aan begonnen en het concept is hartstikke leuk.
Kan komen doordat Toys To Life weer een beetje aan het teruglopen is. Bv de Amiibo van Nintendo hebben afgelopen jaar ook een terugloop gehad (al zie ik Nintendo Amiibo nog wel een paar generaties ondersteunen). Verder komt er géén nieuwe Skylanders game dit jaar en is Disney Infinity al gestopt. Het is een aflopende zaak (muv. Amiibo). Ik zie het een beetje als Guitar Hero en Rockband, een tijd lang érg populair maar nu is er niks meer van over.
Ik verwacht meer iets met mixed-reality (Holo-lens) en die poppetjes. (of iets in die toepassing)
Ja word top, spelen met een hololens van $3000 en wat poppetjes! /s
Mag aannemen dat na een tijdje MS de prijs heus wel omlaag kan krijgen. De eerste computers waren nou ook niet bepaald goedkoop te noemen....
Ik vind "speelpoppetjes" nou niet de meest gepaste term?
Channel9 actionfigures natuurlijk
Had MS niet iets nieuws in Creators update waarmee je con designs zoals 3D Paint en dergelijke? Lijkt mij ergens best een logische stap dat ze misschien hier iets mee gaan doen. 3D design in Paint en 3D printen van poppetjes.
Da's niet eens zo'n gekke gedachte.
Minecraft Amiibo. :+
Dat was dus inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht.
Ik zie dat trouwens nog wel gebeuren, maar dan in de vorm van échte Amiibo voor de Wii U / Nintendo Switch game ;)

Het zal niet de eerste third party Amiibo zijn. Zo is er ook een Shovel Knight Amiibo.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 30 april 2017 01:32]