Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties

Microsoft heeft de Lumia 430 aangekondigd, een budgetsmartphone waarin twee sim-kaarten geplaatst kunnen worden. Het toestel heeft een 4"-scherm en krijgt een adviesprijs van 70 dollar, omgerekend iets meer dan 65 euro, waarmee de Lumia 430 de goedkoopste Lumia wordt.

In het toestel is een 1,2GHz dualcore Snapdragon 200-soc geplaatst, samen met 1GB werkgeheugen en 8GB flashopslag. De opslag kan vergroot worden via een microsd-kaartje. Microsoft heeft de Lumia 430 een 4"-touchscreen gegeven met een resolutie van 800x480 pixels.

Aan de achterzijde bevat de Lumia 430 een 2-megapixelcamera, terwijl de camera aan de voorzijde een resolutie biedt van 0,3 megapixel. De verwisselbare accu heeft een capaciteit van 1500mAh, volgens Microsoft goed voor een stand-by-tijd van maximaal 19 dagen. In de smartphone kunnen twee simkaarten geplaatst worden, maar het toestel ondersteunt geen 4g.

Standaard draait het 128 gram wegende toestel Windows Phone 8.1, maar volgens Microsoft zal de budgetsmartphone later dit jaar een upgrade krijgen naar Windows 10. Microsoft noemt een adviesprijs van 70 dollar, circa 65 euro. Onduidelijk is of het toestel in Nederland en België op de markt zal komen; vooralsnog wil Microsoft het toestel uitbrengen in het Midden-Oosten, Azië, Rusland, Kazachstan, Wit-Rusland en India. In Nederland is wel de Lumia 435 te koop voor circa 75 euro.

Lumia 430

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Het grootste verschil tussen de Lumia 430 en de lumia 435 is de dual sim functionaliteit. Voor de rest zijn ze bijna gelijk.

De kleine verschillen zijn:
  • De afmetingen verschillen een aantal millimeter;
  • De camera van de 430 heeft een grotere diafragma
  • De 435 heeft een grotere accu en gaat iets langer mee (waarschijnlijk ook omdat hij maar 1 simkaart heeft)
  • De 435 heeft een aantal opties meer: DLNA, Voicerecorder
De reden dat deze telefoon vooralsnog niet in Nederland uit komt, zal waarschijnlijk de dual sim mogelijkheid zijn. Dit is Nederland nog niet zo populair als in andere landen.

Wil je toch een dual sim lumia voor onder de 100 euro en verkrijgbaar in Nederland is misschien de Lumia 530 Dual-Sim een goede optie. Heeft vergelijkbare specs alleen het scherm is wat minder.

Als je er een wilt met android zijn de Alcatel One Touch Pop D1 Dual Sim, pricewatch: Acer Liquid Z200 Duo Zwart, pricewatch: Acer Liquid Z3 DUO Wit misschien goede alternatieven.

Liever eentje van een 'bekend' merk, dan is de pricewatch: Sony Xperia E dual Zwart misschien een beter alternatief. Helaas draait Android op telefoons onder de 150 euro niet zo 'snappy' als Windows Phone.

[Reactie gewijzigd door rens-br op 20 maart 2015 11:35]

Wauw, dat er al zulke goedkope telefoons zijn!
Liever eentje van een 'bekend' merk, dan is de pricewatch: Sony Xperia E dual Zwart misschien een beter alternatief. Helaas draait Android op telefoons onder de 150 euro niet zo 'snappy' als Windows Phone.
Dit klopt gelukkig niet (helemaal) meer.
De Moto E van mijn moeder is erg vloeiend, er is weinig verschil te merken met mijn Galaxy S4 op 5.0.
Sterker nog, de Moto E tweede generatie verbaasde mij wel.
Die telefoon kost 120 euro, maar heeft een goede bouwkwaliteit, solide accuduur, goede performance, is vloeiend en draait de laatste Android versie met updategarantie.

Ook de Android One telefoons die echt low-end zijn draaien schijnbaar heel erg vloeiend met updategaranties (zie YouTube).

[Reactie gewijzigd door calvinturbo op 20 maart 2015 12:03]

Tot zover het Android low end promo praatje. Valt niet op calvinturbo ;)

Nu terug naar de echte wereld. Nee, ga maar eens met een low end WP toestel vergelijken.
Dat heb je gedaan? En dan ook nog een keer na een paar maanden gebruik?

Per saldo: het is wel al beter maar het is nog altijd een duidelijk verschil.
Heb je al uberhaupt wel low-end toestellen gebruikt op 5.0? De ene Android is de ander niet. Samsung toestellen zijn over het algemeen drama, Motorola juist weer heel goed.

PS: Ik heb zelf een Windows 8.1 tablet (die ik gebruik) ;)
"De ene Android is de ander niet. Samsung toestellen zijn over het algemeen drama, Motorola juist weer heel goed."

En dŠt is nu dus juist het probleem, bij Android weet je nooit of het echt vloeiend gaat draaien en vooral blijft draaien. Dit in tegenstelling tot Windows Phones... en dus ook deze low-end Lumia.

Edit: en een Windows 8.1 tablet is niet hetzelfde als een Windows Phone 8.1

[Reactie gewijzigd door SilverAqua op 20 maart 2015 14:46]

Zelf heb ik vanwege saaiheid, gebrek aan zowel mogelijkheden als goede en leuke apps een bijna alleen maar stof happende Nokia Lumia 635. Windows loopt hooguit een heel klein tikkeltje vloeiender dan Android op de Moto E 4G, die ik van de week heb ingesteld voor een familielid en mijn eigen Moto G 4G. Echter apps laden retetraag vergeleken die Moto's. En veel betere batterij leven op mijn Moto dan de Nokia 635. Toegegeven Android loopt wel soepeler op mijn Moto G dan op de Samsung Galaxy S4 met Touchwiz Android, die ik hiervoor had. En mijn Moto is geroot met allerlei batterijbesparende mods en instellingen.
Goede en leuke apps zijn er inmiddels in overvloed.
Dat is zo'n 2013 opmerking. Al zou je 10% van al die goede en leuke apps spelen/gebruiken, dan zal je er de tijd niet voor kunnen vinden :+

Ook voor gadget kun je je uitleven. Van Sphero tot BeeWi tot GoPro tot Insteon. Je hoeft echt niets te missen. Dan doe je het echt zelf door spul te kiezen voordat je er over nagedacht hebt.

[Reactie gewijzigd door Sake op 21 maart 2015 00:24]

Kijk realisme is goed. En niet alleen wanneer het jou uit komt. De low end lumia modellen zijn gewoon super goedkoop voor wat je krijgt. Daar hoor je mij als Android fan echt niet tegenspreken. Ik hou van realisme.
Als je niet meer te besteden hebt zou ik de Lumia aanraden hoor. :)
De Moto E is wel 50% duurder als dit toestel. De Moto E in de dezelfde prijscatagorie laten vallen als de L430 is hetzelfde als de One M8 in dezelfde prijscatagorie stoppen als de S4
Windows is gewoon qua mogelijkheden en apps minderwaardig aan zowel Android als iOS. Die minderwaardigheid is niet in geld uit te drukken. Dan betaal je liever iets meer. Windows is geen slecht systeem, maar als een onbewoond eiland. Android en iOS daarentegen zijn gadget heaven vergeleken Windows. Hier reken ik geen Windows convertables onder. Alleen pure tablets en smartphones.
Ligt maar net aan de gebruiker. Voor >95% van de smartphone gebruikers in de prijsklasse van deze telefoon zijn alle apps er. Die zouden er dus geen cent meer voor over hebben ;)
Ik bedoelde het niet zozeer als 'kijk dit toestel en koop die ipv WP toestel' maar als het feit dat Android ook vloeiend kan draaien op low-end.
Ik zou zeggen zoek even het forum op.

Het gaat hier om een Windows Phone met Windows. En er gaat geen nieuws artikel voorbij waar mensen volop aan het promoten zijn.

De mensen die voor oa Windows Phone kiezen willen juist vaak geen moer met google en al zijn diensten van doen hebben.

Daarnaast is het offtopic.

Alvast bedankt.

[Reactie gewijzigd door downcom op 20 maart 2015 20:06]

ipv de 'oudere' 530 dual sim met maar 512MB en 4GB opslag kan je voor onder de 100,- ook de Lumia 532 dual Sim kopen.

Exact dezelfde specs als 435 maar dan dual sim en met een 5.0MP camera achterop ipv 2.0. Deze afgelopen week voor de vrouw gekocht op amazon.de voor § 91, op het ontbreken van een flits na is ze er wel tevreden van.

Miscrosoft doet het alleszins goed in de budget markt met deze smartphones, weinig goede 'grote naam' alternatieven te vinden met android

[Reactie gewijzigd door Lauwes op 20 maart 2015 12:10]

Helaas kost de Dual Sim versie van de 532 bijna 30 euro meer(115 tegenover 88 euro) als de door mij genoemde 435, tenzij je hem uit Duitsland haalt. (Als dat gaat met Amazon.de)
(mijn edit blijkbaar na je reactie geplaatst): ik heb er via amazon.de inderdaad maar 91 voor kunnen betalen, mede dankzij een actie met § 10 korting op electro dat toen liep. Toestel is zonder problemen geleverd en te gebruiken. (engelse verpakking)
En Glance, de 435 ondersteund dat niet, maar de 532 wel.
Of de Moto G (2014), deze heeft ook Dual Sim. Sowieso draaien de telefoons van Motorola aardig vloeiend, al halen ze het inderdaad niet bij Windows Phone met soortgelijke specs.
Is inderdaad ook nog een optie. Maar als ik die in de pricewatch opzoek pricewatch: Motorola New Moto G 3G Dual SIM (2014) Zwart en pricewatch: Motorola New Moto G 4GDual SIM (2014) Zwart betaal je daar wel meteen 2 keer zoveel voor als de Lumia modellen: 169 euro (3G) en 198 euro (4G). Als je opzoek bent naar een telefoon voor onder de 100 euro, is 169 euro wel meteen een heel stuk meer.
Raar dat je voor DLNA, Voicerecorder een apart toestel nodig hebt.
Dat zijn gewoon apps, dat je dat niet gewoon kan installeren als bij Android, FirefoxOS, IOS.

Verder 2 en 0.3 Mpixel camera...Oef , lelijke foto's en geen 4G, Hmmm3G is acceptabel voor eenvoudig en licht internetgebruik.

Je hebt wel een smartphone voor weinig geld, maar wat er smart aan is is mij onduidelijk. (relatief weinig apps, en erg lage specs.)
DLNA is geen app maar een verzameling richtilijnen over hoe standaarden moeten worden geinplementeerd. Lumia Beamer is bijvoorbeeld een app die een standaard gebruikt om beeld te delen. De functionalitiet van DLNA is er gewoon wel maar het certificaat is er niet.(bij andere OSen kan je ook geen DLNA instaleren btw)
guidelines to enable sharing of digital media between multimedia devices.[3] These guidelines are built upon existing public standards. These guidelines specify a set of restricted ways of using the standards to achieve interoperability. D
Jawel, je kan de DLNA funtie dmv app gewoon installeren op Android
Er zijn meerdere Android apps die DLNA server danwel client bieden. Erg handig om je mediaplayer/settopbox/tv direct de files van je smartphone af te laten spelen.
Dan is het een app die werkt volgens de dlna standaarden. Dlna is geen app maar een standaard. dlna instaleren is net zo goed onzin als html instaleren.
Je kan lullen wat je wilt. Maar bij elke Android device kan je gewoon een app installeren die DLNA server danwel client functie heeft.

Daar heb je geen aparte smartphone voor nodig als bij Microsoft.
Een beetje minder gefrusteerd mag ook wel hoor

Maar om het even iets duidelijker uit te leggen: DLNA is geen app, DLNA is geen functionaliteit, DLNA is geen standaard. DLNA is een manier om de bestaande standaarden te inplenteren.

AV Remote is een app, 'beeld delen' is de functionaliteit, UPnP AV is een standaard. DLNA is een 'standaard' over hoe verschillende standaarden te implenmenteren.

Verder kan je wel DLNA-certified beeld delen app downloaden uit de WP store, oa AV Remote en Smart Player hebben het DLNA certificaat.
je kunt ook gewoon zeggen dat je anti WP bent!
Sinds wanneer is 3G nu opeens "acceptabel voor eenvoudig en licht internetgebruik"? Je zet dus >80% van de hedendaagse gebruikte telefoons aan de kant, die alleen maar met 3G overweg kunnen?
De foto opties moet je bij deze prijs weinig van verwachten. Maar 0.3 front is voldoende voor een Skype gesprek.
Apps zijn er genoeg, de mythe dat er weinig apps zijn is al lang voorbij. Van alle grote apps zijn er WP versies of alternatieven die minstens even goed zijn.
En tegenover iOS / Android "only" aps staan ook veel "WP Only" aps.
Tuurlijk: als je je Android vol had staan met Android Only apps en wilt overstappen naar WP dan lijkt het dat WP weinig heeft. Maar als ik van mijn WP wil overstappen naar Android/iOS dan heb ik hetzelfde probleem. Een aantal WP apps bestaan niet voor Android/iOS.

[Reactie gewijzigd door LessRam op 20 maart 2015 12:33]

Anti Word Perfect ? Daar zie ik het nut niet van in.
Ik ben niet Anti, dat maken jullie Microsoft evangelisten er van. Ik vind het gewoon een inferieur merk.
Dit ding kost 70 euro! Ga je klagen dat er geen dubbel stiksel zit op een zeeman onderbroek ofzo? Leer realistisch denken. Het is al heel wat dat je een SMARTPHONE voor deze prijzen kan krijgen tegenwoordig.

[Reactie gewijzigd door enomiss op 20 maart 2015 13:50]

1 keer na de kroeg of 1 keer fout parkeren en weg 70
Niet te vergeten: de Lumia 640 is een heel mooi toestel voor een leuke prijs! Zie deze link
Wat mij opvalt is dat die 1 gb werkgeheugen heeft .. betekent dat toekomstige wp versies minimaal dat moeten hebben?
voor een budget toestel verwacht je 512 ram ook wel zo weinig mogelijk geheugen tenzij toekomstige wp versies dat niet toelaten.
Er is van de week bekend geworden dat W10 op telefoons een minimum spec van 512mb ram en 4 gb opslag vereist.

Ik denk eerlijk gezegd dat het prijsverschil niet zo enorm is in productie, en Microsoft gewoon de drastische keus gemaakt heeft alles onder 1gb ram/8gb opslag tot ouderwets te verklaren. Daarmee leggen ze aan de ene kant de lat gewoon hoger voor de concurrentie, terwijl ze aan de andere kant het makkelijker maken voor app-makers.

Ergens wel verstandig, vind ik. Laten we wel wezen, als een app-maker een app ontwikkelt die eigenlijk niet of nauwelijks draait op de minimum-eisen van het OS, is het alsnog het OS of telefoonmaker die erop afgerekend wordt, doorgaans, niet de ontwikkelaar van de app. Op deze manier heeft OS lichte eisen, en dus compatibility met oudere modellen (520, 620 etc.), terwijl op nieuwe low-ends wel gewoon alle apps frustratieloos kunnen draaien.
Ja alle low-end telefoons van Microsoft zijn sinds de overname van Nokia met 1024mb ram ipv 512. Ik denk dat het met het oog op Windows 10 is en omdat sommige apps (spellen) niet draaien op 512mb (bv. halo)
Zelf zou ik iemand die net wat meer te besteden heeft de 535 aanraden of iemand die weer wat meer te besteden heeft de 640 (xl). Persoonlijk vind ik de 4 serie net iets te budget. de 535 is er ook al vanaf 103 euro http://tweakers.net/product/412613/microsoft-lumia-535/
zie bron: http://www.windowscentral...ws-10-phones-and-desktops

or lower-resolutions such as WVGA (800 x 480) and FWVGA (854 x 480), 512MB is the minimum amount of RAM needed.

Hangt van de resolutie af volgens Microsoft.
1GB is wel handig op Windows Phone. Ik had op mijn Lumia 520 nog wel eens crashes in apps die waarschijnlijk veel RAM nodig hadden.
Hier is al wat meer informatie over uitgebracht. Volgens deze gegevens zou elk toestel met 8.1 de update krijgen naar 10. Het is wel mogelijk dat enkele functies 'beperkt' zijn. Misschien een soort RT-versie voor kleiner dan 1GB RAM? Dat kan maar weet ik niet zeker.
Wat uiteindelijk de toekomstige minimale specs zijn is toch echt afhankelijk van de progressie. In de zelfde relatie draait een Win 7 niet op een Pentium p75 en is dat nieuw niet meer te koop.

Wat nu "high end" is zal over een jaar of 5 een mwa low end toestel zijn en na een jaar of 10 "vergeten" zijn.

Breng "low-end" nu een 1GB in en bepaal over een jaar of 3 wie / hoeveel er nog gebruik maken van 512 toestellen. Als dat "acceptabel" weinig / niet meer aanwezig is kan je de minimale specs opschroeven.
Vraag me af waarom er nog een camera ingepropt wordt aan de voorzijde van 0.3 megapixel. De mensen die een frontcamera willen, zouden die tevreden zijn met deze resolutie? Heb het idee dat dit gewoon het erin proppen van een camera is, zonder echt een gedachtegang erachter...
met 0,3 megapixel kan je prima skypen hoor. Google even een random 0,3 mega pixel: foto, ziet er best scherp uit!

Bovendien is het front screen van deze telefoon ook nauwelijks meer dan 0,3 megapixel. Dus als deze 0.3 een beetje kwaliteit heeft (nee, kwaliteit is niet gelijk aan megapixel), is het voor skypen perfect!
0,3MP met die lens en die sensor gaat er niet zo uitzien als een uit een goede hoogresolutie gefabriceerde 0,3MP foto... Het is vast te doen maar echt van harte is het niet... Ik heb zelf wel zoiets van, doe er een HD camera is of niet. Op 1280x720 is het prima te scypen maar op VGA vind ik het in praktijk tegenvallen...

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 20 maart 2015 10:47]

Ik vermoed ook niet dat de 0.3 megapixel die de Lumia430 gaat geven niet zo goed is als die in mijn voorbeeld. Maar dat zou het met 2 megapixel (full hd!) ook niet zijn. Wat zou het overigens mooi zijn als een fabrikant een keer voor kwaliteit ipv megapixels zou kiezen...

Ik denk dat het precies is wat jij zegt, prima te doen, maar niet van harte. Dat geldt voor het hele toestel. Batterijduur, snelheid, scherm.. prima te doen, maar niet van harte. Kijk je naar het prijskaartje, dan is dat ook volledig te verantwoorden.

Voor mijn vader, die belt, af en toe een keer met de kleinkinderen skyped, wat whatsapp berichten stuurt/ontvangt, en nu.nl leest, is het een prima toestel. Zelf zou ik voor een iets 'zwaarder' model gaan.
De discussie moet je deels wat anders zien. Er zijn tal van regio's / landen waar een standaard inkomen op een 200 dollar of lager per maand ligt.

Het heeft dus ook geen waarde om daar een toestel met hogere specs uit te brengen voor een zeg 600 dollar. Het is simpel weg niet te betalen.

Wat dat betreft is het wel een "verstandige" keuze om dergelijke toestellen met afwijkende specs van wat "wij" acceptabele vinden hier dan ook niet uit te brengen. Het genereerd ondanks de prijs toch een bepaalde verwachting die niet goed is voor de naam. Daar tegen over is de inwoner gewend aan de zeg maar "muilezel" als auto er zeer gelukkig mee.
Want het is zo belangrijk om op je telefoonverbinding je gezicht in HD door te sturen? :?
Sommige mensen op deze wereld hebben een zeker iemand waar ze heel graag naar kijken. Als ik dan thuis achter mijn PC zit endie iemand is een week op conferentie dan is het leuk om die persoon in wat meer detail te zien dan 640x480 op een 27" scherm...
Sterker nog, FHD is nog leuker omdat je dan nog beter iemand emoties aan zijn gezicht kan aflezen. Dat praat makkelijker.

Ik heb echt het gevoel dat ik open deuren aan het intrappen ben...

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 20 maart 2015 11:21]

Voor 70 euro mag je blij zijn dat er Łberhaupt een front-facing camera in zit. Dat lijkt mij ook een open deur.
Op je budget phone van 70euro?
De meesten die ik ken gebruiken daarvoor hun ipad of een ander type tablet.
HD versturen over 3G, LOL
Gast. De telefoon kost nog geen 70 euro. Waar zeik je over 8)7
Voor selfies heb je er niets aan. Video bellen gaat prima op 0.3Mp
Iets is beter dan niets. Zeker nu MS Skype heeft, moet je toestel het wel supporten ;)
Tja iedereen wil heeeeel veeeeeel voor heeeel weinig geld. Zou je beter niet eens blij zijn dat in een telefoon van slechts 65 euro al een front facing camera zit? De kwaliteit moet je niet over inzitten voor die prijs, maar het is er wel. En de meeste mensen (meeste mensen != tweakers) zullen al blij zijn dat ze iets hebben.
kosten!!!! Verder een mooi telefoontje.

[Reactie gewijzigd door bgttje op 20 maart 2015 10:35]

Staat in het artikel
Dat de kosten de reden ervan zijn dat er zo'n lage front camera in zit?
;) nee de vraag was niet "wat zijn de kosten van deze telefoon?"
Onduidelijk is of het toestel in Nederland en BelgiŽ op de markt zal komen; vooralsnog wil Microsoft het toestel uitbrengen in het Midden-Oosten, AziŽ, Rusland, Kazachstan, Wit-Rusland en India.
Jammer. Wanneer hebben telefoonfabrikanten het door dat niet alle rijke Westerlingen graag veel geld geven aan een smartphonetoestel.
Jammer. Wanneer hebben telefoonfabrikanten het door dat niet alle rijke Westerlingen graag veel geld geven aan een smartphonetoestel.
De 435 is nauwelijks duurder dus Microsoft heeft dat al lang door....

In deze contrijen zijn vooral de dual-sim toestellen gewoon niet zo heel erg populair. Dat heeft weer te maken met het feit dat 80% van de telefoons met een abonnement gekocht worden en de providers helemaal geen dualsim willen(/verkopen). Het is dus een marketing dingetje van de providers, meer dan iets van de fabrikant.
80% ?

Ik denk dat het tegenwoordig ruim onder de 50% zit en vooral voor budget telefoons.
Daarom hebben wij hier al de lumia 435 en de lumia 532! :)
Daar dienen de Lumia 435, (530, maar die zou je beter niet kopen, maar ga voor de) 532, 535 en 630 tegenwoordig voor.
Gek genoeg kopen de armste mensen vaak de duurste telefoons. Misschien moet Microsoft een keer een high end telefoon verkopen in de armste landen en inderdaad in Nederland de allergoedkoopste telefoon uitbrengen.
Wat een domme stelling.

Er zijn idd mensen met een laag inkomen die relatief veel geld uitgeven aan luxe spullen. Dat wordt is mogelijk gemaakt doordat de telefoonbedrijven als het ware een soort financiering inbouwen in het contract.

Ik ken verschillende Nederlanders die zogezegd 'geen nagel hebben om hun kont te krabben' maar toch elke maand 60 euro afdragen aan een telefoonabonnement waar ze ook nog eens twee jaar aan vast zitten.

In ontwikkelingslanden werkt dit echt wel anders. Daar zijn dit soort goedkope en toch geavanceerde toestellen vaak de eerste kennismaking met telecommunicatie. En dan volstaat zo'n 430 prima en is de aanschafprijs te overzien.
"Domme stelling" waar een hoop over geschreven is. En de conclusie is altijd, hoe hard het ook klinkt: "poor people have poor ways".
Het is fenomeen dat mensen die grote geldprijzen winnen zichzelf daarna diep in de schulden steken. Mensen die niet gewend zijn met geld om te gaan hebben moeite met het op waarden schatten van hun eigen handelingen en producten.
Wat je daar ook in terug ziet zijn de mensen die geen telefoon kunnen kopen van 750 euro maar wel de ruimte hebben om 24x60 neer te leggen voor een abbo plus diezelfde telefoon. Een hoop van die mensen kijken mij verbaast aan als ik de SIM only variant met een losse telefoon naast het abbonement leg. Ze weten werkelijk niet dat het toestel (keer 1,5) in hun abbo verwerkt zit.

Ik zeg niet dat het voor ontwikkelings landen geldt maar het is wel een heel bekend fenomeen. Landen als India en BraziliŽ hebben een relatief hoge flagship verkoop relatief aan hun gemiddeld vrij besteedbaar inkomen. Daar is vaak over geschreven en daar zal vast meer over geschreven gaan worden. Laat wel een relatief grote markt voor de low-end telefoon over natuurlijk. Iets waar MS naar mijn idee als beste op inspringt.
Ik wil 'arme mensen' niet over een kam scheren maar het klopt vaak wel, zowel allochtoon als autochtoon. Denk aan iPhones, jonge Mercedessen onder de kont etc. Vaak gaat het dan om prestige van 'kijk eens wat ik heb'. Maar vervolgens geen rooie cent op de spaarrekening hebben en het moeten doen van een schrale inkomen/uitkering.
Wanneer kondigen ze hun volgende flagship phone aan??? Vind het nu wel lang duren...
Het huidige flagship (de 930) is zo oud nog niet.

Als je een opvolger zoekt voor de 1520, dat mag inderdaad wel eens gebeuren. Deze is toch al een tijdje uit. Maar eerlijk is eerlijk, de 1520 kan nog goed mee. Het is een supertoestel.
Klopt, de 930 is nog steeds interessant. En scherp geprijsd nu.

Inderdaad, toch maar even Windows 10 release afwachten. Al lang blij dat die nu in de zomer komt ipv het najaar :)

Mijn 920 draait op zich nog prima. Alleen Spotify is retetraag sinds de laatste update.

[Reactie gewijzigd door Scrisissszzz op 20 maart 2015 10:56]

Volgens geruchten komt er een nieuw flagship met de release van Windows 10, waarschijnlijk een telefoon in elk segment met Windows 10 er out of the box op. Ik zit eigenlijk te wachten op een opvolger voor mijn 920, maar had graag een high end phone met dual sim en zowat de schermgrootte van de 930. Al vrees ik er voor.
high end met dual sim is zo goed als onmogelijk.... eind van het jaar na de win10 release komt een nieuw flagship. Ik gok dat dat de 940 is. Maar goed, de 920 en 930 krijgen ook win10 ;)
Niet onmogelijk, eerder onwaarschijnlijk ;)
Tuurlijk krijgen deze ook Windows 10, maar men 920 doet het nog erg goed dus is het niet dringend. Dan wacht ik liever even op de opvolgers :) Moest ik dan men werk en privť sim in hetzelfde toestel kunnen gebruiken was het ideaal.
Sorry bedoelde inderdaad onwaarschijnlijk. de 730 is de hoogste dual sim op het moment http://tweakers.net/product/403289/nokia-lumia-730-dual-sim/ misschien is dat nog iets voor je? Of inderdaad nog een paar maanden geduld... en wie weet voor het eind van het jaar nog een 740 dual sim met win10 by default of zo?
De 1520 en 930 zijn zga het zelfde toestel met een ander schermformaat. En de 930 mag nog niet zo lang uit zijn, het is in principe gewoon een Icon. En die is al heel wat langer uit.
En de 1520 heeft een ander soort scherm tov de 930 (LCD vs OLED)
Hierdoor heeft de 830 geen Glance opties (bijv. tijd op het standby scherm)
Nog ander verschil: 930 heeft geen mogelijkheid tot MicroSD maar moet het doen met de 32GB intern.

En tijdelijk verschil: 1520 NL heeft nog steeds geen DENIM :( Al zal dat vandaag of morgen ook wel komen.

Ik heb door omstandigheden beiden, en wil er 1 verkopen, maar kan niet kiezen......
werkelijk een "luxe probleem" :)

1520 vs 930
Groter vs handiger vast te houden
Glance opties vs OLED
MicroSD vs geen MicroSD
Mooie vergelijking, kan me er helemaal in vinden.

Mijn 1520 NL CV heeft anders sinds 2 dagen de Denim update. Voor mij is er niet extreem veel veranderd, omdat ik meedoe met de Preview. 4k filmen is toch wel een leuke feature, alleen voor mij totaal nutteloos (geen 4k apparatuur)
Huh?? Hoe kun jij op jouw 1520 NL CV al Denim hebben?
Developer Preview er op gezet?
Want ook volgens de lijst van MS is ie nog niet te downloaden;

http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/
Is 's nachts automatisch gedownload, zou inderdaad nog niet uit mogen zijn, heeft misschien iets te maken met de Preview ja.

Was zelf wel blij verrast toen ik de tandwieltjes me zag begroeten op de vroege morgen :D
Als windows 10 klaar is. Als ze er dan een core M in stoppen, heb je echt een mooi foontje.
Als Windows 10 officieel uit is, hebben ze al bekend gemaakt. Gaat dus nog even duren :(

edit: misschien kondigen ze hem wel eerder aan, maar het toestel komt iig uit met Windows 10 er al op geinstalleerd

[Reactie gewijzigd door DeMoN op 20 maart 2015 10:53]

Het maakt niet uit wanneer ze dat aankondigen; op basis van speculaties (zie ook in de aanloop naar de 930 en de 1020, vond de meerderheid toch net niet de goede specificaties of net niet de goede resolutie of net niet de goede camera etc etc. Om nog maar te zwijgen van de comments dat het "maar" een WindowsPhone was en de mogelijke prijs net zo hoog zou liggen als een high-end iPhone of Android.

Maar als je het toch wil weten; elders op internet zijn er alweer geruchten over de Lumia 935 alhoewel het me zeer onwaarschijnlijk lijkt dat deze tijdig geproduceerd kan worden om samen te vallen met de launch van Windows 10 (deze zomer).
Helaas zal je nog even moeten blijven wachten. Microsoft zal pas een flagship telefoon uitbrengen na de release van Windows 10. Dus reken maar op augustus of september.

Er zijn wel interessante ontwikkelingen gaande; er zijn details en een foto opgedoken van de ZTE Nubia Z9 (nog niet officieel aangekondigd). De specificaties zijn indrukwekkend:
5.2 full hd display
Snapdragon 810 processor
3 GB ram geheugen
32 GB opslaggeheugen
16 MP camera, 8 MP front-facing camera


http://www.windowscentral...ng-windows-10-winhec-2015
idd, m'n 1020 begint al oud te worden. Ben er wel nog steeds heel blij mee. Ik had m gekocht (§ 650,-)voor de camera.
Microsoft is op het gebied van budget-smartphones goed bezig. Grote schermen, kleinere schermen, dual sim en altijd een soepel lopende interface.
Nu hopen dat Microsoft snel ook voor de high-end users snel nieuwe telefoons gaat uitbrengen, zoals een opvolger van de Lumia 1020 en 1520.
Dit soort telefoontjes vind ik ideaal ter vervanging van de dump-phones.
Lang genoeg stand-by, minimale voorzieningen.

Veel werknemers hebben geen nood aan volledige mail-functionaliteit en bewerking-mogelijkheden, maar moeten bereikbaar zijn en online agenda's controleren/afstemmen.

En dat ze minder kosten is een pro. Budget-smartphone is een ongepaste benaming.
Worden in de zomer verwacht, tegelijkertijd met Windows 10 release
Niet zozeer de prijs, maar vooral het formaat is ook interessant. Moderne of Soepel lopende androids zijn in dat formaat nauwelijks te vinden. En Iphones zijn een paar keer zo duur.
Leuke prijs, en zeker voor een dualsim. Sowieso loopt Windows een stuk soepeler in dit prijssegment dan zijn Android concurrenten. :X
De resolutie is niet 800x600, maar 800x480 (http://www.microsoft.com/...-dual-sim/specifications/)
Ik vond het al een gekke ratio.

edit: Het is gecorrigeerd

[Reactie gewijzigd door Jaahp op 20 maart 2015 13:58]

Standaard draait het 128 gram wegende toestel Windows 8.1,
Er draait Windows Phone 8.1 op, geen Windows 8.1.