Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Chinese fabrikant presenteert smartphone met 6050mAh-accu

Door , 115 reacties, submitter: AnonymousWP

De Chinese smartphonefabrikant Ulefone heeft de Power 2 gepresenteerd. Het 5,5"-toestel is ongeveer 1cm dik en weegt 210 gram. De 6050mA-accu is volgens de fabrikant goed voor vier dagen gebruik, of twee dagen als je een 'telefoonfreak' bent.

Het toestel gebruikt een MediaTek MT6750T-soc. Dat is een octacore met een snelheid van 1,5GHz. Er is 4GB ram aanwezig en 64GB opslagruimte, dat kan worden uitgebreid met een micro-sd-kaartje. Het 5,5"-scherm heeft een resolutie van 1920x1080 pixels.

Hoewel Ulefone over een 16-megapixelcamera spreekt in zijn marketingmateriaal, heeft de Power 2 een 13-megapixelsensor. De foto's worden softwarematig geïnterpoleerd naar de hogere resolutie. De lens heeft een diafragma van f/2.2. Aan de voorkant zit een 8-megapixelcamera en met interpolatie schiet die 13-megapixelfoto's.

De Power 2 ondersteunt snelladen met de 'Pump Express 2.0'-standaard. Daarmee is de 6050mAh-accu in twee tot drie uur vol, zegt Ulefone. Een half uur laden moet genoeg zijn om de dag door te komen. Aan de voorkant van het toestel zit een vingerafdrukscanner. De software is gemaakt op basis van Android 7.0.

Ulefone brengt de Power 2 in het zwart, grijs en goudkleur op de markt. Een prijs is nog niet bekend. Het toestel is de opvolger van de Ulefone Power, die had een accu met dezelfde capaciteit, maar dat toestel had een langzamere soc, 3GB ram en 16GB opslagruimte.

De Chinese fabrikant distribueert zijn telefoons in Europa, bijvoorbeeld in Duitsland en Spanje. Ook ondersteunt het toestel alle 4g-frequenties die in de Benelux gebruikt worden.

Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

22 maart 2017 08:58

115 reacties

Submitter: AnonymousWP

Linkedin Google+

Reacties (115)

Wijzig sortering
In ieder geval goed om te zien dat hij alle 4g frequenties ondersteunt. Dat lijkt me een mooie ontwikkeling :).

Ik vraag me wel af, in hoeverre is het zo handig om een lompe telefoon bij je te dragen als je ook tegenwoordig met snelladen je telefoon zeer snel genoeg sap kan geven om de dag mee door te komen? Ik bedoel: met mijn OP3 heb ik nog vrijwel nooit gehad dat ik het eind van de dag niet kon halen en als ik bijvoorbeeld in de ochtend al wel veel energie verbruikt had kon ik binnen 30 minuten hem weer vrijwel vol laden.

Dan vraag ik me af wie nu echt baat bij zo'n telefoon als dit heeft?
Een groot voordeel: de accu heeft (in theorie) een langere levensduur. Behalve dat je dus niet afhankelijk bent van stopcontacten, zou je accu aanzienlijk langer mee moeten gaan. Het snel laden en vaak opladen is immer funest voor de levensduur van een accu.
Vaak opladen is juist geen probleem en wordt juist aangeraden! Snelladen, diep ontladen en max. opladen is inderdaad wel slecht voor de levensduur. Beste is zelfs om de battrrij altijd rond de 40% te houden. "Lithium-ion does not need to be fully charged; a partial charge is better" - http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
Je hebt helemaal gelijk. Allicht was ik iets onduidelijk. Als je al moet opladen, dan is inderdaar vaak in kleinere etappes beter voor de accu. Echter, elke keer opladen is nadelig voor de accu. Een accu van 3000 mAh zal dus twee keer zo vaak moeten opladen als een accu van 6000 mAh. Zo zou een grotere accu een langere levensduur moeten hebben als het gebruik hetzelfde is.

Het blijft wel lastig allemaal. Vaak opladen is beter dan in één keer 100% opladen, maar steeds 20% opladen als de accu hier juist iedere keer erg warm van wordt is in ieder geval iets minder goed (misschien wel nadelig voor de levensduur).

[Reactie gewijzigd door JackDaniel op 22 maart 2017 11:58]

Daar heb je een goed punt. In dat geval is inderdaad een grote accu voordeliger omdat je dan minder vaak hoeft op te laden en dan minder de accu 'slijt'.
Je accu word echter niet warm als je een oude USB lader gebruikt (de varianten die maximaal 500mA kunnen leveren)
Dan zou je 2 of meer accu's verwachten waarbij software de boel optimaal inregelt.
Ligt er net aan wat voorn laad technieken.. Als je telefoon snoei heet wordt zoals bij de Lenovo P2 is dit een stuk minder goed voor de accu..
Laadtechnieken maken natuurlijk een verschil, maar in de regel is het veilig om te zeggen dat een grotere accu langer meegaat. Het is vooral het vaak opladen, volledig op laden, volledig leeg laten lopen en trickle-charge waardoor de levensduur van de moderne accu's flink wordt ingekort. Daarnaast heeft quickcharge dus ook als nadeel dat je accu aanzienlijk warmer wordt.

Overigens, een warme accu is niet zo erg zolang dit niet te lang duur. Enkele uren warm zijn gaat een accu goed mee om, problematisch wordt het als dit zeer vaak gebeurt of de accu structureel heel warm is.

[Reactie gewijzigd door JackDaniel op 22 maart 2017 10:11]

Het ligt erg aan de techniek, Dash charge pompt er meer Ampère doorheen terwijl de meeste snelladers meer volt hebben.
Dat vind ik een vreemde opmerking. Niet dat ik je in twijfel trek, maar stroom (Ampère) is altijd afhankelijk van de spanning (Volts) die ergens over gezet wordt. Wat jij zegt klinkt mij dus raar in de oren, aangezien meer stroom het gevolg is van een hogere spanning, en de hogere spanning als gevolg heeft dat er meer stroom zal lopen.

Lithium-Ion en Lithium-Polymer opladers werken over het algemeen met een Constant Current methode, waarbij de spanning licht boven de accuspanning wordt gehouden om zo een constante stroom aan te kunnen bieden. Hoe sneller de accu op moet laden, hoe meer stroom benodigd is, hoe groter het verschil in de accuspanning en de laadspanning moet zijn.

[Reactie gewijzigd door CykoByte op 22 maart 2017 11:53]

Je gooit volgens mij stroom en vermogen op 1 hoop.
Vermogen (Watt) is stroom (Ampere) maal spanning (volt).
Dus voor meer vermogen kan je of de stroom of de spanning verhogen.

(edit @Jojotjuh, oja nu zie ik het ook :))

[Reactie gewijzigd door N8w8 op 22 maart 2017 12:43]

De bewering van DamirB is dat sommige oplaadtechnieken werken door de spanning te verhogen, en anderen door de stroom te verhogen.

Echter heeft een accu een bepaalde spanning, dus wordt de stroom bepaald door het verschil tussen de spanning van de accu en de spanning die de lader aan de accu aanbiedt.

Het kan niet dat de spanning verhoogd wordt zonder de stroom te verhogen, of de stroom hoger te krijgen zonder de spanning te verhogen, doordat de andere variabele die de stroom bepaalt, niet beinvloed kan worden.
Tuurlijk kan dat, je kunt stroomsterkte gewoon reguleren bij gelijke spanning. Hoe wil je anders een LED laten branden?
Ik denk dat ik al weet waar het fout gaat. Ik heb het hier over de interne oplaad IC in de telefoon. DamirB zal het over de stekker hebben die aan de telefoon gekoppeld wordt.

Misverstandje, mijn fout. :)

[Reactie gewijzigd door CykoByte op 22 maart 2017 12:34]

Nice, eindelijk een smartphone met een grote accu capaciteit, met een 1080p scherm, inplaats wat je tegenwoordig veel ziet een 4K scherm.
Dit is naar mijn mening namelijk enorm overdone voor een smartphone.
Ik zit hier momenteel nog met mijn Nexus 5X (fijn toestel overigens), en als ik pixels wil kunnen zien op dit toestel, moet ik toch wel heel erg mijn best doen.
Ik moet er dan zo dicht met mijn ogen op gaan zitten, dat ik niet eens meer kan focussen, dus wat heeft een 4K scherm dan voor extra nut weetjewel.

Bij deze even het stroom, vermogen en Ampère principe op een rijtje, voor de heren/dames hier boven mij:

USB-C kabels moeten tot 3 Ampère aan vermogen aankunnen, op 20 Volt.
Wat maakt 3 Ampère X 20 Volt is 60 Watt.
Dus exact de rekensom die @N8w8 hierboven al aangeeft.

Wat maakt dat je uit één wantcontactdoos (stopcontact) thuis zodoende in totaal 3680 Watt aan vermogen kunt trekken op 230 Volt, wanneer er 16 Ampére stoppen in je meterkast thuis worden gebruikt, en er verder niets anders dan één wantcontactdoos achter één 16 Ampére stop zit.
16 Ampére is het meest gebruikt in woningen.

16 Ampère X 230 Volt is 3680 Watt aan vermogen :Y)

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 22 maart 2017 14:30]

Mijn kennis over accu's is vrij beperkt. Het verschil tussen meer Ampère en meer volt voor de accu is mij niet bekend. Is er verschil tussen warmteproductie tussen de twee technieken? Ik meen dat het snel opladen op zich niet de boosdoener is, maar de warmte en het bijkomende effect van kleinere accu's en vaker opladen (dus je zit sneller aan je maximale hoeveelheid charge-cycles).

[Reactie gewijzigd door JackDaniel op 22 maart 2017 11:27]

Ja er is verschil. Want warmte word enkel door de stroom (ampère) veroorzaakt.

Even korte totaal uitleg. De spanning (voltage) staat voor het potentiaal verschil tussen, fase en fase / fase en nul / fase en aarde / plus en min, zie de spanning als de snelheidslimiet. Waar de stroom (ampère) letterlijk staat voor de lading die er per seconden doorheen gaat, zie de stroom als de hoeveelheid. Het vermogen is het product van deze 2, dit kan je zien als de belasting
Natuurkundig wordt de warmte (energie) bepaald uit het vermogen (Watt*uur of Joule). Daarom zijn verwarmingselementen (el. kachel, warmwatervoorziening, enz.) meestal aangesloten op de 16Ampere zekering (3680 Watt zoals hierboven al is aangegeven). De tijdsduur waarover je dit vermogen gebruikt bepaalt de stijging in temperatuur. Natuurlijk wordt deze temperatuurstijging in elektronica tegengegaan door koeling.

Samenvattend: veel vermogen per tijdseenheid geeft een hogere temperatuur van je mobiel. Dit kan zowel afgenomen vermogen (zenden naar een verafgelegen mast) als opgenomen vermogen (batterij opladen) zijn. Voor het opladen van de batterij kan elektronica beschikken over een oplaadcircuit dat intern de spanning naar de batterij verhoogd en/of de laadstroom controleert.
Ge kunt perfect aan 10.000 volt gaan hangen terwijl de stroom beperkt blijft. En daar zult ge niks van gaan voelt.
Maar iedereen zal wel eens zijn met een natte vinger een 9 volt batterij aangeraakt. Da voelt ge tintelen.
Aan een autobatterij van 12 volt wil ik ni aan gaan hangen hoor.
Ik!

Ik ga nooit meer een telefoon nemen met minder dan 6000Mah , laat anderen maar sjouwen met laders en portable usb accu's. Hun telefoon op het werk weer aan de lader leggen etcetc.

Ik ben een blije gebruiker van de Oukitel K6000 pro en ga nu de Blackview P2 proberen. Ik kom van de Nexus 6P met 128gb (799 euro ofzo), nu gebruik ik deze telefoons van rond de 150 euro! (hoezo schermpje laten maken, je houd er gewoon een op voorraad voor als je een ongelukje hebt).

Ik denk dat ik een intensieve gebruiker ben van mn telefoon, maar ik wil er vooral op kunnen rekenen en hem kunnen gebruiken. Waarom zou je telefoon s'avonds om 0:00 leeg zijn net als je even aan het stappen bent en hem nodig hebt, waarom moet je een telefoon aan een laadsnoer hangen als je er mee in de auto wil navigeren. Maak je een keer een dag extra veel filmpjes, moet je je bluetooth en wifi uitzetten om stroom te besparen ?!?

Moet je is om je heen kijken hoe meisjes van rond de 14 aan hun laadsnoer bij de muur ziten.

Af en toe is er een app (zoals de LG tv app) die je hele batterij zomaar leeg heeft getrokken net als je je telefoon echt nodig hebt... met 6000Mah is het me nog niet overkomen.

Als je het gemak kent van 6000Mah wil je niet anders meer, dan maar voor de rest een ietsje mindere kwaliteit telefoon (valt echt reuze mee trouwens).
> laat anderen maar sjouwen met laders en portable usb accu's

Laat jou maar sjouwen met 3kg in de broekzak. Ik red het prima een hele dag met 3000mAh
Laat jou maar sjouwen met 3kg in de broekzak.
Niet overdrijven, deze smartphones wegen maar 210-230 gram.
Het alternatief wat hij aangeeft is een smartphone + powerbank + snoertje. En misschien nog een tas om die powerbank en snoertje bij je te dragen. En je moet twee dingen opgeladen houden. Ik denk dat je ook wel begrijpt wat handiger is.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 22 maart 2017 14:43]

De Oukitel waar hij het over heeft is slechts 210 gram, de Blackview 230 gram.
Ik red prima 2-3 dagen met 3000mah. En dat met 5,7 inch en IPS scherm.
Sinds ik Android Auto gebruik nooit meer last van lege accu ;) Vaak met intensief gebruik 's avonds 80-100% vol (aangezien ik dan net uit de auto kom meestal).
Je kunt ook een compactere en lichtere telefoon hebben en toch nooit prik tekort komen. :)

Mijn eerste mobieltje had ca. 1999 accu's die één geheel vormden met de achterwand die er zo op klikten en die je er ook makkelijk af haalde.

Zag er zo uit:
http://www.oldmobil.hu/fo...uded=1&forum=23&topic=251

Ik had er drie en verwisselen was een paar seconden werk. Maak het nou weer gewoon zó en zorg dat bij het wisselen het systeem kan blijven lopen op een kleine interne accu zodat er geen reboot nodig is en we zijn af van het probleem met te kleine accucapaciteit en meeslepen van grote powerbanks waarbij je evt. met je toestel aan een draadje rondloopt. Neem één of twee extra accu's mee en in 98% van de situaties is men onder de pannen.

Ik had er een bureaulader bij waar je het toestel plus een extra accu tegelijk in kon laden. Ook ideaal. Gewoon wéér gaan maken fabrikanten. Jullie snappen er helemaal niets (meer) van en bieden de klanten geen producten (meer) aan die ze écht willen hebben.
Als je de P2 hebt ben ik erg benieuwd naar de kwaliteit van de foto's! Ik volg deze ook al enige tijd. En lijkt eindelijk vanuit de EU leverbaar.

On topic: zelf heb ik de Doogee T6 pro met dik 6000 mAh aan boord. Hiermee red ik prima 2 dagen bij zwaar gebruik. 'Slechts' 3000mah is voor mijn gebruikswijze gewoon niet toerijkend. Dat de grote merken hier nog in achter lopen vind ik onbegrijpelijk. Zodoende bieden ze markt voor de 'kleine' chineesjes.
Nice, ik heb de oukitel ook. Wat een monster. Sinds mijn scherm kapot is en ik licht teleurgesteld ben over de camera wilde ik vooral weten of die van de ulefone beter is, want voor de batterij zie je het mij niet doen. En anders bestel ik een nieuwe oukitel haha
Ik ben het met je eens over waarom zo'n grote accu.

Maar Chinese toestellen hebben al enige tijd de frequenties voor 4G in de BeNeLux. Elephone, Chuwi, Ulephone, Cubot en Umi ondersteunen al jaren de 4G banden 1, 3, 7 en 20 (Vooral 20 is in NL belangrijk). Alleen de grote namen als Xiaomi en Meizu gebruiken band 20 niet. Als die twee daar nou ook aan zouden beginnen.....
Xiaomi heeft deze banden ook, alleen moet je dan voor de Global/International version kiezen (let op, sommige winkels adverteren met Global ROM, dit is dus niet hetzelfde als de Global versie). Ook Xiaomi heeft grote accu's in hun Redmi lijn, een sot van +10u is daar niet vreemd, iets wat voor mij dus ook heel belangrijk is.
Je moet dan wel altijd je OP3 lader meenemen. Niet heel erg handig.

Ik was afgelopen week een paar dagen in Ierland. Ik merkte dat ik vrij zuinig aan moest doen met mijn OP3. Toch redelijk veel op internet om bezienswaardigheden op te zoeken, en Gmaps voor navigeren.
Dus ik sleepte mijn lader mee, plus nog een wereldstekker. Het is dat ik een tas mee had, zonder is het niet echt praktisch.

Een grotere accu is zéker welkom!
Voor dat soort gevallen zijn powerbanks uitgevonden natuurlijk :) Het hoeft je niet eens veel te kosten. Zelf heb ik gewoon een simpel 4.000mAH ding van de action gekocht vorig jaar, tegenwoordig hebben ze ook nog grotere powerbanks in het assortiment met ruim 6.000mAH meer (oftewel 10.000mAH :P) en ongeveer dezelfde prijs.

[Reactie gewijzigd door sanderth op 22 maart 2017 09:41]

En toch is dat weer extra gewicht en volume om mee te sjouwen als je een keer een weekend weg bent en geen stopcontact in de buurt hebt. Als je telefoon al gewoon een grote accu heeft dan is dat gewoon makkelijker.
Klopt inderdaad, ik moet mijn vorige reactie ook even corrigeren: Die goedkope powerbanks van de action, hebben blijkbaar niet stuk voor stuk ook echt de beloofde capaciteit. Op zich geen verassing. Toch is mijn ervaring wel dat ik mijn oude LG G2 volledig kon opladen met mijn 4000 mAH :)
Ik heb een 6000mah van de Action geprobeerd. Koop alsjeblieft een van een bekend merk, zoals Xioaomi ofzo. Vijf keer herladen en dat ding van de Action had nog maar de helft van de capaciteit 😜
lompe telefoon?
210 gram en 10mm dik...
Overdrijven is ook een vak..
De iphone is pakweg 8 mm dik en gaat krap een dag mee.. is die een stuk minder ""lomp"?
lompe telefoon?
210 gram en 10mm dik...
Overdrijven is ook een vak..
De iphone is pakweg 8 mm dik en gaat krap een dag mee.. is die een stuk minder ""lomp"?
volledig mee eens, alleen vind ik zelf het 5,5" schermformaat (i.c.m. de bijbehorende afmetingen: 155 x 78 mm) wel te lomp. Als ze dit idee nou eens in een 5" toestel stoppen (van pak-em-beet 142 x 70 x 10 mm) en je zou bij dit formaat een accu-capaciteit van 4500-5000 mAh over houden, dan zou ik er subiet een bestellen.
Gebruik de pricewatch en vul daar je gewenste kenmerken in en kijk wat er uitkomt. Ik zie op basis van wat je vraagt een tiental apparaten verschijnen. lees de reviews en maak een keuze.
Ben wel benieuwd naar de prijs
Even kijken bij één van de chinese websites.
Deze telefoon is dus al te koop voor 164 euro

www.gearbest.com/ulefone-power-2-_gear/
Als dat werkelijk minder dan ¤200 kost voor z'n gsm met zoveel batterijduur en (hopelijk) een deftige (stock) android versie. Dan weet ik al welke smartphone ik zal kopen als m'n nexus5x de geest geeft.
Zit daar geen "catch" achter zon goedkope telefoon met zoveel specificaties? (64 GB opslag, 4GB RAM, etc)

[Reactie gewijzigd door silverchaoz op 22 maart 2017 10:14]

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen; mogelijk valt dit onder shop revieuw of zo. Ik heb best vaak bij gearbest besteld en dit is een van de meer betrouwbare webshops. Tot nu toe altijd netjes en snel geleverd en geen probleem bij retourzendingen als er bijvoorbeeld iets fout is gegaan tijdens transport.

Natuurlijk blijven het china phones. Dus updates van de leverancier en custom roms zijn gewoon minder beschikbaar. Gelukkig is het android en zijn de meeste talen (engels zeker) beschikbaar en kun je de schil altijd nog naar smaak aanpassen.

Wat mij betreft eigenlijk alleen goede ervaringen....
Eens, heb inmiddels. De kingzone k1 pro, Umi emax mini en oukitel k6000pro achter de kiezen.
Nee niet echt heb zelf nu een redmi Pro(als vervanger van s6 edge+) en kan je vertellen dat ik nooit meer een duur toestel koop.
Het zijn geweldige toestellen voor de prijs en kan het echt aanraden om te proberen ;)
Mijn Galaxy Note 4 houdt het met gemak 2 dagen uit, terwijl de accu 3220 mAh is. Echter gebruik ik het toestel de ene dag wat intensiever dan de andere. Vandaar dat ze toch 's nachts weer braaf aan de lader gaat, ook al geeft de indicator nog 65% lading aan.

Zelfs bij een 6050 mAh accu zal ik lange tijd de neiging houden om ze dagelijks op te laden. Heb namelijk geen zin om constant met een powerbank te gaan zeulen voor het geval dat je onverhoopt zonder prik komt te zitten.
Ik gebruik nu een kleine maand de Lenovo P2 met een 5100mAh (177gram / 8,3mm dik). Hoewel mijn gebruik doordeweeks niet heftig fluctueert, laad ik mijn telefoon pas onder de 10%.
10% op een 5100mah is nog altijd 10 uur standby / 1 uur gebruik. Ik heb ruim de tijd om binnen die 10 uur de tel met 2.5 uur weer volledig op te laden. ik ben nog niet zonder prik komen te zitten.

De telefoon heeft mogelijkheid zelf te dienen als powerbank en die functie heb ik al meermaals gebruikt :X


Sorry nog even offtopic pochen.
Ik zit op 3d9u38min. met nog 10% lading (8u. 01 min. gebruik)
NB. Ik heb (helaas) een aparte smartphone voor werk.
Ook een trotse bezitter van een P2, ik kan dit bevestigen. Niet normaal hoe veel minder stress je hebt, omdat je weet dat je telefoon het dagen volhoudt. Je gaat op een hele andere manier met je telefoon om hierdoor, heerlijk!
Ulefone staat niet echt bekend als kwaliteitsmerk, die willen nog wel eens wat specs 'overdrijven', waaronder de batterijcapaciteit. De daadwerkelijke specs vallen dan ineens, zo blijkt na aankoop, veel lager uit.
Enige voorzichtigheid is hierbij dan ook wel geboden.
Is dat niet strafbaar? Kijk, als ze er eenmaal op worden betrapt, moeten ze toch een behoorlijk zware sanctie krijgen, of zie ik dat verkeerd? Dit is toch gewoon liegen over de specs...
Onder het mom van 'een foutje' komen ze er gewoon mee weg. Hier een voorbeeld:
http://www.gizchina.com/2...es-camera-specifications/
Nou kan dat een keer gebeuren natuurlijk, maar als het structureel mis gaat, wat het geval is, is er meer aan de hand.

Ze hebben er ook een handje van om te adverteren met nu bijvoorbeeld 'Android 7.0', maar pas achteraf te vertellen dat die nog in een te komen update moet uit komen, een paar maanden later. Of alleen het versienummer te 'modden' naar 7.0 terwijl het onderliggend gewoon Android 6 is. Al met al niet zo betrouwbaar maar door de 'hype' en leuke specificaties komen ze er mee weg.
Kijk, het is voor mij voor de tweede keer (geloof ik) dat ik van Ulephone hoor, maar heeft dat bedrijf er een handje van om bijna altijd te overdrijven met de specs?
Nou, als ze al over geïnterpoleerde resolutie voor de fotos praten is het wel oppassen natuurlijk.

Met interpolatie kun je van een 1MP foto ook een 100MP foto maken. Niet dat het er beter op wordt...
Nouja, grote merken als Sony maken ook wel eens een foutje. Mijn Z1c zou volgens sony aan beide kanten glas hebben, pas een week na aankoop bleek het plastic te zijn.
Mooi voorbeeld, ik heb er nog een: de Honor 8 werd aangekondigd en hij zou Android 7 hebben. Wat bleek, er stond nog Android 6 op, de update naar EMUI 5.0 met Android 7 kwam later pas...
Inderdaad. Je kan bvb makkelijk 10% extra capaciteit uit een batterij halen door tot enkele tientallen mV extra te laden. Niet goed voor de levensduur, maar wel voor de specs en de korte termijn verkoop.
Dat doen ze dus ook al met de cameraresolutie.
Wie zit er nou te wachten op een of andere brakke interpolatie van 13 naar 16 Mpixel?
Een 4K beeldscherm is +/- 8 megapixel. Je zou je dus ook af kunnen vragen waarom je meer wilt hebben dan 13 megapixel. Ik zou liever zien dat er er wat meer geïnvesteerd wordt in kwaliteit boven kwantiteit.
De eerste power batt. is wel heel goed. Doet het qua levensduur stuk beter dan de 'be touch'.
Dit is toch geen bijzonder nieuws? Er waren al eerder toestellen van Oukitel met een 6.000mAh of 10.000mAh accu.

Mijn ervaring met deze accumonsters is dat de stand-by tijd makkelijk 2 weken kan worden maar met video kijken en browsen gaan ze net zo snel of zelfs sneller leeg dan een Samsung S of iPhone.
Dit is toch geen bijzonder nieuws? Er waren al eerder toestellen van Oukitel met een 6.000mAh of 10.000mAh accu.

Mijn ervaring met deze accumonsters is dat de stand-by tijd makkelijk 2 weken kan worden maar met video kijken en browsen gaan ze net zo snel of zelfs sneller leeg dan een Samsung S of iPhone.
Iedereen staart zich blind op de standby tijd, en imho is dat nu juist irrelevant.
Er zijn genoeg mogelijkheden om tussendoor op te laden, desnoods met een powerbank.
( je kunt mij niet wijsmaken dat 95% van de gebruikers zijn toestel zo lang achter elkaar in gebruik MOET hebben )
Het grootste deel van de zakelijke gebruiker is veel onderweg, en kan in de reistijd prima opladen.
Ben je een zakelijke gebruiker, die niet onderweg is, kan je je toestel in het uiterste geval doorschakelen naar een vast nummer ( in onze vestigingen schakelen ze zelfs door over gripnummers, of je nu mobiel of vast belt, de persoon is altijd bereikbaar op zijn normale nummer / 06 )
Ben je een mobiele zakelijke gebruiker, en heb je te weinig 'stroom' heb je je belangrijkste gereedschap niet op orde, een tuinarchitect haalt zijn tuinaarde en compost ook niet bij de Action.

Wat mij altijd van belang is, is de screen on tijd, hoelang heb je vóór je echt moet opladen, de Mediatek van mijn oudste heeft 1,5 á 2u in continugebruik, en als hij 'hetzelfde' doet met een S7 of Iphone, komt hij tegen de 3,5 á 4u

Het blijven mobiele devices, die gebruiken stroom.
Men moet realiseren dat een grotere accu niet persé garantie is voor een betere ervaring, zo'n grote accuplak moet ergens weggestoken worden.
Ik ben tevreden met de huidige modellen van Apple en Samsung ( en de andere topmodellen )
rond de 0,5cm dikte is prima te behappen, om nu terug te gaan naar model koelkast in gewicht en afmetingen ... nee dank u
Nou nou nou. Hij is 2mm dikker dan een iphone (die 8mm is, geen 5)
Standby tijd is wel degelijk relevant indien je lang met een batterij wilt doen.
Mijn (dumb) telefoons gaan gemiddeld 8 jaar mee waarbij ik na 4 jaar de batterij vervang.
Opladen doe je als de batterij lading tot 60-70% is gedaald en dan laad je weer op tot 90%
Dat vergt wat discipline maar je batterij gaat dan inderdaad makkelijk 3 tot 4 jaar mee.
Die overcapaciteit heb je dus nodig voor je laad discipline maar ook om na 3 jaar bij een gedegradeerde accu nog een redelijke gesprekstijd te hebben.

Ik realiseer me terdege dat de meeste gebruikers het niet zo doen maar dan nog is een standby tijd van twee weken, die na twee jaar tot 1 week zakt, wel lekker.

Nog een paar dingen, permanent aan de lader in de auto of tot max opladen sloopt je batterij.
De Chinese batterijen die ik heb geprobeerd zijn meestal na een jaar versleten is mijn ervaring, bij deze telefoon kun je de batterij vervangen maar dat is niet altijd zo.
Opladen naar 90% ipv 100% scheelt idd veel.
Maar opladen naar 80% ipv 90% scheelt evenveel, enzovoort.
Daarnaast, hoe leger voller de accu (gemiddeld) is, hoe sneller ie slijt van pure ouderdom (itt gebruik).
Je kan daarom veel beter opladen als ie bijvoorbeeld op 20-30% is, tot 50% of zoiets.
Maar dan heb je natuurlijk wel minder capaciteit voor "noodgevallen".
bron

[Reactie gewijzigd door N8w8 op 22 maart 2017 13:35]

Het lijkt mij sterk dat ze met browsen \ video kijken sneller leeg raken dan een GS7 of een iphone. Zeker ook omdat deze chinephones niet altijd highend SOC's hebben.

Zie hier een voorbeeld:
reviews: Vier 'Chinaphones' getest : bijzondere telefoons van onbekende merken

[Reactie gewijzigd door procyon op 22 maart 2017 09:25]

Het ligt niet alleen aan de SOC. De hoogte van de helderheid maar ook of Wi-Fi, 3G/4G, BT en GPS zijn ingeschakeld kunnen van invloed zijn. Ook is de vraag of de fabrikant de Android ROM heeft geoptimaliseerd, wat goed mogelijk kan zijn bij Innos maar zoals bij de HomTom die ik getest heb.

[Reactie gewijzigd door Chocoball op 22 maart 2017 16:04]

Een high-end Soc is bijna altijd zuiniger bij het uitvoeren van een identieke taak. Browsen/video kijken vraag weinig van een high end Soc. Alleen wanneer je er in slaagt een high end Soc volledig te belasten (bvb bij het draaien van een benchmark) zal hij meer verbruiken dan een low end Soc, maar hij verricht dan ook in éénzelfde tijdspanne véél meer "werk".
Tweakers publiceert technieuws. Daaronder vallen ook aankondigingen van nieuwe producten. Dus is het nieuws ;) En zeker iets in deze trend. Of mag Tweakers het nieuws van de iPhone 8 ook niet publiceren? Ahja, want volgens jouw gedachtengang heeft een of andere fabrikant een soortgelijke telefoon uitgebracht 8)7 |:( Beetje kortzichtig, vind je zelf niet?
Elke maand komen er meerdere Chinese smartphones uit en die verschijnen ook niet allemaal op Tweakers. Het is mijn inziens niet bijzonder omdat er eerder Chinese smartphones met een grote accu en Pump technologie zoals van Oukitel en HomTom zijn uitgebracht.
Deze wordt ook in de EU verkocht, de meeste Chinese telefoons niet...
Ik heb de Lenovo P2 met 5100 mAh en moet zeggen dat me dat heel goed bevalt. Met alle opties aan (GPS, Wifi, G4) gaat ie makkelijk drie dagen mee. Gebruikers hebben heel lang geschreeuwd om een langere accu-tijd en daar wordt nu eindelijk gehoor aan gegeven.
Dit inderdaad. Ik heb zelf het toestel ook en gebruik tijdens mijn woon-werk verkeer google navigatie voor de verkeersinformatie (2,5-3 uur per dag) en zelfs dan gaat de telefoon nog ruim 2 dagen mee.

Ik ben wel benieuwd hoe deze toestellen met grotere accu's onderling gaan presteren; accuduur is natuurlijk van veel meer afhankelijk dan enkel accu grootte
'Pump Express 2.0'-standaard
fijn.. weer een "standaard" erbij... zou handiger zijn om met zijn alle 1 "standaard" te gebruiken.
ik snap dat quickcharge van qualcom is en dit van Mediatek, maar we hebben ook nog VOOC/Dash, wat eigenlijk superieur is.. maar proprietary... en dan heb je nog PD als je de USB C standaarden wilt volgen... Dat zou wat mij betreft het beste zijn (meest onafhankelijk en bruikbaar voor meerdere type devices, waaronder laptops en zelfs apple macbooks)

[Reactie gewijzigd door Prulleman op 22 maart 2017 09:15]

Te koop:
Kimovil is een prijsvergelijkingssite waarin je kunt zien waar hun warehouse staat evenals de complete technische specificaties. Zo heb ik mijn telefoon gevonden (ik wilde een telefoon met dezelfde camerachip als de Google Pixel, op Kimovil kun je zoeken naar alle telefoons met een bepaalde camerachip).
Bij Kimovil staat de telefoon voor iets meer te koop momenteel.
Grote batterij, full HD, 5.5inch: kijk, daar zit ik op te wachten.
En dan lees ik MediaTek en dan haak ik weer af.
En 210g is wel erg zwaar. Hopelijk weet iemand een gewicht van ergens in de buurt van de 150 of 160g te maken, dat zou mooi zijn.
Grote batterij, full HD, 5.5inch: kijk, daar zit ik op te wachten.
En dan lees ik MediaTek en dan haak ik weer af.
En 210g is wel erg zwaar. Hopelijk weet iemand een gewicht van ergens in de buurt van de 150 of 160g te maken, dat zou mooi zijn.
En dan nu de onderbouwing... Liefst op basis van recente bevindingen. Want heb het gevoel dat mensen zoals jou MT vaak afkraken op basis van vroegere ervaringen, die dus de dag van vandaag totaal irrelevant zijn geworden. Graag hoor ik dus meer van jou waarom dit 'slecht' is?
Zo goed als closed-source, dus veel minder development en weinig kans op (stabiele) roms als Lineage OS etc.
Ze zijn niet per se slecht (GPS was voorheen een hekel punt, functioneert tegenwoordig erg goed), maar er kleven wel nadelen aan.
Dat hangt tegenwoordig ook van de fabrikant al. Mijn Vernee heeft ook Mediatek maar de fabrikant heeft onlangs alle drivers vrijgegeven waardoor daar nu ook custom roms voor komen.
Op de site van Ulefone staat aangegeven dat het toestel 9.9mm is en niet 1cm zoals in de artikel aangegeven. :+

bron; http://ulefone.com/products/power2/spec.html

[Reactie gewijzigd door bithons op 22 maart 2017 09:20]

Daarom staat er ook ongeveer :)