Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

HTC heeft de midrange-smartphone Desire 626 gepresenteerd in Taiwan. De smartphone draait op een Qualcomm Snapdragon 410-soc en volgt de Desire 620 op, die de fabrikant een half jaar geleden presenteerde. Het is onzeker of de telefoon uitkomt in de Benelux.

De Desire 626 verscheen op de site van HTC Taiwan. Er is nog geen aankondiging voor de Nederlandse en Belgische markt en het is de vraag of die er komt. Het toestel ondersteunt 4g niet op alle in de Benelux gebruikte frequenties. Bovendien kwam de Desire 620 in december pas uit in Nederland.

De telefoon draait op een Qualcomm Snapdragon 410, een quadcore met vier Cortex A53-kernen. Ten opzichte van de Desire 620 heeft de 626 een compactere behuizing, een camera met hogere resolutie, dubbel zoveel opslaggeheugen en een kleinere accu. Het toestel kost in Taiwan omgerekend en inclusief btw rond 200 euro. Hoewel een eerder gerucht gewag maakte van een triplesim-variant, lijkt het erop dat HTC het toestel alleen uitbrengt met ruimte voor één of twee simkaarten.

ToestelDesire 620Desire 626
Afmetingen 15x7,3x0,96cm 14,7x7,1x0,82cm
Gewicht 160g 140g
Scherm 5", 1280x720 pixels 5", 1280x720 pixels
Geheugen 1GB ram, 8GB opslag 1GB ram, 16GB opslag
Accu 2100mAh 2000mAh

HTC Desire 626

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Ik moet zeggen dat de ontwerpen van de HTC's me wel kunnen bekoren. Zo ook dit toestel weer. Maar op de één of andere manier komt de benaming van de toestellen altijd onlogisch of onduidelijk op me over. Neem bijvoorbeeld Samsung: die hebben een aantal series, zoals de A-serie, de Ace-serie, de Young-serie, de Note-serie, de S-serie.. Gewoon duidelijk (alhoewel er binnen zo'n serie soms wel heel veel toestellen uitgebracht worden, maar dat even terzijde). Een opvolger binnen zo'n serie heet dan ook gewoon '2'', zoals bijvoorbeeld de Note 2 de Note opvolgde. Kan dat bij HTC ook niet wat duidelijker gedaan worden?
Ik vind anders juist Samsung met hun 10.000 modellen en series die vaak ook allemaal op elkaar lijken en weinig verschillen onduidelijk. Bij HTC is het heel eenvoudig het eerste nummer is de serie en het tweede deel is het model van die serie.
Ook HTC maakt er een potje van. Als je de specs van alle telefoons op een rij zet zit er binnen de series ook niet echt heel veel consistentie in. Om heel eerlijk te zijn denk ik dat Apple door het gebrek aan diversiteit de enige met een overzichtelijke naamgeving is.

Hoewel Sony de laatste tijd een soort van goed bezig is door de C, E, M, T en Z serie gewoon te nummeren. Maar ook daar had je niet te plaatse toestellen als de L, SP en V.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 9 februari 2015 17:42]

C, E, M, T en Z is nou ook niet heel verhelderend voor een consument. Maar dat is ook niet de bedoeling van de geachte marketingafdelingen. Ze hebben een naampje of nummer zodat ze verkocht gaan worden. Ik bedoel, waarom is One beter dan Desire? Allemaal marketinggezwets. HTC One M8. Hoe verzin je het.
Eigenlijk is het een stuk beter aangezien binnen een serie (C1 - E1 --- Z1) de prestaties oplopen van de C tot uiteindelijk de Z. Daarom zei ik ook een soort van goed bezig. Het is nog steeds niet het beste schema wat er is maar vergeleken met de randomheid van de HTC en voornamelijk de Samsung naamgeving al een stuk beter.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 9 februari 2015 18:43]

Ben ik met je eens hoor dat ook HTC soms raar geplaatste toestellen heeft maar in vergelijking met Samsung is het alsnog een walhalla omdat je alsnog vrij snel kan zien dat een 800 serie bv hoger geplaatst is dan een 400 of 600.
Klopt, maar waarom doen ze het dan niet gewoon net zoals Samsung? Dus bijvoorbeeld 600 is het eerste toestel binnen die serie, de opvolger heet 601 etc. Ook bijvoorbeeld de One-serie is prachtig, maar de naam is gewoon slecht gekozen. One (M7) en One (M8). Zucht..

Overigens ben ik het wel met je eens dat Samsung per serie teveel variaties op de markt zet. Neo-versies en series die vrijwel hetzelfde zijn met een iets ander ontwerp zijn overbodig. Maar toch is de overzichtelijkheid er wel het best.
Daarnaast heb je nog de J serie, Z, V, E, core, Pocket, galaxy Y (gewoon random toestel), Grand, mega, k zoom... Hoe is de line up van Samsung precies overzichtelijk?

"Een opvolger binnen zo'n serie heet dan ook gewoon '2'', zoals bijvoorbeeld de Note 2 de Note opvolgde."

Volgens die redenering is de A7 de opvolger van de A5 die weer opvolger is van de A3. In praktijk maakt Samsung er een ontzettende puinhoop van.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 9 februari 2015 18:00]

Om maar even jouw voorbeelden te pakken: de Y was een afkorting van Young, en die serie is gewoon verder gegaan met de Young II. Core is hetzelfde verhaal, Pocket is ook een toestel wat in 2012 geïntroduceerd werd en in 2014 een opvolger heeft gekregen onder de naam Pocket II. Grand is ook weer hetzelfde verhaal.

De Mega is waarschijnlijk een gevalletje ''overkill'' qua formaat, er is inderdaad geen opvolger van gekomen. De K zoom is wel een vreemde eend in de bijt, omdat die eigenlijk voortborduurt op de S4 zoom, wat weer een variant was op de S4.

In de Galaxy A-serie gooien ze het inderdaad om, omdat de drie door jou genoemde toestellen onder elkaar gepositioneerd zijn. Als Samsung door blijft gaan met hoe ze het nu doen, krijgen we straks een A7-II etc.
Je bent serieus Samsung's naamgeving aan het verdedigen? Buiten het feit dat je driekwart van mijn voorbeelden oversloeg doe je ook alsof de A7-II een logisch vervolg is van de A7 waar Samsung altijd gewoon na de letter telde.

Kijk anders hier even naar, alle "galaxy" toestellen: http://www.gsmarena.com/r...ckSearch=yes&sName=galaxy

Je mag het van mij proberen te verdedigen maar om eerlijk te zijn hou je dan alleen jezelf voor de gek.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 9 februari 2015 18:51]

Je kunt het ook niet wíllen zien. Ik ben absoluut geen Samsung fan, dus heb ook geen reden om ze te verdedigen, maar hun naamgeving is gewoon de meest logische, na die van Apple. Bij Samsung wordt er gewoon een letter/naam genomen als naam voor een toestel, en als er een vervolg komt op de eerste versie heeft dat toestel simpelweg dezelfde naam met een '2' erachter. Op het vlak van de A-serie heb je gelijk, maar dat geef ik je ook.
Leg mij eens uit waarom de A serie sneller is dan de J serie maar langzamer dan de S serie. En hoe ik dat aan de letters kan zien.
En daarna waarom ze zowel letters als namen hebben en hoe je die door de letters heen moet positioneren op basis van naam.
Daarna waarom ze series die niet dezelfde naam hebben elkaar laten opvolgen (Y -> young) zoals je zelf zegt.
En vertel me dan hoe ik kan weten dat de young de opvolger is van de Y maar de Ace niet die van de A.

Waarom is dat logischer dan bijvoorbeeld de huidige naamgeving van Sony:

Binnen een serie (C3 - E3 --- Z3) lopen de prestaties op van de C tot uiteindelijk de Z naar gelang de letter verder in het alfabet zit.
Dan zijn er qua scherm grootte nog verschillende modellen (Z3, Z3 compact, T2 ultra etc) maar die zijn intern wel hetzelfde dus weet je nog steeds wat je koopt.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 9 februari 2015 19:16]

Bij HTC is de One-reeks het hoge segment, de Desire het middensegment...
En dan die nummerieke aanduidingen, tsja... Ik ken geen enkele fabrikant die er consistent mee is, van BMW tot Intel. Oke, Dell met hun beeldschermen, afmetingen-generatie-[nog iets]
Zolang die combinatie met speakers (welke gewoon kleiner moeten om dit doel te bereiken, en de sony speakers zijn prima. Zij kunnen het, dus htc kan het ook zonder geluidskwaliteit op te geven) en htc logo bar er blijft en het apparaat onnodig groot maakt, zal deze geen consumenten kunnen afsnoepen van de andere fabrikanten. Remove the bar en misschien dat je dan wat meer mensen voor je kunt winnen zou ik zo zeggen!
Je ziet hier overduidelijk dat de HTC veel te groot is: http://www.phonearena.com...014/phones/9085,8922,8898 De toestellen hebben een 5" inch scherm en ongeveer dezelfde specs.
Die andere hebben geen stereo speakers aan de voorkant. Juist door 1 van die specs is hij dus groter!

Edit:
Vergat dat de Moto dat wel heeft, over kwaliteit van beide durf ik geen uitspraak te doen!

Volgens mij zijn de Moto toestellen gewoon een goeie keus in dit segment.

[Reactie gewijzigd door Golf2vr6 op 9 februari 2015 19:19]

Moto G 2014 heeft duidelijk speakers aan de voorkant.
Nu wil ik niet al te 'obvious' zijn, maar er zijn verschillen tussen speakers en speakers.
De Z3 compact heeft prima stereospeakers maar die heeft toch ook niet zo'n achterlijke bezel boven en onder. Daarbij heeft de desire lijn helemaal niet zulke geweldige speakers. Zeker de lager gepositioneerde modellen (waar de 626 er duidelijk een van is) vallen erg tegen. Dus voor mij vervalt dat argument echt niets. De reden dat ik het de M8 een soort kan vergeven (die heeft duidelijk betere speakers dan de concerrentie) maar deze niet.
Een mooie telefoon voor mid end, ook nog eens 64 bit.
Beetje jammer dat die op Android 4.4 KitKat draait.
yup, en HTC kennende gaat het heel lang duren voordat de 5.x update beschikbaar is.

off-topic.. Ik wacht ook nog steeds om mijn Moto G (2013) update naar 5.x. Deze schijnt nu mondjesmaat uit te worden gerold. Nog even geduld :)
De HTC one m8 was anders een van de eerste toestellen met Android 5.0 Lollipop.
Ik heb onlangs de Moto G (2013) van mijn moeder nog geupdatet naar Android 5.0 Lollipop met een Braziliaanse ROM, werkt prima.
Waar word deze dan al uitgerold, kan niet meer wachten... :D
Ik weet niet wie het design doet bij HTC en ik hoef het ook niet te weten, maar die persoon heeft een rare smaak (naar mijn mening). Een prachtig concept en een verschrikkelijke uitwerking.
Een 5" telefoon van bijna 15 centimeter?! Wanneer gaan ze die bezels nou eens verkleinen? Dit kan toch niet anno 2015!
En als je dan een toestel maakt dat zulke verouderde verhoudingen heeft, zorg dan dat je wat nuttigs doet met de ruimte: geef het toestel een grote batterij capaciteit. Maar ook dat is te moeilijk om te bedenken.
Of heeft het met geld te maken?

Qua designs zijn het wat mij betreft telefoons met ENORM veel potentie. Want het concept vind ik prachtig. Helaas blijft het daar bij en zijn het in de praktijk telefoons die 1 a 2 centimeter groter zijn dan die van de concurrentie (op hetzelfde formaat).

[Reactie gewijzigd door Speedway4 op 9 februari 2015 17:31]

Tjha voor de boomsound speakers heb je nou eenmaal wat ruimte nodig en helaas gaat dat ten koste van de gootte van de telefoon (of eigenlijk van de 'kleinte').

Maar ik moet zeggen dat ik er zelf totaal geen problemen mee heb. Mijn HTC one (M7) heeft een van de betere (en misschien wel de beste) geluidskwaliteit die ik ooit in een telefoonspeaker gehoord heb.
batterij is veelste klein voor een telefoon van ¤200 en zulke specs, je moet het al bijna voor de front speakers doen. wat opzich wel leuk is maar totaal kansloos als je het naast een huawei ascend G620s of een SIII neo zet.

en ik ben ook niet echt weg van het design maar dat is smaak.

[Reactie gewijzigd door MR_FIAT op 9 februari 2015 17:37]

HTC heeft al meermaals bewezen dat hun energie management zeer goed is, kijk maar naar de one serie daar zit ook geen joekel van een accu in.
Jammer van de accucapaciteit die omlaag gaat bij het nieuwe model.
Wilt overigens niet zeggen dat de accuduur slechter is.
Weinig nieuws te melden dus en komt waarschijnlijk niet eens naar Nederland. Ook in Taiwan zullen ze vast de hevige concurrentie voelen van Huawei die met de G620s voor een flink lagere prijs dezelfde specs biedt.

[Reactie gewijzigd door ChicaneBT op 9 februari 2015 17:29]