Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 54 reacties

Rockstar Games heeft Grand Theft Auto: Liberty City Stories uitgebracht voor iOS. De remaster van de oorspronkelijke PlayStation Portable-game is zonder voorafgaande aankondiging verschenen in de App Store.

De remaster is grotendeels gelijk aan het origineel, met een paar aanpassingen voor optimalisatie voor gebruik op de iOS-apparaten. Zo wordt 3D Touch ondersteund en speelt het spel met opgepoetste graphics op de iPhone 6s, 6s Plus en iPad Pro met 60fps. Rockstar geeft aan de missies te hebben verbeterd. Ook zijn zij ingekort om beter te passen bij de speelbeleving op mobiele apparaten.

Het is ook mogelijk om in het spel naar eigen muziek te luisteren door een muzieklijst te maken voor gebruik via een radiostation in de game. Dankzij de integratie met de Rockstar Games Social Club is GTA: Liberty City Stories te spelen verspreid over meerdere apparaten. Het spel werd eerder al opnieuw uitgebracht voor de PlayStation 2 en 3.

Liberty City Stories is eerst in 2005 uitgebracht voor de PlayStation Portable en is een spin-off van GTA III met nieuwe content. Voor nu is de mobiele versie van Liberty City Stories alleen te spelen op iOS, maar Rockstar geeft aan te werken aan een versie voor Android, Windows Phone en Amazon Kindle. In de App Store kost Grand Theft Auto: Liberty City Stories 6,99 euro.

GTA: Liberty City StoriesGTA: Liberty City StoriesGTA: Liberty City StoriesGTA: Liberty City Stories

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (54)

En Vice City Stories, die andere GTA game op de PSP. ;)
Eerst nog eventjes 8 jaar wachten; Rockstar doet pas een rerelease op mobiele platforms 10 jaar nadat het spel origineel uitkwam.
De GPU in de pricewatch: Nvidia Shield K1 16GB Zwart is krachtiger dan PS3/Xbox 360 dus zou goed kunnen dat we minder moeten wachten :9
Alleen is het spel 38GB en zoveel ruimte heeft mijn tel niet
38GB maar? Bij mij is hij anders 65GB hoor :P

Maar voor een tablet-versie zou hij sowieso gestript worden totdat hij 20-30GB wordt. Het makkelijkste blijft toch streamen van PC naar Shield of smartphone.
Het makkelijkste in jouw redenering zou zijn: Spelen op je PC. :9

Dit lijkt een flauwe opmerking maar raakt wel de kern van mijn persoonlijke mening over dit soort games op een mobiel device; de besturing leent zich hier gewoon niet voor, ik heb zelf GTA:SA op mijn iPad gespeeld en hier kon ik maar weinig spelplezier uit halen. Idem voor Tomb Raider op iOS.
bluetooth controller eraan :+

Maar idd, werkt niet lekker zonder mouse / kb
GTA2 zou perfect werken op een telefoon, makkelijker qua besturing vind ik.
GTA 2 via Playstation One emulatie kan wel op Android/PC (met controller/opengl smoothing) ;)
Ergens wel erg handig voor zulke grote ontwikkelaars, je kan het mobiele platform perfect gebruiken voor flink wat recycle werk van oudere games, nu ze op het niveau zitten van de PC kracht uit die tijd.
Nou is het zeker zo dat ze het grootste gedeelte van de content kunnen hergebruiken, maar dat sluit wel aan bij de prijzen die je kan vragen voor mobiele games. Het is in dit zin jammer dat een paar euro vaak als als 'duur' gezien wordt, want ik denk dat een uitgebreid spel als GTA III, Vice City etc nooit nieuw ontwikkeld zou worden voor mobiele apparaten. Daarvoor zijn de kosten namelijk te hoog en de opbrengsten te gering. Dit is wel een aanname vanuit mijn kant overigens.
Dat geld misschien voor de aanschafprijs, maar veel ontwikkelaars stappen over op in-game-purchases of andere verdienmodellen. Ik weet niet wat de verhoudingen zijn tussen inkomsten van de aanschafprijs versus die van de 'moderne' verdienmodellen, maar ik kan me voorstellen dat het alsnog de moeite waard is om een nieuwe game te ontwikkelen hoor!
http://www.nu.nl/games/40...hoogschieten-in-2014.html

Supercell haalt dus met 3 gratis spelletjes ongeveer 1,5 miljard euro op. Daarvoor moet je 150 miljoen exemplaren van een tientje verkopen.
Ik denk niet dat je het zo zwart/wit moet zien dat je 150 miljoen exemplaren voor een tientje moet verkopen. Wat dacht je van Ad's bijvoorbeeld? Ik denk dat daar de grootste bron van inkomsten in te vinden is.
In betaalde apps zit meestal geen reclame meer. In games als uit het nieuwsartikel al helemaal niet. Ads dragen volgens mij juist bij aan de opbrengsten van 'gratis' apps.
Ja dat klopt. Het was ook een reactie op jouw link met de 3 gratis spelletjes
We zijn de PC kracht van die tijd al lang voorbij. GTA III draaide reeds op een goede pentium, een smartphone van 5 jaar terug stak zo een PC op pure rekenkracht al voorbij.
Misschien qua processorkracht, maar de GPU's zijn nog niet zo heel ver. De grootste reden dat dit allemaal zo soepel draait is omdat het zon klein scherm is dat veel onzuiverheden daardoor verbloemt worden.
Hoe voelt de besturing op een mobiel bij dit soort spellen? Als ik de knoppen zo zie lijkt het mij echt lange tijd wennen.
Met touchscreen vind ik het iig niet te doen, misschien is er aan te wennen, maar omdat het zo slecht te doen is heb ik er het geduld niet voor om het te laten wennen

Je hebt wel (met GTA SA) verschillende manieren om het te besturen maar vind ze allemaal niks,
Met een gamepad zou het goed te doen moeten zijn, maar ik vind dat nog steeds een vreemd iets.. gamepad aan je telefoon, speel het dan gewoon op PC of Consoles
Kan ik mij voorstellen. Denk dat je je telefoon met gamepad ook na een half uurtje spelen aan het stroom moet hangen. Haha
Ik denk dat je gewoon een gamepad kunt gebruiken. Als het goed is worden die nu ook ondersteund in iOS. In Android kan ik er een via USB aansluiten m.b.v. een OTG-kabel en dat werkt ook. Dat heb ik alleen in Real Racing 3 geprobeerd. Ik weet niet of het makkelijk is voor developers om een app geschikt te maken voor gamepads maar voor dit spel lijkt het me zeker de moeite waard.
Rockstar is zijn oude games nu in feite aan het uitmelken op deze manieren. Ze proberen er nu nog geld uit te slaan. Zelfde met GTA:SA die laatst is uitgebracht op een ander platform. Naar mijn mening moeten ze niet te veel blijven hangen in het verleden en zich meer gaan richten op de toekomst.
Het blijven bedrijven.
Langs de andere kant is het leuk dat klassiekers nieuw leven worden ingeblazen. Zo heb ik onlangs Little big Adventure gekocht voor Android.
Ik ben er anders hartstikke blij mee, dus speak for yourself. Rockstar maakt zeldzaam goede games, die verdienen wat mij betreft elke cent.
Dit is typisch het soort werk wat niet door de main development teams wordt gedaan, maar eerder door trainees / juniors / mediors. Een interne opleiding waar nog geld aan verdient wordt ook.

Volgens mij is Rockstar prima in staat om toekomstgericht te denken gezien hun oneindige succes.
Uiteraard zullen de main development teams dit niet doen. Maar ik ben van mening dat ze zich moeten focussen op de nieuwe games en dit soort dingen achter wege moeten laten na zo'n lange tijd. Ze komen op dit moment een beetje over als geldwolven.
Goh, Rockstar geldwolven? Niks van gemerkt met o.a. Shark Cards en het aanklagen van modders in GTA:V
Ingekorte missies, beetje zonde.

Nou heb ik de spel voor mijn Vita, vreemd genoeg is Liberty City Stories sinds gisteren ook niet meer verkrijgbaar in de PSN EU en US store...

Misschien hierdoor?
Ik heb een PSP aangeschaft vanwege GTA, Ik hoop echt dat zij GTA SA of hoger naar de PS-Vita porten. Wat een heerlijke spelervaring. Naar mijn mening hoort GTA op een handheld. Ik zou er geen moeite mee hebben om 30 euro neer te leggen.

[Reactie gewijzigd door winos op 17 december 2015 16:03]

Het nadeel van de mobile (als mede de ps3/360 rerelease versies) is de afwezigheid van veel effecten die de ps2/xbox versie zo sfeervol maakte. De algehele sfeer is zo ontzettend klinisch geworden, en dat doet een beetje af aan de game.

Kijk maar eens naar deze video
[url="https://youtu.be/zTHrQJF2sBg[/url]
Dan zie je heel duidelijk dat de effecten die de ps2 versie zo sfeervol maakte weg zijn in de ps3 versie welke weer een poort is van de iOS release van SA.
dus zo'n warmte filter is sfeer vol volgens jou ? nee danku voor mijn niet.
Ik wacht zelf al een tijdje op Vice City Stories. Ik heb VC al uitgespeeld en dit was echt heerlijk. Het oude GTA gevoel kwam echt weer terug. "Video Killed the radio star, Hall & oates" :)

Ik ga deze ook zeker weer spelen.

De stories varianten kwamen enkel op de PS2 en een remake op de PS3 uit. Deze heb ik dus nooit kunnen spelen als PC gamer. Nu is er wel een MOD voor GTA SA op de PC. Die transformeert GTA SA om naar GTA VCS met missies. Echter werkt deze niet helemaal lekker.
http://vcspcedition.com/

[Reactie gewijzigd door kevinwalter op 17 december 2015 15:47]

Ik heb tot nu toe elke iOS GTA game gekocht en allemaal uitgespeeld, ik denk dat dit toch wel de leukste splellen voor iOS zijn
Bezig met downloaden!
Intro theme song is zo geweldig!
heel goed dat ze dat doen. en iedereen die roept dat ze geldwolven zijn.... volgens mij werken we allemaal om geld te verdienen.. en er is blijkbaar genoeg vraag naar dat ze er moeite in steken :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True