Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Square Enix heeft een game voor de Apple Watch uitgebracht. Cosmos Rings is een rpg die volgens de makers 'simpele maar uitdagende' gevechten biedt. De horlogegame kost tijdelijk 5,99 euro en zal na de introductieperiode voor 8,99 euro in de App Store staan.

De game is afgeleid van de Chaos Rings-franchise van Square Enix. In het spel loopt de tijd terug afhankelijk van het aantal stappen dat gezet is. Aanvallen worden automatisch uitgevoerd, maar het is ook mogelijk om door op het schermpje te drukken, bepaalde moves te beïnvloeden.

Tijdens het lopen verzamelt de speler zogenaamde Fragments, die gebruikt kunnen worden om wapens sterker te maken en nieuwe items te ontgrendelen. Fragments dienen ook ingezet te worden om tijd terug te winnen. Dat is nodig, want als de timer linksonder in beeld op nul staat, is het game over en dient er opnieuw begonnen te worden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Met de batterij duur van minder dan een dag... en er op gaan gamen :?
Ik gebruik mijn Apple Watch intensief en kan je zeggen dat ik makkelijk 2 dagen haal.
Grotendeels ook gewoon te danken aan het OLED scherm, wat niet aan staat verbruikt niks :*)
Ieder scherm dat niet aan staat verbruikt niks?
Dat zou je denken maar dat is niet zo, wat ik bedoel is het verschil met verschillende beeldschermtechnieken, als je OLED neemt zijn de individuele pixels aan of uit te zetten, wat dus een zwarte achtergrond heeft staat echt uit. Bij normale schermen werkt dit anders, hier heb je een globale achtergrond verlichting die een diffuser belicht, als je dan een zwarte achtergrond hebt wordt alsnog het zwart verlicht alleen zie je geen kleur. Daarom ziet zwart er meestal grijzig uit en niet diep zwart op schermen, bij OLED is het dus diep zwart.
Mij was niet duidelijk dat je het over de zwarte gedeeltes had, die verbruiken inderdaad minder stroom bij OLED t.o.v. LCD. Ik vatte het op als "als het gehele scherm uit staat, verbruikt het niks", wat natuurlijk een open deur is :+

Ik vraag me alleen af, is het de besparing van OLED t.o.v. LCD echt merkbaar of is dit verwaarloosbaar klein. Anders zou dit met always-on smartwatches een leuke besparing op kunnen leveren.

[Reactie gewijzigd door P1nGu1n op 29 juli 2016 10:44]

Mijn ervaring leert van wel, zeker nu met Pokemon Go. Wanneer je daar de power saver optie inschakelt maakt de app het scherm software matig zwart. Doe je dit met niet oled, gaat de batterij bij iedereen evensnel achteruit als zonder de bespaar stand. Met OLED zie je verbuik juist drastisch afnemen:)
Je scherm is de grootste verbruiker in je telefoon / smartwatch. Stel je hebt alleen de helft van alle leds aan in je scherm, dan verbruik je ongeveer 50% minder dan bij normaal led. Met nog meer zwart wordt er alleen maar meer bespaart dus maakt dit weldegelijk veel uit voor een device als een horloge.
Ik gebruik mijn Seiko intensief en die laat zichzelf op :') 2 dagen doen met een horloge voor hij aan de lader moet mijn god ik moet er niet aan denken. Ik heb al genoeg problemen om m'n telefoon altijd maar van stroom te voorzien, zo'n smartwach zou ik één keer gebruiken en daarna ligt hij in de keukenla.
Ik zelf heb er niet zo een probleem mee. Zodra ik ga slapen doe ik mijn horloge af en plaats die op de magnetisch oplader.
Ik sliep al niet met een normale horloge om, dus de overstap naar een smartwatch was voor mij het opladen geen probleem, mits hij langer dan een dag intensief gebuik uit hield.

[Reactie gewijzigd door Deem op 29 juli 2016 11:19]

Normaal haal je met een Apple watch met gemak een dag. Velen zullen zonder problemen hem 2 dagen kunnen gebruiken. Gamen zal je wel niet de hele dag doen, dus stel dat het de batterij duur verkort naar een dag of iets minder, dan zal de gemiddelde gebruiker er nog geen last van hebben. 's avonds leg je hem toch aan de lader.
Doen mensen op hun telefoon, laptop en tablet toch ook? Die hebben een batterijduur van zo'n 10 uur.
Cool! Gaming op de Apple Watch :)

Is er al een Pokemon app voor de apple watch? :):)
Gaat waarschijnlijk niet komen. Nintendo wilt dat je de 40 euro Plus koopt.
Ik wacht wel tot ze de api reverse engineeren :)
Is toch al gedaan? De stap om de code te porten naar een Apple Watch lijkt me niet zo groot. Heb momenteel ook een scanner draaien die hier de tuin van het kantoor in de gaten houd. :)
Heb je een linkje of guide voor je set-up? Klinkt interessant.
Scanner
Bot

Heb alleen de scanner draaien overigens. Apart account voor aangemaakt. Steps op 0, dan gaat hij niet het hele dorp door. Kan moeilijk van m'n bureau vertrekken om pokemons te vangen haha

[Reactie gewijzigd door NightFox89 op 29 juli 2016 12:44]

Geweldig! Thanks!
Ik vraag me af hoe groot de overlap is van mensen die een Apple watch hebben en mensen die bereid zijn met zo'n lelijk pokemon gedrocht rond te gaan lopen... Vermoedelijk alleen wat kinderen met te rijke ouders.
De game is erg leuk (ondanks de bugs en instabiele servers) maar ik ga echt niet met zo'n Pokemon teken om mijn pols rondlopen.

Maar goed, we kennen Nintendo, en dit soort rationaliteit gaat niks in hun beleid uitmaken helaas...
Dat zou echt een system seller zijn voor de Watch denk ik. Ik gebruik hem graag verder hoor, ding is best leuk etc. Maar echt een reden om hem aan te bevelen aan anderen heb ik niet.
:) ziet er leuk uit ! wel erg duur, hopelijk komt dit ook naar android wear!
Hoezo is dit duur? Het is een volledige game.
Of iets duur is, is natuurlijk grotendeels subjectief.
Dat gezegd te hebben vind ik 8,99 ook duur voor een horloge-game. Maar goed, de meeste games voor Smartphone van SquareEnix zijn relatief duur, als je naar andere smartphone games kijkt. Daar krijg je, meestal, een stukje kwalitiet voor terug.

Edit: En ik hoop inderdaad ook dat deze naar Wear komt :)

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 29 juli 2016 11:31]

Pacman is ook een volledige game maar daar zou ik ook 8 euro voor uit geven. Daarnaast is de groep die een smartwatch heeft al heel erg klein, omdat dan ook nog zo'n bedrag te vragen is de kans dat het terug verdienen heel erg klein! :) dan heb ik het niet over de kwaliteit van het spel want dat zal wel goed zijn.
//off-topic

''en zo begon de hype met interactieve games..''
wel een goede ontwikkeling als je het mij vraagt :)

*edit*
-1 ,please explain why?

[Reactie gewijzigd door PT-Scribble op 29 juli 2016 09:32]

waar komt die quote vandaan? "Interactieve games"? Een game lijkt me altijd interactief, anders is het een film.
Ik denk dat PT-Scribble eigenlijk bedoeld games waarbij de gameplay gelinkt is aan de fysieke wereld. Net als bij Pokemon GO. Concept bestaat natuurlijk al veel langer maar kan mij goed voorstellen dat we de komende jaren veel meer van dat soort spellen zullen zien, mede dankzij de hype rondom Pokemon.
Yes... de spijker op z'n kop @ warcow

natuurlijk bedoel ik fysiek interactieve games.

ik ben dan ook reuzebenieuwd naar ontwikkelingen op dit niveau alsmede ontwikkelingen rondom AR en game-implementatie daarvan.

:*)
Uuuh dit dus ja 🤔
gaaf zeg, ik gebruik hem al om mijn 4k content af te spelen, nu ook al een game, straks VR & AR, nu nog wachten dat ik mijn Tesla kan besturen op afstand om een pak melk bij AH op te halen!
En dit alles op postzegel formaat.
Waarom dit alles, omdat het kan?
Lang leve de (onzin) van techniek :Y)

[Reactie gewijzigd door pawarana op 29 juli 2016 09:49]

Moet dit nieuws niet onder games vallen ipv telefoons en tablets?
Doet mij denken aan de oude 90's game horloges. Frontje van een nintendo gameboy bijvoorbeeld. Diverse gamehorloges kon je kopen destijds.

Nu met 30 gebruik ik mijn horloge liever voor de tijdsweergave.
Ach ik speel wel gewoon boter, kaas en eieren op mijn Microsoft Band 2. Is nog gratis ook. :+ :+
En wanneer komt Flappy Bird uit voor de Apple Watch?

nvm, dat is natuurlijk verbannen uit de App Store. 8)7

[Reactie gewijzigd door Trollodeboy op 31 juli 2016 13:37]

Klinkt als een leuk en interessant concept, al heb ik het gevoel dat de gameplay redelijk passief is. Zou leuk zijn als je juist gevechten tegen andere spelers kunt houden.

Overigens is de doelgroep erg klein. De verkopen van de applewatch vallen volgens mij tegen en als ik om mij heen kijk wie er wel een heeft dan zijn dat niet de mensen die een spelletje gaan spelen.

[Reactie gewijzigd door Noisia op 29 juli 2016 09:09]

Qua smartwatch is de Apple Watch op dit moment de meest succesvolle. De doelgroep die unerhaupt zo een horloge wil hebben is gewoon kleiner. En veel mensen kijken qua smartwatches de kat uit de boom omdat voor veel fabrikanten (Apple inclusief) het gewoon een 1.0 product is. Ik ben zelf bezitter van een Apple Watch en ik vind het als 1.0 product behoorlijk goed. Ook als ik het vergelijk met mensen die Android watches hebben.

Kan het beter; natuurlijk! Maar het is een eerste product in een nieuwe catagorie. Ook de prijs is nog niet in verhouding naar mijn mening. Toch draag ik m elke dag en ik vind m na bijna een jaar nog steeds erg fijn.

En dat komt wel neer op wat je kunt/moet verwachten van een smartwatch. En voor gamen (om toch maar weer even ontopic te gaan) vind ik het niet geschikt. Het scherm is te klein en je krijgt er een lamme arm van.

Dus leuk zon rpg maar daarvoor heb je toch echt andere soort smartwatches nodig IMhO. Wellicht eentje die op een tafel of muur kan projecteren of zo..