Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 27 reacties

De Finse gamestudio Remedy gaat het verhaal schrijven voor CrossFire 2 van de Zuid-Koreanse ontwikkelaar Smilegate. De eerste versie van online fps CrossFire was een groot succes in Zuidoost-AziŽ; de game leverde in 2014 bijvoorbeeld nog steeds 1,3 miljard dollar op.

Smilegate heeft op de CrossFire Vision Summit in Sjanghai officieel aangekondigd dat Remedy de verhaallijn voor CrossFire 2 gaat maken. Het project is al enige tijd bezig, maar nu voor het eerst naar buiten gebracht.

CrossFire is een free-to-play fps en werd in 2007 geïntroduceerd. De game kwam in 2008 in China uit. De shooter heeft verschillende modi waarin acht gamers het als huurlingen opnemen tegen een andere groep van acht huurlingen. Het verhaal draait om een 'episch wereldomvattend' conflict tussen de Black List- en Global Risk-groep.

Geld wordt verdiend doordat spelers premium items kunnen kopen die extra Game Points geven. De extra GP kunnen ook met bepaalde missies verdiend worden. Bepaalde premium wapens en speciale items kunnen alleen met 'echt' geld gekocht worden. Behalve de samenwerking met Remedy is er verder nog weinig bekend over CrossFire 2.

Screenshot CrossFire Game

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (27)

Jammer dat een studio als remedy mee werkt aan deze f2p zooi. Ben bang dat quantem break niet genoeg heeft verkocht om zo hun eigen ding te doen.
Denk je dat ze het gratis deden voor Microsoft? Microsoft heeft bak geld moeten leggen voor Quantum Break.
Nee maar ik neem toch wel aan dat Remedy ook een percentage krijgt per verkochte game. Dus meer verkopen betekend meer geld in het laatje bij Remedy.
Als je ziet dat deel 1 uit 2007 in 2014 nog 1,3milliard dollar opgeleverd heeft... 6-7 jaar naar release en dan nog in je boekhouding mogen noteren dat je in 2014 weer 1,3milliard bijgeschreven hebt, moa wel interessant denk ik..
Voor remedy is het gunstig, maar ik zie liever dat ze hun eigen game maken dan inplaats van werken voor 1 of andere Koreaanse f2p game.
Haha ja maar hun zien wellicht geld, ook wel begrijpelijk van hun uit gezien.
Maar wie weet wordt het wel een super tof spel?
Dit wordt een f2p game gericht op china en puur gemaakt om miljarden te verdienen, zou er niet te veel van verwachten.
Met het geld dat ze ermee verdienen kunnen ze wellicht investeren in eigne originele projecten? Dat ze het 1 doen hoeft niet per se te betekenen dat voor het ander geen ruimte meer is. Tegendeel kan waar zijn, maar geld = meer mogelijkheid voor het huren van extra personeel etc.

Verder met je eens hoor ik zie Remedy graag werken aan originele IP's met een goed verhaal.

[Reactie gewijzigd door Zakaria89 op 29 juli 2016 10:39]

Alan Wake verkocht indertijd beter op pc dan op de x360. Maar Quantum Break was op pc een gigantische flop vanwege de UWP/Windows Store exclusiviteit en de barslechte port. Erg jammer dat Microsoft Quantum Break heeft opgeofferd om pc-gamers in hun ecosysteem te krijgen, want dit was op die manier noch voor Remedy noch voor Microsoft een goeie zaak.
Heb toch enkele jaren flink genoten van dit.
Crossfire heeft gemiddeld 6 miljoen spelers actief online, echt idioot groot.
Ik kende het helemaal niet echt. Vind het ook bijzonder dat dit het zo goed doet terwijl er al een alternatief was. Bijzonder dat men toch voor een versie van eigen bodem gaat die alleen maar het origineel probeert te kopiŽren.
Aah! :) De Counterstrike van AsiŽ! Altijd goed in kopieren die asiaten, zelfs de killtags rechts bovenin zien er het zelfde uit :+

[Reactie gewijzigd door infernal_nl op 28 juli 2016 12:07]

Ik zag de arm en toen wist ik het al idd.
Zal dan geen groot stuk tekst worden, echt een verhaal zit er niet achter crossfire. 2 groepen, boos op elkaar, wereldmacht, klaar :P

Crossfire is de counterstrike van AziŽ, maar dan met ook nog waves en zombie modus.
Max Payne 3 was een mwah aardig spel. Met een hele slechte verhaal lijn over een ontzettende kluns die op elk moment de verkeerde beslissing neemt.
Het is 1) duidelijk dat het door een rockstar studio is gemaakt en 2) dat er nooit meer een Max Payne game uitkomt
another franchise murdered. Helaas.
vroeger veel crossfire gespeelt, tot Z8games niet meer in EU mocht hosten/geen nieuwe spelers van europa meer toeliet, toen is het wat achteruit gegaan, want er gaan dan wel mensen weg maar er kwamen geen meer van europa bij, lang in een belgisch/nederlandse clan gezeten.
hopelijk heeft crossfire2 wel een betere engine die geen mouse-accelleration problemen heeft

[Reactie gewijzigd door jeroen7s op 28 juli 2016 16:47]

Heb de eerste Max Payne iets te vaak gespeeld. Vond deze verslavend goed vooral de gameplay en het verhaal.
Ik vraag me wel af waarom je een verhaal nodig hebt in een online FPS. Leuk dat het kan maar voor mij niet echt een meerwaarde. Draait toch vooral om de kills en de stats.
Hoe is dit in gods naam nieuws? Waarom niet: 'Soeteman laat scheet in lift.'

Moet men nu al melden dat er een verhaal; geschreven gaat worden? Hang gvd de vlag uit kerel! Groot nieuws! Er wordt een verhaal geschreven!!!! :O
Max Payne 3 is niet door Remedy gemaakt maar door een Rockstar studio
Inderdaad. Volgens mij heeft Rockstar de rechten gekocht ergens tussen deel 2 en 3
En Max Payne 1 deed niet onder voor een bloedstollende thriller met veel zwarte humor.

Vrij briljante game.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 28 juli 2016 13:41]

Dan heb je wel al veel geluk gehad, of koop je gewoon heel weinig games. MP3 is een geweldige game. Enkel spijtig dat ze het Max Payne genoemd hebben.
MP3 is de enige MaxPayne die ik gespeeld heb en heb er heel veel plezier aan beleefd. Zeker geen slecht spel inderdaad.
Verschrikkelijk spel, of beter zoals janpiet al zei, verschrikkelijke video.

Zo ontzettend vermoeiend dat continue zielige gezeik en geklaag van Max + irritante en bizarre hoeveelheid zinloze cutscenes waar Max zich aan het einde van iedere cut scene op de domste plek mogelijk positioneert met een kartonnen doos als cover. Zo idioot spel als je hem op hogere difficulty speelt, want je gaat niet door jezelf maar door de brakke gameplay.

Max Payne en Max Payne 2 waren wat dat betreft veel beter.

/mijn mening

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True