Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 38 reacties

NetherRealm Studios heeft laten weten dat de Mortal Kombat XL-editie en Kombat Pack 2-uitbreiding toch beschikbaar komen voor de pc-versie van Mortal Kombat X. Deze versie is dit weekend te spelen in het kader van een 'online enhanced beta'.

Begin dit jaar leek het er nog op dat de content niet naar de pc zou komen. Toen bevestigde NetherRealm dat deze alleen beschikbaar zou komen op de Xbox One en PlayStation 4. De afgelopen tijd heeft de ontwikkelaar echter verschillende hints gegeven die op de komst van een pc-versie wezen. Het bedrijf heeft nu op de Steam-pagina van het spel laten weten dat er dit weekend een pc-bèta plaatsvindt, waarin spelers 'de nieuwe gameplay kunnen helpen testen'. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

ed boon twitter

Bij een in juli via Twitter gehouden enquête kwam naar voren dat spelers graag de dlc op de pc zouden zien verschijnen. De Mortal Kombat XL-editie van het spel bevat alle dlc die voor het spel is uitgekomen. De Kombat Pack 2 brengt vier aanvullende personages met zich mee, bestaande uit Leatherface, Bo' Rai Cho, Tri-Borg en het xenomorph-wezen uit de film Alien. Het is nog niet duidelijk wanneer de uitbreidingen daadwerkelijk voor de pc beschikbaar zullen komen. De bèta is beschikbaar via een speciale Steam-pagina.

Mortal Kombat XL-trailer

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (38)

Windows Run "steam://install/471210" en je kan de beta testen.
Alleen werken bij mij steam:// protocol commands totaal niet via Windows Run 8)7

Desktop Shortcuts die Steam maakt voor games dus ook niet.
Heb je het al via de (steam) browser geprobeerd?
Vind die dlc zo jammer, hadden ze nog diverse spelers die ze uit oude MK's konden halen, gooien ze onzin als predator en jason in het spel.
Het is van Warner Brothers. WB doet alles om de kassa te laten rinkelen.

Dat is ook gelijk de reden dat MKXL überhaupt naar PC komt, om klanten nog meer uit te melken.
MKXL zou nooit naar de PC komen en zou console exclusive zijn. NetherRealms heeft destijds een statement uitgebracht waar in stond dat ze de PC versie lieten zoals hij was. (ze lieten het gewoon links liggen)

MKX op PC heeft zo veel problemen. Performance problemen, input lag, crashes, multiplayer wat gewoon nooit werkte, etc..

Het is gewoon een schande dat de franchise zo diep gezonken is. Mortal Kombat was vroegâh een hele grote. Wat een publisher wel niet allemaal voor schade kan aanrichten.. MK is niet de enige franchise die WB heeft verpest overigens.. Batman en F.E.A.R bijvoorbeeld ook..

Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet meer.
Mortal kombat x en de laatste batman zijn anders hele goeie games.
Uh, laten we het er maar op houden dat dat heel sterk van het platform afhankelijk is. WB heeft goed laten zien dat ze geen zak geven om de PC gamers zolang ze er maar geld uit kunnen halen.

Alle twee de Games waren bij launch ongelofelijk slecht te spelen op de PC. Gelukkig is Batman nu redelijk goed speelbaar en hoop ik dat ze nu eindelijk fatsoenlijk wat aandacht geven aan MK
Arkham Knight was en is één grote grap.
Wat een release zeg. 10fps op gtx 980 ti's en Nvidia de schuld geven?
Hou toch op. WB zit vol met persberichten die stuk voor stuk bullshit zijn.
F.E.A.R 3 was één grote grap. Als je het gespeeld hebt dan snap je wel dat het de hele franchise voor gek zet.

Het zijn misschien nu, anno augustus september 2016 goede games zijn, tijdens de release dik een jaar geleden waren het grote kloten releases. Dat was meer dan een half jaar zo. Dat de games nu "gepatched" zijn betekend niet dat ze een vrijpas krijgen, dank u hartelijk.

Daarbij komt dat MKXL het eerste nieuws is van een patch voor MKX. MKX heeft een aantal patches gehad (kort na release) die daarna nooit zijn afgemaakt. Multiplayer werkte voor geen mallemoer. Als jij het een goede game vond, prima, maar dan heb jij in ieder geval het belangrijkste onderdeel van een 1v1 fighter niet gespeeld; de multiplayer, die gewoon totaal niet werkte.

[Reactie gewijzigd door Zexion op 27 augustus 2016 03:11]

MKX had problemen. Werkt hier als een zonnetje nu, zelfs met steamlink over wifi. Ik vind het de beste MK sinds MK3.
Nee joh, predator en jason zitten daar goed. Net zoals freddie in de vorige mk.
Wat ik in het tweakers artikel niet helemaal duidelijk kan achterhalen is of de nieuwe netcode van de console versies er nu ook in zit. Op steam staat er duidelijk test online gameplay (ipv enhanced online beta) dus ik gok dat de nieuwe netcode er dan ook in zit. Dit was op de consoles een grote verbetering.

Als de prijs ok is koop ik de DLC wel. MKX is na de beginproblemen echt een goede game geworden op de PC maar de support voor de PC droppen was echt een Warner Bros. naaistreek. Ik heb gezworen de volgende MK niet te kopen maar als ze dit netjes afronden en naar MKXL niveau brengen zou ik van gedachten kunnen veranderen...

edit: Ja, netcode dus ook.
MKXL_Fernando
The MKXL Enhanced Online beta is testing the improved online netcode, newest MKXL Kombatants, character skins and added game updates.

[Reactie gewijzigd door Max|Burn op 26 augustus 2016 19:45]

Ik ben op het moment de beta aan het spelen, en de multiplayer werkt nu gewoon goed.
De servers zijn een beetje overbelast aan het raken, dus het vinden van een match duurt nu wel wat langer, maar er is weinig/geen input lag meer, en als je gewoon een goede ping hebt is het prima te doen. Het is een hele verbetering, maar als ze geld voor MKXL gaan vragen dan kan WB naar mijn centen fluiten.
Als MKXL helemaal apart komt te staan dan sla ik ook over. Verwacht echter een MKX Update voor iedereen gratis en Kombat Pak 2 als DLC. Dat zou logisch zijn in ieder geval.

edit: Er zit nog wel een bugje in.. Core i7 op 4ghz+ en een GTX 1070...FPS hangt exact rond de 23,97 FPS wat zo'n beetje de FPS standaard is voor video. Beetje vreemde limit. Benchmark komt terug met LOW performance result..lol :S Zowel me CPU als GPU utilization zitten laag (GPU <40% en CPU 20-50%.) dus capaciteit zat.

edit2: LOL wat een grap..de default online beta setting was 23.97hz met vsync aan..no wonder :S..lekker handig haha. Zo pass je nooit de benchmark.

[Reactie gewijzigd door Max|Burn op 26 augustus 2016 20:12]

Dat zou ook op zijn minst wel nodig zijn willen ze de PC community weer een beetje terug winnen. Ben er wel een beetje klaar mee dat publishers een beetje beslissingen maken tegen de communities (en soms de devs) in en er gewoon niks tegen gedaan wordt.. mensen kopen het toch wel..
Wat is een beetje goede ping voor dit spel?
0-100
zoals gewoonlijk
Dus 21 is wel snel
Laten we hopen dat ze het goed testen en een release zonder bugs uitbrengen. Bij de vorige mkx heb ik en veel andere last van de eind filmpjes wanneer je met een personage uitspeelt (veel haperen en vastlopen). De programeurs hebben er niets aan gedaan via een update oid. Daardoor best verrassende nieuws dit.
Gewoon even praktisch gezien, hoeveel tijd kost het porten van zo'n soort mod nu eigenlijk?

Want in wezen is de hele engine al geport, je praat nu enkel maar over wat extra characters.
Marketingtechnisch is het uiteraard heel erg interessant om het eerst als exclusives te brengen voor consoles om daarna met 5 minuten werk het ook weer op de pc te kunnen verkopen.
Maar of het handig is voor je naam?

Want volgens mij kan het echt niet veel meer als 5 minuten zijn oid,
Ha, dat doet me eraan herinneren dat ik nog een MK-II arcade kast in de opslag heb staan. Die ga ik volgend weekend maar eens hier op kantoor zetten :D
Stiekem hoop ik weer op een mk als mkII ... Na MK Gold op de Dreamcast heb ik geen enkele feeling meer gehad met de delen erna. Behalve Shaolin Monks dan, maar dat is geen vechtspel. Zou wel vet zijn om daar een remake van te maken trouwens! Eigenlijk mag ik het niet zeggen, maar sinds John Tobias weg is bij het bedrijf vind ik het niet veel meer.
Leeft die franchise nog?

Na het spelen van de originele SNES uitvoering nooit meer naar omgekeken, terecht, als ik zo de comments bekijk.

Soms moet je een oude film/game laten voor wat het was... (hint richting WB).
Best wel nostalgische lol met mkxl. Mis wel het delen van dat plezier. Je zit niet naast elkaar op de bank en er is ook geen communicatie mogelijk. Wellicht komt dat nog. Wat ik wel echt nodig heb, is wat uitleg hoe die combo's te activeren. Punch, kick, block en grap gaat, maar verder is het hier knoppen rammen. Tegen een andere knoppenrammer is er de luckfactor, maar iemand die wel weet wat hij/zij doet, kansloos. Iemand die hier meer over weet?!

Edit: dit helpt al wel een beetje, nu nog de controllersymbolen vertalen naar keyboard.

[Reactie gewijzigd door Arjanders op 28 augustus 2016 17:38]

MK XXL?

+ Avengers
+ X-Men
+ DragonBall Z
+ Pokemon
+ Zelda, Mario, Sonic, etc.

en ga zo maar eindeloos door !! }> }> _/-\o_ _/-\o_ |:( 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True