Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Warhammer 40,000: Dawn of War III verschijnt op 27 april

Door , 60 reacties

Uitgever Sega maakt bekend dat Warhammer 40,000: Dawn of War III op 27 april in de winkel ligt. De rts verschijnt enkel voor Windows. Er zijn een Standard Edition, een Limited Edition en een Collector's Edition verkrijgbaar. Wie vooraf bestelt, krijgt een skin-pack voor in de game.

Van de drie edities die Sega op de markt brengt, is de Collector's Edition de meest uitgebreide. Die bevat naast de game een kunststof replica van de Godsplitter Daemon Hammer, drie banners van de strijdende facties in de game, een poster met artwork van de game, een dvd met artwork en een cd met de soundtrack van de game. Het geheel is te bestellen voor 120 dollar. Wat de iets minder uitgebreide Limited Edition kost, is niet bekend. Wel dat die naast de game de poster en de soundtrack bevat. De Standard Edition bevat enkel de game en is voor 60 dollar verkrijgbaar.

Wie een van de drie edities van de game vooraf bestelt, krijgt daar een Masters of War Skin Pack bij. Die bevat een ander digitaal uiterlijk voor drie Super Walker Elites uit de game: Lady Solaria, Farseer Taldeer en Beauty. Warhammer 40,000: Dawn of War III wordt gemaakt door Relic Entertainment, een Canadese studio die eigendom is van Sega. De studio is niet alleen bekend van de Dawn of War-games, maar maakt ook de Company of Heroes-reeks.

Masters of War Skin Pack

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

07-03-2017 • 11:00

60 Linkedin Google+

Reacties (60)

Wijzig sortering
Afgelopen weekend toegang gehad tot de gesloten beta. Zelf niet veel DoW1 en DoW2 gespeeld, dus kan hier niet mee vergelijken. Wel heeft het veel weg van Company of Heroes. Het speelt lekker en de bekende zaken zoals supression, capture points zitten er in. Wel een aantal belangrijke wijzigingen, zo was er in de beta geen capture point modus waarmee je kon winnen. Je kon enkel winnen door eerst een power source, daarna een tower en dan pas de HQ te vernietigen (MOBA anyone?). Ook is de 'retreat' modus er uit. Je moet dus handmatig je units terugsturen. Het reinforcen van je squads gebeurd weer net zo als in CoH.

Wel grappig was om de nieuwe heroes te spelen. Deze konden gespaard worden door speciale elite points. Deze krijg je vanzelf, maar je kan deze een boost geven door bepaalde points te capturen. De sterkste kosten uiteraard meer points dan de minder goede. Wel is het effect van deze heroes zeer groot. Een enkele hero kan (mits goed gespeeld) met gemak 3 normale squads met units aan. Persoonlijk vind ik ze iets te sterk en game changing, maar kan natuurlijk nog aangepast worden.

Het base builden stelt niet zo veel voor. Je hebt je HQ en een 3tal barrack/factories voor light/tank units, een upgrade gebouw en een uniek gebouw per faction. Redelijk recht toe recht aan. Wel gebruiken bepaalde units natuurlijk andere resources, waardoor je de juiste punten moeten capturen op de map.

Al met al vond ik het redelijk vermakelijk, maar nog niet helemaal overtuigd. Het kriebelt echter wel om meer te spelen, dat hebben ze dus wel goed gedaan.
Allemagies, het werd tijd voor een goede base building rts. Waarom er nog geen nieuwe C&C is me een raadsel. Ja we hebben Grey Goo, Act of Aggresion, Plantary Annihilations, Supcom, maar het is het allemaal net niet zoals good old C&C/Generals.

edit: Jammer, base building te simpel.. :'(

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 7 maart 2017 13:11]

C&C Generals 2 werd dusdanig slecht ontvangen bij de testgroep dat ze de hele game gecancel'd hebben als ik mij goed heug. Erg jammer, mis die games ook enorm!

Bij de aankondiging in 2011 werd gemeld dat het spel in 2013 uit zou komen. Op 29 oktober 2013 heeft EA Games echter bekendgemaakt dat de ontwikkeling van Command & Conquer gestaakt is. De reden hiervoor is de kritiek vanuit de groep alfatesters, waaruit EA Games geconcludeerd heeft dat het spel niet zou zijn geworden wat fans van de serie wilden.

[Reactie gewijzigd door Piet_Piraat7 op 7 maart 2017 11:58]

Klopt, erg jammer. Hadden ze beter kunnen doorgaan en fixen. Maar ik geloof dat er een aantal zeer vreemde beslissingen toen zijn gemaakt. Onder andere micro transacties en meer multiplayer gebaseerd.
Niet alleen "meer multiplayer gebaseerd.", het spel zou een always online / multiplayer only game worden. Dus "een beetje" fixxen gaat hem niet worden, de hele insteek van de game was verkeerd. EA wilde het graag allemaal online hebben om een competitive setting op te zetten zoals Starcraft dat heeft, en het erg makkelijk is op die manier microtransactions te pushen (waaronder dus ook nieuwe generals/units etc, Pay To Win dus).

Logisch dat de fanbase daar over viel. Het meerendeel van C&C fans vinden juist de single player tof (Campaign, Skirmish, of Comp-stompen met een medespeler) dus dat achterwege laten is natuurlijk het slechtste wat ze ooit konden verzinnen.

Inmiddels is dit nu de 4e of 5e C&C die al gecancelled is ...
Ik mis ook die tijden :(

Ik zit vaak nog op C en C tiberium wars 3 te spelen. Ik hoop dat er nog een vervolg op komt zoals deze.

Ik mis het enorm :(
RedAlert 3 was voor de nieuwigheid wel even vermakelijk, zeker die conquest mode, waar je langzaam nieuwe units unlocked door gebieden te veroveren.

Maar helaas niet zo sterk als de eerdere C&C games (geacteerde filmpjes met redelijk bekende acteurs is wel vet).

En dat was de laatste C&C, 2008 alweer :(
Red alert nooit gespeeld

Maar kane wrath + tiberium wars en generals allemaal gespeeld. En vind die filmpjes ook vet.

Die general in command and conquer tiberium wars 3 van gdi die altijd de opdracht gaf zelfs al in het begin. Die heb ik laatst nog in 2 tot 3 films gezien :)
De commander van Tiberian Sun GDI was James Earl Jones (stem van Darth Vader in Starwars films).
Née ik doelde op

Michael ironside

Vind dat een nice acteur
Ja weet ik :) ik noemde gewoon nog een voorbeeld, thats all
In Red Alert 3 zit geen conquest mode?

Je bedoeld miss C&C's Kane's Wrath?
Ra3:Uprising zeker wel, ik weet niet of het zo letterlijk heet, volgens heet het global domination ofzo. Maar ik heb dat best veel gespeeld, dus weet zeker dat het erin zit :)
Ja inderdaad ik was het even kwijt wat de precieze reden was, maar inderdaad toendertijd was always online en multiplayer nogal een probleem. Denk dat het tegenwoordig al een minder probleem zou zijn. Maar de single player campaigns inderdaad, dat willen RTS spelers meestal zien. Goede campaign aangevuld met degelijke multiplayer opties. Vooral dat uitmelkgedoe van EA heeft fans de kast opgejaagd. Toch hoop ik stiekem op een waardige opvolger van de C&C reeks. Een goede single player met werkende multiplayer zonder cheat ongein. En met cheat bedoel ik ook pay2win en dlc praktijken.
Volgens mij was het verhaal toentertijd dat er te weinig geld mee te verdienen viel (het was een fremium game)
SupCom FAF is qua gameplay/mecanics by far de beste RTS ooit gemaakt.
Zoals Total Annihilation de beste RTS is uit het vorige millenium (al hebben maar bar weinig mensen dat gespeeld). TA was zijn tijd een decennium voorruit.

C&C is, terecht, DOOD. Die franchise kwam verschrikkelijk aan zijn eind met abominations als C&C RA:3 C&C 3&4.
Een WarCraft 4 en DoW3 lijkt me prachtig, geweldig voor een singleplayer ervaring maar voor coop en multi zie ik liever een TA2 of SupCom FA:2 (en nee PA voldoet hier niet aan nee).
offtopic:
Ik moet wel bekennen dat ik nog maar bar weinig RTS speel. Binnenkort maar eens aan CoH2 beginnen en een complete replay van de DoW2.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 7 maart 2017 12:47]

Van TA zijn er trouwens allerlei open source varianten:
https://springrts.com/
Basis engine, plus daarop kan je de mods installeren. Zo heb je toch een modernere TA. Werkt behoorlijk goed.

SupCom is wel oke, maar ik mis toch de kleinschaligheid, wat dat betreft zit ik meer op een C&C niveau, niet al te grootschalige levels en units. Bij Supcom kan ik het allemaal lastig bijhouden zeker als je met 2 vs 2 bent, dan raak je het overzicht nogal snel kwijt. Ik wil ook gewoon de coole animaties zien, en de raketsporen in de lucht etc van Generals en de lasers die ze uit de lucht schieten, briljant vond ik dat. Alles na Red Alert 3 heb ik niet gespeeld, zag er inderdaad te slecht voor woorden uit.
Company of Heroes gespeeld? Deel 1 met DLC en DoW2 zijn dan denk ik wel leuke spellen voor jou.
CoH ook gespeeld, maar op een of andere manier geen klik mee, dat is weer iets teveel micro management geweest. De C&C rts type heeft me nogal in een bepaald hokje gestopt mogelijk :P

Kijk eens wat ik net vind:
https://nl.pepper.com/aan...player-jasje-cncnet-39005
Ik heb zelf erg goede ervaring met OpenRA voor het multiplayer aspect.

Ik heb een tijdje terug de complete collectie op Origin gekocht en die doen het onder windows 7 ook redelijk goed (stuk beter als the first decade dvd box die ik heb liggen)

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 7 maart 2017 13:40]

Ik ben 21 maar ik vind:

Age of Mythology,
Age of Empires
Rise of nations
Lotr the battle for middle earth
en C&C de beste van alle RTS

En nu ben ik bang dat ik niet meer zo een ervaring zal terugkrijgen :(
Inderdaad, een soortgelijk lijstje heb ik ook. Alleen bij mij staat C&C en rise of nations helemaal bovenaan. LOTR was niet denderend als RTS maar het LOTR universum in een RTS is wel leuk, ook goed mee vermaakt met deel 1 en deel 2. Zelfs toen een upgrade gedaan voor deel 2 van Athlon XP naar Athlon 64, omdat het belabberd presteerde.

Wat dat betreft is er ook een vrij leuke Star Wars RTS: Empire at War
https://www.youtube.com/watch?v=Ei6c2qNviFs

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 7 maart 2017 14:59]

Als je je settings hoog genoeg hebt staan zie je tientallen al dan niet honderden individuele raketten, artillery shells, duizenden kogels, tactical missiles en soms zelfs meerdere nukes op en neer gaan.

Gedeeltes worden opgevangen door shields, grotere raketten gaan door shields heen en daar heb je anti tactical missile geschut voor nodig.

En elk unit dat rondloopt/rijd, iedere kogel, iedere shell? Daarvan wordt apart berekend hoe het terechtkomt en waar.

Je moet alleen even wat verder inzoomen. Je ziet zelfs een percentage homing AA missiles hun doel missen omdat de ander zijn fighters een bepaald patroon laat vliegen.

Of je stort ze in de ander zijn basis, volgt de al geschoten AA lekker mee.
Klopt allemaal, maar meestal zit je op hoger niveau kwa camera anders is het spel onspeelbaar wat gameplay betreft. Het is ook erg moeilijk om en op micro niveau en op macro niveau alles te overzien. Maar dan nog de fine mechanics en looks van de units zijn niet echt denderend.
Misschien lastig te omschrijving maar dezelfde klik had ik niet zoals bij een Generals of Red Alert 1/2
Gewoon spelen op meerdere schermen. Dan kun je één als overzicht en de rest voor verschillende bases/veldslagen.

Zelf krijg ik claustrofobische neigingen van elke andere RTS sinds supcom.

Dit level heeft geen dak, dit is buiten. Waarom heb ik een max hoogte?
Ik ben nu de RA3 campaign co-op aan het spelen met een vriend, lekker overdreven, bijzonder vermakelijk.
Good old C&C is trouwens super goedkoop. Alle 17(!) C&C titels voor 6 euro: http://www.ebay.de/sch/i....6+conquer+ultimate&_sop=2
Bedankt, ind. Als dit op een schijfje zat dan was het schijfje al opgelost. Zo vaak heb ik het gespeeld, daarom hunker ik naar een nieuw vers deeltje in een 'oud' jasje.
Ik heb zelf dat soort repackages meerdere gekocht en gekregen voor kerst enzo. Ik geloof dat ik de originele C&C en Ra1 wel minstens 6x elk legaal bezit :p
Supreme Commander vind ik nog altijd beter dan PA/Grey Goo en al dat soort dingen. Maar het werd onderhand wel weer eens tijd voor een goede "base building" RTS, dat ben ik met je eens.

Fake edit: PA was echt zo'n ongelofelijk klote spel/project en de makers ervan krijgen nooit meer 1 stuiver van me.
Ik heb PA Titans gekocht, en vond het zeer zeker best te pruimen. Maar dat kan ook aan de 5 euro liggen die ik er aan heb uitgegeven tijdens de sale. :P Maar inderdaad, het is het allemaal net niet, te ambitieus en blinkt nergens in uit. Maar overall tough heb ik er toch van kunnen genieten en een paar keer tijdens multiplayeren had ik wel echt dat old skool base building game gevoel. Lekker met mijn AA en Laser towers alles kapotschieten door naast de vijandige basis te bouwen _/-\o_
Bij mij heeft het voornamelijk een zure nasmaak gegeven doordat ik er nog geen 5 uur playtime in heb zitten omdat de besturing/AI echt bagger was. En er ¤60 voor neergeteld heb om ook beta access te krijgen.

En i.p.v. dan PA te verbeteren, gooiden ze een nieuwe Kickstarter online voor nóg een spel met de engine van PA. Ik ben echt heel blij dat die Kickstarter niet gehaald werd, zal vast heel petty klinken maar goed, karma voor de devs.

Edit: De tweede kickstarter werd online gegooid omdat "ja joh we hebben alle stretch goals gehaald dus we maken maar nog een spel", oh en dit gebeurde terwijl de oude Kickstarter nog bezig was, en het spel nog niet eens in alpha (beta misschien?) zat. 8)7

[Reactie gewijzigd door Seditiar op 7 maart 2017 14:05]

Dan moet worden als de eerste DoW want de 2e had helemaal geen base building er in zitten.
Ik heb deel 1 en de uitbreidingen ervoor met veel plezier gespeeld. Deel 2 werd me door vrienden afgeraden omdat het niet zo leuk zou zijn, dus die heb ik nooit gespeeld, maar als het net zoals deel 1 wordt is het het overwegen waard :)
Ik zou je zeker aanraden deeltje 2 en de uitbreiding Chaos Rising te spelen! Hoewel het basebuilden eruit is is de nieuwe opzet met je hero en squads wel enorm gaaf om te doen. Singleplayer is ook zeker tof omdat je deze geheel in coop kunt spelen :)

De uitbreiding Retribution zou ik wel links laten liggen ;)
Mwah. Deel 1 + expansions was goed voor wekenlang plezier.

Deel 2 was en dagje spelen en de vuilnisbak in. 0 diepgang, allemaal volg a naar b, maak dood, ga naar c herhaal, planeet klaar? Next.
Aangezien je DoW II master collection voor ¤13 bij de media markt kan krijgen:
www.mediamarkt.nl/nl/prod...r-collection-1429964.html

Zou ik zeker adviseren om die te spelen, als je nog twijfelt kan je hier de single player demo downloaden:
http://store.steampowered.com/app/15620/?snr=1_7_7_151_150_2

Is anders dan DoW1, ik snap waarom anderen hem niet leuk vonden, maar zeker de moeite waard!
Necroooons please :'(
Die kom je bijna nooit tegen in de 40k games..
Het is een bewuste keuze geweest van Relic om maar 3 rassen mee te geven voor de 59 euro.

In DoW 1 hadden ze ter introductie 4 rassen.

De rest kan je al raden toch?

Hint:

Winter Assault
Dark Crusade
Soulstorm
Beetje jammer inderdaad maar oh wat was eh, is dat een heerlijk spel ;) Hopen dat ook hier weer uitbreidingen voor komen!
Nou in ieder geval hoop ik op Tau! Net als bij Gothic Armada. Toen ze Tau uitbrachten heb ik hem gekocht :+ .

Maar dit keer wil ik wel een Tau campaign!
Ik heb deze niet zo meer gevolgd, maar kan er iemand vertellen of deze weer terug naar zn roots gaat (alsin een klassieke warcraft/c&c-achtige rts) of dat het net als dow2 meer een semi-rpg is?

Ik snap wel dat basebuilding in wh40k niet echt een ding is en dat dit er redelijk bij gefantaseerd is om een game te kunnen maken en daarom dow2 wat 'realistischer' is, maar dow1 speel ik nog steeds regelmatig, dow2 raak ik nooit meer aan (ondanks ik een 'Nids fan ben).
DoW 3 wordt een combinatie met DoW 1 en DoW 2. Met daarin Basebuilding, squads, heroes en upgrades. Ik weet alleen niet of ze ook base defences hebben wat die heb ik nog niet gespot. Wat ik wel een min punt vind is dat ze het cover-systeem aangepast / versimpeld hebben. Nu heb je cover zones met een shield er omheen. Bij DoW 1 werd er veel meer gebruik gemaakt van natuurlijke cover zoals sandbags en trenches. Een beetje ala Company of Heroes. Ook weet ik niet of je eenheden in gebouwen kan plaatsen en dat ze vandaar uit schieten.
Heerlijk dit soort games. Altijd genoten van de Warhammer 40K reeks !

de demo oogt zeer strak en lekker chaotisch. Zoals we gewend zijn van warhammer :P
Wat mij niet duidelijk wordt uit het artikel of de trailer is wat voor een type RTS dit gaat zijn.
Ik vind Dawn of War I namelijk helemaal geweldig (met base building etc) maar bij Dawn of War II leek het alleen nog maar om squad based RTS te gaan, wat een totaal andere ervaring oplevert.

Heeft iemand hier meer info over?
Dat is nog eens een leuk verjaardags cadeautje! :D
$120.... ik mag hopen dat die hamer 1:1 schaal is dan? :9

Ga dit spel zeker halen. Vond de eerste twee erg leuk en natuurlijkbde WH40k setting!
Ik vind het erg jammer dat ze in 40k Orcs en dergelijke zijn gaan toevoegen. Ik heb de originele Space Hulk tabletop- en Amiga games helemaal stuk gespeeld en de claustrofobie die je voelde ondanks dat het maar karton en plastic was vond ik ongeëvenaard.
Orks zijn geintroduceerd in second edition in 1993, waarin het originele spel stamt uit 1987, spacehulk uit 1989. Dus rare opmerking 'date ze orcs en dergelijke zijn gaan toevoegen', waren juist een van de allereerste races die kwam met de eerste uitbreiding. En spacehulk was een spinoff, eigenlijk vrij weinig met het originele spel te maken.
Ik heb verder nooit wat gespeeld van Warhammer om eerlijk te zijn. Een hoop van de andere rassen trokken me totaal niet. Plus de open gevechten in plaats van het tactisch manoeuvreren in een kleine ruimte.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 7 maart 2017 19:14]

Spacehulk is een ander type spel dan het normale W40k.

En in het normale W40k waren de orks er als één van de eerste races bij.

Ikzelf speel IG of AS. In Dawn of War. AS is pas in 2003 geïntroduceerd geloof ik.