Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 153 reacties

Modder Eddie Zarick heeft een laptopvariant gemaakt van de PlayStation 4 Pro en Slim, met respectievelijk schermen van 24 en 19 inch. In ieder geval de laptopversie van de Slim gaat hij in groten getale produceren en verkopen.

Het 19"-scherm van de 'PlayBook 4 S', oftewel de Slim-versie, heeft een 720p-resolutie omdat het Zarick niet lukte om een full hd-scherm te vinden op dat formaat. Toch koos hij voor dit formaat omdat hij hier positieve feedback op kreeg toen hij het gebruikte voor zijn Xbox One S-laptopvariant in 2016. De modder heeft de in- en outputs en de knoppen van de console aangesloten op zijn eigen behuizing. In een video is te zien dat bijvoorbeeld de knoppen voor power en reset zijn vervangen. Ook zijn er geïntegreerde speakers, is er een videosplitter voor output naar bijvoorbeeld een televisie en is de stroomadapter ingebouwd.

Zarick benadrukt wel dat de zogenaamde PlayBook 4 S geen accu aan boord heeft. Dat zou het systeem veel te zwaar maken en dan nog zou de accuduur niet lang genoeg zijn. Geïnteresseerden kunnen voor ongeveer 1400 euro de console-laptop bij de modder kopen. Daar komen echter nog wel verzendkosten en importheffingen bij, maar van die kosten geeft hij op zijn website geen schatting.

Ook toont hij zijn PlayBook 4 Pro. Deze heeft een 24" scherm dat wel een 1080p-resolutie heeft. Hij treedt niet erg ver in detail over deze variant, maar wat hij wel laat zien is dat de extra horizontale ruimte in de laptop opgevuld wordt door een ingebouwde Android-tablet. Hierop kan de gebruiker de PlayStation 4-app gebruiken en op die manier de console ook bedienen. Deze variant was aanvankelijk een eenmalig project van Zarick, maar hij sluit geenszins uit dat hij ook gewoon doorgaat met de productie van de Pro-variant.

Tot slot spreekt Zarick kort over Scorpio, de aankomende 4k-capabele console van Microsoft. Dat hij ook een laptopvariant van deze console maakt, sluit hij niet uit. De modder presenteert de twee laptops op zijn YouTube-kanaal. Daar zijn ook andere soortgelijke projecten te zien, zoals de Xbook One, PlayBook 4, Xbook Duo en PlayBox 4 One Mk. II.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (153)

Jammer dat het bericht hier zo wordt neergesabeld. Het is toch prachtig om te zien dat iemand zo bezig is met het tweaken van consoles en er iets moois van probeert te maken, gewoon omdat het kan? Was dat nu niet de essentie van Tweakers.net, het aanpassen van systemen? Niemand benieuwd hoe het er van binnen uit ziet? Of hoe de koeling aangepast is?

Nee, het gaat er schijnbaar om dat het 1400 euro kost, en het al een keer gedaan is en daarom niet nieuwswaardig. 8)7

Daar draait het hier toch helemaal niet om?

[Reactie gewijzigd door Deem op 12 februari 2017 12:21]

Dat geldt voor bijna alle mods, we genieten juist van alle variaties.
Dit gaat al jaren niet meer om een 'mod', maar om een stukje commercieel exclusief iets, wat ooit was begonnen als een hobbyproject door velen (zoals console in je auto, in een PC, met scherm), is nu een 1400 euro kostend 'mooi ding' geworden voor de heb.
Helemaal waar.
Als iets al een paar keer gedaan is is het tweak gehalte wel gehaald en de rest is niks anders als repliceren.
Goh, waarom zit jij eigenlijk nog op Tweakers?

Edit:
(Waarom krijg ik +1 terwijl Sinergy gedownmod wordt. Lijkt wel of jullie iemands mening niet meer respecteren. Ik zie dit steeds vaker, het downmodden heeft betrekking tot trolls, en _NIET_ tot eigen meningen! Als iemand gedownmod zou moeten worden zou ik dat in dit geval moeten zijn.)

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 13 februari 2017 09:38]

Haha, ik vind het in ieder geval leuk om deze soort projecten te lezen. Op zich vind ik het dan weer leuk om ook zo'n soort project te doen. Maar ik snap wel je punt, ik vind zelf dat Tweakers jammer genoeg niet heel diep in gaat op projecten / nieuws. Maar dat is natuurlijk ook niet haalbaar, dan krijg je immer minder nieuws...

Ik vind het leuk dat hier een berichtje over komt op Tweakers, maar dan zou ik ook wat meer hobby projecten op Tweakers willen zien m.b.t de Raspberry Pi, daar worden ook leuke dingen mee gedaan.
Leuk idee, maar doet dit zo het pluspunt van consoles niet teniet, namelijk de prijs? Voor §1400 kun je een boel laptops met meer mogelijkheden en betere specs kopen.
Het lijkt me meer een proof-of-concept dan echt bruikbaar.
Wie gaat er §1400+ betalen voor een ~§300 console waarvan de garantie is vervallen en een hobbyist aan heeft zitten rommelen?
Leuk dat het kan en hij er andere mensen blij mee wil maken, maar er zijn veel betere mogelijkheden om een spelletje te spelen op een "gaming"-laptop.
"Wie gaat er §1400+ betalen voor een ~§300 console waarvan de garantie is vervallen en een hobbyist aan heeft zitten rommelen?"
En dit zette mij aan het denken.
Kan de heer die hier de Playstation heeft lopen verbouwen, en vervolgens voor meer verkoopt, en onder een iets andere naam, hier eigenlijk geen tik voor over de vingers krijgen van Sony, of een boete ?...
(Sony heeft patent op de naam Playstation dus zeg maar)

Voor de rest petje af voor deze man, ik doe het hem niet na :>

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 12 februari 2017 13:51]

nee sony kan hem geen boete hiervoor geven, tenminste niet in nederland.
mocht er geen CE keurmerk opzitten, en dergelijke en er gebuert iets met letsel als gevolg, dan kan hij hier wel erg veel gezijk mee krijgen.
Het CE keurmerk kan de persoon er zelf op zetten, zolang hij aan kan tonen dat hij zich aan alle Europese regelgeving heeft gehouden. Wat misschien erg lastig gaat worden, gezien de meeste mensen die dit soort producten maken geen benul hebben van wat de regelgeving voor dit soort producten zijn.

Daarnaast gaat dit ook niet veel verkocht worden, en al helemaal niet via de normale winkelketen. Je moet je dus ook maar afvragen of het Łberhaupt relevant is. Daarnaast komt er alleen een onderzoek als het helemaal fout zal gaan.

OT: IK vindt het altijd mooi om te zien wat mensen allemaal in elkaar knutselen. Prijstechnisch zullen niet veel mensen zoiets aanschaffen. Ook heb je nog steeds een kabel nodig met stroom.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 13 februari 2017 09:19]

De garantie-afhandeling ligt toch al bij de verkoper, in dit geval dus de modder. Daar heb je immers de koopovereenkomst mee. Dus geen idee hoezo de garantie weg zou zijn. Dat de fabrieksgarantie weg is, is het probleem van de verkoper, niet die van de consument / koper.
Klopt. Is erg duur... Ik gok dat het met dan tien jaar geleden is, maar toen was (waren) er een extern scherm dat op de eerste versie van de PS2 Slim kon gekoppeld worden waardoor hij het uiterlijk van een draagbare dvd speler kreeg. 7 inch, meer was niet nodig om uren langs in de zetel op de schoot, buiten in de zomer of in de auto tijdens een lange autorit te gamen. Dat scherm koste 160§... Toen het jaren later stuk ging en ik Sony vroeg of er alternatieven waren, antwoordden ze dat er nooit ' officiŽle' externe schermen met hun samenwerking waren uitgebracht. Jammer, want ik zou er meteen weer geld voor neergelegd hebben. Met de ps Vita hebben ze zo ingezet op mobile gaming, maar mijn PS2 slim laptop was voor mij de oplossing...

[Reactie gewijzigd door maarte997 op 12 februari 2017 11:47]

Maar dan kun je Uncharted 4 en Final Fantasy XV niet spelen in de trein (mits je daar een stroomaansluiting hebt).

En een console is veel makkelijker dan een laptop/pc...
Werkelijk? 1400 euro neerleggen om een exclusive te spelen? Het is eerder door Sony dat Uncharted en andere spellen van Naughty Dog enkel PS3/4 exclusive zijn, anders hadden ze hoogstwaarschijnlijk wel op de PC (en andere consoles) verschenen.

Ook bij FFXV was daar sprake van. Het is allemaal een kwestie van tijd. Dus inderdaad, het is van de zotte om zoiets goed te praten; al is 't maar om die ene exclusive 'in de trein' te spelen.

En zoals [Remnes] al zegt: je kan tegenwoordig hetzelfde en meer met een PC/laptop dan console. Dat heeft niets met gemak te maken want dat gemak maak jezelf (SteamOS, Steam Big Picture, noem maar op) gewoon even.

Nogmaals: Om nou 1400 euro neer te leggen voor een modded PS4...

[Reactie gewijzigd door RavonsDaro op 12 februari 2017 12:38]

Dat heeft niets met gemak te maken want dat gemak maak jezelf (SteamOS, Steam Big Picture, noem maar op) gewoon even.
Da's nou ook weer niet waar, je moet nog steeds uitgebreid met de grafische instellingen rommelen.

Maar je bent gek als je hier 1400 euro voor betaald inderdaad. De PS4 is eigenlijk gewoon een PC (het is geen echte console), dus het is nogal dom om dan 1400 te betalen voor een geconverteerde desktop van 300 euro. Kun je beter gewoon een laptop van 1400 euro kopen.
[...]


Da's nou ook weer niet waar, je moet nog steeds uitgebreid met de grafische instellingen rommelen.
Eh, tegenwoordig woorden spellen al standaard op de goede settings gezet automaties, daar hoef je niks voor te doen, de programma die bij je drivers komt ziet wat voor hardware he hebt en zet alles goed voor je, en wat nou uitgebreid met de grafische instellingen rommelen, is +/- 1 minuut in de spel settings een keer gaan zo veel moeite?
Dit is niet waar. AMD heeft die software niet eens meer omdat het gewoon niet werkt.

Eignelijk zouden spellen een soort ingebouwde benchmark van een minuut ofzo moeten hebben die draait wanneer je voor het eerst opstart, maar dat is nog niet zo.

En je bent er wel langer dan een minuut mee bezig. Je moet er ook verstand van hebben anders staar je je blind op al die dropdowns.
Kom op zeg, het stelt niks voor, settings zien er in de meeste spellen bijna het zelfde uit, ik ben letterlijk een minuut tot een paarminuten bezig, en al staat het to hoog de settings zet je een paar settings lager en whalla de spel draait soepel, it is not rocket science.

Maar hey verzin nog wat stomme dingen om zogenaamd een console beter/makkelijker te maken dan een PC.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 februari 2017 02:23]

Omdat jij er verstand van hebt. En ik ook. Maar niet iedereen.

Ik zei helemaal niet dat een PlayStation 4 beter is dan een normale PC, sterker nog, ik zei dat je gek bent als je dit ding koopt ipv. gewoon een laptop. De PlayStation 4 is voor §300 al een onding van jewelste, en al helemaal als je er §1400 voor moet betalen. Maar als ik ook maar iets negatiefs zeg over je heilige gamePC ben ik blijkbaar meteen een PlayStation-fan.

[Reactie gewijzigd door JopV op 14 februari 2017 12:57]

Nee zo bedoelde ik het niet, en nee een Game-PC is maar een machine en stelt voor de rest niks voor, maar ik vind het lekkerst werken, ik bedoelde te zeggen dat als men weet hoe Facebook en Twitter werkt, dat ze ook weten hoe je wat settings kan veranderen in spellen, wat ik al zij, it is not rocket science.

Maar ik bedoel niks hatelijk tegen jou of wie dan ook, als men met een Console wil spellen doen ze het maar, maar een PC is helemaal niet vreselijk moeilijk, en al helemaal als iemand die PC voor je gebouwd heb en Windows er voor je opgezet heb, en Steam voor je ingesteld heb, dan werkt het net zo simpel als spellen kopen op een Playstation 4 of Xbox One, alleen kan je met een PC meer en kan je hem zo duur of goedkoop maken als je maar wil, en de spellen zijn een STUK goedkoper, en geen abonnement van +/- §50,- per jaar.


Zo als een leuke Game-PC:


Inter-Tech MA-01 Micro Micro-Tower Zwart

Corsair CX450M 450W ATX Zwart

MB ASRock B250M Pro4 1151 M-ATX HDMI/DVI DDR4 retail

Intel Core i5-7400 3GHz 6MB Smart Cache Box

Cooler Master Hyper 212 Evo Processor Cooler

DDR4 16GB PC 2400 CL16 GeIL KIT (2x8GB) SUPER LUCE

Inno3D GeForce GTX 1050 Ti TWIN X2 GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5

Intel SSD 600p Series 256GB

Seagate Desktop HDD 2TB SATA HDD

Modecom MC-WGC1 Volcano - Zwart / Rood

Toshiba TransMemory 16GB 16GB USB 3.0 Wit USB flash drive

Microsoft Windows 10 Pro NL 32/64bit OEM (digitaal)

Totaal: §900,-

En als je de Gigabyte GV-RX480G1 GAMING-4GD neem ben je totaal §960,- kwijt.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 15 februari 2017 04:08]

Wat iemand beter kan doen is niet aan ons om te zeggen. Als je je PlayStation spellen op deze manier wilt spelenen je hebt het geld er voor over, waarom niet?
Er zijn mensen die als verzamelaars graag geld betalen voor een plastic behuizing om gameconsoles. Goede value zou je het vanuit een praktisch oogpunt niet kunnen noemen nee. Het blijft niche, maar wel tof desalniettemin
is dat niet een beetje hetzelfde als een broek van 100 euro kopen, terwijl je bij de zeeman een soortelijke broek heb voor een tientje ?
een laptop van 1400EUR waar je degelijk op kan gamen? voorzie ons eens van een linkje dan...
Je kan tegenwoordig gewoon je Xbox one (s) of PS4 (slim/pro) streamen. Als je een sterke internet verbinding thuis (en op de plek waar je dan bent) hebt heb je deze laptops helemaal niet eens meer nodig.
Ik quote
In de trein
8)7
Met een delay van 1 seconde euh nee dankje ;)
Xbox one/ps4 aan de kabel, 802.11ac router met poorten geforward, zorgen dat het apparaat waar je naar toe streamt ook 802.11ac heeft en je bent klaar om te gaan.

Op me PS Vita ondervind ik niet eens delay. Ook niet als ik het via 4G doe (alleen vind me internet bundel het niet zo okť)

Ik stream zelfs beelden van me videokaart direct naar streamtheather (op me S7 edge in VR) zodat ik SBS spellen kan spelen van me pc. Zonder delay. Als je router thuis niet goed is gaat je ervaring al voor een groot gedeelte naar de knoppen
Ik heb pc en ps4 allebei op kabel, internetsnelheid 100/100 down/up ping van 5 ms dus zou je zeggen dat het niet heel veel delay zou hebben maar ik kan geen fatsoenlijk potje fifa spelen...
Hmmm dat is dan wel raar, ik ondervond problemen met lag en packet loss etc.. en dat was op te lossen door Asus RT-AC3200 aan te schaffen. Nu begrijp ik dat niet iedereen het budget heeft, maar wil je af van WiFi problemen in en om je huis raad ik je aan om een zwaardere router te kopen.
Hij heeft het bekabeld geeft hij aan....
Ja dus? Het medium zegt niets over de kwaliteit van de router.
Als die teveel moet rekenen gaat het mis.

Wat l99030607l zegt klopt. Investeer in een goede router en alles werkt ineens vele malen beter.

Heb zelf in het verleden last gehad met streamen van NAS naar mediaplayer. Alles was gigabit bekabeld aangesloten, en maar bufferen en bufferen.
Router vervangen en voila! Ik kan nu streamen, downloaden en games tegelijkertijd op de zelfde verbinding. Geen enkele vertraging meer.
maar wil je af van WiFi problemen in en om je huis raad ik je aan om een zwaardere router te kopen.
Dit dus....
Het medium maakt niks uit.
Bekabeld of WiFi, jet apparaat zal toch wat bandbreedte moeten kunnen verwerken.

Zwaarder bedoeld hij uiteraard beter mee.
Ik zal het je nog makkelijker maken om de quote te lezen
maar wil je af van WiFi problemen
Mijn antwoord:
Hij heeft het bekabeld geeft hij aan....
Latency is your enemy.
Normaliter doe ik dit niet. maar please...
het is mijn, niet me.
Ps4 Pro op de kabel en de Vita remote play maar een FPS is niet lekker ... delay is te veel.
Nu kan je Uncharted 4 en Final Fantasy XV ook niet spelen in de trein. want deze hebben geen accu.
Ik ging er eigenlijk van uit dat je wel 230 in de trein zou hebben.
Ik ga nooit met de trein, maar dat leek mij wel logisch.
Ze hadden de asbakken mooi kunnen vervangen door stopcontacten.

Dan gaat dat punt dus ook niet op, dan herzie ik mijn mening in:
Veel te duur voor een ps4!
Voogens mij heb je alleen stopcontacten in de 1e klas wagens. Zodat je je telefoon of laptop even kan bijladen.

Online spelen gaat em iig niet worden aangezien de internetsnelheid echt drama is.
FYI de nieuwe sprinters hebben bij elke zitplek een stopcontact en 2 usb aansluitingen :)
Ah op die fiets. Ik doe niet aan sprinters alleen intercity waggels ;). Vind ik persoonlijk een stuk aangenamer reizen.
Makkelijker hoe? Je kan op de pc een PS/Xbox controller gebruiken, ook is er tegenwoordig Shadowplay en andere namen/manieren van streamen naar een pc,Daarbij kan je met een pc meer doen dan alleen een spel spelen.
Makkelijker als in, aansluiten updaten en spelen.
Geen gedoe met hardware die niet voldoet, gewoon spelen.

Ik ben blij dat het gros van mijn neefjes e.d. op een console speelt.
Als ik daar ook elke keer heen moest omdat hun pc niet meer naar behoren werkt....
Prima als iedereen zijn/haar voorkeur heeft. Ik snap niet waarom console reacties gedownmod worden want het is gewoon on-topic.

Overigens hardware wat niet voldoet was iets van 10-15 jaar geleden. Zeker met de komst van Steam en GOG Galaxy is het eenvoudiger geworden.
Slecht programmeerwerk van de makers verhalen op een systeem is tamelijk kort door de bocht. Dat is autofabrikanten bekritiseren omdat accessoires van een derde partij niet werken zonder aanpassingen.

Dat dat verschil er is zit hem voornamelijk in dat consoles kant en klare systemen zijn die allemaal hetzelfde zijn. De eisen voor het uitgeven van spelen voor deze platformen zijn veel stricter dan op pc's en laptops welke veel meer vrijheid bieden (en dus slordig programmeerwerk toelaten).
Nergens problemen mee Michael! Werkt als een trein hier. Wellicht moet je een keer uit je comfortzone komen en het gewoon eens proberen.

Je zou het kunnen gooien op een AMD kaart, maar diezelfde mensen hebben weer heel andere problemen zodra ze een kaart van de andere partij gebruiken. Misschien is het gewoon het soort mensen, nooit tevreden, altijd voor een dubbeltje op de eerste plaats...

Kudo's voor het feit trouwens dat je een reactie op een artikel over dat een modder een laptopvariant(zonder accu, best jammer) gewoon in een keer weet om te buigen naar jouw haat tegenover iets dat er hier niet toe doet!
Ik ben geen hater hoor, altijd PC-gamer geweest maar daar al een flinke poos geleden mee gestopt. Rond de release van Watch Dogs nog eens een PC in elkaar gezet met een AMD kaart, ik heb veel spellen gespeeld maar ik kwam toch regelmatig weer in near-onspeelbare situaties terecht. Patch hier, DLL daar, verborgen .INI setting zus etc etc.

Ook performance blijft lastig, pas bij echte top kaarten krijg je een perfecte fps situatie, dat is gewoon niet waar ik persoonlijk op zit te wachten. Heeft ook veel te maken met het feit dat ik in de IT zit en thuis gewoon geen zin meer heb om te kloten met PC's, gewoon console aan en gaan met de banaan.. Met de huidige patch/install situatie op de consoles ben ik ook niet heel erg blij...
mischien word het dan tijd dat je leert hoe een pc werkt ?
heb je het boek computeren voor dummies al geprobeert ?
je bent de enige die er "last van heeft".
dan doe je toch echt wat verkeerd
AMD kaarten icm nVidia gameworks games is gewoon een kriem qua performance, dat weet iedereen. nVidia saboteert de boel bewust. En dan kom je aan het kloten om het enigzins fatsoenlijk draaiend te krijgen.

Enneuh, herinneren jullie je Batman Arkham Knights nog? Perfect speelbaar op PC, toch?

Kan het wel een ontwikkelaars probleem zijn, het is nog steeds een PC-game en het is nog steeds gekloot.
hahaha geweldig, heb je uberhaupt weleens op een pc gespeeld? Een patch is doodnormaal, doet een console ook. Een DLL problem krijg je alleen als je illegale spellen zit te spelen en een verborgen ini file? whaha.

Top kaarten? Ik draai nu een 1060, BF1 op ultra en 75+ fps. Had vorige maand nog een R9 280 van 2 jaar oud die BF1 ook nog tegen Ultra aan speelde. Kloten met pc's... Mijn pc start met SSD sneller op en start sneller een spel dan een console.
Op een console kun je tegenwoordig ook meer doen dan alleen een spel spelen dus die argument gaat niet echt op, en nu Xbox langzaam uwp apps krijgt, en in de toekomst nog (misschien) Tobo support word de lijn tussen console en pc kleiner
Mensen kopen dus een console omdat ze er niet zoveel mee willen doen...
Dat gaat alleen niet op voor de doelgroep van de laptop-versie van 1400 euro denk je ook niet?
Geen idee of mijn situatie representatief is maar ik pendel regelmatig tussen de zolder en de woonkamer. Daarom heb ik altijd twee consoles (nu PS4Pro). Omdat ik dat ergens wel overkill vind juich ik dit soort initiatieven wel toe. Zeker als je kijkt dat twee PS4Pro's, twee TV's en twee Astro headsets ook een aardige duit kosten ;)
Mensen kopen een console omdat ze geen zin hebben om §1.000,-+ euro uit te moeten geven om de nieuwste spellen te kunnen spelen.

Iedere 5-7 jaar §400,- en zeker zijn dat je de nieuwste spellen kunt spelen is een mooi bedrag.

Geen geklungel met drivers, incompatibel hardware, en de kans dat je PC het begeeft omdat iemand anders bij een gedeelde computer een virus binnenhaalt is een mooi gegeven.

Edit: In overleg verwijderd

[Reactie gewijzigd door D3F op 12 februari 2017 22:51]

Dat is zeker niet de enige reden. Zelf ben ik van een nog redelijk capabele pc naar de Xbox one gegaan (gtx 770 zou langzaam eens vervangen kunnen worden maar is niet de reden van de switch).
In eerste instantie gekocht voor er bij, maar het is nu mijn main platform geworden. Ik vind het ecosysteem gewoon fijner dan Steam. En als dat je reden is dan zou een gemodde console als dit ook een optie kunnen zijn, als je graag wat mobieler wil zijn en het geld geen probleem is.
Ja, want Excel is natuurlijk het enige wat je kan met een gamepc. Overigens krijgt/heeft de Xbox One support voor UWP apps, waaronder ook gewoon Excel.

Je hele reactie raakt kant noch wal, stellen dat het ene systeem dedicated is bijvoorbeeld: heb je wel eens gehoord van SteamOS? Dat is een OS, speciaal gemaakt om het steamplatform te draaien.
Gezien de formaat van de behuizing kan er nog wel een flinke accu in passen.
Het formaat van de behuizing is letterlijk de PS4 zelf. Aangezien Sony het al niet kleiner levert denk je dan niet dat het lastig wordt om het dan eht in laptop formfactor te leveren? (Dus 1,5CM dik?)
Grote capaciteits LiPo cellen (5000mAh) zijn nog niet eens 1cm dik....
Zo'n accu levert 3,3V? Je snapt hopelijk wel dat zo'n ps4 met scherm ruim 150-170W vraagt? 4 van die cellen in serie levert je 12 en een beetje Volt op netto. Dan moet je bijna 12A kunnen leveren met die vier accu's om voldoende vermogen te kunnen leveren. Dat is behoorlijk veel. Daarnaast betekent dit dus 4 accupacks van 3-4CM totaal.

Dan heb je 12Volt 20 Ah. Dat is 240Wh en daarmee kun je dan dus anderhalf uur spelen. Je hebt alleen wel 5 cm extra ruimte nodig om de accus en elektcronica allemaal kwijt te kunnen, je maakt het geheel een aantal kilo zwaarder en de kosten gaan nog verder omhoog (want het is niet alleen de accupacks, maar ook development kosten en elektronica).

Lijkt mij absoluut geen strak plan.
Jawel. Met een Xbox in ieder geval wel. Pas sinds kort ook met een playstation dacht ik.
Hoe? Streamen van je Xbox naar een laptop oid..
Maar dan kun je Uncharted 4 en Final Fantasy XV niet spelen in de trein (mits je daar een stroomaansluiting hebt).

En een console is veel makkelijker dan een laptop/pc...
Wow zijn er nog steeds mensen die zulke stomme dingen zeggen, en zelfs op Tweakers nog wel, erg vermoeiend.

Hoe kom je er bij dat een Console makkelijker is dan een PC/Laptop, even Steam op je PC zetten en een Xbox One/PlayStation 4/Steam Controller er op aan sluiten, en whalla, je kan een berg spellen spelen op je PC met een controller, meer dan zelfs op een Console, en een stuk goedkoper met Steam Keys.

En natuurlijk kunnen we niet zonder Uncharted 4 en Final Fantasy XV leven, want ja als je die niet speel ben je een noop, want dat zijn de spellen die je moet spelen (sarcasme).

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 12 februari 2017 16:46]

Ik heb thuis een PS4 en geen game PC. Regelmatig bij langere hoteltrips een PS4 meegenomen inclusief gaming monitor. Als je dat en beetje fatsoenlijk wilt meenemen heb je enig idee wat voor koffer je dan nodig hebt? Als je tenminste niet 3x van je hotelkamer op de bovenste verdieping naar je auto wil lopen.

Wat jij hier onterecht als pluspunt van consoles noemt (de prijs) maakt voor mij een meerderen die ik ken geen reet uit. Feit is dat we ons zonder altjd maar te moeten verdiepen in hardware willen vermaken met games. De PS4 is daar ideaal voor. De meeste consoles ook. Van geneuzel met codecs in Teamspeak, driver updates en windows updates die weer eens wat lamlegden willen ik een anderen niks weten. Maakt dat een game PC overbodig? Nee. Alleen voor mij persoonlijk is het niks om deze redenen. Whatsapp de deur uit en 10 min later online zonder gefreggel of enige moeite online en babbelen.

Nu terug naar de vraagprijs. Voor 1400 euro had ik zo'n ding graag gehad. Ik zit nu niet meer zovaak in hotels maar na een uurtje hardlopen is 4 uur lang Netflixen ook niet altijd alles meer. Dus is zo'n systeem wel degelijk ideaal. Al die reacties die gaan blaten over de prijs en dat puur afzetten tegen de mogelijkheden moeten wellicht eens kijken naar de praktische uitzonderingen die er zijn. Er bestaat ook een laag voor wie geld geen probleem is en die alle fancyness eromheen niet hoeven te hebben. Als iemand met een leuke hobby vraag en aanbod (al zijn het er 50 per jaar) bij elkaar kan brengen dan is dat toch prima?
Ik neem gewoon een HDMI kabel mee, dat werkt ook prima ;) (en past makkelijk in de koffer, naast de PS4s)
De TV's zaten ingebouwd in mijn hotel :(. Viel niet zoveel aan te knutselen (Sofitel, Berlin Mitte).
En al die laptops kunnen geen Red Dead Redemption 2, Horizon zero dawn enz enz afspelen. En voor 1400§ heb je net GEEN fatoenlijke gaming laptop.
Wat betreft de games heb je gelijk, maar dit is volgens mij echt wel een fatsoenlijke laptop hoor: pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)
Jep, das inderdaad een mooi laptopje. Maar daar ga je er maar net 1 van kopen en geen ''boel''. Maar je hebt gelijk, ik zou die laptop nemen.
Leuk idee, maar doet dit zo het pluspunt van consoles niet teniet, namelijk de prijs? Voor §1400 kun je een boel laptops met meer mogelijkheden en betere specs kopen.
Met andere mogelijkheden (op een PC zie ik je geen PS4 exclusives spelen). Specs maken dan ook geen reet meer uit gezien er geen andere apparaten zijn waar je die exclusives op kunt spelen.

Leuk zo'n laptop, maar voor die 1400 euro kun je net zo goed weggooien als het apparaat niet doet wat je wilt ;)
Al die negatieve commentaar hier..
Wat maakt de prijs uit?
Dit is Tweakers en het is leuk om dit soort nieuws te lezen.
Het gaat er om dat iemand deze vette mods steeds blijft doen en zelfs bereid is om ze te verkopen als er interesse is.
Ik denk ook niet dat deze machines gebouwd worden met de bedoeling om een gat in de markt op te vullen, deze gast heeft gewoon plezier aan zijn hobby.
Lijkt wel een android / iPhone discussie hier, hardware is het enige wat men nog kan zien.

Ontopic:

Het HDMI poortje lijkt een beetje ver naar achteren en heeft er nog 2 schroefjes naast, gaat dit geen problemen veroorzaken bij de aansluiting? De kabels die ik ken steken namelijk een stuk uit achter het kopje.

Maar misschien lijkt het slechts zo.
het zou ook vast mogelijk zijn om alleen de case met alle kabels enzo te vragen dat je zelf een PS4 inbouwt

aangezien er een regiolock op zit omdat hij een amerikaanse versie gebruikt.

hierdoor vervalt een groot gedeelte van de import heffingen aangezien het om een onderdeel gaat en niet om een compleet werkend product.

dan kan je later zelf nog de PS4 inbouwen
Precies. Dit is het soort nieuws dat zorgt voor een glimlach. Ik vind het echt leuk dat zulke dingen gedaan worden. Niet dat ik het zelf zou kopen ;)

Het kan trouwens nog wel praktisch zijn voor reizende gamers.
Geen 19" scherm gevonden dat fullHD is en dan maar een 720p scherm? Deze uitvoering doet toch compleet afbraak aan heel het concept ps4 Pro?
De ps4 pro laptop versie heeft wel het full hd scherm
Dat is voor de ps4 slim.
De pro heeft wel een 1080p scherm.
Dit zijn toch voorbeelden denk ik. Hij doet ook custom builds, dus als je een HD scherm wilt, kan hij dat vast wel voor je betalen.
Leuk, maar dit doet hij dus bij vrijwel bij elke versie van de PS/Xbox, zelfs onderaan het artikel staan ze van 2014... Dus heel erg nieuw, of vernieuwend is dit niet meer naar mijn mening. (behalve dit keer dan een tablet erbij verwerkt)
Ik vind inmiddels het truukje ook niet heel spectaculair meer. Je haalt een console uit elkaar verbind het aan een hdmi monitor en maakt een kickass case er omheen. Ooit uniek nu volgens mij gemeengoed. Zelf maak ik mofs rond de raspberry pi met hout en andere dingen daar ligt een mooier concept volgens mij maar ook daar is het niet heel bijzonder meer gezien het allemaal gewoon behuizing fabriceren is.

Maar het is mooi gedaan dat wel
GRATIS Pro Tip op deze zondag:

Heb jij nog een oude laptop liggen welke nog wel capabel is maar waar je geen raad mee weet? Of heb jij al een laptop maar twijfel je nog om de PlayBook 4 S aan te schaffen? Wacht niet langer, want hier is dť oplossing voor jou! Download de GRATIS PS4 Remote Play app en speel jouw PS4 (Pro) games GRATIS op jouw laptop*.

*De app is compatibel met PS4 systemen i.c.m. een Windows of macOS installatie. Let op! Snelle internetverbinding vereist.

:P

Maar wel leuk dat mensen zo creatief zijn. Levert modden en doorverkopen geen problemen met Sony op eigenlijk?
Cool, ik wist niet dat remote play bestond voor de pc/mac
Leuk idee, maar gaat Sony hier niet moeilijk over doen? Patentschending enzo? Of ze vinden het zon goed idee dat ze een rechtszaak aanspannen en het vervolgens zelf gaan maken/verkopen :P
Alle componenten zijn dus gewoon origineel. Alleen de verpakking is aangepast.
Deze gast kan volgens mij alleen in de problemen komen door het logo gebruik, vandaar dat er nergens "Playstation" of "PS4" staat, maar "Playbook" in plaats daarvan.

Hij kan zich eventueel nog verder juridisch indekken door de klant zelf de Playstation te laten kopen en naar hem op te sturen voor het modden. In dat geval verkoopt hij alleen z'n eigen arbeid (is een klusser) en geen producten van anderen (geen retailer).

Dit soort dingen worden al veel langer gedaan. Doe eens een google image search op "xbox case mod".
Dat is precies wat ik me afvraag, maarja de enkele tientallen die hij max kan maken in vergelijking met de miljoenen van Sony. Ze zullen het wel als gratis marketing zien. Neemt niet weg dat ze hier waarschijnlijk toch wel contact over moeten hebben gehad? Hij doet dit al jaren.
24 Inch en 19 Inch, ben ik de enige die dat absurd groot vind voor een laptop?
Oh? Is dit een normale laptop die je op je schoot neemt?

[Reactie gewijzigd door Deem op 12 februari 2017 12:23]

Idee is leuk maar de uitvoering niet. Ziet er niet bepaald premium of OEM uit en de hoge prijs past er dan ook echt niet bij
Wellicht is het leuk voor Sony om het zelf te doen? Ps4 slim heeft een max tdp van 165w, dat moet wel kunnen in een laptop behuizing!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*