Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

Ontwikkelaar Turtle Rock heeft aangekondigd dat Evolve op de pc gratis wordt en een grondige revisie krijgt onder de noemer Evolve Stage 2. Alle content uit Evolve zit ook in Stage 2 en wie de game eerder gekocht heeft krijgt een speciale status.

Gamers die betaald hebben voor Evolve krijgen naast de automatische upgrade naar Evolve Stage 2 een zogenaamde 'founder status' in het spel. Spelers van de gekochte versie krijgen daarmee enkele bonusitems en exclusieve inhoud. De ontwikkelaar ziet mensen die de game kochten en eventueel later nog dlc's aanschaften als 'founders'. Die krijgen daarmee ook speciale badges, skins en andere 'cosmetische' items, schrijft Turtle Rock.

De studio gaat door met het toevoegen van verbeteringen aan de game; maps en ui worden verbeterd en er zullen meer mogelijkheden komen om wijzigingen aan te brengen voor de speler zelf. Ook is het systeem waarmee vooruitgang wordt geboekt veranderd en zijn laadsnelheid en andere prestaties van de game verbeterd, schrijven de oprichters van Turtle Rock op hun forum. Een andere belangrijke wijziging is het minder afhankelijk maken van de hunter class voor de noodzaak zich te omgeven met ervaren medics. Een hele lijst met wijzigingen is op de nieuwssite van Evolve beschikbaar.

Evolve Stage 2 is voor de bezitters van de pc-versie beschikbaar in bèta en volledig gratis speelbaar. De komende weken en maanden worden verschillende grote bèta-releases uitgegeven door de studio. De game komt donderdag 7 juli beschikbaar op Steam.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Kijk, nu vind ik het dus WEL een interessant spel!

Nu alleen hopen dat er geen microtransacties in gaan komen..
Op het moment zitten er geen microtransacties in de game, je zal alles ingame moeten verdienen. Wat ze in de toekomst gaan doen is nog onbekend. Ze hebben wel een wisselende lijst van Hunters die je wekelijks kunt gebruiken, lijkt me voor de hand liggen dat je de hunters kan kopen zodat je altijd met ze kan spelen.
Hoe zit het met de spelers aantallen? Ongeveer een maand of 2 na release had ik 'm in de aanbieding gekocht. Maar kwam continue met dezelfde spelers in een match terecht, kreeg de indruk dat het ietwat uitgestorven was. Kan me vergissen natuurlijk.
Op dit moment slecht: tussen de 100 en 250 mensen online. Ranked is eigenlijk niet te spelen, kan soms 15 minuten duren voor je een game hebt. Quick play is wat beter te doen, maar niet geweldig. Hoog tijd voor vers vlees dus!
Dat is ook niet raar, deze game was vrij slecht ontvangen netzoals Titanfall destijds.
Heb je deze kunnen downloaden? ik vind nergens een manier om deze al binnen te halen...
Zou gewoon als update binnen moeten komen
Edit 19:10 update is live, 18,6 GB

[Reactie gewijzigd door SpankmasterC op 7 juli 2016 19:11]

Evolve had behoorlijk wat gezeik over zich heen gekregen vanwege overdreven dure DLC die dírect bij launch aangeboden werd. En dan had je al de volle ¤40-¤60 betaald, voor een game met weinig content. De aangeboden hero's en wat later ook monsters, zouden de content goed aanvullen. Maar als je dan over de ¤10 betaald voor één hero of monster, dat word je niet in dank afgenomen.
Verder een uitstekende game overigens, maar velen waren al afgehaakt voordat de game überhaupt uit was.
Ze zijn dus niet vies van een "micro"transacties. En free to play betekent nagenoeg altijd microtransacties.
Toch denk ik wel dat dit een goede zet is. Tuurlijk gaat het om geld verdienen, maar toch kan je dit niet loszien van wat er gaat gebeuren. Meer spelers gaan nu spelen, wat zorgt voor meer activiteit op de servers, zowel quickplay als ranked gaan weer bevolkt raken. Balance van het spel wordt onderhanden genomen, waardoor het belang van een goede trapper minder wordt.

Tevens worden potjes korter, ipv 20-30 min, zal het eerder rond 10-15 min (dit was ook een grote klacht van spelers). Dit wordt gedaan door het update/aanpassen van maps. Tevens wordt de UI geupdate, en de stabiliteit van de game.

Dus ja, ik vind dit allemaal vrij positief. Het doel is natuurlijk hiermee geld te verdienen, maar voor de consument is dit alleen maar goed nieuws, helemaal voor de mensen die het spel al hebben, die krijgen alles meteen unlocked, "free 2 play" spelers, gaan via een progressie systeem content unlocken. De focus voor het verdienen van geld, zal liggen op cosmetics.
Mja, die kans is natuurlijk altijd aanwezig. Grote kans dat het Pay2Win wordt...
Er zaten in principe al microtransacties in de 1e, dus ik denk dat dat hem niet gaat worden :P
Jij denkt dat het zonder reden gratis wordt gemaakt?
Het kan een geste zijn richting de eigenaren van het spel die, uit eigen ervaring, heel veel moeite hebben met het vinden van een goede match. Helemaal na de launch van Overwatch is er weinig overgebleven van het spelersbestand.

Maar gezien hoe erg dit spel uitgemolken werd met twee season passes, ben ik bang dat dit echt een manier is om het onderste uit de kan te halen.
Nee juist niet, daar ben ik dus ook bang voor..
Waarom bang voor zijn... het is toch voor de hand dat het gaat gebeuren sinds ze ergens hun geld MOETEN verdienen.
Er was een season pass voor de DLC,. die zal niet ineens gratis worden verwacht ik.
Van mij mogen ze erin komen, zolang het bij skins blijft.
Ze moeten wel microtransacties inschakelen om winst uit het spel te halen.
Het kan gewoon niet anders. Het is zowiezo niet verplicht om transacties uit te voeren. Het is meer bedoeld voor mensen die ongeduldig zijn en alleen interesse hebben in te meta game.
Een spel dat vol gehyped werd, goede scores bij previews had en dan binnen 1,5 jaar al richting F2P gaat. Poe, dan zullen ze de plank behoorlijk hebben misgeslagen.

'How bigger they are, the harder they fall'.
bedoel je watchdogs? the division? call of duty?
.... fuck dat pre-orderen! consument wordt (hopelijk) slimmer en slikt dit soort E3 propoganda niet meer. Op papier klinkt het leuk, trailers zijn smakelijkelijk. Ligt de game eenmal thuis op de deurmat blijkt die vaak een korte levensduur.

GIMME BACK MY DEMO'S!!!!
Tja, pre-orderen, closed/open beta's, alpha edities, early release, developers edition, het bestaat tegenwoordig allemaal, tel daarbij op, DLC en season passes.

Voor kleinere game developers een kans om early revenue binnen te halen of hun game af te stemmen op spelers ervaringen.

Zelf heb ik echter het idee dat veelal de grotere game studios er gebruik van maken om zo snel en zoveel mogelijk geld binnen te halen alvorens vervolgens beneden niveau support en/of bugfixing te leveren.
Of spellen releasen waar gewoon nog teveel problemen mee zijn. Tegenwoordig moet alles via patches en bugfixes.

De keuze ligt natuurlijk bij de consument, blijkbaar zijn er toch veel mensen die games van te voren bestellen voordat ze de game zelfs gezien hebben.
Verandering kan je alleen voor elkaar krijgen door ook daadwerkelijk specifiek te zijn in wat je koopt en wanneer.

[Reactie gewijzigd door Viper® op 7 juli 2016 16:01]

Enige wat ik nog pre-order zijn must have (voor mij) niche games vanwege de vaak te lage oplage en te grote vraag.

Al het andere laat ik liggen tot de prijs mij bevalt.
klopt opzich wel maar ik heb Assetto Corsa en Dirt Rally allebei in Early Access gekocht en vielen echt niet tegen :) Pre-orderen van E3 spul kan tegenvallen. Maar het preorderen kan dus ook positief werken als het bedrijf erachter ok is.
Ik denk dat het grootste probleem alle DLC was, de game leek me echt heel leuk, maar toen ik doorkreeg dat ik nog eens ¤60 extra kwijt zou zijn bedankte ik. en uiteraard kun je de base game gewoon spelen, maar het voelt gewoon suf als er bijv. in dit geval, bij launch al een monster uit is gelaten.
Idd dat is het grote probleem met multiplayer games en DLC die mappen of classes bevatten die alleen de speler die alles gekocht heeft kan spelen. Je splits je community meteen op in verschillende delen terwijl je ze net samen wil houden.
Hopelijk leren ze hier uit, doe dan liever microtransacties voor cosmetische dingen dan dat je maps/monsters/classes/wapens gaat verkopen.
Enige reden waarom het BF en CoD wel lukt was omdat die al voor DLC bestonden en een enorm grote fanbase hebben.

De game wordt trouwens nauwelijks nog gespeeld. afgelopen week nauwelijks nog 200 spelers online op steam. Om te vergelijken dat is even veel als Jedi knight jedi academy een game van 13 jaar oud.

[Reactie gewijzigd door Grompie op 7 juli 2016 15:55]

Dat dus. Je ziet het bij steeds meer games, o.a. Bij Battlefront. Basegame met weinig maps, veel dlc, terwijl het origineel van vele jaren geleden 5 keer zo uitgebreid was, zonder dlc. Game plus season pass kost gewoon 80 euro. :'). Resultaat op de pc: vrij kleine player base en de dlc zullen ze, net als bij eerdere battlefield games, tzt wel tijdelijk gratis maken om maar te maken dat ze nog kunnen redden wat er te redden valt aan de playerbase vanwege kosten dedicated servers. Dat deed EA bij BF4, hardline en zullen ze met Sw:bf ook wel doen tzt. Waarbij uiteraard BF4 de enige titel is die het volgens mij wel OK heeft gedaan qua verkopen.

[Reactie gewijzigd door xxxneoxxx op 7 juli 2016 22:05]

Ik heb de beta zitten spelen. De gevraagde prijs was voor mij te hoog en dan moest je nog zooi in-game unlocken. Als ik dat wou ging ik wel COD spelen. Spel zelf is trouwens best gaaf maar de manier hoe het aan de consument gebracht werd zal wel de reden zijn dat het niet zo populair is geworden.
Het was ook een prima game, maar te weinig content om het interessant te houden, daarmee te weinig spelers en daardoor nóg minder spelers. Had het gratis bij mijn Xbox en vind het een leuk spel, maar na een tijdje was het spel zo dood dat ik het zelf ook niet meer speelde.
De insteek is best goed, maar de mappen zijn relatief klein voor een spel waarin je een monster moet tracken en opjagen, wat er in resulteert dat ervaren trackers nooit echt het spoor van het monster verliezen en hem vrijwel altijd vlak op de hielen zitten, daardoor zijn de potjes erg kort en vallen al snel in herhaling en beginnen te vervelen. Combineer dat met een erg beperkte hoeveelheid maps, en je bent er zo weer op uitgekeken.

Een nieuwe Evolve heeft veel grotere mappen nodig, moet het moeilijker maken het monster te tracken. Het moet moeilijker zijn als monster om in kracht te winnen. En het zou helpen als ze het jagen en gejaagd worden versterken zodat het meer voelt als een left4dead dan een nieuwe game mode van quake.
Ervaren monsters kunnen evengoed vrijwel altijd uit de handen van de hunters blijven. Je schrijft dat 'ervaren trackers nooit het spoor van het monster verliezen', wat impliceert dat het spoor al gevonden is - de betere monsterspelers laten dat niet zomaar gebeuren.

Deze game is écht heel erg goed gebalanceerd, m.i.
Dat zag je ook terug toen er nog op hoog niveau competitive werd gespeeld, het spande er bijna altijd om.

Meer en grotere maps ben ik overigens wel voorstander van. Mijn grootste ergernis is nog steeds de langdurige matchmaking.

[Reactie gewijzigd door 2dope op 7 juli 2016 16:02]

Leek mij een leuk spel, totdat bekend werd dat je elke x hoeveelheid tijd een nieuwe season pass moest halen voor alle content.

Ga het zeker downloaden en spelen als het eenmaal beschikbaar is! :)

EDIT: Ik zie zelf nog geen timer maar ik zie mensen op de steam forums zeggen dat het nog ~2 uur duurt voordat deze unlocked wordt.

EDIT: https://evolvegame.com/

2 uur indd.

[Reactie gewijzigd door Crazy4ever op 7 juli 2016 15:52]

Je moet helemaal niks. Er zijn twee season passes uitgegeven voor de game, de ene biedt nieuwe hunters en de andere biedt nieuwe hunters + een nieuw monster. Geheel optioneel en gewoon uitgebalanceerd, dus je bent in die zin niet in het voordeel als je over season passes beschikt.

2K heeft het vanaf het begin marketingtechnisch gewoon ronduit dom aangepakt. De manier waarop ze al die mini DLC-meuk in de vorm van skins e.d. aan de man probeerden te brengen neigde naar agressieve verkoop. Dat is hartstikke jammer want Evolve is een prachtgame en uniek in zijn soort.
De beta is nu op Steam, in een Tweet is al aangegeven dat ook op de planning staat om de game als free-to-play titel op de consoles uit te brengen:
https://twitter.com/TurtleRock/status/750919521989386242
Gunstig dat het voor de console ook f2p wordt, zou het dan best wel eventjes willen proberen.

Maar nu 2k evolve f2p gaat maken, zie ik ze in de toekomst ook wel battleborn f2p maken, die game houd het ook nooit vol om de servers gevuld te houden.
Komt dit omdat iedereen nu OverWatch speelt?
Nee evolve is gewoon saai. Een flop. Daarom maar gratis.
Blizzard komt er met geluk erdoor heen, als Overwatch door een ander gemaakt werd dan was dit spel ook een dikke flop geweest. Dit soort games horen gratis te zijn met heroes unlocken met ingame gold of met echt geld, skins unlocken met echt geld.
Misschien is het nu dan toch de moeite waard om te proberen. Heb altijd van de game afgezien vanwege hun walgelijke verdienmodel.
van 50 naar 7 euro in 2 jaar tijd.

nou het spel is dan vast niet goed ontvangen.
had de demo in my libary, bijna niet gespeeld
Ook non evolve spelers kunnen gewoon meedoen aan de beta van evolve. Ik heb toch echt geen evolve gekocht. Maar speel het nu toch echt.
De timer van Evolve zelf loopt af naar vanavond?
Ja nog iets meer dan 2 uur en hij is als het goed is te downloaden zie: https://evolvegame.com/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True