Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 72 reacties

Samsung heeft bekendgemaakt dat het op 2 augustus de Galaxy Note 7 zal tonen aan het grote publiek. Het evenement vindt plaats in New York om elf uur plaatselijke tijd. In Nederland is dat vijf uur 's middags.

De presentatie wordt live uitgezonden via Samsungs nieuwssite, schrijft het bedrijf. Ook geeft Samsung aan waarom het toestel 'Galaxy Note 7' gaat heten en 'Galaxy Note 6' overgeslagen wordt. De belangrijkste reden daarvoor is volgens het bedrijf dat de naamgeving zo in lijn komt met die van de Galaxy S7 en Galaxy S7 edge.

Ook hoopt Samsung dat er geen verwarring meer zal bestaan over de techniek aan de binnenkant; die ligt in lijn met de Galaxy S-telefoons. Eerder lekten al de specificaties van de smartphone uit. Het gaat om een apparaat met een amoledscherm van 5,7" en een resolutie van 2560x1440 pixels. Verder heeft de Note 7 6GB ram, 64GB opslagruimte en een micro-sd-kaartslot aan boord.

Samsung Galaxy Note 7 render

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (72)

Edge is naar mijn mening een van de grootste als niet de grootste gimmick die op een telefoon is verschenen. Edge opties heb ik nooit gebruikt op mijn Galaxy S6Edge en zovaak perongeluk op een verkeerde plek gedrukt door zijn gebogen scherm. Mateloos irriteren!

Was dus ook de laatste Sammy van mij tenzij ze iets degelijks op de markt brengen volgend jaar. Tot dan geniet ik van mijn Nexus 6P 64GB Grey.
Zolang ze de Sx/Sx Edge strategie volgen, kun je dus gewoon voor de Sx gaan. ;) Dan is je probleem opgelost.
Wat een onzin. Ik vind die Edge prima op mijn S7 Edge! Het zorgt ervoor dat ik een 5,5" smartphone gewoon redelijk goed kan bedienen met 1 hand, waar ik menig andere smartphone gewoon te groot vind. De schermranden van een Edge-smartphone zijn, helemaal als je rekent van bovenaf, ontzettend dun en dat vind ik handig. De randdetectie van de S7 werkt daarnaast ook redelijk goed :) Bovendien ziet het er gewoon heel tof uit - imo ook wat waard, maar dat zal per persoon verschillen.

Ik vind het wel jammer dat Samsung ook niet meer de keuze voor een plat toestel biedt, voor wie daar anders over denkt.
Ook hoopt Samsung dat er geen verwarring meer zal bestaan over de techniek aan de binnenkant: die ligt in lijn met de Galaxy S-telefoons.
Samsung brengt dus eigenlijk een tweede S7 Edge met stylus uit. De logica hiervan ontgaat mij volledig. Ik koos juist voor de Note-serie omdat deze toch net even beter was dan de S-serie en geen raar gebogen scherm had. Samsung verwacht dat ze nu twee keer zo veel toestellen gaan verkopen omdat er nu twee (vrijwel) identieke Edge toestellen op de markt zijn, maar in werkelijkheid zullen de twee series elkaar kanibaliseren. Het is namelijk niet zo dat er nu plotseling 2x zo veel klanten zijn die een Edge toestel willen.

Van iedere 1000 potentiële Edge klanten kopen er straks (bijvoorbeeld) 800 een S7 Edge en 200 een Note 7, in plaats dat ze allemaal voor de S7 Edge gaan.

Ik sla de Note 7 Edge over en kijk volgend jaar of Samsung weer wat fatsoenlijks op de markt brengt, anders stap ik over naar een ander merk. Ik houd er namelijk niet van dat mij de keus wordt weg genomen. Daarom heb ik toestellen zonder SD-kaart en / of niet verwijderbare accu altijd links laten liggen.
Dat is de rede dat ik nu een G4 heb. De modellen na de Note 3 waren simpelweg niet heel interessant tov de note 3 of de concurrentie. Daarom ben ik maar eens overgestapt naar LG. 5,5" scherm maar heeft relatief dunne randen dus is aardig wat kleiner. De Note 4 en 5 waren beide net iets groter dan de Note 3. Totaal onnodig als je het mij vraagt.

Ik zit nog steeds te wachten op toestellen die richting de 90% scherm oppervlak gaan. Nu heb je nog steeds onnodig dikke randen onder en boven het toestel. Het kan vast anders maar zal wel duur zijn.
Note 4 is 2 mm langer dan Note 3 en deels zelfs iets smaller.
Wel met een betere bouwkwaliteit (Note 3 ook goed, maar dat kunststof randje slijt toch).

Blijf zelf nog vooralsnog bij de Note 4. Hardware volstaat nog steeds en laatste generatie met SD en verwisselbare accu.
Volgens mij was hij vooral dunnder. Breedte was vergelijkbaar en idd langer.

Tja heb met de Note 3 nooit slijtage problemen gehad mijn vader heeft die nog steeds.
Hardware van de Note 4 was wel net wat beter. Heb hem kort gehad maar weg gedaan G4 gekocht.
De Note 7 heeft iig ook een SD slot
Verwisselbare accu weet ik niet
Erg fijn toestel de G4 inderdaad, kwam zelf ook bij de Note vandaan, de G4 heeft een veel betere camera en het kunnen verwisselen van de batterij tezamen met de gunstige prijs en gewoon goede specs maakt het voor mij de ideale telefoon :)
Ja ik ben er nog steeds erg blij mee. Enige wat ik minder vind is de SOC.
De G5 vond een te klein scherm hebben.

Dus ik ga komend jaar weer eens goed rond kijken.
Wil dan op zoek naar een toestel met een nog betere Camera, Zuinige SOC bv een 821 of nieuwer. En toch weer 5,5 a 5,7" maar niet groter dan een Note 3. SD kaart is een must want had de 32 + 64GB van mijn G4 laatst vol zitten. Heb nu 32 + 128GB.
Lijkt mij vrij logisch waarom de Note 7 alleen in een 'edge' uitvoering komt. Samsung heeft gewoon aangegeven dat deze feature veel beter verkoopt bij de S-serie.

Daarnaast heeft de Note nooit zo'n grote afzetmarkt bereikt als de S-serie en ga je dus niet twee productielijnen opzetten voor 'edge' en 'niet-edge'.

Neemt natuurlijk niet weg dat je de keuze ontnomen wordt, maar je vergeet dat een keuze hebben bij heel veel merken niet eens bestaat omdat zij simpelweg gewoon één toestelvariant aanbieden (afgezien van de keuze in opslagcapaciteit).
Ja, maar Samsung maakt wel de denkfout dat ze nu veel meer klanten gaan krijgen omdat er twee verschillende Edge toestellen zijn. Sommige klanten zullen nu een Note 7 i.p.v. een S7 Edge aanschaffen, maar het totaal aantal klanten zal ongeveer gelijk blijven. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men er nu massaal voor gaat kiezen om zowel de Note 7 als de S7 te gaan kopen. Het is het ene toestel of het andere, niet beiden.
Heb je gelijk in. In zeker zin kannibaliseert de Note 7 de S7 Edge en vice versa.
Hier sluit ik me 100% bij aan de keuze wordt je ontnomen.
Dag Note 7 🖑 ik kijk wel verder.
Behalve de keuze die ontnomen wordt zijn de accus in bijna alle toestellen na pakweg 1 tot twee jaar behoorlijk in capaciteit verminderd.
Veel mensen lopen nu nog rond met oude S en Note modellen, gewoon een nieuwe accu er in en hij kan weer twee jaar mee, dit kan je met de nieuwe generatie wel vergeten.

Verspilling van technologie en resources imho.
Voor mij ook een (de enige eigenlijk) reden om hem niet te kopen.
Verspilling van technologie en resources imho.
Alsof je in 2 jaar niet die 50 euro kan sparen om de batterij te laten vervangen.
Lijkt er op dat hij een edge scherm heeft. Dus die 5,7 heb je niet op een normale manier. Scherm van de Note 3 en 4 zijn imo dus bruikbaarheid.

Vraag me af wat buiten het pennetje dan het grote verschil is met de grote galaxy edge s7.
Had liever een normaal scherm gezien of een 5,9 edge of zo.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 13 juli 2016 10:00]

Als ik me niet verkeerd herinner was/is de Note serie altijd een upgrade geweest van de S serie. Dit niet alleen qua scherm inch, maar ook met zijn hardware heel wat sterker.
Na een kleine Google search heb ik wel de nodige kunnen vinden;
- 6GB Ram
- min 64GB
- Iris Eye Scanner technology

Het is echter nooit het zelfde geweest (hardware niveau).

Iemand enig idee of er een Qualcomm versie uitkomt?
Blijkbaar komt de Note 7 ook met een Qualcomm 821 versie naar de US, EU mag het met Samsung z'n eigen Exynos processor doen. Importeren? :p

[Reactie gewijzigd door bozk op 13 juli 2016 11:25]

Voorlopig lijkt het erop dat Samsung's eigen Exynos rapper en bovendien energiezuiniger is dan de SD820. Waarom importeren? :P

Wil je toch importeren, hou dan rekening met de frequentiebanden waardoor je mogelijk wel/geen LTE kan krijgen op alle netwerken.
Ik ben niet echt van de "Touchwiz", doe mij maar AOSP versie. Ik weet wel dat er wat (misschien omdat ik als primaire telefoon altijd een Nexus heb gebruikt :p)
AOSP varianten zijn die op Exynos draaien, alleen heb ik hier niet altijd goede ervaring mee gehad.

Maar bedankt voor je tip! was even vergeten dat de frequentiebanden nog anders konden zijn.
Ik heb ook twee Nexussen gehad voor dit toestel. Het eerste wat ik met mijn S7 Edge heb gedaan is de DPI aanpassen, Nova eroverheen gepleurt en een Marshmallow-like thema geïnstalleerd - je merkt dan vrijwel niks meer van Touchwiz en qua performance zit je wel op één lijn :)
Tegelijkertijd heb je geen problemen met applicaties zoals bank-apps en televisie-apps, die nog wel eens lastig doen op aangepaste devices. En ontvang je gewoon OTA-updates en security patches.

Overigens is de SoC slechts één onderdeel. Als Samsung de camera (om maar een onderdeel te noemen) alsnog closed source gaat houden, zit je nog steeds met een probleem of een half werkende ROM.
Klopt helemaal, heb ik ook al eerder gedaan. Dan loopt het wel ongeveer het zelfde. Maar op een of andere manier krijg ik het AOSP gevoel er toch niet bij, zal wel aan mij liggen :p
Hoeveel AOSP's ondersteunen de S-pen?
S-pen? nog nooit eerder gebruikt, dacht altijd dat die voor tandenstoker diende :p
Nja, was maar een grapje.. Bij z'n custom rom is het meestal geven en nemen.
De note kwam ook altijd een half jaar later, dus logisch dat deze een stapje harder loopt. De volgende S was dan ook altijd weer sneller dan de laatste note.
Yups mee eens, daarom is het degelijk geen "zelfde" toestel die iets grotere scherm heeft. Hij heeft echt wel sterkere hardware lopen dan de S7.
Beetje vergelijkbaar met; iPhone 6 en de iPhone 6s PLUS. Qua uiterlijk niet veel anders, maar wel groter en sneller.
Dat weet ik. Buiten de snellere hardware had ik de Note vooral vanwegen zijn grotere scherm. Maar dat lijkt deze generatie identiek te zijn aan de grotere S7 Edge dat vind ik wel jammer. Zeker omdat het ook een edge scherm is. Als het nu een 5,7 normaal scherm was geweest had je er nog een verkoop argument bij.

6GB ram en grotere interne storage is wel welkom.
Maar ..... komt hij dit keer wel uit in Europa ?
Ja :)

http://www.androidauthori...xy-note-7-pricing-702658/

edit: verkeerde hyperlink

[Reactie gewijzigd door Slavy op 13 juli 2016 08:09]

Ja volgens mij wel.

Echter zie ik steeds vaker benchmarks langskomen met 4gb ram en de snapdragon 820. Hoop dat die informatie onjuist is.
Blijf mijn Note4 nog lekker gebruiken tot die het begeeft, en hoop dat Samsung tegen die tijd een note uitbrengt waar ik een SD kaart in kan schuiven icm een te vervangen accu, anders word het voor mij een ander merk. ;)
In de Note 7 kan een SD kaartje + hij heeft standaard 64GB. Buiten dan waarschijnlijk het scherm gebogen gaat zijn zoals de S7 Edge is het design, glass, scherm kleuren vele mooier dan jou Note 4.

Offtopic : Ik ben van de Note 3 naar de Note 5 gegaan omdat de Note 4 echt super lelijk is! Nu waarschijnlijk ook de Note 7 overslaan vanwege de curve (mijn duim en handpalm durven er op te duwen bij de S7 Edge). Een ander merkt wordt het niet voor mij, ze hebben super goede stock camera app's en de rest ronsel je zelf mee. ;)
Maar de accu kan niet verwijdert worden,als je een zakenman bent en je telefoon veel gebruikt is het gewoon super handig als je er snel even een 2de volle accu in kan gooien of als je (net als ik) langer dan 2 jaar met een mobiel doet en je accu vervangen dient te worden je niet een rekening van een nieuw mobiel krijgt om die te vervangen. 8)7

Over het design ga ik niet oordelen want smaken verschillen,vind mijn note4 mooier dan de S6 of S7 dat is persoonlijk.

Je vergelijkt de note 4 met een 2 jaar jongere telefoon de S7,kan je vertellen dat ik ze naast elkaar heb gehouden en dat ik geen verschil zag.

Note 4: 1440x2560 pixels Pixels per inch (PPI) 515
S7: 1440x2560 pixels Pixels per inch (PPI) 534

Gebogen scherm of edge allemaal leuk maar zo onzinnig en het extra geld niet waard,mijn vriending heft de S6 edge voor 120 euro meer dan de normale S6 en ze gebruikt het niet eens, het is leuk om te laten zien aan andere kijk mijn mobiel heeft edge randen en heeft 1231212x23123123 pixels,allemaal vrekoop praat zonder toegevoegde waarde. ;)

[Reactie gewijzigd door Markotje op 13 juli 2016 12:11]

Ik vind gebogen schermen echt niet mooi spijtig genoeg :/
Maar de batterij ... ik doe mooi 1dag 11u met mijn Note 5 : WhatsApp - Lync - Outlook - Reddit.
Ik heb dan ook deze erbij gekocht in Dubai : http://www.samsung.com/my...ories/case/EP-TN920BSEGWW

Nu kan ik zelfs 3 dagen doen met de telefoon als ik niet bel met camera op Skype of veel Facebook gebruik.

Sinds de 1440P schermen ben ik er meer tevreden van dan de 1080P schermen, maakt me niet uit of hij 4", 5" of 8" is en xxx ppi.

Ik blijf erbij : Samsung vind ik een goed merk!

[Reactie gewijzigd door ChristopheS op 13 juli 2016 17:11]

Vergeet ook niet dat het vaak de batterij is die de levensduur van een toestel bepaalt. Na een jaar of 2 beginnen de meeste batterijen zwaar in te boeten aan capaciteit en dan is het goed om te weten dat je met een nieuwe batterij van 20 euro je toestel er weer voor 2 jaar tegen kan.
EDIT: het voorgaande was blijkbaar een bedenking die je ook maakte.

[Reactie gewijzigd door Mamoulian op 13 juli 2016 20:46]

Design is nogal persoonlijk, vind zelf de Note 4 veel mooier dan de S7 die ik nu heb, maargoed ik koop een telefoon niet enkel om de looks (speelt wel een rol natuurlijk). Daarnaast vond ik hem wel veel praktischer met het achterkantje wat je er in 1 tel af had om bij je sim/sd en batterij te komen...
Weer een gemiste kans van Samsung in mijn ogen.

De Note onderscheidt zich nu nog minder, plus het (voor mij) nietstoevoegende Edgeverhaal dat hier ook opgeplakt zit. Daarnaast ondersteunt de dual-sim variant geen microSD kaart, wat in mijn ogen eigenlijk niet normaal is voor een telefoon van dit kaliber/deze prijs.

Dus wachten op de Note 8 (en hopen dat het Edgeverhaal voorbij is...)
Ja hopen dat dat edge voorbij waait...net als die curved tv's ook zo'n onzin in mijn ogen.
Edge smartphones en curved TV's zijn enkel bedacht om te laten zien wat technisch mogelijk is en om zich te onderscheiden van andere fabrikanten. Vaak leuk bedacht, doch onzinnig, onpraktisch en onnodig duur.

De echte innovatie op mobiel gebied laat nog steeds op zich wachten. De toestellen worden ieder jaar ietwat vlotter, maar eigenlijk zijn we op een punt aangekomen waarop vrijwel iedere smartphone in staat is om Android en apps fatsoenlijk te draaien, zolang je geen hele ingewikkelde 3D-games gaat spelen. Zeg maar hetzelfde probleem waar traditionele PC's mee te kampen hebben. Je koopt eigenlijk enkel nog high-end hardware als je een fanatieke PC-gamer bent. Voor de rest (dan heb ik het niet over de zakelijke markt) voldoet een simpel PC-tje van ¤ 300,- ook prima voor de komende 5 - 10 jaar.

Fabrikanten weten niet meer wat ze moeten verzinnen. Ze komen veelal met onzinnige gimmicks aanzetten en proberen vervolgens om de consument te doen geloven dat ze het "nodig" hebben. Zelfde geldt voor die "curved" televisies en die achterlijke Samsung AddWash wasmachine. Ik heb in mijn leven als (part-time) huisman nog nooit een moment gehad dat ik dacht : "Verdorie, ik had nog wat vuile was liggen die ik er nog bij had kunnen proppen". Mijn machine zit altijd goed gevuld voor ik deze aanzet, terwijl de TV reclame suggereert dat mensen met een AddWash altijd nog plek genoeg over hebben om er tijdens een wasprogramma nog van alles (vooral met verfvlekken) bij te duwen. Dan ben je in mijn optiek ook niet erg economisch en milieubewust bezig.

Man, man, man ... wij hebben echt "first world problems" ...
Hoewel ik het eens ben met je kritiek over gebrek aan echte innovatie kom ik als "huisman" dat eerste wereld probleem toch regelmatig tegen.
Misschien ben jij beter georganiseerd...
Alleen mijn 20 jaar oude Bauknecht geeft kort na de start de mogelijkheid de deur weer even te openen, dus ook hier nog geen nieuwe Samsung wasmachine.
Als iemand die voor zijn hobby digitaal tekent, ben ik wel erg teleurgesteld in het Edge ontwerp voor de Note series. Dat lijkt mij totaal niet praktisch, maarja edge verkoopt meer dus dat wordt toch maar overslaan. Als iemand een equivalent kent met een platte scherm hoor ik het graag.
Tekenen op een 5.7 inch scherm? Niet mijn hobby, compleet OT maar voor 260/360¤ heb je een cube i7 (10inch) of cube i9 (12 inch) met een core M procc. m2 ssd, 4gb ram en wacom digitizer, Windows 10 en kan je gewoon alias sketchbook draaien.
Haha op een Note kun je gewoon prima schetsen hoor vergis je maar niet ;). Het voordeel aan de Note is dat ik overal kan gaan schetsen en het past in m'n broekzak. Hoewel je opties er best wel interessant uitzien, was ik meer opzoek naar een telefoon van ongeveer hetzelfde formaat met een stylus. ):

[Reactie gewijzigd door Kizanko op 13 juli 2016 16:09]

dit wordt zeker 5.9 inch scherm in een body.van 5.7 inch telefoon.

kijk maar naar Edge s7, is zeer compact voor een 5.5 incher
Volgens mij staat er echt 5,7"scherm kort om effectief lang geen 5,7"en een achteruitgang tov normale 5,7" telefoons.
Ik ben redelijk tevreden over mijn note 4. Note 1 en note 3 ook in bezit gehad.
Deze maakte toch wel een enorm verschil met de S serie.

Ik hoop dat de note 7 toch een telefoon wordt die 5,7 inch is zonder edge. 5,9 met edge.
Anders heb ik denk toch het gevoel dat 5,7 te klein is.

Ook hoop ik toch dat ze een vervangende batterij erin verwerken.
Ik ben meestal na half jaar door mijn batterij heen.

Daarbij moet ik wel zeggen dat het design zonder een vervangende batterij wel erg mooi uitziet,

Mocht het scherm toch maar 5,7 incl edge zijn en zonder vervangende batterij zal ik er toch voor kiezen.
Het formaat is gewoon super en naar mijn mening kan niemand concureren met Samsung.

Al dikke 10 jaar bij samsung, Nog nooit een defect toestel gehad.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True