Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 11 reacties
Bron: Savage2000.com

VTec schrijft: "Bij Savage2000.com hebben ze maar eens gekeken naar de prestaties van Viper II's T&L(OpenGL).":
Men concludeerd (vrij logisch) dat T&L alleen zin heeft op tragere processors. Bij dikke PIII's en Athlons kan de processor de T&L instructies sneller en beter afhandelen dan de Viper II.
Bij de test werd de beeldkwaliteit meteen flink slechter bij ingeschakelde hardwarematige T&L. Het lijkt er op dat er nog wel flink gewerkt moet worden aan de drivers voordat je ook echt wat hebt aan de T&L van de Viper II:

Yikes, I had enough time during the first complex test to take a shower, and I played a game of NFL 2k on Dreamcast during the second! First of all, it appears that right now "Auto"="Off". There was actually a speed boost when T&L was turned completely off. However, look at that simple test! T&L gives it a gigantic boost. The PII 400 simply cannot do the T&L well while doing all of the other instructions. There is a catch here, though. I have noticed that in most OpenGL games, like Quake3 and SoF, when T&L is turned on there is horrible texture corruption and flashing. For those of you that have blasing fast CPU's, you may not see that much of an increase. In fact, you may see a decrease in performance. The fact of the matter is your sizzling Athlon may be able to do T&L faster and better than the Savage2000. So those of you that are dissapointed in your results may have a reason for that. On a side note, you probably have noticed the D3D T&L button in ICT. Its my belief that this button is a complete dud right now. I've tried numerous D3D games and not one shows any difference between T&L on and off. 3DMark2000 doesn't even recognize it. It looks as if Viper II drivers still have a good way to go before they have things fully in order.

Lees hier het hele verhaal.

Lees meer over

Gerelateerde content

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (11)

Hoho mensen, dit gaat over de T&L engine van de Viper II. De GeForce en GeForce2 zijn beiden veel sneller, en met veel betere drivers, waar zij wel makkelijk een Pentium III of een Athlon eruit trekken.
koop je zo'n dure kaart heb je "niets" aan die T&L als je een vette PIII heb :)
ben ik blij dat ik een PII400 heb
:( tsjsss... K0bo
Je hebt wel wat aan TL bij pentium 3 of Athlon!!, want het scheelt processorlast en over half jaar lopen de nieuwe games nog steeds als een trein met je TL, nu een niet TL kaart kopen is pure geldverspilling, straks is hij hardstikke dood namenlijk!!!
Alleen moet ik wel vermelden dat de Viper II zo klote is dat in dit geval je Athlon het beter doet, dan maar Geforce he?
Ik vind op zich T&L een leuke feature, maar als het zo moet hoeft het van mij niet... Dus liever een krachtigere (aparte, of is dat nu al zo ?) T&L unit. Dat lost alle problemen op (denk ik)
hey kobo
wat je daar voor onzin schrijft is onvoorstelbaar
De T&L engine van de Savage2000 is is zoals bekend nogal kreupel. Ik denk dan ook niet dat ze deze ooit 100% werkend zullen kunnen krijgen. Dat gerommel met die drivers om het toch enigzins werkend te krijgen is dan ook verspilde moeite IMO.
Pas bij de opvolger van de ViperII (de ViperII z400) zal er sprake zijn van een werkende T&L unit. Deze komt ergens in juni op de markt. Het wordt dus wachten tot dan, of nu een Geforce kopen als je T&L wilt.

Wat Bavaria beweert, is trouwens niet helemaal waar. Bij een snelle cpu (>600Mhz) en hoge res daalt het aantal fps bij een gewone Geforce als je T&L inschakeld. Je hebt dan een Geforce met DDR Ram nodig wil je een snelheidsverbetering zien met T&L. Dit omdat gewoon ram niet voldoende bandbreedte kan leveren aan de T&L unit, waardoor de totale doorvoer omlaag gaat (= minder fps).
SirCuit: klopt, maar het aantal FPS is de preformance van de kaart in zijn geheel. Het is ook algemeen bekend dat GeForce (2) (zelfs de DDR) last hebben van een gegeugenbottleneck, maar dat zegt niets over T&L preformance, want die ligt zeker te weet hoger (en ik heb heb mijn GeForce getest tegen een Athlon 850).

De winst die je met T&L kunt behalen is zeker een grote, maar als het geheugen het niet kan bijhouden kan dat ook tegen je werken.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen was tegen de mensen die meteen heel het T&L gebeuren beginnen af te kraken, dat het hier over 1 bepaalde T&L kaart ging, en dat die toevallig tegenvalt wil niets zeggen over T&L in het algemeen. S3 is berucht om zijn tegenvallende producten, maar dat wil niet zeggen dat het idee erachter niet goed is.
En toch ben ik blij dat ik geen 800 gulden heb uitgegeven aan een GeForce kaart die pas bij hogere resoluties, die mijn monitor toch niet aan kan, sneller is dan de veel goedkopere ViperII.
De T&L test van de Viper II heeft ook weer een 'vervolg', nu met Q3:

www.savage2000.com/article.cfm?id=597

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True